LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HERBALIFE

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.

HERBALIFE JA OF NEE?

Ja, het werkt!
43
23%
Nee, ik vind het te duur, maar werkt wel.
23
12%
Nee, het werkt niet!
108
57%
Ik weet niet wat Herbalife is!
17
9%
 
Totaal aantal stemmen: 191

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door S. »

Dat lijkt me ook, dat je een gezond gewicht hebt. Dan zou ik daar niet aan gaan prutsen. Maak je meer kapot mee (o.a je weerstand, stofwisseling) dan dat je er goed mee doet.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Robjee »

zegt ze: maar we kunnen het toch terugbrengen naar de 20?
Dat kan inderdaad. Maar dan zou je aan haar moeten vragen waarom dat nodig is en wat de voordelen daarvan zijn? Daar zal ze dan geen antwoord op kunnen geven, in ieder geval niet een waarvoor enig bewijs bestaat.
Het is echter wel mogelijk dat iemand met een relatief lage BMI (21) een te hoog vetpercentage heeft. Dit heeft te maken met het feit dat de BMI het meest betrouwbaar is bij een ' normaal' gewicht. Hoe meer daarvan afgeweken wordt, des te onbetrouwbaarder is het resultaat.
Daarnaast wordt er bij de BMI geen rekening gehouden met de spiermassa. Zo kan iemand met weinig spiermassa en relatief veel vetmassa toch een relatief lage BMI hebben. Bij een vetpercemtage van 8% is hier echter geen sprake van (mits dit goed gemeten is).

Wel zijn er voedingssupplementen die gezondheidsvoordelen kunnen bieden zoals vitamines, mineralen en omega 3 vetzuren. Het effect en de voordelen hiervan zijn echter onafhankelijk van BMI.

LLpeL
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:20

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door LLpeL »

Als eerste wil ik zeggen dat het jammer is dat mensen zo negatief zijn over Herbalife, natuurlijk zal het voor de ene persoon beter werken dan voor de andere. Maar het ligt er ook zeker aan of je consequent genoeg bent tegenover jezelf. Wat uiteraard telt bij elk soort dieet.

Mijn eigen ervaring is zeer positief. Na meerdere dieeten te hebben geprobeerd en steeds weer op hetzelfde punt terug aangekomen te zijn, wees een vriendin mij op de Herbalife producten. Eerst maar eens goed gegoogled. En overleg gehad met mijn huisarts, ik heb de verpakkingen van de producten die ik aangeschaft had meegenomen, om zo eens te laten checken of hier ook schadelijke stoffen inzitten, of het gebruik eventueel voor gezondheidsproblemen zou kunnen zorgen. Mijn arts vertelde dat ik dit product met een gerust hard kon gaan gebruiken en dus deed ik dat ook.
Ik had vaak last van obstipatie, depressieve gevoelens, overmatig zweten en zeurende hoofdpijn, maar daar kwam zeker verandering in na het beginnen met HL. Ik voelde dat mijn lichaam vitaler werd en in mijn hoofd een stuk frisser. Maar pas toen dat op regel was, begon ik met afvallen. In het totaal ben ik ruim 15 kilo kwijtgeraakt en ik heb veel meer energie gekregen. Tegenwoordig heb ik niet zo snel meer last van een uitgeblust gevoel, wat ik wel vaak ervaren heb bij andere dieeten. Het gebruik was dan ook zeker geen straf voor mij, ik had geen hongergevoelens en als ik eens zin in wat lekkers had of op een verjaardag was, was het niet meer nodig om NEE te zeggen.
Ook bij mijn laatste bloedafname bleek dat mijn bloedwaardes nog nooit zo goed geweest zijn en er werd zelfs gezegd dat ze tegenwoordig nog maar zelden zien dat iemand zulke nette waardes heeft. Er werd direct gevraagd of ik extra supplementen gebruik. En toen wist ik dat het door de HL kwam.

