LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voordelengids.eu

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dennjenn
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2009 11:10

voordelengids.eu

Ongelezen bericht door dennjenn »

Goedemorgen,

Zijn er nog meer mensen die ongewenste acceptgiro's krijgen van dit bedrijf? Mijn vriendin is lang geleden eens aangesproken door straatverkopers en heeft toen haar email adres e.d. achter gelaten (toen ze haar bankrek. moet doorgeven heeft ze afgehaakt)... echter nu krijgt ze acceptgiro's thuis voor iets wat ze nooit heeft ontvangen.. en het mooiste is, dat ze van mij hetzelfde geldbedrag verlangen.. Ik heb inmiddels contact met ze gehad, en ze zouden mij een kopie van het contract doormailen

Ben benieuwd of een van jullie hiermee ervaring heeft, en wat ik hiermee kan doen

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Als er geen contract o.i.d. is, kun je deze correspondentie naar mijn mening gewoon naar het ronde archief verplaatsen.

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door JvGin »

Niet zomaar naar het ronde archief, dossiervorming kan nooit kwaad, zeker niet als ze met een incasso gaan langs komen o.i.d. dan is dossiervorming altijd makkelijk.

sjorskuhh21
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:48

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door sjorskuhh21 »

Ik zou inderdaad álles bewaren, en een brief schrijven dat je niet gediend bent van hun aanschrijvingen, en dat je nooit akkoord bent gegaan met een overeenkomst met hen.
Ik heb zelf tot drie keer toe een automatische incasso moeten terughalen, terwijl ik niks getekend had!
Zulke bedrijven moeten echt eens failliet.... :?

P.P.
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:22

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door P.P. »

ik zit net je bericht te lezen...
je kan gewoon naar het bedrijf mailen of bellen. zij sturen dan een kopie van de bon en dan moet je een kopie van je id sturen. dan gaan ze het uitzoeken en als het niet klopt dan annuleren ze het.
werkt prima...je moet er ff wat voor doen, maar wordt wel opgelost.
je hoeft dan ook niet meer te betalen :D

succes!
Laatst gewijzigd door P.P. op 02 okt 2009 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb aan mijn eigen bedrijf al genoeg werk en als andere fouten maken zoeken ze het maar lekker zelf uit.

Gewoon bewaren en niet reageren, want soms maken ze dankzij Uw reactie U nog bang met incasso maatregelen.

Niets getekend is niet betalen en reageren kost tijd dus geld.
Als er ooit een rechtszaak komt zult U toch winnen, want U is niet verplicht hun fouten te corrigeren.

P.P.
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:22

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door P.P. »

Je kan ook niet reageren maar uiteindelijk ga je naar een incassobureau en dan moet je het daar aantonen dat je niet getekend hebt. als je niet reageert weten zij ook niet dat er wat aan de hand is.
fouten maakt iedereen, zij ook, ze lossen het gewoon op voor je en bieden excuus aan.
Laatst gewijzigd door P.P. op 02 okt 2009 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Uhm, P.P.

Waarom moet je een kopie ID sturen?
Sorry, maar werd daar niet aan alle kanten tegen geadviseerd? (Handtekening namaken, misbruik gegevens e.d.)

en vwb incasso...

ZIJ moeten bewijzen dat een klacht gegrond is, niet ik.

P.P.
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:22

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door P.P. »

Hey,
Hoe zouden zij anders iets kunnen bewijzen? zij moeten toch weten of de handtekening hetzelfde is als op de bon?
anders kan iedereen zeggen dat hij niet getekend heeft en dan is het niet meer te overzien, wie nu wel de waarheid spreekt en wie niet....helaas
Laatst gewijzigd door P.P. op 02 okt 2009 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

teki54
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2009 11:34

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door teki54 »

