LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht Canaldigitaal : ongeldige contracten
-
Klacht Canaldigitaal : ongeldige contracten
hallo,
Ik wil een klacht indienen over Canaldigitaal te Hilversum. De schotelaanbieder van Nederland.
De manier van contracten afsluiten via de telefoon , dus zonder handtekening te kunnen zetten is volledig foutief.
Rechtswege MOET men altijd een handtekening kunnen zetten onder contracten, en dan gaat het hier ook nog om jaarcontracten, die je pas een maand van te voren kunt opzeggen!
Wat is nu het geval? Ze hebben mijn abonnement namelijk geupgraded naar het Toppakket! Zonder dat ik hierom gevraagd had!
Kosten per maand: EURO 42.50
Brieven worden niet beantwoord, noch email.
Ik heb nooit een handtekening kunnen zetten voor het afsluiten van het toppakket! En toch hebben ze het afgesloten??
Ik heb zelfs eerder, voor deze (ongevraagde) upgrade al eens gevraagd om een downgrade (dit moet overigens WEL schriftelijk gebeuren, dus met handtekening)
Dus alleen upgrades naar hogere en dus duurdere pakketten behoeven niet schriftelijk te worden aangevraagd en ondertekend.
DIT IS WETTELIJK EEN PURE OVERTREDING VAN DE CONSUMENTEN WETGEVING! EN DAARMEE IS DUS GEEN OVEREENKOMST GEMAAKT MET CANALDIGITAAL.
Graag uw oplossing ??
Ik wil een klacht indienen over Canaldigitaal te Hilversum. De schotelaanbieder van Nederland.
De manier van contracten afsluiten via de telefoon , dus zonder handtekening te kunnen zetten is volledig foutief.
Rechtswege MOET men altijd een handtekening kunnen zetten onder contracten, en dan gaat het hier ook nog om jaarcontracten, die je pas een maand van te voren kunt opzeggen!
Wat is nu het geval? Ze hebben mijn abonnement namelijk geupgraded naar het Toppakket! Zonder dat ik hierom gevraagd had!
Kosten per maand: EURO 42.50
Brieven worden niet beantwoord, noch email.
Ik heb nooit een handtekening kunnen zetten voor het afsluiten van het toppakket! En toch hebben ze het afgesloten??
Ik heb zelfs eerder, voor deze (ongevraagde) upgrade al eens gevraagd om een downgrade (dit moet overigens WEL schriftelijk gebeuren, dus met handtekening)
Dus alleen upgrades naar hogere en dus duurdere pakketten behoeven niet schriftelijk te worden aangevraagd en ondertekend.
DIT IS WETTELIJK EEN PURE OVERTREDING VAN DE CONSUMENTEN WETGEVING! EN DAARMEE IS DUS GEEN OVEREENKOMST GEMAAKT MET CANALDIGITAAL.
Graag uw oplossing ??
Re: Klacht Canaldigitaal : ongeldige contracten
bent u een tijd geleden niet gebeld door een vaag callcenter met een vraag over uitbreiden van zenders op uw ontvanger?
misschien heeft u of een van de gezinsleden hierop "ja" geantwoord, en zo'n gesprek wordt op band opgenomen en dat is uw "handtekening"!
misschien heeft u of een van de gezinsleden hierop "ja" geantwoord, en zo'n gesprek wordt op band opgenomen en dat is uw "handtekening"!
-
Ik heb ook daarom gevraagd: om de bandopname te laten horen. Maar hier wordt ook niet op gereageerd, ze reageren nergens meer op.
Ik heb het abonnementsgeld al 2 keer teruggeboekt, dan komt er wel een brief binnen dat ze dan het alsnog het verschuldigde bedrag zullen innen. Als ik dan weer terugboek dreigen ze met afsluiting van abonnement, plus de afsluitingskosten van 16 euro!
ECHT TE GEK ZO HE?
DAT IS NOU NEDERLANDSE SCHOTELAANBIEDER, SCHANDALIG.
LET WEL: IK HEB DUS NOOIT GEVRAAGD OM UP TE GRADEN NAAR HET TOPPAKKET.
OVERIGENS HEB IK DIT OOK AL AANGEGEVEN BIJ CONSUWIJZER.NL. En daarmee dus de NMA....
Die zullen dit nog bekijken.
Ik heb het abonnementsgeld al 2 keer teruggeboekt, dan komt er wel een brief binnen dat ze dan het alsnog het verschuldigde bedrag zullen innen. Als ik dan weer terugboek dreigen ze met afsluiting van abonnement, plus de afsluitingskosten van 16 euro!