Doordat mijn man ook wel zag hoe ik veranderde in positieve zin, werd hij ook wel erg nieuwsgierig. Zelf heeft hij Diabetes type 2 (insuline afhankelijk) en een veel te hoge bloeddruk. Op de verpakkingen van HL staat duidelijk dat mensen met dit soort gezondheidsklachten eerst advies bij de internist dienen te vragen, alvorens te starten met het product. Dus ook mijn man nam netjes zijn spulletje mee naar de internist (dit is een andere arts dan mijn huisarts) en ook hij kreeg te horen dat het een goede manier zou zijn om zijn diabetes en bloeddruk onder controlle te houden. Mijn man had vreselijk last van stemmingswisselingen, wat een gevolg was van zijn constant schommelende suikerspiegel en bloedruk. Hij was altijd vermoeid en lusteloos. Hij koos er voor om ook met de 'Gele tabletten' te beginnen van HL. Deze bevatten chroom, wat ervoor zorgt dat de suikerspiegel op peil blijft en dus de lekkere trek onderdrukt. Sinds dat hij begonnen is met HL, voelt ook hij zich een stuk beter. En zijn bloedsuikerwaardes zijn nu eindelijk onder controlle, de internist wist zelfs niet wat hij zag, zo'n grote verandering in zo'n korte tijd. Bij het laatste bezoek was er zelfs sprake van dat zijn insuline verhoogd zou worden, omdat zijn suikers niet onder controlle waren, maar dat is nu niet meer nodig. Ook voor zijn bloedruk mag hij minder medicatie slikken nu. Is dit dan geen teken dat Herbalife wel werkt?? Voor mij is het ook allemaal erg prettig, hij is weer helemaal de oude, opgewekt, vrolijk, vol goede moed en energiek.

Zo zie je maar hoe belangrijk het is om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Herbalife biedt je een eenvoudige weg aan, naar een goede ballans van lichaam en geest....
En daarom kunnen wij uit eigen ervaring zeggen dat we tevreden zijn over Herbalife!


Over de artsen:
Dat een arts zegt dat je veilig aan Herbalife kan beginnen, betekend echter niet dat het dan voorgeschreven wordt, want er is geen verzekeraar die HL vergoed, dus kan men hier niet aan verdienen in de medische wereld! Wel kan een arts natuurlijk bepalen of het aan of af te raden is op grond van kennis van de inhoud en ervaringen die ze in de praktijk tegenkomen.
(Modifast wordt trouwens wel vergoed en voorgeschreven, wat je als een soortgelijk product kan zien, maar waarvan bekend is dat dit in enkele gevallen tot nierklachten kan leiden!!!)

christopheje2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 16:14

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door christopheje2008 »

Beste mensen,

Ik lees hier veel negatieve commentaar over de herbalifeproducten, en dat veel mensen niet weten hoe herbalife is ontstaan, ik ben zelf ook een onhafhankelijke distribiteur van herbalife en ben nu nog maar 2 maanden actief bezig,
en heb al veel negatieve ervaringen moet aanhoren van mensen die blijkbaar de producten niet op de juiste manier in namen met gevolg, ze vielen te snel af of kwamen te snel bij, of ze zagen gewoon geen resultaat, nu bij deze wou ik toch vermelden dat de juiste hoeveelheid + het juiste gebruik zeer belangrijk zijn en dat onze begeleiding naar deze mensen toe toch zeer belangrijk is, nu ik woon wel in belgie dus weet niet hoe goed de producten gekend zijn in nederland, ik heb nu 10 zeer tevreden klanten en 3 mensen die ik opleid en ben slechts 2 maanden bezig dus wat zal dit geven als ik een jaar actief bezig ben.

nu omdat blijkbaar niet veel mensen weten hoe herbalife ontstaan is zal ik dit even in het kort uitleggen zodat jullie een degelijke kijk hebben over herbalife en het onstaan ervan.

Herbalife werd in 1980 in Californie opgestart door Mark Hughes, hij droomde ervan om mensen effectieve en evenwichtige oplossingen te kunnen bieden voor hun levensstijl.
Nu bijna 30 jaar later bestaat herbalife nog steeds en is actief in 70 landen met meer dan 1,8 miljoen onhafhankelijke distribiteurs, en herbalife groeit nog steeds door het initiatief van 1 man met een droom/doel.

De internationale adviesraad voor voeding bestaat uit Steve Henig (bezitter van een doktersgraad), professor David Heber is een van de meest bekende en is voorzitter van de adviesraad van voeding en is ook bezitter van een doktersgraad, Luigi Gratton is Vice-President voedingseducatie, en als laatste is er nobelprijswinnaar Louis Ignarro, dus met andere worden deze mensen zijn niet door negatieviteit populair geworden ze hadden allemaal het zelfde doel de mensheid gezonder maken en fitter en dit lukt hun al vanaf 1980 niet slecht zou ik zeggen.

