LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dienstverleningsdocument
dienstverleningsdocument
ik heb voor mijn zoon die inmiddels uit huis is nog 3 oude uitvaartverzekeringen lopen bij ASR.
2 hiervan zijn inmiddels premievrij en de derde is dat per 01-11-2009.
Het gaat hier om verzekerde bedragen van let wel 2x 455 euro en 1x 681 euro.
De premie die ik het afgelopen jaar heb betaald voor de laatst lopende bedroeg 1.03 euro. per maand
Met ingang van 1 julie 2009 wil de tussenpersoon Multisafe U ZIET HET GOED 12.50 euro PER MAAND inrekening brengen voor dienstverlening,totdat er eventueel tot uitkering overgegaan wordt wat nog zomaar 50 jaar zou kunnen duren.
Ik heb de tussenpersoon mede gedeeld dat dit niet in verhouding staat tot. en hier niet mee accoord ga, waarna deze aangaf dan maar over te stappen naar een andere intermediar,die deze kosten niet in rekening brengt.
Aangezien het hier gaat om zegmaar 3 stuks premie vrije verzekeringetjes zit denk geen enkele verzekeraar op mij te wachten.
Wat nu te doen?
2 hiervan zijn inmiddels premievrij en de derde is dat per 01-11-2009.
Het gaat hier om verzekerde bedragen van let wel 2x 455 euro en 1x 681 euro.
De premie die ik het afgelopen jaar heb betaald voor de laatst lopende bedroeg 1.03 euro. per maand
Met ingang van 1 julie 2009 wil de tussenpersoon Multisafe U ZIET HET GOED 12.50 euro PER MAAND inrekening brengen voor dienstverlening,totdat er eventueel tot uitkering overgegaan wordt wat nog zomaar 50 jaar zou kunnen duren.
Ik heb de tussenpersoon mede gedeeld dat dit niet in verhouding staat tot. en hier niet mee accoord ga, waarna deze aangaf dan maar over te stappen naar een andere intermediar,die deze kosten niet in rekening brengt.
Aangezien het hier gaat om zegmaar 3 stuks premie vrije verzekeringetjes zit denk geen enkele verzekeraar op mij te wachten.
Wat nu te doen?
Re: dienstverleningsdocument
Heeft u nog andere verzekeringen lopen via een andere tussenpersoon? WA of AVP, Inboedel etc. ?
Re: dienstverleningsdocument
Jazeker,ik heb bij verschillende verz.maatschappijen een verzekering lopen,maar denk dat ze in dit geval niet op mij zitten te wachten.
Re: dienstverleningsdocument
Lopen die via een tussenpersoon of rechtstreeks bij een maatschappij.
Maar hoe bent u aan deze tussenpersoon gekomen? Ik neem niet aan dat u deze zelf gekozen heeft als hij zoveel kosten berekend, die overigens belachelijk zijn. U bent trouwens niet de enige, die hier last van heeft. Dit gegeven is ook al bij Bara Kassa voorbij gekomen.
Maar hoe bent u aan deze tussenpersoon gekomen? Ik neem niet aan dat u deze zelf gekozen heeft als hij zoveel kosten berekend, die overigens belachelijk zijn. U bent trouwens niet de enige, die hier last van heeft. Dit gegeven is ook al bij Bara Kassa voorbij gekomen.
Re: dienstverleningsdocument
Alle door mij afgesloten verzekeringen lopen via een tussenpersoon.
Met de tussenpersoon van deze 3 uitvaartverzekeringen,doe ik ook al een aantal jaren zaken,maar m.i.v. 1 julie 2009 wil wil men dienstverleningskosten gaan factueren, terwijl er na 1nov. geen premie meer verschuldigd is, (dit houd in dat ik 12.50 euro per mnd. moet gaan betalen omdat mijn gegevens in de computer zitten.)
Met de tussenpersoon van deze 3 uitvaartverzekeringen,doe ik ook al een aantal jaren zaken,maar m.i.v. 1 julie 2009 wil wil men dienstverleningskosten gaan factueren, terwijl er na 1nov. geen premie meer verschuldigd is, (dit houd in dat ik 12.50 euro per mnd. moet gaan betalen omdat mijn gegevens in de computer zitten.)
Re: dienstverleningsdocument
Hier meer klanten, die met Multisafe overhoop liggen:
http://www.amweb.nl/nieuws/nederland/mu ... 1405.lynkx
Bel met de ASN en zeg dat u een andere tussenpersoon wilt, daar u niet wenst te betalen voor de “service” van Multisafe. Als je lang genoeg leeft ben je de hele uitkering kwijt aan deze “servicekosten” of je komt nog in de min te staan.
