LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaring met golden toers

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik hoop voor mensen dat er nog wat te halen valt, schijnt moeilijk klus te worden zag ik op Netwerk..........trieste zaak.

briegus
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2009 14:28

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door briegus »

Dag allen.

Ook ik en mijn gezin lijken slachtoffer te worden gemaakt, door op dit ogenblik SGR. Reden was dat ze mijn inziens geen of onvoldoende publiciteit hebben gegeven aan de 5 weken dat ze G.T hebben geweerd. Echter ben ook ik van mening, zoals op de voorwaarden van SGR staat vermeld dat boekingsdatum geld en dat is ook in mijn geval 22 jan '09 voorzien van 2.50 E "SGR/AVNR garantie" en al de logo's.
Dit wil niet zeggen dat ik mijn reserveringsgeld wil opgeven. Dit was alleen om zeker te zijn van het hotel. Ik voldoe aan de voorwaarden dat een boekingsdatum geld.
Mijn heer Debets (directeur SGR) er is ook nog zo iets van redelijkheid en billijkheid. Ik vermoed dat de reden dat wij allen nog niets hebben gehoord, u de 22 ste ook ziet als boekingsdatum en dat u dat juridisch aan het uitzoeken bent. Ik hoop dat u eigenlijk al het liefst vanaf morgen, een ieder al uitkeerd wat in de garantie periode is geboekt. Dus vanaf de 20 ste. Denk ook aan de gezinnen die in mijn ogen onvoldoende informatie van de SGR hebben gekregen. Dit wil niet zeggen dat ik, of misschien wij allen de vooruitbetalingen dan laten zitten. Maar u voorkomt veel drama bij gezinnen die intussen al een tweede reis hebben geboekt. Dit o.a daar u ook tegen mij telefonisch heeft aangegeven dat ik zo wie zo mijn geld terug kreeg. U heeft toen zaterdag 11/7/09 niets over de 5 weken laten blijken. Ik ga ervan uit dat ook u dit forum zal lezen, of er op wordt geattendeerd. Ik ga uit van u mededenken als directeur van SGR. [/b]

laurentius
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2008 11:18

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door laurentius »

Golden tours heeft op 22 januari wel erg veel reserveringen gemaakt .Toeval ?
Overigens ,hoe triest ik het voor de gedupeerden ook vind ,op de site van de Sgr heeft trouwens wel degelijk gestaan dat Golden tours eruitgezet was uit de SGR,. het heeft trouwens ook in de krant gestaan. Je moet er echter wel juist op letten .
We hebben vorig jaar bij hun geboekt ,en hebben eventjes overwogen om dit jaar terug te boeken .Door omstandigheden ( werk en school ) hebben wij dit niet gedaan .
hoop voor de gedupeerden dat het goed afloopt .

briegus
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2009 14:28

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door briegus »

Nee ik weet niet hoe het is gegaan, maar heb wel een vermoeden. N.l dat is het volgende. In mijn geval 10 jan '09 heb ik contact gehad en werd mij aangegeven dat de officiele boeking binnenkort zou worden gedaan. Reden was de drukte. Men gaf toen ook aan dat voor de reservering het wenselijk zou zijn een voorschot te betalen om het Hotel en kamer te reserveren. Het resterende bedrag zou ik dan moeten overmaken met de officiele toegestuurde boeking. Achteraf begrijp ik dat dit waarschijnlijk met de 5 weken had te maken en dat men al vanuit G.T wist dat de onderhandelingen met SGR weer in orden waren. Dit was n.l op de 20 ste. Boekingen zijn dus op de 22 ste gedaan. onder de garantie, dus nogmaals met betaling van 2,50 euro aan de SGR/ANVR plus logo's. Dus voor de particulier aannemenlijk.

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

Het wordt nog mooier, nu durft die debets te beweren dat er in dec en jan geen logo aanwezig was van sgr op de site van goldentours, vandaar dat de anvr goldentours gaat aanklagen omdat ze onterecht het logo op de site hadden staan.