Maar aan al die negatief zijn ingesteld over onze producten, moet ik alvast bedankt zeggen omdat jullie mijn motivatie zijn om door te gaan en deze boodschap te verspreiden zodat wij minder overgewicht creeren zodat ook onze kinderen gezonder en sportiever door het leven kunnen gaan want wees nu eens eerlijk is de jeugd nog sportief, eten wij gezond?

Helaas moet ik nee zeggen want de meeste onder ons hebben overgewicht door dat we op iedere hoek van de straat een snackbar of fastfoodrestaurant tegen komen en geen tijd meer hebben om gezond te leven, eten en vooral onze 30 minuten per dag te sporten dus laat staan dat we nog tijd hebben om onze kinderen een gezonde voeding en levensstijl voor te schotelen, ik zeg niet dat er slechte ouders zijn want ieder van ons heeft tijd te kort, maar als herbalife je kan helpen om je een gezondere leefstijl optebouwen samen met de juiste voeding zou je dan twijfelen, ikzelf vind dit zeer geslaagd moet ik zeggen, ik was zelf iemand zonder tijd dus ook ik was niet echt gezond bezig 3 maal per week at ik friet en derest van de week was het een pizza of pitta en nu moet ik zeggen sinds ik herbalife neem dat ik fastfood en snelle snacks niet meer eet en gezonder leef in samenwerking met herbalife en de gepaste voeding erbij, plus ik verdien er ook nog eens geld mee, mooi meegenomen toch?

Ik hoop dat ik nu niet een nee welles spelletje heb aangemaakt want dit is niet mijn bedoeling ieder heeft recht op zijn eigen mening en om eerlijk te zijn ik ben blij dat er ook negatieviteit is want dit houd ons bezig,

Dus aan iedereen zowel positief als negatief ingesteld over herbalife alvast bedankt !

Met vriendelijke groeten

kelly

PS : mijn excuzes moesten er eventueele schrijffouten bijstaan maar ik zit hier met m'n zoontje (1 jaar oud) op de schoot dus het is niet echt gemakkelijk om te schrijven.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Wim2007 »

aat ze mijn bmi opmeten is het 21. onder de 20 ben je te licht. ik zei dus van nou dan vind ik het zo wel prima, ik hou het zo en hoef dat spul niet te gebruiken. zegt ze: maar we kunnen het toch terugbrengen naar de 20?
toen knapte er iets bij mij.. ik heb toch een gezond gewicht??
Een begrip als 'gezond gewicht' bestaat helemaal niet en BMI is de grootst mogelijke onzin die er bestaat.

citaat:"De halve wereld (onze helft) slooft zich uit in sportscholen en dieetclubs om een BMI te halen van tussen de 18 en 25. Want dan weeg je niet teveel of te weinig.
De Body Mass Index bereken je door je gewicht te delen door het kwadraat van je lengte. Dat klinkt indrukwekkend wetenschappelijk en het gaat er dan ook in als koek. Google geeft 17 miljoen resultaten voor BMI. Alleen: het slaat nergens op.
1. Het is het hulpmiddeltje van een oude Belg.
De Belg Lambert Adolphe Jacques Quetelet, een wiskundige (die niets van voeding wist) die de Index 200 jaar geleden bedacht, wist zelf dat hij geen ideale maatstaf had bedacht. Het was meer een handig hulpmiddeltje om idee te hebben van wie te dik is en wie niet.
2.Het is wetenschappelijk onzin.
Quetelet moest wat rommelen met zijn formule om iets te krijgen wat werkte. En zo kwam het kwadraat in de formule terecht. Hij was op zoek naar een norm voor grootschalig bevolkingsonderzoek, niet naar een norm voor individuele personen. De formule trekt zich ook niets aan van buikomvang, terwijl duidelijk is dat die wel iets zegt over overgewicht.
3.Het is fysiologisch onzin.
Het houdt immers geen rekening met de verhouding van bot, spier en vet. Goed getrainde mensen met veel spieren kunnen zo te boek komen te staan als te zwaar.
4. Het is niet logisch
Zoals Quetelet zijn formule heeft bedacht kun je wél concluderen dat iemand die overgewicht heeft een BMI heeft van boven de 25. Maar je kunt niet het omgekeerde concluderen.
5. Het is statistisch niet in orde.
Quetelet bedacht zijn formule voor mensen die een tamelijk inactief, zittend leven lijden. Daar klopt het wel zo'n beetje. Maar voor andere groepen mensen, mensen die heel actief zijn en gezond, klopt het helemaal niet.
6. Het is een vorm van wetenschappelijk liegen.
Omdat BMI het resultaat is van een formule en wordt uitgedrukt in een formule hangt er een zweem van wetenschappelijkheid om heen. Maar geheel ten onrechte. Met wetenschap heeft het niets van doen. Het is ooit, 200 jaar geleden, bedacht als vuistregel en meer dan dat is het niet
7. Er hangt een suggestie om heen van nauwkeurigheid.
Lager dan 18 is te mager, tussen 18 en 25 is prima, tussen 25 en 27 is een beetje te dik, en daarboven is obees. Dat klinkt heel nauwkeurig maar is lariekoek."

