LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fa-med en de arrogantie in de 'zorg'
-
Re: Fa-med en de arrogantie in de 'zorg'
Heb je in één van die brieven of e-mails een termijn gesteld? Zo niet, doe dit alsnog. Stuur een brief (en een kopie per e-mail) waarin je Fa-Med nog 10 dagen geeft om de betaling te voldoen en dat je anders de zaak uit handen geeft en alle bijkomende kosten zult verhalen op Fa-Med. Specificeer wat ze moeten terug betalen, aan wie ze moeten betalen, en waarom ze dit moeten terug betalen (onverschuldigde betaling, art. 6:203 BW).
Je kunt zelf voor incassobureau spelen of de zaak uit handen geven aan een deurwaarder. Een incassobureau op no cure no pay basis, zoals bovenstaande poster opmerkt is ook een optie. Een dergelijk bureau mag dan wel niets meer dan jij of ik, maar het kost je op die manier ook niets. Als je zelf voor incasso gaat spelen, reken dan rente en €37,- incassokosten en stel wederom een termijn van tien dagen waarbinnen het volledige bedrag, inclusief rente en incassokosten voldaan dient te worden. Gebeurt dit niet, dan zult u Fa-Med in gebreke stellen en de zaak uit handen geven aan een gerechtsdeurwaarder. Alle hieruit voortvloeiende kosten zullen dan uiteraard verhaald worden op Fa-Med.
Je kunt zelf voor incassobureau spelen of de zaak uit handen geven aan een deurwaarder. Een incassobureau op no cure no pay basis, zoals bovenstaande poster opmerkt is ook een optie. Een dergelijk bureau mag dan wel niets meer dan jij of ik, maar het kost je op die manier ook niets. Als je zelf voor incasso gaat spelen, reken dan rente en €37,- incassokosten en stel wederom een termijn van tien dagen waarbinnen het volledige bedrag, inclusief rente en incassokosten voldaan dient te worden. Gebeurt dit niet, dan zult u Fa-Med in gebreke stellen en de zaak uit handen geven aan een gerechtsdeurwaarder. Alle hieruit voortvloeiende kosten zullen dan uiteraard verhaald worden op Fa-Med.
-
Een te hoge rekening gehad van de tandarts. Famed stuurt maar door en door. Naar oude adres. Tandarts wist mijn nieuwe adres wel. Het gaat om 230 teveel op de rekening. Heb veel gemaild en gebeld. Krijg geen respons. Nu ineens een brief van Credios incasso. Wat kan ik ermee? Heb al bezwaar ingediend. Maar welke stappen kan ik nog meer nemen?
-
Alleen de hoofdsom betalen, want voor de rente en kosten wordt geen verdere stappen ondernomen. Ik ben ex medewerker van dit vreselijk slechte bedrijf
-
Klopt Cinderella86, ik had een nota naar een verzekeraar gestuurd in de veronderstelling dat deze vergoedt werd. Na z'on 4 weken bleek dat dit niet het geval was en had de Famed allerlei kosten er reeds op gezet. Ik heb de hoofdsom betaald en schriftelijk mijn beklag gedaan over de astromische kosten (faktuur van 19,- was nu 70,- !!!)
Kreeg nog een schrijven dat ik het wel moest betalen, wat ik uiteraard niet heb gedaan, vooralsnog geen verdere actie meegemaakt....
Kreeg nog een schrijven dat ik het wel moest betalen, wat ik uiteraard niet heb gedaan, vooralsnog geen verdere actie meegemaakt....
-
In Nederland gaat namelijk nergens een proces verder als er allen nog Rente en kosten openstaan!
-
Geachte heer/mevrouw 'Linda Renkli',
In reactie op uw bericht op dit forum zouden wij graag met u in contact komen. Wilt u zo vriendelijk zijn uw contactgegevens en dossiernummer naar ons te mailen? Dit staat vermeld op de brief die u van ons heeft ontvangen. Wij nemen dan contact met u op om deze zaak af te handelen.
Met vriendelijke groet,
Credios Creditmanagement
E-mail: [email protected]
In reactie op uw bericht op dit forum zouden wij graag met u in contact komen. Wilt u zo vriendelijk zijn uw contactgegevens en dossiernummer naar ons te mailen? Dit staat vermeld op de brief die u van ons heeft ontvangen. Wij nemen dan contact met u op om deze zaak af te handelen.
Met vriendelijke groet,
Credios Creditmanagement
E-mail: [email protected]
-
Ze doen toch wat ze zelf willen
@cinderella86:
Bij alleen betaling van hoofdsom krijg je volgens mij naast de deurwaarder een BKR-registratie aan je broek.