Ga dan met uw hele verzekeringspakket naar een nieuwe tussenpersoon, die geen kosten berekend op voorwaarde dat hij de drie polissen ook meeneemt.
http://www.amweb.nl/nieuws/nederland/mu ... 1405.lynkx
Bel met de ASN en zeg dat u een andere tussenpersoon wilt, daar u niet wenst te betalen voor de “service” van Multisafe. Als je lang genoeg leeft ben je de hele uitkering kwijt aan deze “servicekosten” of je komt nog in de min te staan.
Ga dan met uw hele verzekeringspakket naar een nieuwe tussenpersoon, die geen kosten berekend op voorwaarde dat hij de drie polissen ook meeneemt.
Re: dienstverleningsdocument
Is het uberhaupt verplicht met een tussenpersoon te werken, waarom kan en mag je je eigen verzekeringen niet regelen??
Dat het wel geld voor als je een hypotheek moet afsluiten daar kan ik dan nog wel inkomen.
Maar voor een simpele verzekering is toch raar, dit kan je zelf toch ook regelen met de verzekering.
Dat het wel geld voor als je een hypotheek moet afsluiten daar kan ik dan nog wel inkomen.
Maar voor een simpele verzekering is toch raar, dit kan je zelf toch ook regelen met de verzekering.
Re: dienstverleningsdocument
Het is helemaal niet verplicht om met tussenpersonen te werken alleen kan het soms wel handig zijn om een tussenpersoon in de arm te nemen voor bepaalde verzekeringen. Zeker als je er zelf geen kaas van gegeten hebt.
Re: dienstverleningsdocument
Ik heb op 8 julie via mail bij ASR waar deze verzekeringen lopen gevraagd of zij eventueel een oplossing hebben, een andere tussen persoon of iets dergelijks. Per omgaande kreeg ik een bevestiging van mijn vraag en zouden ze zo spoedig mogelijk antwoord geven. Nadat er op 13 julie nog reactie was heb ik ASR nogmaals gevraagd waarom ik geen antwoord krijg op mijn vraag,tot dusver laat ASR niets van zich horen,en denk ik dat ik deze verzekeringetjes maar moet opblazen.
Ben dan ntuurlijk wel de 900 euro premie die ik de afgelopen 30 jaar heb betaald kwijt.
Ben dan ntuurlijk wel de 900 euro premie die ik de afgelopen 30 jaar heb betaald kwijt.
Re: dienstverleningsdocument
Schrijf de ASR een aangetekende brief aan de directie, waarin staat dat u geen genoegen neemt met deze gang van zaken. Dat u reeds geprotesteerd hebt hiertegen via een mail, alleen een ontvangstbevestiging hebt gekregen maar nog geen antwoord. Dat u deze brief beschouwd als een klacht en wenst dat deze zodanig op korte termijn behandeld wordt. Dat u geen genoegen neemt met wederom een ontvangstbevestiging en dat u een inhoudelijke reactie verwacht binnen (bijv. 15 werkdagen = 3 weken), omdat u anders de zaak zult voorleggen aan de Kifid (= vroegere klachteninstituut verzekeringen).
Maak een rekensommetje: 12 x € 12,50 p/m = € 150,-- per jaar. Totaal verzekerde som = € 1.591,--. Dus in 10 jaar tijd en mogelijk minder, want prijsstijging in 10 jaar tijd van het beheerbedrag is zeker niet uitgesloten, is de gehele inleg verdampt aan zgn. beheerkosten en - als u de polissen niet be-eindigt - geld moet toe betalen.
Dat u van ASR verwacht dat uw polissen worden ondergebracht bij een gratis tussenpersoon of dat ASR u een lijst van dit soort tussenpersonen verstrekt
Maak een rekensommetje: 12 x € 12,50 p/m = € 150,-- per jaar. Totaal verzekerde som = € 1.591,--. Dus in 10 jaar tijd en mogelijk minder, want prijsstijging in 10 jaar tijd van het beheerbedrag is zeker niet uitgesloten, is de gehele inleg verdampt aan zgn. beheerkosten en - als u de polissen niet be-eindigt - geld moet toe betalen.
Dat u van ASR verwacht dat uw polissen worden ondergebracht bij een gratis tussenpersoon of dat ASR u een lijst van dit soort tussenpersonen verstrekt
Re: dienstverleningsdocument
Multisafe klinkt mooi , enkele jaren geleden mijn autoverzekering snel opgezegd toen deze overgenomen werd door mulitisafe.
Kreeg een probleem met de rwd dat ik onverzekerd rond reed in mijn nieuwe auto, rechtstreeks de verzekering zwolse algemene gebeld en gevraagd hoe dit kon, is recht gezet maar is niet leuk dat je als niet verzekerde zou rond rijden zonder dat je er zelf niets van afweet.
http://www.akd.nl/media_pdf/VBP_vijfde_verslag.pdf
Kreeg een probleem met de rwd dat ik onverzekerd rond reed in mijn nieuwe auto, rechtstreeks de verzekering zwolse algemene gebeld en gevraagd hoe dit kon, is recht gezet maar is niet leuk dat je als niet verzekerde zou rond rijden zonder dat je er zelf niets van afweet.
http://www.akd.nl/media_pdf/VBP_vijfde_verslag.pdf
Re: dienstverleningsdocument
Heb, nadat ik een schriftelijke klacht ingediend had bij ASR, tel.contact gehad met een van de medewerkers,die mij heeft doorverwezen naar een andere intermediaer die hopelijk mijn polissen wil overnemen.