http://www.welingelichtekringen.nl/tien ... in-is.html

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Robjee »

Een begrip als 'gezond gewicht' bestaat helemaal niet en BMI is de grootst mogelijke onzin die er bestaat.
Gewicht zegt inderdaad niet alles. Het meest belangrijke is het vetpercentage en dan met name de abdominale vetmassa. Dat dit in verband staat met een verhoogd risico op het metabool syndroom en hart- en vaatziekten lijkt onomstreden.
http://circ.ahajournals.org/cgi/content ... 16/25/2933

Eén goede maat om (over)gewicht mee aan te geven en de gezondheidsrisico's die daaraan verbonden zijn is er niet. Lange tijd is de BMI gebruikt, maar deze schiet tekort om gezondheidsrisico's te voorspellen. Het meten van de middelomtrek is nauwkeuriger.

Wel kan de BMI, eventueel in combinatie met andere meetmethoden, gebruikt worden als screeningtool. Deze is namelijk snel, eenvoudig en goedkoop, wat kenmerken zijn van een screeningtool.
Er bestaat namelijk een positieve correlatie tussen BMI en vetmassa, maar dit geldt ook voor BMI en vetvrije massa.

Het is dus niet zozeer dat het lichaamsgewicht veel zegt over de gezondheidsrisico's. Veel belangrijk is de lichaamssamenstelling. Een hogere BMI gaat vaak gepaard met een ongunstigere lichaamssamenstelling, maar niet altijd. Er zijn dan ook belangrijke factoren om rekening mee te houden bij de interpretatie van de BMI.
Meer gegevens, naast de BMI, zijn dan ook wenselijk.

samenvatting
– De ‘body mass index’ (BMI) wordt gebruikt als een maat voor overgewicht en adipositas. Bij het gebruik van BMI voor epidemiologische doeleinden, namelijk voor het bepalen van het gezondheidsrisico door de hoeveelheid lichaamsvet, moet men rekening houden met leeftijd, geslacht en etnische herkomst.
– Bij de interpretatie van de BMI als maat voor overgewicht en obesitas bij een individuele patiënt dient voorzichtigheid in acht genomen te worden omdat de lichaamssamenstelling zeer uiteen kan lopen bij eenzelfde BMI. Dit speelt vooral een rol bij jongeren en ouderen.
– De BMI geeft geen inzicht in de regionale lichaamsvetdistributie en de gezondheidsrisico's die samenhangen met viscerale obesitas. De middelomtrek kan gebruikt worden voor een schatting van de gezondheidsrisico's die gerelateerd zijn aan viscerale vetstapeling.
http://www.ntvg.nl/publicatie/de-waarde ... y/volledig

plenary
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2009 19:47

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door plenary »

Ik heb pas gelezen op ergogenics dat mensen leverschade hadden opgelopen na het gebruik van herballife.


Zoals gewoonlijk, gerafineerde troep. Mensen, ik roep op. Boycot al die idiote bedrijven die met een paar chemische stofjes echte voeding willen nabootsen.
De mens is niet in staat om de verbindingen die in de natuur voorkomen na te bootsen. Eet gewoon veel groenten en weinig meel, brood en andere zaken. Die herbal-life heb je niet nodig.

