LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sacha1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2009 15:09

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door sacha1960 »

Hallo,

Vandaag heb ook ik een acceptgiro van singlecard ontvangen.
Naar mijn weten is het een gratis registratie geweest en heb ik nooit getekend of voorwaarden ontvangen voor een betaald abonnement.
Heb de kaart bovendien nog nooit gebruikt en is die al een tijd verlopen.
Ik ben dus ook niet van plan te betalen voor dit waardeloos produkt. Heeft iemand advies hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Met vriendelijke groet,
Marijke

nikkie5
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 16:46

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door nikkie5 »

:evil:

Ik stond versteld toen ik deze brief vandaag uit de brievenbus haalde. Mij was niet bekend dat ik een abonnement was aan gegaan voor een periode van 2 jaar. Ook de manier waarop deze "brief" is opgesteld. Met een dreigende toon, van nu betaal direct, maar wij bieden jou ook een leuke korting aan.
De reacties heb ik gelezen. Ook die zijn geplaatst op Rader. Heeft iemand nog een 2e de acceptgiro ontvangen! Of daadwerkelijk iets van het incasssobureau ontvangen. Betalen van deze acceptgiro is voor mij uit den boze. Nog vandaag zal ik een mail sturen met afmelding van deze "CARD", WAAR IK GEEN BEHOEFTE AAN HEB.

Retroman
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 17:36

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Retroman »

Jaa ook ik kreeg een dergelijke brief van Singlecard.

Ik heb ze een boos mailtje gestuurd met de mededeling dat
er geen overeenkomst was, dat dit oplichterij is en dat de
rechtsbijstand al geld ruikt.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door mar42 »

Wat je ook zou kunnen doen, of het helpt weet ik niet, maar stuur de bedrijven die zogenaamd zijn aangesloten bij hun om korting te krijgen met de singlecard, een brief dat singlecard zo te werk gaat'.
En of zij hiervan op de hoogte zijn. Wellicht dat die bedrijven meer voor elkaar kunnen krijgen.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door mar42 »

Ik heb zelf even gebeld met Elysium sauna in Bleiswijk, bij hun is de singlecard niet bekend.
Ik heb toen tegen ze gezegd dat singlecard adverteerd met 20% korting op de sauna, en zij zou dit doorgeven aan de PR afdeling.

Dat is iig 1 bedrijf die dit gaat uitzoeken, en wellicht ondernemen hun ook stappen tegen singlecard. :wink:

Lesley1976
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2009 18:57

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Lesley1976 »

Hier weer een pieneut :( ! Ik ga echt niet betalen! Ga gelijk een mail sturen, wat denken ze wel, ze dwingen je bijna lid te blijven terwijl ik die stomme kaart niet eens heb gebruikt. Ik weet niet eens of ik hem uberhaupt heb ontvangen. Echt belachelijk :x . Laten we allemaal maar blijven klagen.

rsdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2009 12:02

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door rsdb »

hier ook iemand die door singlecard wordt gesommeerd om 25 ekkies over te maken,

die kaart heb ik nooit ontvangen, heb ik nooit gebruikt, heb nooit ergens een handtekening ondergezet of voor een product betaald, er is dus totaal geen sprake van een overeenkomst die ik met singlecard heb

wat een oplichterij van je reinste aard.

sacha1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2009 15:09

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door sacha1960 »

Wordt hier nu niets aan gedaan?
Ik heb al tig mailtjes gestuurd maar krijg gewoon geen reactie/antwoord.

Ik heb vandaag ook een mail gestuurd dat ik mijn rechtsbijstandverzekering inschakel dinsdag mocht ik dan nog geen bericht hebben.
Ik ben zeker niet van plan te betalen en de kaart is al lang niet meer in mijn bezit. Die was immers al een tijdje verlopen voordat ze met deze verlenging kwamen. Bovendien heb ik hem nooit kunnen gebruiken omdat hij nergens bekend is.

Ik heb wel intrum justitia gebeld en die zeiden dat ik gewoon niet moet betalen omdat ik niets getekend heb.

sacha1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2009 15:09

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door sacha1960 »

Heeft hier iemand de laatste dagen überhaupt een antwoord van ze gehad?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door mar42 »

Geachte gedupeerde zoals jullie kunnen zien in mijn vorige bericht naar jullie toe, en lees dit dan nog eens goed:
Ik heb zelf even gebeld met Elysium sauna in Bleiswijk, bij hun is de singlecard niet bekend.
Ik heb toen tegen ze gezegd dat singlecard adverteerd met 20% korting op de sauna, en zij zou dit doorgeven aan de PR afdeling.