ECHT TE GEK ZO HE?
DAT IS NOU NEDERLANDSE SCHOTELAANBIEDER, SCHANDALIG.
LET WEL: IK HEB DUS NOOIT GEVRAAGD OM UP TE GRADEN NAAR HET TOPPAKKET.
OVERIGENS HEB IK DIT OOK AL AANGEGEVEN BIJ CONSUWIJZER.NL. En daarmee dus de NMA....
Die zullen dit nog bekijken.
58pKKEen paar jaar geleden ben ik overgestapt van het SETTOP pakket naar het recreatie pakket. Van af dat moment is iedere maand een bedrag van 7.50 euro van mijn rekening afgeschreven.Wie schetst mijn verbazing, toen een paar maanden geleden ik een aanmaning kreeg om 169 euro te betalen die ze niet automatisch konden innen. Ondertussen heb ik drie keer een email gestuurd om opheldering.
Hier word echter niet op gereageerd. Telefonische opheldering is ook niet mogelijk. Ondertussen hebben ze het signaal verbroken. Wat moet ik doen om dit opgehelderd te krijgen?
Hier word echter niet op gereageerd. Telefonische opheldering is ook niet mogelijk. Ondertussen hebben ze het signaal verbroken. Wat moet ik doen om dit opgehelderd te krijgen?
Je kunt doen wat je wil ze luisteren toch niet .Ik heb sept 2007 mijn settopbox opgezegd,op de factuur stond ,abonnementsprijs is gewijzigd u dient de gewijzigde prijs te voldoen,tenzij u het abonnement binnen 30 dagen na factuurdatum(15 sept) schriftelijk en kosteloos opzegt.1okt opgezegt.Bevestiging van cd gehad dat ze mijn verzoek gehonoreerd hebben en in hun administratie hebben verwerkt.Schrijven ze nog voor 1 jaar af,laten storneren en een blokkade voor cd ingesteld,word ik 2x opgebeld door cd of ik nog van plan was om te betalen.Netjes uitgelegd smijten ze de hoorn erop.Dec 2007 krijg ik een brief van cd een spoedbetaling doen anders incassoburo.niet betaald,3jan 2008 de eerste brief incassoburo Lindorff voorheen Transfair.Dus kopie factuur,opzegbrief,bevestiging cd opgestuurd naar incassoburo,niets mee te maken betalen,tig dreigbrieven gehad,nepbrief van deurwaarder,conceptdagvaarding.Incasso bevestigd dat cd mijn opzegging van 1okt op 5 okt heeft ontvangen,dus ruim binnen 30 dagen,krijg ik 14 dagen geleden deurwaarder met dagvaarding,8juli 10 uur vandaag dus.Ze(cd) willen geld omdat ik me niet aan het contract heb gehouden ik was 30 dagen te laat met opzeggen+ afsluitkosten en proceskosten en ze ze willen alles schriftelijk afhandelen.Dus verweerschrift +kopies naar rechtbank verstuurd.Ze zetten het zelf op de factuur ,en ze komen hun eigen voorwaarden niet na.Het hele verhaal staat bij het forum incasso Lindorff voorheen Transfair
Veel mensen stappen wegens de jaarlijks hogere kosten over op KPN diggitenne die wel redelijk leverde....
Betaal niets en kijk alleen nog NL 12 en 3 en regio gratis.
Want dat is wat ze krijgen door deze handelswijze.
Ik betaal niets en kreeg ook zomaar een duur pakket.
Dus gewoon wachten op rechtszaak en vooral niet via incasso bureau reageren want die weten niets.
Gewoon post van deze retour afz. gestuurd.
Betaal niets en kijk alleen nog NL 12 en 3 en regio gratis.
Want dat is wat ze krijgen door deze handelswijze.
Ik betaal niets en kreeg ook zomaar een duur pakket.
Dus gewoon wachten op rechtszaak en vooral niet via incasso bureau reageren want die weten niets.
Gewoon post van deze retour afz. gestuurd.
-
Ik heb alweer een brief gestuurd, dat ik Canaldigitaal voor de rechter ga dagen. De gerechtskosten reken ik hun toe....