Bij alleen betaling van hoofdsom krijg je volgens mij naast de deurwaarder een BKR-registratie aan je broek.
Graag wil ik ook mijn negatieve verhaal over Fa-med kwijt. Half juni kreeg ik een herinnering voor een vergeten tandartsrekening. Het bedrag heb ik direct diezelfde dag overgemaakt. Tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren, 3 weken later, een aanmaning met 41,72 incassokosten (0,72 wettelijke rente). Bij controle van mijn bankafschrift bleek dat ik het bedrag niet naar Fa-med had overgemaakt, maar naar mijn ziektekosdtenverzekeraar! Die heb ik als eerste gebeld, dat gesprek liep ook niet erg soepel. Nu maar hopen dat zij dit bedrag terugstorten. Toch vreemd dat zij er niet eerder op hebben gereageerd. Daarna Fa-med gebeld, uitgelegd wat er gebeurd was, dat ik nu direct het hoofdbedrag aan Fa-med had overgemaakt, en verzocht de incassokosten kwijt te schelden. Nul op het rekest; enige triomf klonk door in de stem van de dame van het callcenter. Een leidinggevende of teamchef, daar kon ze me niet mee doorverbinden. Op mijn opmerking dat ik toch bezwaar wilde aantekenen, zei ze dat ik een e-mail kon sturen, maar veel kans gaf ze me niet. Weer dat trimofje in die stem. Ik heb de bezwaarmail gestuurd, met een kopie van mijn bankafschrift, eergisteren (7/7). Gisteravond antwoord: ik heb de betalingstermijn van 30 dagen overschreden en zal de incassokosten moeten betalen, anders komt de deurwaarder er aan te pas. Zo flexibel als een looien deur, dit incassobureau. Onder aan de aanmaning staat ook de opmerking dat, als ik niet betaal, zij mijn zorgverlener zullen adviseren onmiddellijke betaling te eisen voor toekomstige behandelingen. Ik ga mijn tandarts op de hoogte stellen van de klantonvriendelijke houding van dit bureau. Wat zullen ze genieten van hun machtspositie. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken, maar wel ronkende beloftes over hoe hoog ze hun personeel in het vaandel hebben staan. De waan van de dag?
Tja.. Klantvriendelijkheid. Eerst vergeet je te betalen, en vervolgens maak je het verkeerd over.
Vervolgens maak je bezwaar met een bewijsstuk waaruit blijkt dat je idd niet op tijd betaald hebt.
De eerste betalingsherinnering is kosteloos, dat is je 2e kans om te betalen.
Deze fout ligt echt bij jezelf.
Als je op een gegeven moment rekening moet houden met;
een foutje, geen tijd gehad, geen geld, bankpasje kapot, internetbankieren geblokkeerd, ik wist het niet, ik snap het niet, ik ben zielig, de hond is dood, de auto moet gemaakt, de buurvrouw maakt pannekoeken etc. etc..
dan is het einde zoek.
Daarom is te laat gewoon te laat.
Vervolgens maak je bezwaar met een bewijsstuk waaruit blijkt dat je idd niet op tijd betaald hebt.
De eerste betalingsherinnering is kosteloos, dat is je 2e kans om te betalen.
Deze fout ligt echt bij jezelf.
Als je op een gegeven moment rekening moet houden met;
een foutje, geen tijd gehad, geen geld, bankpasje kapot, internetbankieren geblokkeerd, ik wist het niet, ik snap het niet, ik ben zielig, de hond is dood, de auto moet gemaakt, de buurvrouw maakt pannekoeken etc. etc..
dan is het einde zoek.
Daarom is te laat gewoon te laat.
Beste mensen,
Ik heb voorgaande berichten gelezen en de schrik sloeg me om het hart. Ik heb nl het volgende probleem.
Op 5 juni jl heb ik een rekening ontvangen van Famed, vanwege een behandeling door mijn tandarts op 13 mei en 26 mei. Helaas kan ik daaruit niks wijs worden omdat; ik heb daar geen verstand van. Natuurlijk weet ik wel wat er gebeurd is, maar hoe of wat precies vanzelf niet.
De tandartsbehandeling was op 26 mei nog niet afgerond en werd op 12 juni vervolgd. Inmiddels heb ik daar ook een rekening van gekregen. Ik kan op beide rekeningen niet zien wat mijn zorgverzekeraar heeft betaald. Ik zou recht moeten hebben op 400 euro uit de aanvullende verzekering.