Verder miste ik de optie, het is troep blijf er af, bij de poll.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Robjee »

Ik heb pas gelezen op ergogenics dat mensen leverschade hadden opgelopen na het gebruik van herballife.
Inderdaad, maar het betreffende onderzoek (bestaande uit twee casuspatiënten) wijst niet uit dat ze leverschade hadden opgelopen door het gebruik van herbalife.

Causality between consumption of Herbalife products and disease according to CIOMS was scored ‘‘probable” in both cases.http://www.ifik.unibe.ch/files/uploads/ ... balife.pdf

Zoals Ergogenics ook aangaf lijkt de bacterie niet direct gevaarlijk te zijn. Zeker zonder controlepatiënt is dit erg speculatief.
Het is dus maar met welke kleur bril je dergelijke berichtgeving leest.

Dat wil echter niet zeggen dat ik geen voorstander ben van ongeraffineerde voeding met voldoende groente en fruit. Fabrikanten kunnen dat inderdaad nooit evenaren.
Er zijn echter situaties waarbij het een welkome aanvulling kan zijn.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door antileugens »

Hoe is die besmetting ontstaan? Thuis of had was het product al besmet ex-fabriek?

plenary
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2009 19:47

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door plenary »

Er zijn echter situaties waarbij het een welkome aanvulling kan zijn.
Ben er niet van overtuigd. Ik heb wel vaker niet al te positieve verhalen gehoord over herballife. Maar ik weet er te weinig van af om er over te kunnen oordelen.

Verder is er weinig speciaals in, gewoon de standaard ingredienten als je het mij vraagt. (Natuurlijk met de artificiele zoetstofjes, lekker lekker.)

Denk ik dat ik er maar eens lekker vanaf blijf. :D

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Robjee »

Maar ik weet er te weinig van af om er over te kunnen oordelen.
En het dan toch op voorhand bestempelen als 'troep'?
Verder is er weinig speciaals in, gewoon de standaard ingredienten als je het mij vraagt.
Dat klopt wanneer je de macro- en micronutriënten onder de standaard ingredienten schaart. Waarom zou er iets 'speciaals' in moeten zitten? Ik zie het als aanvulling van juist die standaard ingrediënten die sommige mensen onvoldoende uit de voeding halen.

plenary
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2009 19:47

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door plenary »

En het dan toch op voorhand bestempelen als 'troep'?
Mijn mening is gekleurd omdat ik gehoord had van iemand die een slechte ervaring had gehad met herballife. Ik weet er de details echter niet meer van.

Wat ik er echter wel van weet is dat je bepaalde producten niet de hele week door kan gebruken. Ik heb geen zin om alle etiketten van herballife door te ploegen, ik heb daarstraks even gekeken, zal wat suiker-achtigen en wat zoetstoffen staan en wat isolaten staan. Het is een oude bodybuilding wijsheid dat je dergelijke eiwit-isolaten beter niet de hele week door kan gebruiken omdat eiwitten meestal samen zitten met vetten en wanneer je de eiwitten weghaald, de lever een zware klus krijgt.

Ik denk dat veel mensen het niet als aanvulling maar als alternatief gebruiken. Een maaltijd overslaan en in plaats daarvan dit soort producten nemen, lijkt me niet erg slim.

Overigens vind ik de prijzen aan de hoge kant, wanneer ik het bijvoorbeeld vergelijkt met bodybuilding supplementen.

Dit soort producten heb je absoluut niet nodig om af te vallen, gewoon koolhydraten beperken en het gaat vanzelf. Behalve wanneer je een extreem lage stofwisseling hebt, maar ik betwijfel dan toch ofdat herballife je verder zal helpen.

Dus ja, in mijn ogen troep. Ik vind bv. dat koolhydraten niet thuishoren bij een eiwitten supplement.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Robjee »

