LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tourplan failliet
Re: Tourplan failliet
Ook ik heb SGR gemaild, kon zien via de leesbevestiging dat men het had gelezen, kort na het versturen, maar de door mij gevraagde reactie blijft vooralsnog uit.
Afgelopen donderdagavond alles m.b.t. Tourplan gemaild, verder weet ik ook nog niets
Afgelopen donderdagavond alles m.b.t. Tourplan gemaild, verder weet ik ook nog niets
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 20 jul 2009 11:32
Re: Tourplan failliet
Bevestiging staat standaard ingesteld hier op m'n werk en mijn mail werd ook vlot gelezen door een dame van het SGR. Tot op heden heb ik ook nog niets gehoord? Misschien werken ze op alfabetische volgorde?
Afwachten...
Afwachten...
Re: Tourplan failliet
Vrijdag alles op de bus gedaan naar het SGR en direct iets anders geboekt via Sudtours (zelfde vertrekdatum, zelfde plaats, ander appartement) Wij vertrekken 1 augustus.
Vandaag gebeld naar SGR, zij konden me niet veel wijzer maken, er komen natuurlijk heel veel claims bij hen binnen. Wel vertelde ze dat de claim binnen twee dagen verwerkt wordt en het geld dan direct gestort wordt.
Heb gelukkig de nieuwe vakantie nog niet hoeven betalen.
Vandaag gebeld naar SGR, zij konden me niet veel wijzer maken, er komen natuurlijk heel veel claims bij hen binnen. Wel vertelde ze dat de claim binnen twee dagen verwerkt wordt en het geld dan direct gestort wordt.
Heb gelukkig de nieuwe vakantie nog niet hoeven betalen.
Re: Tourplan failliet
heb net een brief gekregen van SGR, met daarin het volgende,dat als je een schadeclaim hebt ingediend, dat ze na ontvangst binnen enkele dagen uitbetalen.
Mijn mail is wel gelezen, maar geen antwoord gehad.
Ik heb mijn vakantie via vakantiekaart geboekt. We reizen nu met oad, dus dat zit wel goed.
Als je naar de SGR site gaat, kun je even checken of de reisorganisatie is aangesloten bij SGR.
gr
Mijn mail is wel gelezen, maar geen antwoord gehad.
Ik heb mijn vakantie via vakantiekaart geboekt. We reizen nu met oad, dus dat zit wel goed.
Als je naar de SGR site gaat, kun je even checken of de reisorganisatie is aangesloten bij SGR.
gr
Re: Tourplan failliet
Wij zouden met Tourplan 12 dagen naar alanya gaan a.s. zondag. Dit feest zal nu niet doorgaan, omdat ik via msn.nl vrijdag heb moeten vernemen dat Tourplan failliets is. Hierop heb ik meteen de een aanvraag ingediend bij de SGR.
Ik heb gister gebeld met de SGR of ze mijn aanvraag ontvangen hadden. Ik kreeg een onvriendelijke vrouw aan de telefoon, die weinig medeleven toonde. Ze kon me nog net wel vertellen dat de verstuurde mail van vrijdag opgenomen was in het systeem en dat ze probeerde de schade deze week te vergoeden.
Vandaag heb ook een brief gehad waarin staat dat alleen de reissom wordt vergoed door de SGR. De reisverzekering en annuleringsverzekering worden niet vergoed. Deze dien je weer te verhalen bij de verzekeringsmaatschappij waarbij deze verzekeringen zijn afgesloten.
De reserveringskosten worden helemaal niet vergoed. Als met al komt het allemaal wel weer goed, jammer dat het alleen zo vlak voor de vakantie nog een hoop geregeld moet worden.
We gaan nu de 30e naar hotel Vega in side voor 9 dagen met DTI travel, dit is een iets duurdere maatschappij maar dan heb je wel de zekerheid(hopelijk) dat je werkelijk gaat!
Iedereen als nog een fijne vakantie!
Ik heb gister gebeld met de SGR of ze mijn aanvraag ontvangen hadden. Ik kreeg een onvriendelijke vrouw aan de telefoon, die weinig medeleven toonde. Ze kon me nog net wel vertellen dat de verstuurde mail van vrijdag opgenomen was in het systeem en dat ze probeerde de schade deze week te vergoeden.
