LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bkr registratie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
elisabeth.
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2009 20:01

bkr registratie

Ongelezen bericht door elisabeth. »

het incasso bureau wil mijn codering van a3 niet naar a1 veranderen maar geven wel aan het te kunnen maar in mijn geval niet te willen.
heb ooit getekend voor een lening voor mijn ex. die betaalde niet meer. ik heb in overleg met de bank mijn deel (wat voor mij zou moeten zijn) tegen finale kwijting afgelost omdat ik na 4 jaar verder wil.dus ben nu van de lening af. alleen door mijn ex heb ik een a3 notering en zit er nog 5 jaar aan vast. snap niet waarom ze het niet willen veranderen. dat doen ze wel vaker.(gaven ze zelf toe) heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?
Laatst gewijzigd door elisabeth. op 23 jul 2009 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: bkr registratie

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: bkr registratie

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Dat is waar, alleen was naar ik hier lees de afspraak dat Elisabeth haar deel afloste tegen finale kwijting. Misschien is mijn Nederlands niet zo goed, maar volgens mij betekent dit dat de bank de schuld van Elisabeth als voldaan erkent en afziet van verdere inning. En omdat je terecht stelt dat de schuld van Elisabeth ook het deel van haar ex omvat (immers: samen alles) valt ook dat deel in de finale kwijting. In dat geval houdt de bank zich niet aan de afspraak.

Als ik Elisabeth was zou ik kijken of en wat er precies op schrift staat, wellicht heeft ze dan een goede kans de inning te stoppen en de BKR-notering aan te laten passen.

Overigens is het het BKR dat de noteringen bijhoudt en aanpast naar aanleiding van gegevens die door de bank zijn aangegeven. Incassobureau’s zijn geen BKR-deelnemers en kunnen dus niet iemand aan- dan wel afmelden.

daheid
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2009 18:50

Re: bkr registratie

Ongelezen bericht door daheid »

Een lening, gezammelijk aangegaan bij een bank of financieringsmaatschappij en getekent door uw zelf en uw partner (ex-partenr) bent u ook beide hoofdelijk aansprakelijk.

in dat geval maakt het niet uit of de 1 of de ander wel of niet betaald.
Betaald U niet, dan zal de schuld worden verhaald op de ander en vica versa.

Tenzij u een schriftelijke overeenkomst bent overeengekomen met de bank of financieringsmaatschappij, dat u door middel van een betaling / betalingsvoorstel NIET meer aansprakelijk kan worden gesteld voor die schuld. is dit NIET het geval dan zult u en uw partner (ex partner) ten allertijde aansprakelijk blijven.

Zelfs als in het ergste geval u of uw partner een schuldsanering doorloopt ( minnelijk traject of WSNP zal de schuld op u worden verhaald)

N.B. een overeenkomst als hierboven beschreven met een incassobureau is compleet NIETS waard. Een incassobureau kan u NOOIT een schuld kwijtschelden door een gedeeltelijke betaling. Dat kan alleen de bank of financieringsmaatschappij waar deze lening loopt doen.

Tevens kan een incassoburueau NIET een bepaalde notering wijzigen bij het BKR ! Alleen een bank kan dit doorgeven. Het incassobureau is in deze alleen een tussenpersoon die een vordering neerlegt bij de gesommeerde en deze afhandeld, als deze is voldaan wordt dat dossier afgehandeld met de bank.

Mocht er sprake zijn van een afkoopsom op een lening dan zal de bank of financieringsmaatschappij hier een akkoord voor moeten geven waar jij als gesommeerde een schrijven (akkoord) van zou moeten ontvangen.

Tevens blijft de BKR notering aangemeld door de bank of finacieringsmaatschappij 5 jaar staan NA dat deze afgemeld is.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: bkr registratie

Ongelezen bericht door __oi__ »

....de bank de schuld van Elisabeth als voldaan erkent en afziet van verdere inning
Dat klopt... en dat is ook precies de betetekenis van een A3 codering
= Er is een bedrag van € 250,- of meer afgeboekt.

Dus de afspraken met de bank, de financieringsmaatschappij, de ex, etc , ect zijn irrelevant. Op de lening is een bedrag afgeboekt, derhalve dient er een A3 te worden geplaatst. Bank heeft hierin voor de duidelijkheid ook geen keus.

Gesloten