Je moet ze eerst in gebreke stellen anders komen ze er nog mee weg,Ik ben ook door cd voor de rechter gesleept omdat ik weigerde te betalen voor settopbox(heb ik niet afgesloten)kreeg daar een rekening voor kon binnen 30 dgn opgezegd heb ik gedaan bevestiging van cd gehad ,3mnd later incasso (Lindorff voorheen Transfair) betalen.Kopie van alles opgestuurd,gevraagd om ondertekend contract (nooit iets ondertekend) kopie paspoort (ze hebben geen contract of kopie paspoort)hebben ze niets mee te maken betalen.Duurt al vanaf sept 2007 ,vele dreigbrieven,nepbrieven deurwaarder,concept dagvaarding later moest ik 8juli voorkomen,wachten nu op de uitslag
-
CANALDIGITAAL heeft mijn 2e brief ontvangen, met de melding dat ik anders naar de rechter toe stap. En? Wat denk je? ZE GEVEN TOE !!
Ik heb net een brief terug ontvangen, voor het eerst.
Ze geven toe dat ze een administratieve fout hebben gemaakt, en dat ze het abonnement "toppakket" weer terug zullen draaien naar "Combipakket" . Dus zoals het voorheen was !!
Het abb.geld rekenen ze ook weer terug.
Verder bieden ze hun excuses aan.
Dus als je maar met lang genoeg aanhoud met rechterlijke stappen erbij. Dan krijg je toch gerechtigheid, ha ha.
Is me dus toch nog gelukt. Ze hadden dus wel een fout gemaakt....
Nou, is dat ook weer opgelost.
Trouwens, de jaarcontracten worden na 1 juli 2009 , maandelijks opzegbaar. Dit is ook wettelijk aangepast. Dus wordt net als internetproviders.
Ik heb net een brief terug ontvangen, voor het eerst.
Ze geven toe dat ze een administratieve fout hebben gemaakt, en dat ze het abonnement "toppakket" weer terug zullen draaien naar "Combipakket" . Dus zoals het voorheen was !!
Het abb.geld rekenen ze ook weer terug.
Verder bieden ze hun excuses aan.
Dus als je maar met lang genoeg aanhoud met rechterlijke stappen erbij. Dan krijg je toch gerechtigheid, ha ha.
Is me dus toch nog gelukt. Ze hadden dus wel een fout gemaakt....
Nou, is dat ook weer opgelost.
Trouwens, de jaarcontracten worden na 1 juli 2009 , maandelijks opzegbaar. Dit is ook wettelijk aangepast. Dus wordt net als internetproviders.
Daarom hebben ze nu 2jarige contracten daar geldt het niet voor,als je nu een contract afsluit zit je er gelijk 2 jaar aan vast
-
Snepke?
Dit heb je fout begrepen, op de Canaldigitaal nieuws pagina lees je dat voor nieuwe abonnees er eerst een jaarcontract geldt. En daarna kunnen ze dus per maand opzeggen.
Voor bestaande abonnees, geld dat je het contract afmaakt, en daarna dus per maand kunt opzeggen of wisselen naar een (downgrade)pakket.
De termijn is dus wel een maand van te voren opzeggen of wisselen.
Dit heb je fout begrepen, op de Canaldigitaal nieuws pagina lees je dat voor nieuwe abonnees er eerst een jaarcontract geldt. En daarna kunnen ze dus per maand opzeggen.
Voor bestaande abonnees, geld dat je het contract afmaakt, en daarna dus per maand kunt opzeggen of wisselen naar een (downgrade)pakket.
De termijn is dus wel een maand van te voren opzeggen of wisselen.
Bij cd dat geloof je toch zelf niet he,Ze doen niets anders als de boel bedriegen,probeer het maar eens na een maand op te zeggen,lukt gelijk krijg nog een bevestiging ook.2 mnd later krijg je een aanmaning.dan een incassoburo achter je broek en als je dan niet betaald ,een rechtzaak.(terwijl ze zelf op de rekening zetten,prijs is gewijzigd u kunt 30dgn na factuurdatum schriftelijk en kosteloos opzeggen)
Als ik toch in de gelegenheid was...
Als ik toch in de gelegenheid was om vandaag nog de stekker uit Canal Digitaal te trekken, dan zou ik dat zonder enig bezwaar, wat heet, met groot genoegen, direct doen, want dat bedrijf verdient niet beter dan onmiddellijk van de markt te verdwijnen. Het is een schande dat zoiets nog maar een dag langer mag bestaan. Een telefonisch vrijwel onbereikbare klantenservice die, als dat dan uiteindelijk wel lukt, terwijl je je probleem nog aan het uitleggen bent, overgaat op tuut-tuut-tuut, absoluut nutteloze automatische antwoorden op mailtjes, een site met standaard-antwoorden die volledig voorbij gaan aan waarachtig wel bij Canal Digitaal bekende problemen, regelrechte ontkenning van de verantwoordelijkheid van Canal Digitaal voor de bestaande, reeele problemen, en dan een uit Radio Bergeijk geplukte Van Hout die zonder blikken of blozen beweert dat dat allemaal komt omdat de mensen verkeerde ontvangers hebben!!
