ik heb een vraagje
ik heb vorig jaar mei een laptop gekocht bij mediamarkt
garantie net voor bij maar nu krijg ik vaak geen beeld op me scherm ,heeft iemand idee of ik de reparatie zelf moet betalen of dat dit nog wel wordt vergoed door fabrikant/mediamarkt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie laptop
Re: garantie laptop
Dag danielle,
Algemeen wordt hier in Nederland de economische levensduur van een laptop op 3 jaar gesteld. Dat zou dan inhouden dat jij 14/36 ste deel van de reparatiekosten zou moeten betalen. Het overblijvende deel, te weten 22/36 ste deel moet de verkoper voor zijn rekening nemen. Zo zit de consumentenwetgeving (BW7) in elkaar en niet anders.
Sukses en met vriendelijke groet, Maxiem.
Algemeen wordt hier in Nederland de economische levensduur van een laptop op 3 jaar gesteld. Dat zou dan inhouden dat jij 14/36 ste deel van de reparatiekosten zou moeten betalen. Het overblijvende deel, te weten 22/36 ste deel moet de verkoper voor zijn rekening nemen. Zo zit de consumentenwetgeving (BW7) in elkaar en niet anders.
Sukses en met vriendelijke groet, Maxiem.
Re: garantie laptop
Danielle,
Het is eerst zaak om te onderzoeken of je aannemelijk kunt dat het product non-conform is, m.a.w. dat het onaannemelijk is dat hier andere oorzaken aan ten grondslag liggen. Als het product non-conform is dan mogen er geen kosten in rekening worden gebracht voor herstel of vervanging.
En dan zijn er nog de rechter is er toch echt anders over denken.
http://curia.europa.eu/jurisp/cgi-bin/g ... ance=CONCL
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 04:NL:HTML
De minster denkt daar trouwens ook anders over.
Het is eerst zaak om te onderzoeken of je aannemelijk kunt dat het product non-conform is, m.a.w. dat het onaannemelijk is dat hier andere oorzaken aan ten grondslag liggen. Als het product non-conform is dan mogen er geen kosten in rekening worden gebracht voor herstel of vervanging.
Het bovenstaande is onjuist. Artikel 7:21 lid 2 BW meld anders wel mooi dat de kosten van herstel of vervanging niet in rekening mogen worden gebracht aan de koper. En artikel 7:6 lid 1 BW meld dat hier niet in het nadeel van de consument mag worden afgeweken.MAXIEM schreef:Algemeen wordt hier in Nederland de economische levensduur van een laptop op 3 jaar gesteld. Dat zou dan inhouden dat jij 14/36 ste deel van de reparatiekosten zou moeten betalen. Het overblijvende deel, te weten 22/36 ste deel moet de verkoper voor zijn rekening nemen. Zo zit de consumentenwetgeving (BW7) in elkaar en niet anders.
En dan zijn er nog de rechter is er toch echt anders over denken.
http://curia.europa.eu/jurisp/cgi-bin/g ... ance=CONCL
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 04:NL:HTML
De minster denkt daar trouwens ook anders over.
1 Is het waar dat wanneer een verkoper vanwege non-conformiteit overgaat tot reparatie van de aan de koper geleverde artikelen uit de artikelen 7:6 eerste lid en 7:21 leden twee en zes van het Burgerlijk Wetboek volgt dat die reparatie dient te geschieden zonder dat de verkoper daarvoor kosten aan de koper in rekening mag brengen?
2 Bent u van oordeel dat winkeliers die kopers in bovenstaand geval laten meebetalen of betalen voor de reparatiekosten in strijd met de wet handelen?
Antwoorden 1-2
Ja, indien sprake is van een consumentenkoop in de zin van artikel 7:5 BW.
http://docs.google.com/gview?a=v&q=cach ... l=en&gl=nl
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: garantie laptop
BBCS je kan weer !!!!
Re: garantie laptop
Ik zeg niks!
Re: garantie laptop
Danielle kijk even op deze site: dit is een link daar kan je alle informatie incl. voorbeeldbrieven vinden. Mocht je na het lezen nog vragen hebben dan kan je bellen met 088-0707070 op werkdagen tussen 8:30 en 17:30.