Vandaag heb ik twee acceptgiro's gekregen voor zowel mijn vrouw als voor mijn dochter.
Nu per mail kopiecontract opgevraagd, mocht dit niet komen binnen de gestelde tijd denk ik er over om aangifte te doen bij de politie (oplichting oid)
Aanpakken die handel

FHessel
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2009 14:31

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door FHessel »

Bij het checken van de uitgaven van mijn vakantie afgelopen week kom ik doodleuk twee maal een afschrijving tegen van het bedrijf Voordelengids NL BV. Na heel hard nadenken moest ik toch echt toegeven nog nooit van dit bedrijf te hebben gehoord. De beschrijving van de "betaling" duidt erop dat ik niet eenmaal maar tweemaal een "2 6 Voordelenpas new NL" heb aangeschaft?!!! Terwijl ik dit helemaal niet gedaan heb. Ik ben erg zorgvuldig in het prive houden van bankgegevens en ben absoluut niet iemand die geinteresseerd zou zijn in voordeelpassen. Het bedrijf is morgenochtend pas weer telefonisch bereikbaar en ik ben heel erg benieuwd wat ze mij dan zullen vertellen.

Weet iemand hoe het kan dat er zomaar een automatische incasso (2maal!) kan worden toegepast terwijl ik geen toestemming heb verleend?

FHessel
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2009 14:31

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door FHessel »

weer iets geleerd: je kan automatische incasso's 30 dagen na afschrijving nog laten terugstorten. met dank aan de ING. ben benieuwd of het allemaal goed gaat maar heb nog steeds een naar gevoel door het feit dat iemand mijn bankgegevens heeft...

John2009
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2009 15:43

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door John2009 »

Wij hebben 2 van deze spooknota's ontvangen "eerste herinnering"
op 2 verschillende namen een op naam van mijn zoon en een onbekende...

Uit wat er hier geschreven word maak ik eigenlijk op dat de heer P.P. waarschijnlijk bij de voordelengids.EU zelf werkzaam is...

Geef NOOIT een kopie van uw I.D., betaal deze nota niet, tevens lijkt het mij raadzaam om aangiften te doen bij uw lokale politie bureau hoe meer aangiftes hoe sneller dit probleem zich oplost.

John

Welburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2009 16:54

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Welburg »

Ook ik heb een tweetal nota's ontvangen van Voordelengids.eu
1 op naam van mijn zoon en 1 op naam van een onbekend persoon op mijn adres??
Ik heb ze een mail gestuurd. Ik hoop dat het daarmee is opgelost.
Er zijn regelmatig personen actief de spooknota's sturen naar personen of bedrijven uit een adressenbestand.
Ik ga er in ieder geval verder niet op in.
Willem uit Deil.

annaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:19

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door annaa »

ook ik heb last van deze club hetzelfde is mij overkomen en mijn vriendin.
ook ik word bestookt door acceptgiros en zelfs al een incasso.
ook heb ik nooit getekend en ook geen conrtract gekregen.
vriendin van mij is minderjarig en hoe is het mogelijk dat ik als 18jarige daarvoor mag tekenen zeggen zij. (larriekoek)
ben van plan de rechtsbijstandsverzekering in te schakelen.
A&A

chrischris
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2009 10:29

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door chrischris »

Hallo iedereen,

ik woon in Brussel en ben ook slachtoffer geworden van dergelijke praktijken.
Toen ik terugkwam van vakantie (1 maand lang) vond ik in mijn brievenbus twee grote enveloppes met een voordelenpas in en een vraag tot overschrijving van 50 euro (dus total 100 euro want het was zogezegd voor mij en mijjn vrouw.

