LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Casema aanlegbijdrage kabel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
wollufje100
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2008 01:00

Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door wollufje100 »

Ik ben eind 2007 verhuisd naar een nieuwbouw woning en heb netjes mijn diensten van casema oververhuisd.

Ik heb zelfs mijn internetabbonnement verhoogd, telefonie aangeschaft en digitale tv aangevraagd.

Nu kreeg ik ongeveer een maand nadat ik mijn woning had betreden een rekening van casema van maar liefst € 150,- voor het aanleggen van de kabels in mijn woning.

Ik was hier door casema van te voren niet van op de hoogte gebracht en ben van mening dat ik deze kosten niet zou hoeven te betalen, aamgezien ik al jaren klant ben van casema en gewoon mijn diensten heb verhuisd.

Vanaf 19 december 2007 tot heden ongeveer 12 keer contact gehad met de klantenservice en niemand die mij kon vertellen waarom ik deze kosten zou moeten betalen, maar dat moest nou eenmaal!!!!!

Nu eindelijk na 8 weken en een hoop irritatie teruggebeld met de mededeling dat dit vermeld zou staan in de algemene voorwaarden en dat het jammer is dat ik hiervan niet op de hoogte was gebracht.

Als ik dit van te voren had geweten, dan had ik mijn diensten bij een andere provider ondergebracht, maar nu zit ik overal weer een jaar aan vast en het enige dat ik van casema krijg te horen is dat ik gewoon pech heb en het maar uit moet zoeken :twisted:

Ik weet dat er veel meer mensen in onze nieuwbouwwijk hier heel veel problemen mee gehad hebben, maar dat uiteindelijk iedereen maar betaald om van de stress af te zijn.......dit is voor mij echt te schandalig voor woorden.

Zijn er misschien nog meer mensen die hier ervaringen mee hebben en heeft iemand enig idee of hier nog iets aan te doen is????

Alvast bedankt voor de reactie.

Grot Peter

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door Dirkie »

een rekening van casema van maar liefst € 150,- voor het aanleggen van de kabels in mijn woning.
Gaat het hier echt om kabels IN de woning of om kabels TOT aan de woning.

In het eerste geval is de rekening volgens mijn onterecht, omdat alles vanaf het Signaal Overname Punt (de antenne aansluiting in de woning) altijd zelf betaald moet worden. Alleen als er iets tot en met dat punt gedaan moet worden, kunnen er kosten voor gerekend worden.

Alleen als je gevraagd hebt om in de woning iets te doen, dan moet dat uiteraard betaald worden.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door pvd »

U bent verhuisd naar een nieuwbouwwoning. Dat betekend inderdaad dat er betaald moet worden om een kabelaansluiting aan te leggen.

Deze €150,- is bedoeld om uw nieuwe huis aan te sluiten op de kabel.

Had u een huis gekocht waar al een kabelaansluiting in zat dan had u deze kosten niet, maar zou u €29,95 aan verhuiskosten moeten betalen.

http://www.casema.nl/pagina/thuis/radio ... e/tarieven

groet,
pvd

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door Wubo »

idd wat pvd zegt

wollufje100
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2008 01:00

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door wollufje100 »

Alvast bedankt voor uw reactie.

De verhuiskosten heb ik nu ook moeten betalen.

Het gaat om de aansluiting in de woning, hier heb ik zelf niet om gevraagd, geen toestemming voor gegeven en ben tijdens het telefonisch doorgeven van mijn verhuizing ook niet geinformeerd over deze kosten.

Volgens mij is deze gang van zaken minimaal zeer klant onvriendelijk.

Plus dat ik nu bepaalde diensten heb afgesloten, die ik waarschijnlijk ergens anders had ondergebracht als ik van deze kosten op de hoogte was.

Volgens mij zijn deze aansluitingen door casema aangelegd dmv een contract met de aannemer of de gemeente en hebben deze daar ook toestemming voor gegeven.
Volgens mij moet casema dabn ook daar de kosten gaan verhalen en deze niet naar de klant doorberekenen die nergens van op de hoogte is.

Ik verneem uiteraard graag nog verdere reacties.

MVG Peter

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door pvd »

Ten eerste ben ik het met u eens dat het een klantonvriendelijke manier van zakendoen is.... De klant is allang geen koning meer.

Zoals ook op de site van Casema staat is het inderdaad gebruikelijk dat de kosten inbegrepen zijn bij de koopsom van de woning (en dus door de aannemer reeds aan Casema betaald).

Wellicht kunt u uw aannemer (verkoper) vragen of u reeds via hem betaald hebt voor de kabelaansluiting.

groet,

pvd

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door Wubo »

@topic starter, zoals u de algemene voorwaarden kent, worden er aan de woning bep. eisen gesteld, bij aanvraag bijvoorbeeld een hele belangrijke: een werkende aansluiting.