Vandaag heb ook een brief gehad waarin staat dat alleen de reissom wordt vergoed door de SGR. De reisverzekering en annuleringsverzekering worden niet vergoed. Deze dien je weer te verhalen bij de verzekeringsmaatschappij waarbij deze verzekeringen zijn afgesloten.
De reserveringskosten worden helemaal niet vergoed. Als met al komt het allemaal wel weer goed, jammer dat het alleen zo vlak voor de vakantie nog een hoop geregeld moet worden.
We gaan nu de 30e naar hotel Vega in side voor 9 dagen met DTI travel, dit is een iets duurdere maatschappij maar dan heb je wel de zekerheid(hopelijk) dat je werkelijk gaat!
Iedereen als nog een fijne vakantie!
Re: Tourplan failliet
Vandaag ook een mail gestuurd naar SGR of de claim was aangekomen en hoe lang het eventueel duurt nu het zo druk is. Heb een leesbevestiging gehad maar ook niks teruggehoord. Inmiddels ook dezelfde vakantie geboekt bij OAD alleen ander hotel wel dezelfde data. Hopelijk krijgen we snel het geld terug.
Iemand al inmiddels weer iets wijzer?
Iemand al inmiddels weer iets wijzer?
Re: Tourplan failliet
Ik heb in mijn aanvraag per mail ook aangegeven of ze het wilde bevestigen. Toen ik gister nog niets gehoord had, heb ik er even heen gebeld of die wel aangekomen was. De vrouw die aan de telefoon had zei: "We kunnen beter geld uitkeren dan dat we alles gaan bevestigen". Ik kan het ergens wel begrijpen, maar zoveel moeite is het toch niet? Het neemt immers bij veel mensen iets onzekerheid weg en bespaart hun telefoontjes beantwoorden.
Re: Tourplan failliet
Precies, dat had ik ook. Nu verkeer je nog steeds in onzekerheid. Vandaag wel een standaardbrief ontvangen van SGR mocht ik mijn claim nog niet hebben ingediend dit dan alsnog te doen.
Nou ja, maar duimen dat het allemaal weer redelijk goedkomt. Het is toch erg zuur en verpest wel een beetje het vakantiegevoel. Het gaat toch om een smak geld waar je het hele jaar dan voor werkt en naar uitkijkt...
Nou ja, maar duimen dat het allemaal weer redelijk goedkomt. Het is toch erg zuur en verpest wel een beetje het vakantiegevoel. Het gaat toch om een smak geld waar je het hele jaar dan voor werkt en naar uitkijkt...
Re: Tourplan failliet
zoals ik eerder in dit topic aangaf is het al wel in behandeling genomen maar ze sturen geen bevestigingen. Ze vinden onzin om bevestigingen te versturen. De betaling zal deze week plaats vinden, dit is tenminste wat deze mevrouw mij vertelde.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 21 jul 2009 15:44
Re: Tourplan failliet
Klopt,
Heb zojuist gebeld met SGR, en de eerste betalingen zijn gedaan.
Of mijn betaling daar bij zat konden ze niet zeggen.
Gister gelukkig de zelfde reis en hotel kunnen boeken via D-reizen.
Heb zojuist gebeld met SGR, en de eerste betalingen zijn gedaan.
Of mijn betaling daar bij zat konden ze niet zeggen.
Gister gelukkig de zelfde reis en hotel kunnen boeken via D-reizen.
Re: Tourplan failliet
Zoals eerder vermeld afgelopen donderdag alles via de mail verstuurd, dus als een van de eerste naar ik aanneem de bescheiden naar SGR gestuurd, tot op heden nog geen geld teruggestort.
Ook wij hebben een vervangende reis geboekt, vertrekken nu op 1 aug i.p.v. 25 juli, ik hoop dat de betaling door het SGR snel plaatsvind.
Wel vindt ik het getuigen van enige klantonvriendelijkheid dat als je een vraag stelt per mail, dat als deze 5 minuten later wordt gelezen, er geen enkele reactie van het SGR retour komt.
