LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offerte Keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Groovybok98
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2009 20:01

Offerte Keuken

Ongelezen bericht door Groovybok98 »

Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag een bezoek gebracht bij de keukenboer. We hebben een mooie keuken laten ontwerpen. Helaas komen we er niet uit met de prijs.

Het eerste voorstel was 17.500 (inclusief alle kortingen) en een tijdje onderhandelen werd het 15.500 maar lager was absoluut niet meer mogelijk..

De keuken:

kastjes:

2 x 90cm bovenkastjes (62cm hoog) Hoogglans lak
1 x 60cm bovenkast voor de magnetron Hooglans lak
1 x koelkast kast 140 cm (60cm breed) Hooglans lak
1 x vriezer onderkast 60cm Hoogglans lak
1 x Vaatwasser kast 60cm Hoogglans lak
1 x spoelbak kast 90cm met 2 lades Hoogglans lak
1 x carrousel hoekkast 90 cm Hoogglans lak
1 x ladekast 30 cm 2 lades Hoogglanslak

Kasten zijn greeploos

Werkblad:

Graniet, 10 cm zonder waterkering 180 x 120, 4 afwerkingspunten brown moon gezoet, geen plinten

Apparatuur:

1 x Smeg SNL90D fornuis
1 x Smeg KD9X afzuigkap
1 x SMEG FME 320TC3 solo magnetron
1 x AEG F34011VI Vaatwasser
1 x AEG SK7003I koelkast
1 x AEG vriezer 40 liter (heb geen nummer)

Verlichting: LED inbouw 3 punten.
Kraan: Newform Forma
Spoelbak: onderbouw, SBONBAR50

Keuken word zelf gemonteerd.

Is 15000 een goede prijs? Ik heb zelf het gevoel dat ik onder de 10.000 kan komen.. Graag jullie mening!

Alvast bedankt

Astrid35
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 mei 2006 09:28

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door Astrid35 »

Hangt het ook niet een beetje af van het merk keuken? Kan er verder geen zinnig woord over zeggen trouwens

nielstre
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jan 2009 15:11

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door nielstre »

Vind het persoonlijk nogal vreemd om te lezen dat je na een tijd onderhandelen een 2000 euro extra korting kan krijgen, maar toch nog verwacht dat er 1/3 van het resterend bedrag zou afgaan. Dit zal niet gebeuren en ik denk dat het dan ook beter is om te kijken of je op een ander wel voor dat bedrag een keuken vindt.

Bovenstaande post is idd ook een belangrijke, zonder merk is het extra moeilijk een juiste inschatting te maken.

Groovybok98
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2009 20:01

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door Groovybok98 »

Nou aangezien het bij de keukenconcurrent is verwacht ik zeker een lagere prijs...

Het merk van de keuken is niet ter sprake gekomen. Werken zij niet met 1 merk?

Na eigen onderzoek is gebleken dat:

Alle apparatuur bij inbouw.nl incl spoelbak en kraan 3200,00 kost.
Graniet blad bij graniet.nl 1550,00 kost.

Zijn de kastjes dan echt zo duur? Lijkt me toch niet?

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Als je niet eens weet om welke keukenmerk het gaat...
Weet je wel een code van de keukenkasten?

Misschien ben je net de klant waar ze weinig korting op geven om de marge weer omhoog te schroeven ivm een klant eerder die megaveel korting heeft gehad... bijvoorbeeld...

Astrid35
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 mei 2006 09:28

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door Astrid35 »

Misschien dat je eens bij een andere 'keukenboer' moet gaan kijken en daar eens om tafel gaat zitten? Er zijn in die grote ketens vast wel vergelijkbare keukens.

Of anders eens bij Ikea gaan kijken. Daar heb je al kastjes vanaf een euro of 35.

Groovybok98
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2009 20:01

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door Groovybok98 »

Bedankt voor jullie reakties.

Kastjesnummers etc krijg ik helaas niet mee. Alleen de tekening. De offerte geven ze volgens mij nooit mee.
Merk is trouwens Steinhaus.

Ik ga in het weekend naar een andere keukenboer. Ik had alleen gehoopt dat iemand van jullie kon beoordelen of mijn bedenkingen juist waren. Dit is onze eerste keuken en heb geen idee of deze samenstelling 10.000 of 15.000 waard is.

Vooral omdat de internet prijzen zo laag staan en we de montage zelf gaan doen.

striker009
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:47

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door striker009 »

Merk is trouwens Steinhaus
Weet je zeker dat je bij KC bent geweest.

Als dat zo is dan is het waarschijnlijk Bauformat greeploos.

Over de prijs kan ik niets zinnigs zeggen, mijn ervarings is dat ze in de zomerperiode er alles aan proberen te doen om een keuken te verkopen. Hierbij bedoel ik dat de marge niet echt belangrijk is.