Mijn mening is gekleurd omdat ik gehoord had van iemand die een slechte ervaring had gehad met herballife. Ik weet er de details echter niet meer van.
De ene heeft er een goede ervaring mee, de andere niet. Belangrijk hierbij is om na te gaan waarom die ervaring negatief was. Misschien had ze het betreffende product niet nodig, gebruikte ze het verkeerd of iets anders.
Ik vind het kortzichtig om op basis van een ervaring de gehele productlijn van herbalife als troep te bestempelen.
Wat ik er echter wel van weet is dat je bepaalde producten niet de hele week door kan gebruken.
Welke producten zouden dat dan zijn?
Het is een oude bodybuilding wijsheid dat je dergelijke eiwit-isolaten beter niet de hele week door kan gebruiken omdat eiwitten meestal samen zitten met vetten en wanneer je de eiwitten weghaald, de lever een zware klus krijgt.
Ondanks dat ik redelijk bekend ben met de bodybuildingsport heb ik deze wijsheid nog nooit gehoord. Het is een opeenstapeling van uitspraken en aannames die je waarschijnlijk niet kunt onderbouwen.
Overigens vind ik de prijzen aan de hoge kant, wanneer ik het bijvoorbeeld vergelijkt met bodybuilding supplementen.
Dat ben ik met je eens, hoewel ook bodybuildingsupplementen sterk verschillen in prijs.
Dit soort producten heb je absoluut niet nodig om af te vallen
Klopt, het kan wel een hulpmiddel zijn.
gewoon koolhydraten beperken en het gaat vanzelf.
Zolang de energie-inname niet minder is dan dat je verbruikt zul je niet afvallen, hoe sterk je de koolhydraat-inname ook beperkt.
Ik ben het met je eens dat je de energie-inname makkelijker kunt beperken bij een koolhydraatarme voeding.

Belangrijk bij het structureel veranderen van een voedingspatroon is dat je gedrag moet veranderen. In theorie is een oplossing makkelijk te geven, maar de praktijk is lastiger.
Een reden hiervoor is dat er verschillende oorzaken zijn waarom mensen teveel eten.
Een voeding moet op het individu worden aangepast. De voorkeuren van het individu moeten daarin terug gevonden worden (binnen bepaalde grenzen). Knelpunten verschillen ook per individu waar aandacht aan besteed moet worden.
Eenvoudigweg zeggen, minder koolhydraten eten, is te simplistisch in mijn optiek.
Ik vind bv. dat koolhydraten niet thuishoren bij een eiwitten supplement.
Dat ben ik met je eens. Sommige producten (buiten herbalife om) bevatten echter om prijstechnische redenen nog wat koolhydraten en vet.
Welk product van herbalife bedoel je hier eigenlijk? Het eiwitsupplement van herbalife bevat volgens het etiket namelijk geen koolhydraten.
http://www.shopherbalife.com/US/en/pdf/ ... -45-00.pdf

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door antileugens »

Quote:
Overigens vind ik de prijzen aan de hoge kant, wanneer ik het bijvoorbeeld vergelijkt met bodybuilding supplementen.
Dat ben ik met je eens, hoewel ook bodybuildingsupplementen sterk verschillen in prijs.
Belangrijk bij het structureel veranderen van een voedingspatroon is dat je gedrag moet veranderen. In theorie is een oplossing makkelijk te geven, maar de praktijk is lastiger.
En daar heb je nou net één van de redenen dat Herbalife duur is: Als het goed is krijg je er een heel begeleidingstraject bij. Natuurlijk gebeurt dat niet altijd maar dat is wel één van de redenen: Als het goedkoper zou zijn zou de distributeur die tijd niet in je kunnen steken. Niet elke distributeur begeleid je echter ook goed omdat er nu eenmaal altijd nogal wat mensen zijn die voor het snelle geld gaan. Eén van de nadelen van MLM.

plenary
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2009 19:47

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door plenary »

Nee, het was een ander goedje...Met maltodextrine, geloof ik.

herbalife als troep te bestempelen
Het is een beetje kort door de bocht, inderdaad, maar ben een beetje sceptisch geworden... Het heeft niet altijd even veel zin om politiek correct te blijven.... Soms staat er meer op het spel.
Ondanks dat ik redelijk bekend ben met de bodybuildingsport heb ik deze wijsheid nog nooit gehoord.
Hij stamt af van iemand die zijn tijd ver vooruit was... Uit de jaren 60. Kan het verder inderdaad niet onderbouwen. (Heb er verder ook niet echt veel behoefte aan om het te gaan onderzoeken) Maar het is bekend dat supplementen soms rare bijwerkingen kunnen hebben, maar daar is ook een hoop onduidelijkheid over....

Voor alle duidelijkheid ik gebruik zelf ook wel eens wat supplementen en besef dat het tot op zekere hoogte schadelijk kan zijn. Maar wanneer je cycled, dus periode wel, periode niet, is er weinig aan de hand.