Maar ik vond tevens ook twee herinneringsbrieven en een derde was een dreiging met juridische stappen.
Ik belde het bedrijf te Ieper en legde haar uit dat ik niet wist wat dit betekende. Ik had me namelijk nooit met iets dergelijks akkoord verklaard.
Ze zei me dat "het geld normaal automatisch van de rekening gaat maar dat het deze keer niet was gelukt omdat het rekeningnummer fout was". Ik vertelde haar dat tevens mijn naam en die van mijn vrouw verkeerd waren geschreven.
Ze reageerde heel agressief en zei me: "nou u heeft toch getekend voor u en uw vrouw, en dit op 10 juli. Ik raad u dus aan te betalen anders stuur ik een deurwaarder." Ik lachte eventjes en zei heel geïrriteerd:" u wilt dus dat ik een som betaal voor een kaart met verkeerde namen, en wiens rekeningnummer tevens verkeerd bleek. En u dreigt met een deurwaarder??!! Neen, mevrouw u heeft het verkeerd voor. IK GA naar de politie en IK zal een klacht tegen U neerleggen want dit is de reinste oplichterij en u weet dat maar al te goed. U tracht mensen te bedreigen en bang te maken zodat ze betalen maar dat zal u deze keer niet lukken." Ik zei haar: Nou ik zou graag een kopie krijgen van dat contract die ik zogezegd zou hebben getekend." Daar reageerde ze niet op en zei me :" nou ik raad u aan om te betalen want de deurwaarder zal 15 oktober langskomen (ze is niet echt slim want het was toen al 20 oktober of zo); Daarna herpakte ze zich en zei ze: " ah neen, hij is gecontacteerd en zal langskomen".

Mijn vraag is nu: leg ik eerst mijn klacht neer bij de politie, stel ik me burgelijke partij, of kijk ik eerst even de kat ut de boom. Ik heb het namelijjk heel druk dus ik rond dit liefst zo snel mogelijk af. Maar als het echt moet, als ze druk op de ketel zet dat ga ik tot het einde. Ik heb tijdens mijn universitaire studies heel wat vrienden die advocaat zijn geworden dus als het echt moet contacteer ik hen en veel zal me dat niet kosten; Eigenlijk zou ik het zelf tof vinden dat dit bedrijf eindelijk eens wordt aangepakt.
Wat raden jullie aan?

voetbalsterke__
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2009 20:31

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door voetbalsterke__ »

Ook ik ben hierin getrapt.
een vrouw sprak mij aan in Hasselt,
ik heb ondertekend maar had mijn rekeningnummer niet bij dus zou de verkoopster mij de dag erna opbellen en omdat ik het nog even moest bespreken met mijn ouders moest ik de dag erna maar zeggen of ik akkoord ging zoniet zou ze mijn contract verwijderen.
de vrouw heeft mij niet gebeld gehad.
Bij mijn eerst rekening die ik ontvangde heb ik meteen via het contactformulier op de site gereageerd gehad dat ik geen lid wou worden, ook hierop Kreeg ik geen reactie.
Ongeveer een kleine week later kreeg ik weer een brief in de bus met weer hetzelfde een betaling, deze heb ik dan maar gewoon genegeerd gehad.
Weer een kleine week later kreeg ik ineens twee pasjes in de bus waarvoor ik helemaal niet betaald heb!
Ik heb deze nog steeds niet gebruikt gehad.
En snap dus totaal niet wat het probleem is, ik heb niks betaald dus waarom zo moeilijk doen?! Vanwege een handtekening? Als die verkoopster mij gecontacteerd had waren en geen problemen geweest! LOZE beloftes dus!

Ongeveer twee weken later kreeg ik een brief dat als ik de betaling niet doe ze genoodzaakt zijn de gerechtsdeurwaarder er bij te halen, nogmaals heb ik een mail gestuurd gehad, volledig mijn verhaal gedaan maar natuurlijk geen reactie gehad van voordelengids.eu

En nu twee weken verder (vandaag dus) heb ik een brief ontvangen van de gerechtsdeurwaarder dat ik het bedrag van 99.80 euro binnen de 15 dagen moet betalen.
Geen idee waar ze ineens 100euro vandaan halen maar ik WEIGER dit te betalen!