Nee zoals ik er nu tegenaan kijk maakt de sgr zich er makkelijk vanaf.
Ik neem ook aan dat alle medewerkers van sgr een beetje tomatensoep naar een labaratorium opsturen om de ingredienten te controleren. want stel je voor dat het niet klopt wat op het etiket staat.

Tevens heeft het meerendeel van de gedupeerde de grootste betaling gedaan in een periode dat ze wel aangesloten waren bij de sgr. op de rekening wordt er 2,50 voor het calamiteiten fonds gespecificeerd ik neem aan dat het sgr die ook niet geweigerd heeft van boekingen in de beruchte periode.

De organisatie stelt op deze manier niets voor als bedrijven zomaar er 4 weken tussenuit kunnen en dan zonder schroom weer worden toegelaten.

royke
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jul 2009 15:42

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door royke »

wij voor 28oo euro benadeeld
en sgr doet alsof er niets aan de hand is !!
SCHANDALIG !!!

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Vanavond heb ik alle bijdragen hierboven eens doorgelezen en de druiven zullen zeker zuur zijn als èn de vakantie niet doorgaat èn u ook uw zuurverdiende geld niet terugkrijgt.

Hierboven staan echter ook veel reacties van mensen die nu met een beschuldigend vingertje naar de SGR wijzen maar ik heb toch het idee dat dat niet in alle gevallen even juist is. De beëindiging van het lidmaatschap van Golden Tours heeft namelijk op de website van de SGR gestaan alsmede de hernieuwde opname. Sterker nog, het staat nog steeds op de website, en wel als volgt:

Deelnemerschap Golden Tours BV.

Noot d.d. 22 januari 2009:
Sinds 20 januari 2009 is Golden Tours BV wederom deelnemer aan SGR, nu onder deelnemersnummer 3323. Boekingen die vanaf 20 januari 2009 bij Golden Tours BV worden gemaakt vallen onder de SGR-garantieregeling. Geen SGR-garantie is van toepassing op boekingen die zijn gemaakt vanaf 12 december 2008 tot en met 19 januari 2009.

Oorspronkelijk bericht d.d. 12 december 2008:

Het SGR-deelnemerschap van Golden Tours BV te Hoofddorp is door het bestuur van SGR beëindigd. Dit betekent dat reisovereenkomsten die vanaf 12 december 2008 met Golden Tours BV worden gesloten niet onder de garantie van SGR vallen. Reeds gemaakte boekingen met boekingsdatum tot 12 december 2008 blijven gedekt onder de garantieregeling. Dit geldt ook voor toekomstige betalingen op deze boekingen.


Kortom, bij boeking had u kunnen controleren of Golden Tours al of niet lid was en het is toch echt de eigen verantwoording van de consument om dit te doen, alvorens iets te reserveren.

Een en ander neemt trouwens niet weg dat het er alle schijn van heeft dat Golden Tours met de boekingsdata aan het manipuleren is geslagen. In dit geval is de schuldige niet de SGR maar is er mogelijk sprake van kopersbedrog door de reisorganisatie. Mocht dit mogelijk bij u het geval zijn, win dan juridisch advies in bij een rechtswinkel of ter zake kundige advocaat!

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

In dit geval is de schuldige niet de SGR maar is er mogelijk sprake van kopersbedrog door de reisorganisatie. Mocht dit mogelijk bij u het geval zijn, win dan juridisch advies in bij een rechtswinkel of ter zake kundige advocaat!


Tja da's makkelijk, SGR dient te controleren of er onterecht hun logo wordt gebruikt. Ze hebben zelf ook steken laten vallen. Er was golden tours de vraag gesteld of ze nog risico volle contracten hadden afgesloten daarop had goldentours gezegd dat er die niet waren, SGR heeft dit niet gecontroleerd want nu blijkt dat wel zo te zijn en zeggen ze zelf ook gedupeerd te zijn. Dus klanten verwijten dat ze hadden moeten kijken op de sgr site en zelf golden tours niet controleren op de boeken !!!!!!

Nee gewoon na 4 weken weer toelaten tot de stichting !!!!!
en vertrouwen op het woord van golden tours dat getuigd van bedrijfskundig inzicht.