Verder denk ik wel dat de meeste supplementen niet veel schade berokkenen. (maar dat kun je niet zeggen over bepaalde voedings toevoegingen.)

Wanneer het gaat om afvallen, zou ik wanneer ik voedingsdeskundige zou zijn, de mensen niet aanraden om naar herballife te grijpen. Ik zal dezelfde persoon quoten die aangaf dat proteine poeders zwaar zijn voor de lever: If you wanne lose weight, eat less.... En zo simpel is het.... Al is het wel zo dat er uitzonderingsgevallen zijn en je de juiste zaken in je voedingspatroon moet verminderen... (Hint, pasta's, aardappels, brood, granen e.d. )

Ik sta er van te kijken hoeveel mensen op hun bord scheppen, terwijl ze gewoon zittend werk hebben. Wanneer je zwaar werk hebt, dan kan je een vol bord wel op. Overigens moet je in sommige gevallen niet afvragen waarom mensen zo dik worden, maar moet je je afvragen waarom niet......

stofzuigertje

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Van Herbalife zult U zeker resultaat zien en minder dikte zien....

In Uw portemonnee.
Want dat is het enige wat altijd slanker zal worden en de mensen die succes hadden zullen dit meer door hun levenstijl veroorzaken terwijl ze dit soort sprookjes gebruiken.

Alleen een test met zowel dit product als een niet herkenbare placebo zou het bewijs over een grotere groep kunnen opleveren en die test willen ze nog steeds niet uitvoeren!

Gezien de jaarlijkse omzet en winst zou dit moeten kunnen en bij bewijs dat het dan ook werkelijk werkte zouden ze nog meer klanten krijgen... en anders zullen deze ook snel verdwijnen.

Ik zou voor een verplichte test met placebo zijn want nu beweren ze iets wat niet bewezen is!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door antileugens »

Van Herbalife zult U zeker resultaat zien en minder dikte zien....

In Uw portemonnee.
Want dat is het enige wat altijd slanker zal worden en de mensen die succes hadden zullen dit meer door hun levenstijl veroorzaken terwijl ze dit soort sprookjes gebruiken.
Onzin, Herbalife heeft een 30 dagen 'niet goed-geld terug' garantie.
Alleen een test met zowel dit product als een niet herkenbare placebo zou het bewijs over een grotere groep kunnen opleveren en die test willen ze nog steeds niet uitvoeren!
Waarom zouden ze ook. Het kost alleen geld en de klant kan het proefondervindelijk ervaren zonder dat het hem/haar geld kost.
Gezien de jaarlijkse omzet en winst zou dit moeten kunnen en bij bewijs dat het dan ook werkelijk werkte zouden ze nog meer klanten krijgen... en anders zullen deze ook snel verdwijnen.
Goed, vraag of je een baan kunt krijgen bij Herbalife.
Ik zou voor een verplichte test met placebo zijn want nu beweren ze iets wat niet bewezen is!
Beweer jij niet óók iets wat niet bewezen is? Ik ken tal vna distributeurs die distributeur geworden zijn nadat ze eerst klant waren en ik ken er ook zat die opgehouden zijn die géén distribteur (meer) zijn maar wél klant en uitermate tevreden (behalve over de prijs; die vind vrijewel iedereen hoog). Dat geld voor mensen die de producten gebruiken om af te vallen, aan te komen of die andere klachten hadden.

P.S. Ik ben noch klant noch distributeur want ik vind de producten gewoon te duur en ik gebruik sowieso geen supplementen.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Robjee »

Want dat is het enige wat altijd slanker zal worden en de mensen die succes hadden zullen dit meer door hun levenstijl veroorzaken terwijl ze dit soort sprookjes gebruiken.
Herbalife heeft meerdere producten waardoor het lastig is om over het nut en de effectiviteit van herbalife in het algemeen te hebben.
Wat betreft gewichtsbeheersing heeft herbalife een voedingsshake (Formula 1). Voordelen vergeleken andere voedingsshakes zie ik niet zozeer. Het blijvende effect hangt voor een groot deel af van de manier waarop het gebruikt wordt.
Ik zou voor een verplichte test met placebo zijn want nu beweren ze iets wat niet bewezen is!
De voedingsshake kan gezien worden als onderdeel van een VLCD (< 800 kcal/dag) of LCD dieet (Very Low Calorie Diet). Op deze manier wordt ervoor gezorgd dat iemand gewoon weinig calorieën binnenkrijgt. Zo heel bijzonder is een dergelijke voedingsshake dan ook niet.
Onderzoek laat herhaaldelijk zien dat een VLCD geen extra voordelen biedt op de lange termijn vergeleken LCD diets.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entre ... stractPlus
Gekeken naar de langere termijn komen mensen die een VLCD dieet hebben gevolgd meer gewicht terug aan.
http://www.pubmedcentral.nih.gov/articl ... d=18719680
Het nut van VLCD is daardoor beperkt en werkt vaak contra-productief.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1818 ... d_RVDocSum