Ik heb de zorgverzekeraar gebeld - zij hebben Famed betaald, maar ze waren het met me eens - ik zou dat toch op mijn eigen rekening moeten zien. De zorgveraar stuurt mij nu een overzicht waarvoor betaald is en daar wacht ik op. Nog niet ontvangen.
Inmiddels heb ik gisteren een aanmaning van Famed ontvangen om te betalen voor 8 augustus. Dat wil ik wel, maar waar is die 400 euro?. Hoeveel heeft nu de totale behandeling gekost en wat is er vergoed? En - als ik de rekeningen nu alvast wel betaal is het dan in orde?
Via de website van Famed kan ik dit probleem niet voorleggen, daartoe hebben ze geen mogelijkheid.
Heeft iemand een goed advies?
Ik heb voorgaande berichten gelezen en de schrik sloeg me om het hart. Ik heb nl het volgende probleem.
Op 5 juni jl heb ik een rekening ontvangen van Famed, vanwege een behandeling door mijn tandarts op 13 mei en 26 mei. Helaas kan ik daaruit niks wijs worden omdat; ik heb daar geen verstand van. Natuurlijk weet ik wel wat er gebeurd is, maar hoe of wat precies vanzelf niet.
De tandartsbehandeling was op 26 mei nog niet afgerond en werd op 12 juni vervolgd. Inmiddels heb ik daar ook een rekening van gekregen. Ik kan op beide rekeningen niet zien wat mijn zorgverzekeraar heeft betaald. Ik zou recht moeten hebben op 400 euro uit de aanvullende verzekering.
Ik heb de zorgverzekeraar gebeld - zij hebben Famed betaald, maar ze waren het met me eens - ik zou dat toch op mijn eigen rekening moeten zien. De zorgveraar stuurt mij nu een overzicht waarvoor betaald is en daar wacht ik op. Nog niet ontvangen.
Inmiddels heb ik gisteren een aanmaning van Famed ontvangen om te betalen voor 8 augustus. Dat wil ik wel, maar waar is die 400 euro?. Hoeveel heeft nu de totale behandeling gekost en wat is er vergoed? En - als ik de rekeningen nu alvast wel betaal is het dan in orde?
Via de website van Famed kan ik dit probleem niet voorleggen, daartoe hebben ze geen mogelijkheid.
Heeft iemand een goed advies?
-
Beste,
Ik zou toch Fa-med betalen als het onduidelijk is wat de verzekeraar al heeft betaald.
De verzekering is een zaak tussen U en de verzekeraar.
De tandarts staat hier in principe buiten en dient gewoon zijn geld te krijgen (via Fa-med).
Er is een risico dat U dubbel betaald, maar normaalgesproken wordt dat op verzoek geretourneerd
Ik zou toch Fa-med betalen als het onduidelijk is wat de verzekeraar al heeft betaald.
De verzekering is een zaak tussen U en de verzekeraar.
De tandarts staat hier in principe buiten en dient gewoon zijn geld te krijgen (via Fa-med).
Er is een risico dat U dubbel betaald, maar normaalgesproken wordt dat op verzoek geretourneerd
Tip;
Als je een nieuwe tandarts zoekt, vraag eerst of hij zelf of via een andere firma zoals Famed de rekening gaat sturen....
Als iedereen Famed vrije tandartsen gaat Kiezen....
Mijn eigen tandarts is juist gestopt wegens klachten en problemen en
zelf doen is nog voordeliger ook voor hem!
Dus ik ga nu weer met plezier naar de Famed Vrije Tandarts....
Als je een nieuwe tandarts zoekt, vraag eerst of hij zelf of via een andere firma zoals Famed de rekening gaat sturen....
Als iedereen Famed vrije tandartsen gaat Kiezen....
Mijn eigen tandarts is juist gestopt wegens klachten en problemen en
zelf doen is nog voordeliger ook voor hem!
Dus ik ga nu weer met plezier naar de Famed Vrije Tandarts....
Ook ik heb last van Fa-med sinds kort.
Ik kreeg een rekening van 19,50, welke niet bij mij is aangekomen door verhuizing. Ik kreeg dus pas de rekening onder ogen toen de 2e herrinnering op de mat viel. Hier hadden ze 41 euro aan extra kosten gerekend. Nu heb ik het originele nota bedrag over gemaakt maar ik weiger de incasso kosten te betalen omdat het geen redelijk bedrag is gezien de originele nota.
Ik heb het hun kenbaar gemaakt in 2 e-mails inmiddels en de eerste reactie van hun kant is dat het gewoon betaald moet worden en anders gaan ze het via een incasso bureau spelen. Ik heb ze nogmaals het verhaal uitgelegd en gezegd dat ik de kosten niet ga betalen.