Ook wij hebben een vervangende reis geboekt, vertrekken nu op 1 aug i.p.v. 25 juli, ik hoop dat de betaling door het SGR snel plaatsvind.
Wel vindt ik het getuigen van enige klantonvriendelijkheid dat als je een vraag stelt per mail, dat als deze 5 minuten later wordt gelezen, er geen enkele reactie van het SGR retour komt.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 21 jul 2009 15:44
Re: Tourplan failliet
Jan941.
Klopt helemaal wat je zegt.
Maar ik kan me dan ook wel weer voorstellen als je aan de andere kant van de computer zit en je krijgt een kleine 6000 mailtjes met vragen die ook op de site van SGR te vinden zijn, er een beetje klantonvriendelijk wordt gereageerd.
En hoe meer tijd ze in die mailtjes moeten gaan steken om deze te beantwoorden, hoe langer het waarschijnlijk gaat duren voordat ze over kunnen gaan tot uitbetaling.
Op alle site die je kunt vinden op internet staat te lezen dat SGR de gedupeerde uit gaat betalen.
We kunnen alleen maar afwachten.
ps.
ik ben er een van.
Ed
Klopt helemaal wat je zegt.
Maar ik kan me dan ook wel weer voorstellen als je aan de andere kant van de computer zit en je krijgt een kleine 6000 mailtjes met vragen die ook op de site van SGR te vinden zijn, er een beetje klantonvriendelijk wordt gereageerd.
En hoe meer tijd ze in die mailtjes moeten gaan steken om deze te beantwoorden, hoe langer het waarschijnlijk gaat duren voordat ze over kunnen gaan tot uitbetaling.
Op alle site die je kunt vinden op internet staat te lezen dat SGR de gedupeerde uit gaat betalen.
We kunnen alleen maar afwachten.
ps.
ik ben er een van.
Ed
Re: Tourplan failliet
mijn geld is net gestort hoop voor de rest van de gedeputeerde dat de geld er zo snel mogelijk opstaat... ik ga vanaf zaterdag 3 weken genieten van de Turkse zon in Bodrum
Re: Tourplan failliet
Leventu, wanneer heb jij je claim ingediend en op welke manier?
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 20 jul 2009 11:32
Re: Tourplan failliet
Hi,
Ik heb de komplete reissom betaald, annuleringsverzekering maar geen reisverzekering. Wat krijg ik nou precies terug? Ik hoor dat de admin kosten in ieder geval weg zijn maar hoe zit het met de annuleringsverzekering?
Grtz
Ik heb de komplete reissom betaald, annuleringsverzekering maar geen reisverzekering. Wat krijg ik nou precies terug? Ik hoor dat de admin kosten in ieder geval weg zijn maar hoe zit het met de annuleringsverzekering?
Grtz
Re: Tourplan failliet
dit heb ik al vermeld op het forum:
Vandaag heb ook een brief gehad waarin staat dat alleen de reissom wordt vergoed door de SGR. De reisverzekering en annuleringsverzekering worden niet vergoed door de SGR. Deze dien je weer te verhalen bij de verzekeringsmaatschappij waarbij deze verzekeringen zijn afgesloten.
De reserveringskosten worden helemaal niet vergoed.
Vandaag heb ook een brief gehad waarin staat dat alleen de reissom wordt vergoed door de SGR. De reisverzekering en annuleringsverzekering worden niet vergoed door de SGR. Deze dien je weer te verhalen bij de verzekeringsmaatschappij waarbij deze verzekeringen zijn afgesloten.
De reserveringskosten worden helemaal niet vergoed.
Re: Tourplan failliet
Klopt, voor evt. verzekeringen die je hebt afgesloten en betaald via Tourplan moet je je wenden tot De Europeesche via 020-6515253. Dat staat in de brief die ik vandaag heb ontvangen van SGR.
Re: Tourplan failliet
Dupootje, had het donderdagavond gefaxt en geld was vanmiddag gestort dus ging vrij snel
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 20 jul 2009 11:32
Re: Tourplan failliet
He allen,
Ben nu een nieuwe aan het zoeken, DTI travel ok?