Ga ik dus nu proberen.
Ga ik dus nu proberen.
Re: dienstverleningsdocument
Wel grappig om dit te lezen. Het werken met service abonnementen is een direct gevolg van het gesteggel over provisie inkomsten van tussenpersonen! Mooi land is dit toch!
Re: dienstverleningsdocument
Dit is inderdaad een gevolg van ons overheidsfalen. Niet eens zo zeer an Multisafe. Zij zoeken een maner om winstgevend te kunnen blijven werken. Je kunt je afvragen of dit de manier is aangezien er ook provisie wordt ontvangen. Maar er moet er een de eerste zijn.
Re: dienstverleningsdocument
Ze zijn prima bezig, precies wat de overheid wilt. Geen provisie, prima toch?
Degene die deze maatregelen hebben getroffen hebben jammer genoeg de ballen verstand van verzekeringen. Ze willen openheid van zaken, dan zoeken tussenpersonen naar andere manieren om geld te verdienen.
Ik ben benieuwd wanneer ze de bakker opleggen bij de prijs te vermelden wat ze eraan verdienen.
Degene die deze maatregelen hebben getroffen hebben jammer genoeg de ballen verstand van verzekeringen. Ze willen openheid van zaken, dan zoeken tussenpersonen naar andere manieren om geld te verdienen.
Ik ben benieuwd wanneer ze de bakker opleggen bij de prijs te vermelden wat ze eraan verdienen.
Re: dienstverleningsdocument
Nee, ze zijn niet prima bezig. Abonnement prima. Maar abonnement verplicht opleggen en de provisie blijven incasseren is niet echt prima.
Multisafe blijft n.l. ook nog de provisie ontvangen.
Overigens, vele tp's nemen die uitvaartpolissen gewoon mee met de rest van een pakket. Daar hoeft niet zo moeilijk over te worden gedaan.
Multisafe blijft n.l. ook nog de provisie ontvangen.
Overigens, vele tp's nemen die uitvaartpolissen gewoon mee met de rest van een pakket. Daar hoeft niet zo moeilijk over te worden gedaan.
-
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48
Re: dienstverleningsdocument
Wellicht een dooddoener, maar regel gewoon alles via internet. Met goed lezen kom ik een eind en benodig geen tussenpersoon. Zo moeilijk is het allemaal niet, mensen zijn er alleen bang van
Re: dienstverleningsdocument
Waarom heb je voor die utvaartverzekeringen een intermediair nodig. Gewoon lekker je tijd uitzitten. En voor wat betreft gezondverstand. Succes met toekomstige schadeafhandelingen.
Internetverzekeringen is ook de oplossing niet. Voor sommigen wel geschikt maar voor de meesten niet vanwege de zogenaamde kleine lettertjes. Verzekeren is vaak maatwerk. Internetverzekeringen zijn gemaakt voor het gemak, de massa. Kan voor sommige mensen net zijn wat ze zoeken. Maar kan ook een kat in de zak zijn en dan bewijst de TP wel zijn meerwaarde.
Internetverzekeringen is ook de oplossing niet. Voor sommigen wel geschikt maar voor de meesten niet vanwege de zogenaamde kleine lettertjes. Verzekeren is vaak maatwerk. Internetverzekeringen zijn gemaakt voor het gemak, de massa. Kan voor sommige mensen net zijn wat ze zoeken. Maar kan ook een kat in de zak zijn en dan bewijst de TP wel zijn meerwaarde.
-
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48
Re: dienstverleningsdocument
Mvans
De meeste mensen hebben:
a. reisverzekering
b. inboedel met brandverzekering plus glasverzekering
c. APV
d. autoverzekering
e. risicoverzekering
Wat is daar moeilijk aan? Tussenpersonen willen ons graag laten gelvoven dat ze onmisbaar zijn, maar ik geloof daar gewoon niet in. De kleine lettertjes kan iedereen lezen. stadhuiswoorden kun je op internet opzoeken. Het kosttijd. Dat is waar, maar de besparing loont mi de moeite.
De meeste mensen hebben:
a. reisverzekering
b. inboedel met brandverzekering plus glasverzekering
c. APV
d. autoverzekering
e. risicoverzekering
Wat is daar moeilijk aan? Tussenpersonen willen ons graag laten gelvoven dat ze onmisbaar zijn, maar ik geloof daar gewoon niet in. De kleine lettertjes kan iedereen lezen. stadhuiswoorden kun je op internet opzoeken. Het kosttijd. Dat is waar, maar de besparing loont mi de moeite.