Ik heb de originele nota nooit ontvangen en de eerste herrinering ook niet. Nu is het wel mijn verantwoordelijkheid de nota's te betalen maar als ik ze niet zie dan gaat dat een beetje moeilijk.
Sta ik in mijn recht als ik weiger te betalen? Hadden ze wettelijk die nota's niet aangetekent moeten versturen zodat ze konden bewijzen dat ik de nota had gezien, en die minimale verhoging van 41 euro op een bedrag van 19,50 is dat wel rechtsgeldig?
Als ze dit echt doorzetten dan stap ik over naar een andere tandarts, dit soort mafia praktijken ben ik niet van gedient.
Ik kreeg een rekening van 19,50, welke niet bij mij is aangekomen door verhuizing. Ik kreeg dus pas de rekening onder ogen toen de 2e herrinnering op de mat viel. Hier hadden ze 41 euro aan extra kosten gerekend. Nu heb ik het originele nota bedrag over gemaakt maar ik weiger de incasso kosten te betalen omdat het geen redelijk bedrag is gezien de originele nota.
Ik heb het hun kenbaar gemaakt in 2 e-mails inmiddels en de eerste reactie van hun kant is dat het gewoon betaald moet worden en anders gaan ze het via een incasso bureau spelen. Ik heb ze nogmaals het verhaal uitgelegd en gezegd dat ik de kosten niet ga betalen.
Ik heb de originele nota nooit ontvangen en de eerste herrinering ook niet. Nu is het wel mijn verantwoordelijkheid de nota's te betalen maar als ik ze niet zie dan gaat dat een beetje moeilijk.
Sta ik in mijn recht als ik weiger te betalen? Hadden ze wettelijk die nota's niet aangetekent moeten versturen zodat ze konden bewijzen dat ik de nota had gezien, en die minimale verhoging van 41 euro op een bedrag van 19,50 is dat wel rechtsgeldig?
Als ze dit echt doorzetten dan stap ik over naar een andere tandarts, dit soort mafia praktijken ben ik niet van gedient.
De enige keren dat dit mis gaat is wanneer patient ook aan de zorgverlener geen adreswijziging heeft doorgegeven of deze niet juist verwerkt is door de zorgverlener (bv niet doorgegeven aan famed in een lopend notatraject). Maar dan ligt de fout dus niet bij Famed..
Bovenstaand is de tekst van dhr. Walter van V. die bij Famed werkt.
Fa-med is het grootste arroganste bedrijf dat ik in lange tijd heb meegemaakt en Famed liegt!!
Omdat mijn tandarts mijn adreswijziging niet heeft doorgevoerd in zijn administratie stuurde famed rekeningen naar mijn oude adres. Fa-med claimt dat zij rekeningen sturen naar adresgegevens die aangeleverd worden door de zorgverlener. Eind vorig jaar ben ik onder behandeling geweest bij een fysiotherapeut (ruim 1 jaar wonend op mijn nieuwe adres) waar ik uiteraard ingeschreven stond onder mijn nieuwe adres. Famed heeft vervolgens mijn oude adresgegevens doorgegeven aan de zorgverlener die dit toen weer veranderd heeft in zijn systeem. Toen de rekeningen niet werden betaald (die kreeg ik niet want die gingen naar het oude 'Famed adres') belde mijn fysiotherapeut op en vroeg waar ik woonde. Op mijn antwoord dat hij wist waar ik woonde las hij uit zijn administratie mijn oude adres voor en zei dat dit van famed kwam. Dit heb ik dus meteen gecorrigeerd. Maar pas na enkele maanden een nieuwe rekening!! En toen meteen dreigen, de firma Famed, dat ondanks enkele aanmaningen (allemaal naar het oude adres) ik niet had betaald. Incassokosten, dreigen met deurwaarder, beslaglegging etc etc.
Famed is de grootste onbeschofste instantie die ik ken die met intimidatie en dreigementen haar gelijk haalt. Als je correspondentie stuurt geven ze daar geen inhoudelijk commentaar op.
Wanneer pakt iemand deze firma eens aan?
Tip: als je zorgverlener via Famed declareert probeer een ander te zoeken!!
Bovenstaand is de tekst van dhr. Walter van V. die bij Famed werkt.
Fa-med is het grootste arroganste bedrijf dat ik in lange tijd heb meegemaakt en Famed liegt!!