Ik blijf erbij Golden tours is zeer zeker fout geweest maar SGR heeft wel degelijk grote steken laten vallen en ben benieuwd of ze er tijdens een rechtzaak(en) mee wegkomen.

Als bij de meeste bedrijven er ontercht logo's gebruikt worden staat meestal binnen een aantal een advocaat aan de deur met het verzoek om de logo's te verwijderen zoniet dan dreigt een rechtzaak, SGR zegt gewoon na 4 weken kom maar terug jongens.

De wereld op zijn kop niet ?

hanre
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2009 13:13

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door hanre »

wij hebben net de sgr gebeld i.v.m. onze vakantie geboekt bij ngolden tours.wilden natuurlijk weten of ons geld al onderweg is of wat ze verder gaan doen.ze verbreken gewoon de verbinding.het is echt te gek voor woorden dat er nu niemand weet wat er gaat gebeuren.heeft iemand nog ideeen wat nu te doen?????????

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

CheckenHij wijst er nogmaals op hoe belangrijk het is om altijd even de SGR-website te checken. 'Daar staat elke dag aktueel op wie de deelnemers zijn. Bovendien maken we daar steeds nieuwtjes bekend. Ook het bericht over het tijdelijk uitsluiten van Golden Tours stond erop', vertelt Debets.

Golden Tours heeft volgens hem ook de SGR waarschijnlijk opzettelijk misleid. 'Eind mei verzekerde de Turkse eigenaar mij nog dat hij geen risicovolle garantiecontracten had. Vanaf 1 juni blijkt hij die toch op vrij grote schaal te hebben afgesloten voor het zomerseizoen. Die contracten heb ik deze week zelf gezien.'


Was dit dan niet gecheckt voor 20 januari ???????? toen u weer in zee ging met deze oplichter.

Niemand had die 2e betaling gedaan (het grootste gedeelte van de reissom) als dit bekend was geweest en was men alleen de aanbetaling of reserveringskosten kwijt geweest.

Voor de vorige schrijver aanklagen wegens wanbeleid of nalatigheid.

royke
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jul 2009 15:42

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door royke »

hoi hanre
ik heb vandaag ook met de sgr gebeld en ze stijf gescholden
hun zijn fout ........... en niet te zuinig
heb rechtsbijstand ingeschakeld
en ook redmijnvakantie en das je goed recht zitten er bovenop
ze komen er bij mij ( 2800 euro ) niet zo makkelijk van af

Lisetteke
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2009 01:49

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Lisetteke »

Wat een gefoeter en gescheld op het SGR!
Wees blij dat er organisaties zijn die uitkeren op het moment dat een aangesloten SGR organisatie failliet gaat.

En dat ze niet binnen een paar dagen uitkeren dat begrijp ik best. Ik denk dat het een enorme administratieve rompslomp met zich meebrengt om alle gedupeerden hun geld terug te geven.

En wat betreft de periode dat Golden Tours niet aangesloten was bij het SGR en mensen die in die periode geboekt hebben krijgen hun geld niet terug. Tja.. altijd checken bij het SGR of ze echt zijn aangesloten.
Want een SGR logo is heel makkelijk op een brochure te drukken en ook op een website te plaatsen.

Dus mensen leg niet alle verantwoordelijkheid bij de SGR neer, zij willen u helpen en we moeten blij zijn dat deze organisatie bestaat. Dus waarom ze zo neerhalen?? Omdat u toevallig niet gecheckt heeft of ze echt aangesloten zijn bij het SGR, tja.. eigen fouten moeten niet neergelegd worden bij een ander.

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

lissetteke werkt denk ik bij SGR of ze heeft alle berichten niet goed door gelezen.

Gisteren op het nieuws lisetteke SGR gaat de regels aanscherpen wat zou daar de reden van zijn ?????

Ik weet het wel das een knieval dat ze fouten hebben gemaakt.

Tevens het onterecht gebruik van logo's is strafbaar en daarop hoeft de consument niet te controleren maar SGR.

dus even nadenken voor je zoiets plaatst er zijn veel mensen gedupeerd door goldentours en SGR is daar mede debet aan.

