LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
edl65
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2005 14:52

ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door edl65 »

ING/Postbank verlaagd (zonder bericht aan klanten) o.a. de rente van
de toprekening naar 3,75%. Diverse andere spaarrentes zijn eveneens verlaagd.

corne64
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mar 2009 18:42

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door corne64 »

Klopt,
Blijkbaar kan dat zo maar, ze laten het alleen zien op je afrekening van je spaarsaldo.
Voor mij zat er dus maar 1 ding op.
Weg met het spaargeld bij ING.
Bij sommige internetbanken al 4.5% rente
Altijd interessant om over te stappen

gebruikersnaam1
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2009 21:47

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door gebruikersnaam1 »

Ja en ze hebben net ook het maximale rentegevende bedrag veranderd naar 10.000 euro. Als je dus 20.000 euro erop hebt staan krijg je maar 3,75% over de eerste 10.000 euro. Ze misbruiken echt de passiviteit van de klanten, niemand zit natuurlijk de hele dag de voorwaarde te bekijken van de toprekening. Ik overweeg serieus om weg te gaan bij ing. Bij bijvoorbeeld NIBC word je wel gewoon op de hoogte gehouden van (rente)veranderingen.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door rvkeuken »

link? op de ing site staat gewoon nog 3,75% en 10.000.000 als max. tegoed en 1.000.000 voor de hoogste rente...

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door Consumentt »

Wie er nu nog onoplettend is met rente ontwikkelingen is een echte slaper.
Dacht dat het afgelopen jaar iedereen wel alert gemaakt is op de trieste rente politiek bij de Postbank/ING.
Gewoon verder laten slapen.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door Peter-O »

of nog vreemder :roll:

mensen maken zich druk om een kleine rente verlaging....

maar niet om het geld dat de meeste banken

regelmatig van je rekening plukken voor bonussen :shock:

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Dat de renteverlagingen niet doorgegeven worden is niet netjes, de 3,75% is behoorlijk concurrerend op dit moment, een 14e plek op bijv. spaarrente.nl, waar met name de aan rusland/turkije gelinkte banken behoorlijk aan het dalen zijn gegaan.
Dat je er 10.000 euro max. op mag hebben voor 3,75% is gewoon niet waar.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door Noble »

oh??? dus ze liegen bij ING ???


van de ING site:
De Toprekening biedt een aantrekkelijke rente van 3,75%*. De rente wordt jaarlijks uitgekeerd. Deze rente geldt voor het gehele bedrag dat op uw Toprekening staat (tot € 10.000.000).

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door __oi__ »

volgens mij gaat het hier om een max tegoed 10 miljoen, en niet 10.000 euro. Wellicht zit daar de verwarring? Nulletje of 3 meer of minder, wat maakt het uit..

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Niet alleen ing doet dit. Bijna alle banken doen dit stilzwijgend en zostiekem mogelijk. Als het flink gezakt is wordt er weer plots een "nieuwe" spaarrekening geintroduceerd. En bank maar hopen dat de zittende klanten van de oude rekening blijven plakken.

Ik heb drie spaarrekeningen en controleer regelmatig de actuele rente's , bij de ene bank zijn deze makkelijker te vinden dan bij de andere. Zakt hij te ver dan open ik gewoon een nieuwe bij dezelfde of andere bank.

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Stilzwijgend rente verlagen en dan opeens een nieuwe rekening introduceren gebeurd alleen door de drie grote banken waarvan de postbank/ing de winnaar is. De rabobank kan er trouwens ook wat van. Alhoewel deze laatste vaak beperkingen stelt zoals bijv extra rente over het laagste bedrag in de afgelopen 3 maanden.

NIBC/Moneyou en crediteurope melden allemaal heel netjes dat ze de rente verlagen ruim van te voren dmv een e-mail. Helaas is crediteurope met de laatste rentedaling wel laat geweest.
NIBC/Moneyou geven je ook nog de mogelijkheid om met het huidige rentetarife nog gauw een depositie aan te gaan. Erg aardig van hun, hoewel dit natuurlijk voor hun ook alleen maar goed is.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door rvkeuken »

ing rente: 3,5% (zelfde als bijv. crediteurope), 1e 6 maanden 4%
moneyou mailt 's avonds dat de rente die dag omlaag is gegaan....
asnbank mailt volgens mij niet.

idd nibc, ak bank etc. die mailen netjes van te voren dat ze m een week later omlaag gooien.
Ach, mn ideaalrekening is redelijk concurrerend, ik vind het jammer dat de asn geen gewone internetrekening heeft met een concurrerende rente...
Daarom daarnaast moneyou en ing als betaalrekening

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door Marco Polo »

.....rente: 3,5% (zelfde als bijv. crediteurope)
niet helemaal volledig:

CEB:
Bestaande klanten (alle rekeningen geopend voor 29.04.2009) ontvangen 3,75% p.j.