Omdat mijn tandarts mijn adreswijziging niet heeft doorgevoerd in zijn administratie stuurde famed rekeningen naar mijn oude adres. Fa-med claimt dat zij rekeningen sturen naar adresgegevens die aangeleverd worden door de zorgverlener. Eind vorig jaar ben ik onder behandeling geweest bij een fysiotherapeut (ruim 1 jaar wonend op mijn nieuwe adres) waar ik uiteraard ingeschreven stond onder mijn nieuwe adres. Famed heeft vervolgens mijn oude adresgegevens doorgegeven aan de zorgverlener die dit toen weer veranderd heeft in zijn systeem. Toen de rekeningen niet werden betaald (die kreeg ik niet want die gingen naar het oude 'Famed adres') belde mijn fysiotherapeut op en vroeg waar ik woonde. Op mijn antwoord dat hij wist waar ik woonde las hij uit zijn administratie mijn oude adres voor en zei dat dit van famed kwam. Dit heb ik dus meteen gecorrigeerd. Maar pas na enkele maanden een nieuwe rekening!! En toen meteen dreigen, de firma Famed, dat ondanks enkele aanmaningen (allemaal naar het oude adres) ik niet had betaald. Incassokosten, dreigen met deurwaarder, beslaglegging etc etc.
Famed is de grootste onbeschofste instantie die ik ken die met intimidatie en dreigementen haar gelijk haalt. Als je correspondentie stuurt geven ze daar geen inhoudelijk commentaar op.
Wanneer pakt iemand deze firma eens aan?
Tip: als je zorgverlener via Famed declareert probeer een ander te zoeken!!
Hoezo is Famed een fatsoenlijk bedrijf. Daar denk ik toch echt anders over. Zolang alles goed gaat misschien maar een fout behoorlijk herstellen is onmogelijk!Ik ontving vorig jaar maart een nota, heb 3 dagen erna betaald. Diende de nota in bij mijn verzekeraar en kreeg de declaratie terug van de verzekeraar omdat de zorgverlener zelf had moeten declareren. Zij hebben hierover een brief gestuurd. Dat is gebeurd en er is betaald. Het bedrag dat ik aan Famed had betaald ontving ik weer terug. Opgelost zou je zeggen. Niet dus. Aanmaningen vielen op de deurmat. Na pogingen per mail en telefoon (niet te bereiken en idioot duur!) en zelfs een klacht (nooit wat op gehoord) gaf ik de moed op. En ja hoor, het incassobureau Credios neemt de boel over. Ook daar gefrustreerd mijn verhaal uitgelegd en moest wederom betaalbewijzen mailen. Gedaan, met tegenzin. Binnen 5 dagen zou ik iets horen. Nooit meer wat gehoord. Opgelost hoop je dan. Niet dus. Nu krijg ik een half jaar later weer een dreigbrief dat ik moet betalen...
Toch maar weer bellen, met Credios, hopeloos. Het enige dat ze doen is uitvoeren wat FAmed zegt en dus betalen. Ik heb navraag gedaan met de verzekeraar en de not ais al betaald. Dat probeer ik ze dan uit te leggen maar het maakt niet uit. Dat is toch geen behandeling van een klant die altijd netjes betaald! Onbeschoft gewoonweg. Famed is niet bereikbaar en ik ben het meer dan zat om nog meer moeite te moeten doen om uitleg te geven over een fout die niet door mij gemaakt is. Laat maar voorkomen en dan mag ik aannemen dat het ooit nog goed komt. Alle moeite, kosten en frustratie zullen toch niet gecompenseerd worden. Laat staan dat een excuses gemaakt wordt. Natuurlijk gaan er duizenden nota's goed, zolang er maar geen mens aan te pas komt. Dan krijg je dit.
Toch maar weer bellen, met Credios, hopeloos. Het enige dat ze doen is uitvoeren wat FAmed zegt en dus betalen. Ik heb navraag gedaan met de verzekeraar en de not ais al betaald. Dat probeer ik ze dan uit te leggen maar het maakt niet uit. Dat is toch geen behandeling van een klant die altijd netjes betaald! Onbeschoft gewoonweg. Famed is niet bereikbaar en ik ben het meer dan zat om nog meer moeite te moeten doen om uitleg te geven over een fout die niet door mij gemaakt is. Laat maar voorkomen en dan mag ik aannemen dat het ooit nog goed komt. Alle moeite, kosten en frustratie zullen toch niet gecompenseerd worden. Laat staan dat een excuses gemaakt wordt. Natuurlijk gaan er duizenden nota's goed, zolang er maar geen mens aan te pas komt. Dan krijg je dit.