Tegenwoordig zijn de producten die u afneemt 'luxe producten' u kiest er zelf voor deze producten af te gaan nemen, deze zijn niet 'noodzakeljk'.

De kabel die in de straat gelegd is moet ook in huis aangesloten worden, kabel ligt in de straat maar moet naar de woning getrokken worden en van rol worden gehaald.

Deze werkzaamheden brengen kosten met zich mee, dit zijn kosten voor bijvoorbeeld een vastgoedbeheerder/beheerder/aannemer, als deze voor de verkoop van het huis met u overeenkomt ervoor zorg te dragen dat die kabel er ligt.
Zo niet, dan moet dit simpel weg nog aangeleggd worden en dient u daarvoor ook zelf die kosten te dragen.

Het is niet als vanzelfsprekend dat die kabel reeds in uw woning aangelegd is en actief is.

Bij een bestaande woning kan het zelfs zo zijn dat die kabel nooit is aangesloten in de woning omdat vorige bewoners bijvoorbeeld schotel hadden.
Dan ook zult u alsnog zo'n kabel moeten laten aansluiten en hiervoor zelf de kosten dragen.

Het is een nare situatie en erg vervelend om erop te moeten wachten, vooral als je denkt lekker het nieuwe huisje te betrekken en hier dan nog achteraan te moeten.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door queenfan »

in mijn tijd dat ik voor Castel (het latere Essent Kabelcom en nu @ Home) werkte werd er in iedere nieuwbouwhuis een aansluitnig werkend opgeleverd.

Dus betrad je je nieuwe huis was daar de aansluiting aanwezig en werkte ook, dus vind het een beetje raar dat dit niet gebeurd in et Casema gebied.

wollufje100
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2008 01:00

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door wollufje100 »

Goedenavond,

alvast bedankt voor de reacties.
Nog even voor de duidelijkheid:

1. de kabel ligt dus IN mijn woning
2. en deze was dus al aangesloten en actief toen ik de woning betrad.

2 maanden later kreeg ik hier dus een rekening van € 150,- voor.

Deze kosten moet casema dan toch aan de aannemer doorberekenen?

Alvast bedankt allemaal

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door pvd »

Deze werkzaamheden brengen kosten met zich mee, dit zijn kosten voor bijvoorbeeld een vastgoedbeheerder/beheerder/aannemer, als deze voor de verkoop van het huis met u overeenkomt ervoor zorg te dragen dat die kabel er ligt.
Mijn vraag aan wollufje100 is: Bent u met de aannemer overeengekomen dat er in huis een tv-kabel aanwezig is.

groet
pvd

RalfVV
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2009 13:07

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door RalfVV »

Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt alleen bij een andere aanbieder namelijk ZIGGO. Heb in Februari mijn nieuwe woning betrokken en om alles goed te regelen heb ik mijn vwerhuizing niet via internet gedaan, maar via de helpdesk.

Ben zeer correct en vriendelijk geholpen met de mededeling dat verhuizen 29,95 kost. Alles werkte prima en heb de factuur met verhuiskosten ook meteen betaald.

Nu krijg ik gisteren (ruim 5 maanden later) een factuur binnen met een bedrag van 120 euro. Bij nieuwbouwwoningen bedraagt het verhuistarief blijkbaar 149,95 ipv 29,95. Naar aanleiding van deze factuur heb ik vanochtend ZIGGO gebeld en gevraagd naar het waarom.

Het antwoord dat ik kreeg was: "dat zijn de kosten, die zijn al gemaakt en die moet u betalen". Er was verder geen speld tussen te krijgen. Ik heb gezegd dat mij een product (namelijk een verhuizing) is aangeboden voor 29,95 en dat ik daarmee akkoord ben gegaan en niet met een veel duurder product. Dus kortom: sluit mij maar weer af, maak alles ongedaan en ik betaal die aanvullende 120 euro niet. Je kunt toch niet verplicht worden gesteld iets te betalen waarvan je het bestaan niet weet.

Per direct heb ik alle diensten en abonnementen opgezegd en inmiddels ook al een aangetekende brief verstuurd. Zo ga je niet met klanten om!

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, maar ik ga zeker niet betalen!!

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Beste Ralfvv,

Het spijt mij om te moeten lezen dat er niet duidelijk naar u gecommuniceerd is over de kosten van uw aansluiting op het nieuwe adres.

Graag willen wij u helpen met uw problemen en onduidelijkheden omtrent uw rekening over deze aansluitkosten. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.



Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam jelle

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door mar42 »

:? :? Dacht altijd dat alle aansluitingen automatisch gelegd werden in nieuwbouw woningen. En dat je dat niet later nog eens apart moet gaan regelen.
Onlogische beredenering lijkt mij dat. Dan krijg je een heel sloopwerk in je huis voor het leggen van de aansluitingen voor telefoon en tv. :?

RalfVV
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2009 13:07

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door RalfVV »

Heb inmiddels een reactie ontvangen op mijn klachtbrief. Er werd jammer genoeg niet inhoudelijk ingegaan op mijn argumenten.

Ik werd verwezen naar mijn aannemer om mijn kosten daar te gaan verhalen. prima, maar dat staat toch helemaal los van het feit dat ik nergens opdracht voor heb gegeven (ook niet indirect) en dat ik een factuur hiervoor krijg.

Sterker nog het product dat ik heb aangeschaft (namelijk een verhuizing voor 29,95) blijtk achteraf duurder te zijn en daarop wordt een factuur gestuurd. Zij hadden bij mij gewoon melding moeten maken van het feit dat die verhuizing duurder was/is.

Wat overigen soiok erg grappig is, is dat ik een mail krijg dat ik een brief gaat ontvangen. In deze mail wordt gezegd dat ik indien ik het er niet mee eens ben, het beste toch kan betalen (????). Hoezo??

yourissa
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2009 21:44

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door yourissa »

Wij maken nu ongeveer hetzelfde mee. Hieronder een bericht wat ik naar ziggo heb verzonden. Wij laten het er niet bij zitten. Inmiddels al juridische hulp ingeschakeld. Lees en huiver.

Op 1 december 2008 zijn wij verhuisd naar een nieuwbouwwoning in Houten.
Halverwege september 2008 hebben wij onze verhuizing telefonisch door gegeven.
Twee weken voor de verhuisdatum nam ik contact op met Ziggo met de vraag of alles geregeld was en of wij met ingang van 1 december 2008 konden beschikken over de diensten van Ziggo. Volgens de dame die ik toen sprak was alles geregeld.
Op 1 december hadden wij echter geen aansluiting.
Dus ook geen telefoon. Wij hebben toen meerdere malen geprobeerd om Ziggo via onze mobiele telefoon te bereiken, wel vreselijk lang in de wacht maar uiteindelijk geen contact. Na een aantal dagen hebben wij het opgegeven en heeft mijn vader toen een mailbericht gestuurd met de vraag of Ziggo ons met spoed kon terug bellen. Een aantal dagen later werden wij terug gebeld. Tijdens dit gesprek kwam naar voren dat Ziggo geen verhuisbericht in het administratie systeem had gezet maar een beëindiging van abonnement. Er moest dus een nieuwe aansluiting worden gerealiseerd. Wij hebben toen aangegeven dat vanwege het werk van mijn man het van belang was dat wij ons telefoonnummer bleven behouden en dat dit met spoed zou worden geregeld. I.v.m. het ongemak wat wij hadden ervaren zouden er geen kosten voor de aanleg van de kabel voor nieuwbouwwoningen worden gerekend. Op 18 december kwam er iemand om de boel te installeren, wat bleek ons telefoonnummer kon niet worden behouden. We kregen een nieuw telefoonnummer, dit was een heel gedoe voor mijn man, die al zijn contacten op de hoogte moest brengen van zijn nieuwe nummer.
Maar goed in ons besteloverzicht stond/staat dus duidelijk "aanlegbijdrage kabel 0 euro”.