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

inderdaad, dat valt me tegen van moneyou dat ze mij ook net de mail hebben verstuurt. op 3 mei (mijn vorige bericht) had ik deze mail nog niet gelezen/ontvangen

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door Eneco klant »

MoneYou geeft momenteel net zo veel (of net zo weinig) rente als Ideaalsparen bij de ASN Bank. Ofwel 4,25%. Alleen spaar je bij de ASN dan wel duurzaam. Plus naar keuze met of zonder papieren rekeningoverzichten en een gratis pas waarmee je grotere bedragen kunt pinnen. En voor iedereen die de dagelijkse rentewijzigingen wil volgen: http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rentewijzigingen Daar heb je dus geen reclamemailtjes van je bank voor nodig.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door Wim2007 »

MoneYou geeft momenteel net zo veel (of net zo weinig) rente als Ideaalsparen bij de ASN Bank.
Moneyou heeft geen beperkende voorwaarden. De ASN spaarvorm die het best kan worden vergeleken met de spaarrekening van Moneyou is ASN Internetsparen. De vergoeding daarop is 2,75%

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Ha die Wim, we zijn er weer! Nee, dit keer geen pavlovreactie van mijn kant. Je hebt gelijk, wat ik deed was een beetje appels met peren vergelijking, in reactie op de voorgaande bijdragen van rvkeuken en sjorsie1982. ASN Ideaalsparen en MoneYou zijn allebei wel vrij opneembaar. ASN Ideaalsparen heeft verder niet de beperkende voorwaarde dat er alleen via internet kan worden gespaard, maar ook ouderwetsch via de post (met gratis papieren overzichten), telefoon en met een gratis bankpas. Maar dan weer wel met de beperking dat er in 1 x tot maximaal € 20.000 per rekening op kan worden gestort en vervolgens de verplichting van een maandelijkse inleg via incasso van € 50 tot € 500. Een andere beperking bij de ASN Bank is dat je geld niet in de wapenindustrie, kinderarbeid en milieuvervuiling terecht komt. Het is maar waar je de voorkeur aan geeft, als je banken, spaarrekeningen en rentepercentages vergelijkt. Wat dat laatste betreft lijkt de rente op ASN Ideaalsparen ook duurzamer dan bij MoneYou. Want bij MoneYou was de rente tot voor kort aanmerkelijk hoger. Tja, staatsbankje hè :wink:

gebruikersnaam1
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2009 21:47

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door gebruikersnaam1 »

Ja en ze hebben net ook het maximale rentegevende bedrag veranderd naar 10.000 euro. Als je dus 20.000 euro erop hebt staan krijg je maar 3,75% over de eerste 10.000 euro. Ze misbruiken echt de passiviteit van de klanten, niemand zit natuurlijk de hele dag de voorwaarde te bekijken van de toprekening. Ik overweeg serieus om weg te gaan bij ing. Bij bijvoorbeeld NIBC word je wel gewoon op de hoogte gehouden van (rente)veranderingen.
volgens mij gaat het hier om een max tegoed 10 miljoen, en niet 10.000 euro. Wellicht zit daar de verwarring? Nulletje of 3 meer of minder, wat maakt het uit..
ok ik ben wel een knuppel ja. Goed dat anderen hier op wijzen. Naja hoef ik wat minder van mijn miljoenen te spreiden 8)

ING2_LWD
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2009 16:05

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door ING2_LWD »

rvkeuken

Volgens mij moet " gebruikersnaam1 " zich niet teveel met getallen bezig houden haha.. wanneer het al fout bij het feit dat 10 mil voor 10 rug wordt aangezien.

Overigens worden de rente verlagingen aangegeven in de landelijke dagbladen en kun je het ook gewoon van de site afhalen.

Zou wat zijn dat we bij elke rente wijziging de klant persoonlijk op de hoogte te brengen.

[/quote]

ING2_LWD
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2009 16:05

Re: ING/Postbank verlaagd rente toprekening.

Ongelezen bericht door ING2_LWD »

gebruikersnaam1


Mocht je een spaar tegoed van meer dan 50 rug ( 50.000,- ;) ) Is er ook een profijtrekening. [/quote]

Gesloten