LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo kleedt kabeltelevisie steeds verder uit

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Iris-in-Zwolle

Ziggo kleedt kabeltelevisie steeds verder uit

Ongelezen bericht door Iris-in-Zwolle »

Sinds de opkomst van de digitale televisie, wordt de kabeltelevisie steeds verder uitgekleed. Steeds minder zenders en nu ook geen geen teletekst meer bij buitenlandse zenders. Ik kijk graag naar o.a. BBC maar kan sinds kort de Ceefaxpages niet meer krijgen. Ceefax, de Engelse teletekst, was toch altijd al uitgekleed voor kijkers in het buitenland, maar nu krijg je helemaal niets meer. Ook niet op andere Engelstalige zenders, behalve Discovery.
Ik heb de vraag een Ziggo gesteld via de website maar krijg 'gewoon' geen antwoord. Ze adviseren met het dure 0900-nummer te bellen. Maar ik ga toch niet betalen om te zorgen dat ik krijg wat ik standaard hoor te hebben? Of is dit een slinkse manier van Ziggo om iedereen aan de digitale televisie te krijgen? Gewoon het huidige product zover uitkleden dat je haast geen andere keus lijkt te hebben.... En mag dat zomaar? Ik zit niet op digitale televisie te wachten, eigen helemaal niet op televisie. Wel op radio en om dat te kunnen ontvangen via de kabel moet ik al een dubbel abonnement nemen, maar dat terzijde. Voor de kleine €20 per maand, mag wat ik krijg toch wel volledig zijn?
Wie heeft hier ook ervaring mee?

Bob Schurkjens

Re: Ziggo kleedt kabeltelevisie steeds verder uit

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik denk niet dat dit door Ziggo komt maar door de BBC zélf. Nederland is een uitzondering in het doorgeven van BBC 1 en 2. Met Digitenne is alleen BBC Prime te ontvangen.

Eigenlijk wil de BBC deze zenders helemaal niet meer doorgeven en wordt voor buiten Groot-Brittannië alleen BBC Prime aangeboden.

Daarnaast heeft de BBC Ceefax (vrijwel) afgeschaft voor doorgifte in het buitenland.

http://nl.wikipedia.org/wiki/British_Br ... orporation

Iris-in-Zwolle

Ongelezen bericht door Iris-in-Zwolle »

vogels schreef:Deze pagina’s zijn dan weer wel beschikbaar op BBC 2 met ook de ondertitelingspagina.
Ik heb noch op BBC1, noch op BBC2, noch op CNN, noch op Euronews, noch op National Geographic, noch op Animal Planet teletekst (geen enkele pagina). Dit is sinds een paar maanden zo, ging niet samen met een andere (zender)wijziging en ook zonder bericht van Ziggo. En dus ook zonder antwoord als ik er om vraag.
Ik vind dit dus wel uitkleden, zo wordt je gewoon gedwongen mee te gaan in de vaart der volkeren, mee te doen aan het massale consuMEREN. Ik ben tevreden met mijn analoge tv maar wil wel graag het pakket behouden wat ik altijd had en waar ik ook voor betaal.
Als wat jij zegt klopt, dan vind ik dat heel treurig voor de consument maar blijft mijn vraag: waarom vertelt Ziggo mij dit niet? En krijg ik wel constant mailingen over een uitgebreider (=duurder) pakket?

En over de ontvangst van buitenlandse zenders: het is toch vreemd dat we wel Eurpees moeten zijn en steeds minder uit Europa kunnen krijgen? Maar goed, dat is een politieke kwestie.

ziggofan

Ongelezen bericht door ziggofan »

Dit bericht heeft zo wat in alle kranten gestaan destijds:

Ziggo schrapt acht analoge zenders

Abonnees van Ziggo zonder digitale ontvanger krijgen begin volgend jaar acht zenders minder, namelijk 30 in plaats van 38. De maatregel treft 270.000 abonnees. Zij kunnen als alternatief een digitale ontvanger kopen waarmee ze het huidige basispakket wel kunnen ontvangen, plus circa 25 zenders extra.
Door Bart Ebisch
MAASTRICHT

Dat kondigt Ziggo-woordvoerder Gradus Vos aan. "De klant krijgt de keuze uit verschillende apparaten, van eenvoudig en vrij goedkoop tot zeer uitvoerig en wat duurder."
De maatregel, die het eerste kwartaal gepland staat, is nodig om de uitbreiding van digitale televisie, sneller internet en een digitale videotheek video on demand mogelijk te maken. Niet bekend is welke analoge zenders zullen sneuvelen. "Dat zullen in ieder geval niet de Nederlandstalige publieke zenders zijn of populaire commerciële stations", aldus Vos.
Ziggo wil op zijn netwerk meer ruimte vrijmaken voor high-definition-televisie, een nieuwe techniek die garant staat voor een superieure beeldkwaliteit. High-definition slokt wel veel dataruimte op. Het schrappen van de acht zenders maakt één extra hd-kanaal mogelijk. Ook door het verder gelijkschakelen van de tv-kanalen landelijk komt er extra ruimte vrij.
Ziggo voldoet met het aanbod van dertig analoge zenders aan de Mediawet. De provider moet minimaal vijftien stations aanbieden. Verplicht zijn acht publieke Nederlandstalige zenders (landelijk en regionaal). De overige zenders kan de programmaraad aanbevelen.
"Jammer", reageert directeur Marieke Pette van de Sitchting Landelijk Steunpunt Programmaraden. "Het tempo waarin analoge zenders worden teruggedrongen, gaat ons te snel. Maar we kunnen er niks tegen doen."

Gepubliceerd op: 22.12.08 00:03, bijgewerkt op: 22.12.08 09:04

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Digitaal kun je meerdere kanalen op 1 oud kanaal kwijt.

Diggitenne van KPN heeft op 1 oud kanaal 25 nieuwe dus daarom...
Dus als ze de oude NL 1,2 en 3 gebruiken is tot 75 zenders mogelijk.

Ook voor radio hetzelfde.
Ik verwacht ook digitale radio in auto voor meer storingsvrije ontvangsten.

Voor de Full HD uitzendingen is meer signaal nodig dus komen er weer minder.
De nu beschikbare 30 kanalen op kabel worden er dus 120 digitaal als ze op Full HD gaan zitten.
Ik verwacht 60 Full HD en de overige voor meerdere lastig te verkrijgen signalen op normale TV kwaliteit in toekomst.

dus alle Turkse zenders in normale norm en ook voor andere groepen is er dan ruimte.
Dus die kijken hun zenders ook digitaal via aparte extra te betalen groep.

Dus U kunt straks meer en daarom verdwijnen langzaam die normale zenders.

Gesloten