Ga *niet*, *nooit* in zee met Canal Digitaal, en als je dat al wel hebt gedaan, doe dan wat je kunt om dat bedrijf zo gauw mogelijk de nek om te draaien, *vandaag* nog, ga er bij weg, want het zijn arrogante hufters van het ergste soort. Doe het niet, ga er bij weg, laat ze barsten, ze verdienen niet beter!
hjd
Als ik toch in de gelegenheid was om vandaag nog de stekker uit Canal Digitaal te trekken, dan zou ik dat zonder enig bezwaar, wat heet, met groot genoegen, direct doen, want dat bedrijf verdient niet beter dan onmiddellijk van de markt te verdwijnen. Het is een schande dat zoiets nog maar een dag langer mag bestaan. Een telefonisch vrijwel onbereikbare klantenservice die, als dat dan uiteindelijk wel lukt, terwijl je je probleem nog aan het uitleggen bent, overgaat op tuut-tuut-tuut, absoluut nutteloze automatische antwoorden op mailtjes, een site met standaard-antwoorden die volledig voorbij gaan aan waarachtig wel bij Canal Digitaal bekende problemen, regelrechte ontkenning van de verantwoordelijkheid van Canal Digitaal voor de bestaande, reeele problemen, en dan een uit Radio Bergeijk geplukte Van Hout die zonder blikken of blozen beweert dat dat allemaal komt omdat de mensen verkeerde ontvangers hebben!!
Ga *niet*, *nooit* in zee met Canal Digitaal, en als je dat al wel hebt gedaan, doe dan wat je kunt om dat bedrijf zo gauw mogelijk de nek om te draaien, *vandaag* nog, ga er bij weg, want het zijn arrogante hufters van het ergste soort. Doe het niet, ga er bij weg, laat ze barsten, ze verdienen niet beter!
hjd
je kan nu permaand op zeggen dit is door de opta beslist
zo kunnen die honden niets meer doen
maar pas op heb ook een zaak gewonen tegen ze maar ze blijven komen met hum oplichters bedrijf linddorf en ze blijven maar dreigen
maar heb er nu aangiften van gedaan wegens op lichting en bedreiging
lees topic linddorf maar eens met cd het zijn en blijven oplichter gaat de zelfde kant op als upc
zo kunnen die honden niets meer doen
maar pas op heb ook een zaak gewonen tegen ze maar ze blijven komen met hum oplichters bedrijf linddorf en ze blijven maar dreigen
maar heb er nu aangiften van gedaan wegens op lichting en bedreiging
lees topic linddorf maar eens met cd het zijn en blijven oplichter gaat de zelfde kant op als upc
Ik heb Canal digitaal in januari opgezegd, na 4 verzoeken een bevestigingsbrief ontvangen. Hierin wordt door hen zelf bevestigd dat het gehele abo is opgezegd en autom. incasso wordt stopgezet.
Recent krijg ik diverse aanmaningen en willen ze mij 69,95 laten betalen voor het Settopboxpakket en doen ze net alsof ik nooit heb opgezegd !!!
Al 3x kopie gestuurd van opzegbrief, maar wordt geheel genegeerd, ze sturen hooguit een standaardbrief terug van betaalherinnering, of alsof ik nu pas opzeg.
Wat is dat voor ********* ??????
En wat nu ?
Wachten op een rechtzaak en dan de rechter dat papiertje laten zien ?
Recent krijg ik diverse aanmaningen en willen ze mij 69,95 laten betalen voor het Settopboxpakket en doen ze net alsof ik nooit heb opgezegd !!!
Al 3x kopie gestuurd van opzegbrief, maar wordt geheel genegeerd, ze sturen hooguit een standaardbrief terug van betaalherinnering, of alsof ik nu pas opzeg.
Wat is dat voor ********* ??????
En wat nu ?
Wachten op een rechtzaak en dan de rechter dat papiertje laten zien ?