Wil weer Orient Palace Alanya boeken voor 15 dagen vanaf 11 augustus dus als er iemand tips heeft?
Grtz
Ben nu een nieuwe aan het zoeken, DTI travel ok?
Wil weer Orient Palace Alanya boeken voor 15 dagen vanaf 11 augustus dus als er iemand tips heeft?
Grtz
Re: Tourplan failliet
Wij boeken zelf altijd hier.
Gobest!!!!!!
Je kan zelf nog wat eraan veranderen vlucht vliegveld Succes.
Hotel Orient Palace, Alanya, Turkije
Gezelschap 2 volwassenen
Vertrekdatum 11 aug 2009
Reisduur 15 dagen
Kamertype 1 x 2-persoonskamer op basis van All-Inclusive
Luchthavens Heen: Amsterdam (AMS) - Antalya (AYT)
Terug: Antalya (AYT) - Amsterdam (AMS)
Heenvlucht * 11 aug 2009 12.35 Economy klasse met ArkeFly
Terugvlucht * 25 aug 2009 19.50 Economy klasse met Corendon
-----------------------------------------------------------------------------
ARKE
Prijs deelnemer 1 € 1172,00
Prijs deelnemer 2 € 1172,00
Boekingskosten € 15,00
Calamiteitenfonds € 2,50
Totale reissom € 2361,50
Gemiddelde prijs p.p. € 1180,75
-----------------------------------------------------------------------------
Jiba
Turkije - Alanya
Hotel Oriënt Palace & Resort
2-persoonskamer Economy (2 - 3 pers.)
All inclusive
vertrek: wo 12 augustus 2009
terugkomst: wo 26 augustus 2009
duur: 15 dagen
Groningen - Antalya (Transavia)
vertrektijd heen: 12 aug, 15:35 uur
vertrektijd terug: 26 aug, 11:40 uur
Reisgezelschap wijzig
2 volwassenen
2x volw. (2x 1070.00)
€ 2140
Heenvlucht (Transavia)
incl.
Terugvlucht (Transavia)
incl.
Luchthavenbelasting
incl.
Transfer
incl.
Calamiteitenfonds
€ 3
Reserveringskosten
€ 20
Totaalprijs € 2163
(gemiddeld pp) € 1081
____________________________________________________________________
Gobest!!!!!!
Je kan zelf nog wat eraan veranderen vlucht vliegveld Succes.
Hotel Orient Palace, Alanya, Turkije
Gezelschap 2 volwassenen
Vertrekdatum 11 aug 2009
Reisduur 15 dagen
Kamertype 1 x 2-persoonskamer op basis van All-Inclusive
Luchthavens Heen: Amsterdam (AMS) - Antalya (AYT)
Terug: Antalya (AYT) - Amsterdam (AMS)
Heenvlucht * 11 aug 2009 12.35 Economy klasse met ArkeFly
Terugvlucht * 25 aug 2009 19.50 Economy klasse met Corendon
-----------------------------------------------------------------------------
ARKE
Prijs deelnemer 1 € 1172,00
Prijs deelnemer 2 € 1172,00
Boekingskosten € 15,00
Calamiteitenfonds € 2,50
Totale reissom € 2361,50
Gemiddelde prijs p.p. € 1180,75
-----------------------------------------------------------------------------
Jiba
Turkije - Alanya
Hotel Oriënt Palace & Resort
2-persoonskamer Economy (2 - 3 pers.)
All inclusive
vertrek: wo 12 augustus 2009
terugkomst: wo 26 augustus 2009
duur: 15 dagen
Groningen - Antalya (Transavia)
vertrektijd heen: 12 aug, 15:35 uur
vertrektijd terug: 26 aug, 11:40 uur
Reisgezelschap wijzig
2 volwassenen
2x volw. (2x 1070.00)
€ 2140
Heenvlucht (Transavia)
incl.
Terugvlucht (Transavia)
incl.
Luchthavenbelasting
incl.
Transfer
incl.
Calamiteitenfonds
€ 3
Reserveringskosten
€ 20
Totaalprijs € 2163
(gemiddeld pp) € 1081
____________________________________________________________________
Laatst gewijzigd door Chief op 22 jul 2009 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.