In mei 2009 kregen wij uit het niets een aankondigingbrief dat wij aanlegkosten moesten betalen en dat wij binnenkort een factuur zouden ontvangen. Ik heb toen gelijk contact opgenomen met Ziggo. Ik kreeg toen een dame aan de lijn aan wie ik het hele verhaal heb uitgelegd. Zij begreep hier helemaal niets van en zou het uitzoeken en regelen voor ons. In juni kregen wij, zonder een originele factuur te hebben ontvangen een betalingsherinnering. Omdat ik 2 weken daarvoor contact had gehad met Ziggo en waar mij werd verteld dat het geregeld zou worden hebben wij hier geen acht op geslagen want wij dachten dat het één en ander langs elkaar heen was gelopen.
Na onze zomervakantie schetst echter onze verbazing dat wij tijdens onze vakantie een 2e herinnering en een brief van Bos incasso hadden gekregen.
Wederom namen wij contact op met Ziggo, daar wisten ze ons te vertellen dat er in mei een na berekening was gedaan en dat wij toch de aanlegkosten moesten gaan betalen, wij waren het daar niet mee eens , omdat je niet zomaar buiten het contract om iemand meer kan laten betalen dan is afgesproken. Bij Ziggo wilden ze hier niet naar luisteren en ons niet verder helpen en stuurden ons door naar Bos Incasso.
De klacht is inclusief bijlagen, waarin duidelijk word vermeld dat "aanlegbijdrage kabel" 0 euro bedraagt, doorgezonden aan Bos Incasso.
Daarna namen wij telefonisch contact met hen op. Zij hebben de zaak bekeken en vonden dit ook een hele vreemde zaak. De klacht is vervolgens door Bos Incasso doorgezonden aan Ziggo. Wij zouden niet worden afgesloten, zo vertelde Bos Incasso.
Ongeveer 2 weken geleden werd ik n.a.v. deze klacht door Ziggo gebeld om uitleg in deze zaak. Wederom mijn verhaal gedaan. De klacht zou in behandeling worden genomen.
Nu vandaag zonder bericht en reactie op onze klacht, krijgen wij per brief een bericht van afsluiting?
Echt schandalig. Wederom contact opgenomen met Ziggo, weer een dame aan de telefoon die niet wil helpen. Haar tip schrijf een brief naar de klachtenafdeling van Ziggo. Toen ik melde dat die klacht pas weken nadien in behandeling word genomen, gaf zij als antwoord “tja daar kan ik niets aan doen”.
Inmiddels heb ik op de website wederom een klachtenformulier ingevuld en ook maar een brief naar Martine Ferment Directeur Klantenservice gestuurd.
Wat kan ik verder nog ondernemen, ik vind dat ik in mijn recht sta en dat ik het bedrag niet hoef te betalen? Hoe kan ik voorkomen dat ik afgesloten word, volgens de brief kan dit niet.
Wij zijn inmiddels zover dat als de zaak niet in alle fatsoenlijkheid word afgehandeld wij er een rechtszaak van gaan maken.

Misschien dat wij met z'n allen de handen in één kunnen slaan en er voor eens en altijd iets aan doen. Want wij zijn niet de enigen die dit overkomt.

Mouseke
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:40

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door Mouseke »

Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik moet 120 euro betalen voor de aansluiting die Ziggo gemaakt zou hebben voor KabelTV. Eigenlijk kost dat 150 euro maar ik had al 30 euro betaald voor de verhuizing.

Wat het grappige is, is het feit dat Ziggo helemaal geen aansluiting gemaakt heeft dat heeft mijn woonstichting gedaan. Nog sterker ik had mijn oude kabelmodem meegenomen van mijn oude huis en deze aangesloten in mijn nieuwe woning. Alles werkte meteen zonder Ziggo ook maar te informeren. Gezien kabeltv door dezelfde lijn gaat.....

Mijn woonstichting gaat nu contact opnemen met Ziggo, want wij als consumenten kunnen niks beginnen tegen een bedrijf als Ziggo. Je kunt net zo goed tegen een computer praten.

Helpdesk kent alleen voorgecalculeerde antwoorden en weet verder niks, klachtenformulier heb je ook niks aan want ze hebben meer als 100 standaard emails klaarliggen voor elk type probleem. (Dit is overigens allemaal echt waar, kheb een insider). Of 't waar is of niet kan ik verder toch niet bewijzen maar Ziggo is momenteel de snelheid aan 't verdubbelen en dat kost geld dus volgens mijn insider zijn ze daardoor bij iedereen momenteel nu geld aan sprokkelen !!

Ik ga hier niet aan mee doen, ik ga alles doen wat in m'n macht ligt om dit geld niet te betalen. En m'n abonnementen zeg ik zowiezo op.

Echt een van de meest waardeloze organisaties in Nederland die ik ken. En dit is niet omdat ik nu problemen heb. Maar ik hoor het zoveel !!

Mouseke
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:40

Re: Casema aanlegbijdrage kabel

Ongelezen bericht door Mouseke »

Het blijkt dat het om de fysieke kabel (Groene kabel) gaat waarvoor je moet betalen. Deze lag er ook zoals ik vermoedde al voordat ik woonachtig was in mijn nieuwbouwwoning. Het blijkt zo te zijn dat mijn huisbaas de bekabeling heeft geregeld tijdens de bouw, ze gingen nu ruzie maken met Ziggo. Maar ik hoefde me er niet meer druk om te maken, ik zal geen rooie cent hoeven te betalen is mij beloofd.

Volgens mij hebben ze bij Ziggo gewoon een of andere service die aangeeft waar nieuwbouwwoningen zijn in Nederland, om vervolgens te controleren of deze of 30 of 150 euro hebben betaald. Maar ze vergeten dat de bekabeling ook op een andere manier kan geregeld worden, dit volgens mijn woonstichting.

Dus als ik jullie was ff de huurbaas inlichten !!

Gesloten