Dat is iig 1 bedrijf die dit gaat uitzoeken, en wellicht ondernemen hun ook stappen tegen singlecard.
Zoals hierboven staat vermeld, dan klopt er helemaal niks van die single card.

Ga anders zlef ook een skijken op die site, en bel dan 1 zo'n bedrijf eens op, om te controleren, of dat bedrijf medewerking heeft met single card.
En het mooiste zou zijn als er een paar mee doen hieraan. Bel dan zo'n bedrijf die op de site staat en vraag of het id klopt dat je korting krijgt met de single card, zoniet dan weet je dat hier geen hout van klopt.
En kan je in je brief dit mededelen aan IJ, en dat je verder geen verzoek tot betaling meer wilt ontvangen, en dat IJ zelf ook eens uit moet zoeken waarop de client van IJ mee bezig is. En dat als IJ hier me doorgaat, IJ zich ook schuldig maakt aan fraude en oplichting. :wink:

hansz1974
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2009 12:43

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door hansz1974 »

Geplaatst op 11 Jul 2009 17:13 door mar42
Geachte gedupeerde zoals jullie kunnen zien in mijn vorige bericht naar jullie toe, en lees dit dan nog eens goed:

Quote:
Ik heb zelf even gebeld met Elysium sauna in Bleiswijk, bij hun is de singlecard niet bekend.
Ik heb toen tegen ze gezegd dat singlecard adverteerd met 20% korting op de sauna, en zij zou dit doorgeven aan de PR afdeling.

Dat is iig 1 bedrijf die dit gaat uitzoeken, en wellicht ondernemen hun ook stappen tegen singlecard.


Zoals hierboven staat vermeld, dan klopt er helemaal niks van die single card.

Ga anders zlef ook een skijken op die site, en bel dan 1 zo'n bedrijf eens op, om te controleren, of dat bedrijf medewerking heeft met single card.
En het mooiste zou zijn als er een paar mee doen hieraan. Bel dan zo'n bedrijf die op de site staat en vraag of het id klopt dat je korting krijgt met de single card, zoniet dan weet je dat hier geen hout van klopt.
En kan je in je brief dit mededelen aan IJ, en dat je verder geen verzoek tot betaling meer wilt ontvangen, en dat IJ zelf ook eens uit moet zoeken waarop de client van IJ mee bezig is. En dat als IJ hier me doorgaat, IJ zich ook schuldig maakt aan fraude en oplichting. Wink
Intrum Justitia is niet de opdrachtgever.

JE MOET GOED LEZEN. De brieven worden verstuurd door Singlecard en ondertekend door Intrum Justitia. Intrum Justitia heeft aangegeven niets te kunnen ondernemen tegen het feit dat Singlecard de naam misbruikt.

Gewoon doen wat ik in mijn eerdere reactie heb geschreven: email naar [email protected] en aangeven dat je geen contract met hen hebt en zij eerst een overeenkomst moeten overleggen. Als je dat gedaan hebt heb je je voldoende ingedekt.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door mar42 »

Oke sorry dat had ik niet gelezen dat het ondertekend was door IJ, en verstuurd door single card.

Maar aan 1kant snap ik dan IJ niet dat zij tegen dit bedrijf niks doen als er misbruik gemaakt word van IJ, door singel card.

Aan de andere kant, kun je ook gewoon niet reageren op hun brieven, want zij zetten toch niet door, door naar een deurwaarder te stappen.
Omdat zij geen poot hebben om op te staan, en zij door de rechter ook worden beticht van fraude en valsheid in geschriften.

Of ga naar de polite dat single card fraude en valsheid in geschrifte pleegd, dat word zwaar bestraft in nederland. :wink:

flipken
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2009 16:04

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door flipken »

Onderstaande mail kreeg ik vandaag zondag 12 juli 2009 van ze terug nav van een mail 2 dagen geleden:
Zo te zien lijkt het ook geen echt bedrijf wat hierachter zit, want die reageren echt niet op zondagmiddag...