Een ander nadeel van snel afvallen is dat minder snel het viscerale vet (rondom de organen in de buikholte) wordt aangesproken. Juist dit vet wordt in verband gebracht met storingen in de stofwisseling en een verhoogde bloeddruk.
Geleidelijk afvallen is ook daardoor het meest verstandige.

Gebruik van een voedingsshake staat echter niet gelijk aan een VLCD of LCD diet. Dit is afhankelijk van de manier waarop deze voedingsshake wordt ingezet.
Om af te vallen is energiebeperking noodzakelijk. Een voedingsshake kan hierbij behulpzaam zijn.
Voor mensen kan het ook om medische redenen nodig zijn om snel af te vallen. Te denken valt ook aan een verhoogd risico van obesitas bij een operatie. Preoperatief kan een dergelijke voedingsshake dan ingezet worden.
Ook voor mensen met slaap-apneu kan een VLCD zinvol zijn.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1901 ... d_RVDocSum

Mijn advies is echter om dit pas toe te passen wanneer andere voedingsinterventies niet geholpen hebben en in specifieke situaties.
Nadeel ervan is namelijk dat er geen andere eetgewoontes mee worden aangeleerd en dat het iets tijdelijks is.

Het is echter niet hard te maken dat een voedingsshake nooit zinvol kan worden ingezet en het daardoor af te keuren.
Je tankt in een benzineauto geen diesel omdat dit nadelig is voor de motor, maar daardoor kun je niet zeggen dat diesel onzin is.
Nee, het was een ander goedje...Met maltodextrine, geloof ik.
Welk product was het dan?
Je geeft namelijk kritiek op herbalife omdat je koolhydraten niet thuis vindt horen in een eiwitsupplement.
Ik zal dezelfde persoon quoten die aangaf dat proteine poeders zwaar zijn voor de lever: If you wanne lose weight, eat less.... En zo simpel is het....
Daar komt het in feite inderdaad wel op neer. Aangezien overgewicht multifatoriaal is kan dit op verschillende manieren worden uitgevoerd. Low-carb is daar een voorbeeld van, maar ook de inzet van een voedingsshake.

hollenberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2009 21:34

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door hollenberg »

Hoi

Ik ben op zoek naar een nieuwe baan en kwam 2 weken geleden een oproep tegen op internet als welzijncoach. Nu wil ik iets gaan doen of studeren in de richting voeding. Heb helemaal een nette sollicitatie brief geschreven en uiteindelijk kreeg ik bericht van de mevrouw dat ze me zou bellen omdat me brief haar aansprak. Ik ging er helemaal vanuit dat je je eigen welzijnspraktijk kon oprichten en studie en opleiding erbij kreeg. In ons telefoongesprek vertelde de mevrouw die ik mijn brief had geschreven dat je herbalive producten gaat verkopen en na veel zoeken kom ik erachter dat je niets verdiend aan een consult en dat je mensen helemaak geen advies geeft over voeding maar ze alleen maar een vage shake geeft. Ik wil mensen eerlijke adviezen geven en geen pillen of shakes voorschrijven. ik sta er versteld van hoe het op internet staat, niks over herbalive alleenmaar over een "welzijncoach". Ik begreep het in eerste instantie ook niet wat dat nu helemaal inhield maar mijn gevoel zecht dat het een soort sekte is en die kan ik ruiken want ik heb al eerder met zoiets te maken gehad.

Was van plan om te vragen of iemand van jullie ervaring heeft met het opzetten van je eigen "welzijnspraktijk". Ik vind het maar een vage toestand, dus denk dat ik het andwoord al heb...

hollenberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2009 21:34

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door hollenberg »

nu spel ik het zelfs verkeerd, moet je nagaan...herbalife dus

Gesloten