Mijn zoon is ooit in de verleiding gekomen om een creditcard aan te schaffen,Dat ging mis, hij kreeg er nog veel meer schulden bij. Omdat hij niet in de schuldsanering wilde heb ik zelf met alle schuldeisers een betalingsregeling voor hem getroffen. Hij heeft trouw alles afbetaald. Nu staat er nog een bedrag van 1785,06 bij Interpartes open dit is het incassobureau voor de (Postbank/ING).
Ik zou zo graag een finale kwijting willen voorstellen. aan ze. Hij heeft de afgelopen 40 maanden elke maand op tijd € 125,-- afbetaald. Hij wil gaan samenwonen en een huis kopen. Huis wat zijn vriendin moet kopen want hij is pas na 5 jaar van zijn BKR notering af. Maar de komende 14 maanden zit hij nog aan het restant van 1785,06 te aflossen vast. En daar komt natuurlijk ook weer hele hoge rente bovenop. Zou iemand mij met een voorbeeldbrief kunnen helpen?of advies.
Met vriendelijke groet
Wilma Etman
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Finale kwijting -voorbeeldbrief gevraagd
-
wilmaanita
-
priscilla58
Re: Finale kwijting -voorbeeldbrief gevraagd
beetje late reactie, maar je zou eens kunnen kijken op www.zelfjeschuldenregelen.nl. Daar staat een aantal voorbeeldbrieven op.
succes.
succes.
Re: Finale kwijting -voorbeeldbrief gevraagd
Indien de finalle kwijting wordt geaccepteerd houdt er rekening mee dat je zoon voor dat krediet dan wel een A3 codering aan zijn broek krijgt. Dat is zo'n beetje de zwaarste codering die er is.
Ik ga er vanuit dat wanneer die vriendin het huis koopt, het inkomen van hem niet benodigd is. Indien dat wel het geval is zal ook hij getoetst en beoordeeld worden inzake zijn BKR. Zelfs wanneer hij alleen maar daar gaat wonen ( en zijn inkomen blijft buiten beschouwing) zijn er banken die de medebewoner toetsen.
Ik ga er vanuit dat wanneer die vriendin het huis koopt, het inkomen van hem niet benodigd is. Indien dat wel het geval is zal ook hij getoetst en beoordeeld worden inzake zijn BKR. Zelfs wanneer hij alleen maar daar gaat wonen ( en zijn inkomen blijft buiten beschouwing) zijn er banken die de medebewoner toetsen.