Een brief over opzeggen zoals ze hieronder beschrijven op 18 mei 2009 heb ik nooit gezien, toch een beetje vreemde gang van zaken dus.

---------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer xxx,

Graag reageren wij op uw onderstaande e-mail.

U geeft aan dat u de Singlecard nooit heeft ontvangen. Wij hebben uw persoonlijke Singlecard naar hetzelfde adres verzonden als waarop u de brief van Intrum Justitia heeft ontvangen. Dat u ons niet informeert dat u deze niet heeft ontvangen kunt u ons natuurlijk niet kwalijk nemen.

U bent tijdens uw inschrijving akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden. Na het invullen van de persoonlijke gegevens verzoeken wij de aanvrager een vakje aan te vinken waarbij staat "ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden". Dit vakje staat bewust "uit" zodat de aanvrager deze moet aanvinken en dus op de hoogte zou moeten zijn van de Algemene Voorwaarden. Indien de aanvrager dit vakje niet aanvinkt is het niet mogelijk om de Singlecard aan te vragen.

Voor alle duidelijkheid, als een gebruiker expliciet moet aanklikken dat de Algemene Voorwaarden geaccepteerd worden is er sprake van een aanvaarding en daarmee van een overeenkomst en daarmee van gebondenheid aan die voorwaarden. Uiteraard moet er een mogelijkheid zijn om van deze Algemene Voorwaarden kennis te nemen, daarom hebben wij direct naast het vakje wat aangeklikt moet worden een directe link geplaatst naar deze Algemene Voorwaarden. Bovendien zijn deze op onze site te vinden zijn in een eenvoudig te printen versie. Onder artikel 10 van deze Algemene Voorwaarden staat dat de aanvrager de inschrijving kan beëindigen indien dit minimaal twee maanden voor het verstrijken van de betreffende einddatum wordt doorgegeven.

Op 18 mei 2009 hebben wij u een herinnering verstuurd dat uw Singlecard verlengd zou worden met daarin de mogelijkheid om op te zeggen. Hierop hebben wij geen reactie mogen ontvangen.

Omdat u zich niet had afgemeld als kaarthouder gingen wij ervan uit dat u wederom van de Singlecard gebruik wilde maken. Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u zich toen u zich inschreef niet goed genoeg op de hoogte gesteld van de Algemene Voorwaarden. Desalniettemin kunnen wij uw inschrijving beëindigen.

Wij verzoeken u hiervoor vriendelijk binnen 14 dagen de door ons gemaakte administratiekosten van € 6,- over te maken. De rest van de vordering € 19,- zullen wij dan intern afboeken. ING rekeningnummer: 2871391 ten gunste van Singlecard te 's-Gravenhage. Graag uw relatienummer vermelden bij het betalingskenmerk.

Tot slot willen wij graag het volgende aan u kwijt. Wij betreuren het dat u, door nalatigheid uwerzijds, op voorhand refereert aan de 'klachten' die op het forum van Tros Radar staan. Wij krijgen ontzettend veel complimenten van kaarthouders, die zich net als u niet op tijd hebben afgemeld, voor de coulante afhandeling (alleen rekenen van de administratiekosten) door ons. Helaas staan deze niet op de diverse fora vermeld.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd en u enigszins te zijn tegemoet gekomen.


Met vriendelijke groet,
Singlecard

Lesley1976
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2009 18:57

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Lesley1976 »

Hoi allemaal,

Ik kreeg vandaag dezelfde reactie mail als flipken

Inderdaad erg vreemd dat ze op een zondag reageren!!!

Ik heb de verschillende reacties van anderen gelezen dat ze niet de € 6 hebben betaald en daarna niks meer hebben gehoord, klopt dat nog steeds?

Ik ben ook niet van plan deze € 6 te gaan betalen, heb niks getekend!

Als er nog anderen reacties zijn zou ik deze graag horen.

yukililo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:16

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door yukililo »

Hallo had dus afgelopen week ook de beruchte brief ontvangen, of ik ff 25 euro voor 2 jaar ga betalen, normaal 50 euro. Heb ze email gestuurd en kreeg toen te horen dat ik nog 6 euro hoef te betalen...zoals sommige hier ook hebben ontvangen.