Groovybok98
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2009 20:01

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door Groovybok98 »

Niemand verder?

Zou toch graag een schatting horen als het kan...

Alvast bedankt.

nielstre
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jan 2009 15:11

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door nielstre »

Waarom niet even bij een andere winkel gaan kijken wat hun prijs is? Dan weet je het zeker of het teveel is of niet. Anderzijds wanneer een andere winkel lager kan / wil gaan, wilt dat niet automatisch zeggen dat KC extra korting gaat geven...

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Het gaat om nog geen 4 meter keuken (incl fornuis) zo te zien? Dan is het véúl geld, 1k montage, 5k app & 9k aan meubelen grofweg. Ongeacht het merk bij KC. Helemaal als ze je het merk niet hebben meegedeeld.. Lijkt mij?

Groovybok98
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2009 20:01

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door Groovybok98 »

Precies,

Kom net van de keukenkampioen,

Direct een eerste prijs van 12000.... Niks verteld over een andere offerte ofzo

Merk Steinhaus.


Ik begrijp er niks meer van... Wat is een redelijke prijs voor z on keuken?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Heb je daar een serienummer van de keuken gekregen? (een duizendtal)

Keukenkampioen is overigens de enige DMG-telg met het Steinhaus label, hier zitten weer diverse keukenmerken onder van slecht tot goed zogezegd.
Misschien heb je bij KC een KK medewerker getroffen die even het spoor kwijt was?

Groovybok98
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2009 20:01

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door Groovybok98 »

Denk t ja...

Uiteindelijk geslaagd bij een andere keukenboer voor 9100,00!

en t was er geen van de DMG groep.

12000 is het laagste bod meneer, anders gaan we beneden de 15% marge... Wat een onzin!

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Bij wie gekocht dan daar je zo zeker weet dat het niet DMG is (die hebben de halve keukentroep en kopen elke week er wat bij en de naservice in net zo kl..e)
Folie misschien gezin de prijs? Steinhaus(v/h pronorm?) is trouwens een 'verzonnen' merk van KK/DMG heb ik me in laten fluisteren, misschien weten de experts hier daar meer van.
Keuken kopen, waar dan ook, voor hoeveel geld dan ook, alles hangt deels af van de montage.
heb een keuken in het duurdere segment laten plaatsen en die is top, niet enkel de keuken zelf maar ook een topmonteur, let dus ook op wie de keuken plaatst want die kan hem maken of breken. Een goede monteur is niet in één dag klaar maar heeft oog voor detail,afwerking en minitieus werk zoals goede afdichting van aan en -afvoeren, evt passtukken enz. Een keuken is pas af als die tot in de puntjes is afgewerkt en getest door de monteur. Een goede monteur doet alles met liefde voor zijn vak en dat is aan een keuken te zien.
Veel plezier met je nieuwe keuken

Groovybok98
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2009 20:01

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door Groovybok98 »

Bij Eigen Huis Keukens dus geen DMG. Heb ook vertrouwen in de na service. Het verkoop gesprek ging zeer prettig en ik vond de verkoper zeer scherp.

Het is een salvani keuken in hoogglans lak en geen folie.

We hadden nog wat meer offertes lopen, ook in duitsland maar EHK bood ons een offerte aan die nog een stuk lager lag en nog belangrijker, binnen het budget paste. Ekelhoff bood de keuken aan voor 10.800

Wat ook nog eens speelde is dat we bij deze keuken 2.5 cm hoogglans omlijsting van de keuken kregen, de keuken 15 cm hoger is en een aantal luxe aspecten zoals glas in de lades en anti slip. Dit was niet het geval bij Grando of KK/KC

Dus al met al een luxere keuken voor een totaal bedrag van 9100,00 ipv 12000,00

Ik moet wel zeggen dat ik 0,0 verstand van keukens had/heb maar had me gewoon even 2 weken lang hierin verdiept. Ik heb nu wel echt het gevoel dat ik de mooiste keuken heb bestelt binnen mijn budget. Hoogglans lak, greeploos, 10 cm gezoet graniet en aeg/smeg apparatuur..

Ik ben erg tevreden en kan niet wachten tot hij erin zit!

king bo
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:06

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door king bo »

afgelopen jaar ook keuken van Eigen Huis laten plaatsen, via nieuwbouw, 1 en al drama.
Mijn buurman werkt bij de Keukenman en deze heeft alles overnieuw geplaatst en nu is alles goed.

Groovybok98
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2009 20:01

Re: Offerte Keuken

Ongelezen bericht door Groovybok98 »

Daarom doe ik de montage zelf.

Met een hele handige schoonvader natuurlijk!

Gesloten