Dan maar via de rechtbank, maar ik ga dit absoluut niet betalen!
Als die vrouw mij gebeld had gelijk ze beloofd had had ik nu deze problemen niet gehad!

chrischris
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2009 10:29

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door chrischris »

hallo Voetbalsterke,

kijk eens op de brief hoe ze aan de 100 euro komen.
Als je slechts 1 pasje hebt ontvangen, dan kost je dat ongeveer 50 euro en wil dat zeggen dat de andere 50 euro voor de deurwaarder is.
Maar als je echter twee pasjes hebt ontvangen, dan kost je dat ongeveer 100 euro en dat houdt dus in dat de deurwaarder zijn werk gratis heeft gedaan. wat dus wil zeggen dat het niet van de deurwaarder is.
Hoeveel tijd zat er tussen je herinneringsbrief en de uiteindelijke deurwaardersbrief?

voetbalsterke__
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2009 20:31

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door voetbalsterke__ »

@ chrischris

ik denk ongeveer twee tot drie weken.
ik heb inderdaad twee pasje ontvangen maar ze staan alletwee op mijn naam en hierachter heb ik niet gevraagd.
In mijn eerste brieven van betaling stond maar ongeveer 50euro dat ik moest betalen dus de prijs voor 1 pasje.

ik heb niet achter een deurwaarder gevraagd dus die ga ik echt niet betalen!
het had zover niet eens mogen komen als die verkoopster mij gebeld zou hebben.

ik heb ook een mail gestuurd gehad naar de deurwaarder.
en morgen ga ik eens bellen, het pasje zal ik wel betalen dan voor van de zever af te zijn maar maar die extra kosten vn weet ik veel wat en de administratiekosten niet!
op mijn aanmaning staat:
details openstaande schulden:

Administratiekost 19.85
voordeelpas 202001851 79.95

(moeten die mij maar eens uitleggen waarvan die 79.95 euro is als zo een pasje maar rond de 50 kost en er staat duidelijk bij staat voodeelpas.


de aanmaning komt van www.bdmv.eu
Balansstraat 117
2018 Antwerpen.

Iemand beked met deze deurwaarders?
Misschien komt het wel gewoon van voordelengids.eu zelf..

voetbalsterke__
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2009 20:31

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door voetbalsterke__ »

voetbalsterke__ schreef:@ chrischris

ik denk ongeveer twee tot drie weken.
ik heb inderdaad twee pasje ontvangen maar ze staan alletwee op mijn naam en hierachter heb ik niet gevraagd.
In mijn eerste brieven van betaling stond maar ongeveer 50euro dat ik moest betalen dus de prijs voor 1 pasje.

ik heb niet achter een deurwaarder gevraagd dus die ga ik echt niet betalen!
het had zover niet eens mogen komen als die verkoopster mij gebeld zou hebben.

ik heb ook een mail gestuurd gehad naar de deurwaarder.
en morgen ga ik eens bellen, het pasje zal ik wel betalen dan voor van de zever af te zijn maar maar die extra kosten vn weet ik veel wat en de administratiekosten niet!
op mijn aanmaning staat:
details openstaande schulden:

Administratiekost 19.85
voordeelpas 202001851 79.95

(moeten die mij maar eens uitleggen waarvan die 79.95 euro is als zo een pasje maar rond de 50 kost en er staat duidelijk bij staat voodeelpas.


de aanmaning komt van http://www.bdmv.eu
Balansstraat 117
2018 Antwerpen.

Iemand beked met deze deurwaarders?
Misschien komt het wel gewoon van voordelengids.eu zelf..

de website klopt ineens ook niet
de echte website is: www.bdmv.net
het email adres wat in de hoofdingstaat: [email protected] is ook fout want het is [email protected]
enkel het telefoonnumme dat in de hoofding staat komt overeen met het echte dat je op internet vind.

een vervalsing van voordelengids.eu???????

Gesloten