Ze zullen eerst nog wel met een incassoburo komen, zend die dan een kopietje en het probleem zal opgelost zijn, mocht dat niet het geval zijn, dan de eventueel de rechter laten zien en de zaak is afgedaan.Wachten op een rechtzaak en dan de rechter dat papiertje laten zien ?
Ik heb voor het zelfde een dagvaarding gehad.Had basispakket 3mnd van te voren opgezegd.Sturen ze rekening settopbox,stond op de prijs is gewijzigd u dient de gewijzigde prijs te voldoen tenzij u het binnen 30 dagen na factdatum(30 sept)schriftelijk en kosteloos opzegt.1 okt opgezegt(ruim binnen 30 dgn)bevestiging van cd gehad dat ze mijn opzegging geaccepteerd hebben.Daarna niets als aanmaningen,hun incasso(Lindorff voorheen Transfair)dreigt ik moet betalen.Nu een dagvaarding gehad.Lees het forum incasso Lindorff voorheen Transfair ,staat het hele verhaal op.Dit speelt al vanaf sept 2007
-
Ik heb na het ingebruik nemen van de nieuwe smartcard (waar ik ook nog 9,95 euro voor heb moeten betalen) geen beeld meer gehad. CD liet mij weten dat ik een nieuwe decoder moest aanschaffen en zij hadden wel eentje in de aanbieding van rond de 70 euro. Die van mij was ongeveer 2 jaar oud. Ik heb toen de automatische incasso stop laten zetten en een brief naar CD gestuurd met de mededeling dat ik niet betaal voor iets wat ik niet krijg. Vervolgens kreeg ik meerdere brieven van CD, waarin de door mij te betalen kosten nogal eens verschilden, als ook de datum van afsluiten, wat niet nodig is, omdat ik immers geen zenders kan ontvangen. Oh ja voor het afsluiten zouden ze ook nog eens 16 euro in rekening brengen, maar in de laatste brief wordt daar weer niet over gesproken. Nu dreigen ze dus met een incasso bedrijf om het het bedrag van 23,45 euro toch in hun bezit te krijgen. Aan een kant heb ik zoiets van betaal maar, maar aan de andere kant vind ik dat ik in mijn recht sta!
Na het lezen van dit forum voel ik mij dus ook absoluut gesterkt! Ik denk dat deze geldklopperij van CD alles te maken heeft met het grote verlies van klanten.
Na het lezen van dit forum voel ik mij dus ook absoluut gesterkt! Ik denk dat deze geldklopperij van CD alles te maken heeft met het grote verlies van klanten.
Ze hebben royement aangevraagd ,nu kunnen ze mij betalen.Het hele verhaal staat op Lindorff B.V. de akte v royement staat op pag 25.Maar ze bleven uitstel vragen dus het is nog niet afgelopen.Als je in je recht staat ,nooit betalen,al gaat het maar om 5 euro.ze maken er een potje van.
Hoi HiskePientje, Nou dat probleem heb ik dus ook met CD. Ik heb geen ontvangst met de nieuwe smartcard, dus ik gebeld bleek mijn ontvanger niet goed te zijn(die ik in april 2009 gekocht heb). Zou ik een ontvanger van hun krijgen mits ik de mijne naar CD zou opsturen. Zo gezegd zo gedaan heb ik met behulp van een medewerker hem geinstalleerd en bleek ik geen ontvangst te hebben. Heb de dealer erna laten kijken en van alles geprobeerd maar geen ontvangst.Naar meerdere telefoontjes met CD werd me gezegd dat het beter was om het abb te beeindigen. Ontvanger terug gestuurd naar CD en ze een brief gestuurd dat ik het abb per direct wilde stoppen. Kreeg ik een brief terug met de mededeling dat ik tot april 2011 aan het contract zit.Ik gebeld werd me gezegd omdat ik een ontvanger had gekregen word je abb verlengd, maar dat is me niet verteld. Weer 2 keer een brief gestuurd geen antwoord gekregen en we zijn nu al 5 maanden verder en betaal nog steeds. Ik baal er echt van.
Vorige week nog boos gebeld en zegt de medewerker me doodleuk dat ie niets voor me kan doen. Nou betaal ik voor iets wat ik niet krijg.Ik heb nu KPN en dat bevalt me tot nu toe nog goed.
Vorige week nog boos gebeld en zegt de medewerker me doodleuk dat ie niets voor me kan doen. Nou betaal ik voor iets wat ik niet krijg.Ik heb nu KPN en dat bevalt me tot nu toe nog goed.