Vraag me af, wie heeft de 6 euro betaald, of een reactie gestuurd op die 6 euro. Ik heb dus gereageerd op die 6 euro dat t onzin is. kreeg t volgende te horen:

Graag reageren wij op uw reactie.

U heeft zich op 9 maart 2008 ingeschreven.
U bent akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden.
Hierin staat duidelijk dat u zich 2 maanden voor het verstrijken van de einddatum dient af te melden anders wordt de kaart verlengd.
Wij hebben voor deze termijn geen afmelding van u ontvangen.
Desalniettemin sturen wij u op 5 mei een herinnering met de mogelijkheid u alsnog af te melden.
Hierop ontvangen wij geen reactie.

Wij kunnen u formeel (lees juridisch) houden aan de 50 euro en zijn dan ook van mening dat het verzoek om de administratiekosten van 6 euro aan ons te voldoen zeer schappelijk is.

Wij vernemen dan ook graag van u wat u als onredelijk bestempelt.

Met vriendelijke groet,
Singlecard


Ze proberen me dus ook nog eens te dreigen om alsnog 50 euro te laten betalen, voor iets wat ik nooit gekregen heb, zelfs de brief dat zij in mei hebben gestuurd is niet ontvangen, heb nooit handtekening gezet, ben alleen zo stom geweest om een gratis kaart aan te vragen, dacht why not, maar als ik geweten had dat ik er 2 jaar aan vast zit gelijk....was ik er niet aan begonnen...

wat zouden jullie nu doen?

hansz1974
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2009 12:43

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door hansz1974 »

Laat ze eerst maar eens uitleg geven over de volgende punten:

1. Waarom wordt er een brief gestuurd met onderschrift van Intrum Justitia, en niet een normale factuur van Singlecard.
2. Waarom is er geen telefoonnummer bekend en zijn de adresgegevens van Singlecard in Zoetermeer van compleet andere bedrijven. Op de Promenade 140 kennen ze geen Singlecard. Daar zit: Camilla Onderhoud en Carderville onderhoud. Singlecard kennen ze er niet.
3. Wie is Alexander en waarom wordt zijn 06 nummer gebruikt.
4. Waarom wordt elke brief door meneer Maarten Janssen beantwoord. Hebben ze maar één medewerker.
5. Waarom zijn er zo vreselijk veel mensen die het beklag hebben gedaan over de 50 euro (lees 25) en waarom wordt er zo snel teruggegrepen op de administratiekosten. Immers 10.000 keer 6 euro is ook een leuke som.
6. Waarom kennen de “deelnemende” bedrijven singlecard niet?
Na mijn reactie heb ik een brief gekregen met de vermelding van mijn ip gegevens. Elke slimme jongen met computers kan deze gegevens achterhalen.
Er wordt een email adres vernoemd, dat staat ook op verschillende forums.
Het is een bedrijf met duistere praktijken.

DUS MENEER JANSSEN, MAARTEN;
Trek je stoute schoenen eens aan en leg eens uit waarom je ons allemaal wilt oplichten. Niemand heeft behoefte aan jouw “kortingskaart”. Het product heeft absoluut geen meerwaarde. De producten die erop staan zijn uitermate oninteressant, en de bedrijven die vermeld staan die menen geen overeenkomst te hebben. Geef gewoon maar toe dat je plannetje is mislukt. Ga gewoon, net als ons allen, werken voor je centen.


Oh ja, voor de goede orde, ook de 6 euries krijg je niet. Ik wacht graag op de deurwaarder.

Aan alle aangeschrevenen: Ik adviseer jullie voet bij stuk te houden. Deze organisatie stinkt aan alle kanten.

Iedereen doet zijn beklag. 15 pagina's vol mensen. Dit is absurd.

Raggie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2009 16:33

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Raggie »

Ik kreeg ook een acceotgiro.
Ging er altijd van uit dat ik gratis een kaart had ontvangen
ik kan ze via email niet bereiken.
Ronald

Raggie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2009 16:33

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Raggie »

De mail kwam terug met het bericht dat deze niet ontvangen kon worden, maar ik kreeg wel antwoord. Of ik 6 euro adm.kosten wilde betalen.

Lesley1976
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2009 18:57

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Lesley1976 »

En hebben jullie al wat vernomen na de mail van de € 6,= die betaald moest worden?

Raggie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2009 16:33

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Raggie »

Ik heb niets meer vernomen.

Gesloten