SGR is er voor de consument en niet andersom.

PS
Ik raad jou ook aan om bij alles wat je koopt ff een monstertje op te sturen naar een labaratorium om de ingredienten te controleren want daar zouden ze zomaar wat op kunnen zetten.

Niekvant
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2009 12:23

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Niekvant »

Wat een geouwehoer door Lisetteke!

Hoe vaak had ik de site van de SGR moeten checken?
Ik heb dit op woensdag 10 december gedaan nadat ik de brochure heb ontvangen. Er stond keurig dat Golden Tours lid was. Vervolgens op 14 december geboekt in de veronderstelling dat dit nog steeds zo was. De bevestiging gaf dit ook aan!

Op 17 juni, voordat ik het totaalbedrag wilde betalen heb ik ook nog gecheckt omdat er wel wat berichten waren over Golden Tours. En ja hoor, ik heb gezocht op leden en daar stond keurig dat Golden Tours lid was. Er stond geen vermelding dat ze een maand geschorst waren! Had ik dan moeten zoeken op Golden Tours in de algemene zoekfunctie? Dat lijkt me toch niet.

Inmiddels is er ruim een week verstreken nadat de claim is ingediend en er is volledige radiostilte bij de SGR. Na twee mailtjes (zonder reactie) heb ik gisteren geprobeerd te bellen en twee keer 40 minuten in de wacht gestaan en vervolgens werd het gesprek afgebroken zonder iemand gesproken te hebben.

De SGR is zich nu aan alle kanten aan het indekken. Er gaat geen dag voorbij zonder berichtgeving in kranten of teletekst!

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

SGR had ook moeten controleren (toen ze golden tours weer aansloten bij SGR) wat er de afgelopen 4 weken gebeurd was, Dit hebben ze niet gedaan anders was dit nooit gebeurd en hadden ze de facturen gezien met logo erop.

Wat is dan de criteria geweest om ze weer toe te laten na 4 weken ????

zoals al reeds eerder vermeld golden tours is de schuldige maar SGR heeft grote steken laten vallen en laten nu de gedupeerde in de kou staan.

Als SGR het netjes wil oplossen geven ze de 250 gedupeerden iig de betalingen terug welke betaald zijn in de SGR periode van goldentours.

De meeste zijn dan alleen dr reserveringskosten kwijt en dat is te overzien.

doelen
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door doelen »

Ik ben het er volkomen mee eens, overal hoor je Dhr. Debets ik word er kei ziek van. Gisteren bij groeten van Max wel een rectificatie verwacht van de consumentenbond die vertelde 13 juli nog vrolijk dat iedereen zijn geld terug krijgt maar er wordt door niemand over gesproken. Het lijkt wel of niemand iets mag zeggen over de mensen in de periode 12 dec. 19 januari. Maar dit grapje kost ons wel onze vakantie en bijna 5400.00 euro.

Niekvant
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2009 12:23

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Niekvant »

Zojuist de brief ontvangen met de mededeling dat we ons geld niet terugkrijgen omdat we geboekt hebben op 14 december en dat ligt in de periode dat men geroyeerd was!!!

De laatste zin: Het spijt mij dat ik u niet anders kan berichten.

WAT EEN ONGELOFELIJK ARROGANTE EIKEL.

royke
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jul 2009 15:42

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door royke »

OOK WIJ HEBBEN DEZE BRIEF VANDAAG ONTVANGEN ...
2800 EURO DOOR DE NEUS GEBOORD !!!!
SGR IS EEN K... INSTANTIE
HEB GISTEREN NOG DHR KRAAMWINKEL BEDREIGD AAN TELEFOON EN GEZEGD DAT IK HEM ZOU OPZOEKEN BIJ NIET UITKEREN

royke
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jul 2009 15:42

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door royke »

ik vind dat wij als gedupeerde van goldentours ons allemaal moeten samen pakken en een advocaat in de arm nemen .
als je dit met een hoop man samen doet zijn de kosten laag

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

ik heb al een advocaat in arm genomen en die vertelde me dat ik (we) wel degelijk een zaak hebben.

SGR komt er niet mee weg.

Gesloten