LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen?no way!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
jebe
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 okt 2003 09:34

betalen?no way!!!

Ongelezen bericht door jebe »

ook bij mij is de uiteindelijke eindstand van het mooie legio product op de mat gevallen.na bijna fl16000 betaalt te hebben mag ik nu even 27000euro bijstorten.ik had 3jaar geleden totaal geen verstand van aandelen of callopties enz.maar geen probleem,er kwam een driedelig pak die mij ndat wel even uit zou leggen.na een bakje koffie zei deze financiele tovenaar dat het legio-lease product 100%veilig was.had ik toen maar in zijn volgende kopje koffie arsenicum gedaan inplaats van suiker!ik kon alleen mijn inleg kwijtraken,maar dat vond ik niet meer dan normaal.de rest van het verhaal is bekent.maar nu moet ik betalen.na kort te hebben nagedacht,heb ik besloten om die dexia-ratten niet te betalen.er zal wel een hoop gedonder van komen maar so what!!!ik kan mezelf in de spiegel niet recht aankijken als ik dit bedrag zonder slag of stoot zomaar even overmaak.incassobureaus,brieven,tlefoontjes,dreigen,enz.maakt me geendonder uit.als ze mijn laatste centjes ook nog willen,dan zal er voor gevochten moeten worden.ik lust ze rauw!!!!en of ik nu 27000 schuld heb of er komt nog wat bij dat maakt dan ook niet meer uit!ik heb het gevoel dat als er door leaseverlies gewonnen gaat worden dat de mensen die betaalt hebben naar hun geld kunnen fluiten.ik vertrouw mijn geld liever bij de rabobank dan bij dexia-bank.als de rechter tegen mij zegt dat ik moet betalen,pas dan wordt er betaalt!!!!!dan ben ik failliet,maar trots als een aap dat ik gestreden heb voor mijn recht!veel sterkte en wijsheid toegewenst.

m.h.
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2003 13:15

Re: betalen?no way!!!

Ongelezen bericht door m.h. »

Beste jebe,
Flink dat je zo reageert, ik zat even op het forum te kijken, terwijl ik zit te wachten op het telefoontje van mijn advokaat. Jouw bedrag is nog veel hoger dan de onze, maar het geeft ons slapeloze nachten. In het forum gaven ze mij het advies om een advokaat in de arm te nemen, al ligt onze zaak wel iets anders. Ik hoop dat we allen een oplossing vinden, want zo ga je niet met elkaar om.
groetjes m.h.

Nes
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:15

Re: betalen?no way!!!

Ongelezen bericht door Nes »

JEBE ik denk er precies zelfde over - veel succes en sterkte, zul je nodig hebben, ik ook hoor, ik ben al bezig met de rechtzaak, ik heb er vertrouwen in..groet

nederlander
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 okt 2003 14:14

Re: betalen?no way!!!

Ongelezen bericht door nederlander »

Jebe,

U heeft groot gelijk, als u in uw recht staat, dan wint u het geheid.
M.H. en Nes, jullie hebben ook gelijk.
Ik weet niet of jullie gelovig zijn, ik ben dat iniedergeval wel, daar schaam ik mij helemaal niet voor; eris een wezen die zorgt dat schurken als Dexia aangepakt worden, dat is GOD?!
Het recht zal altijd zegevieren, ik heb hedendaags een mooie rechtsuitspraak gezien inzake effectenlease, dat ziet er hoopvol uit.
Na het lezen van deze uitspraak krijgt de burger moed.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik blij ben dat ik jullie berichten heb mogen lezen, eindelijk eens normale berichten zonder vuilspuiterij van die zwartkijkers die een ander probeert de grond in te boren.
Dus normale berichten op deze forum is toch wel mogelijk.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: betalen?no way!!!

Ongelezen bericht door Sonja »

Hoi,
Je moet 2x zoveel betalen, ik 3x zoveel.

En ik moet voor vliegwheelnog heel lang meer dan 10 jaar doorbetalen...

Terrible.

Maar de verantwoording ligt bij Dexia, zij moeten aantonen dat ze
goed bezig geweest zijn.
De zaak wordt binnenkort omgedraaid.
Stond vandaag in de krant.


en als ik moet betalen, dan betaal ik NIETS>
OOk niet na uitspraak vd rechter.
Helemaal niets, laten ze dat maar eens in de krant zetten.

Groet van Sonja.

Liz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2003 22:53

Re: betalen?no way!!!

Ongelezen bericht door Liz »

Jebe en anderen.
Jullie halen me de woorden uit de mond.
Wij hebben ook al gezegd, nog liever gaan we "zitten", dan een dubbeltje betalen.
Gewoon uit principe.
We hebben toch ook niet meer te maken met een bank.
Het zijn gewoon maffiapraktijken en het is een schande dat dit allemaal maar kan in Nederland.

Ik had nog wel een idee.
In Belgie, waar Dexia nog wel geloofwaardig is en waar velen hun bankzaken ondergebracht hebben, is er nog niet zoveel bekent over hun Dexiabank.
Zou er niet een belgische onderzoeksjournalist geintresseerd zijn?
Dan hebben ze daar in Belgie ook niet zoveel vertrouwen meer in Dexia.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: betalen?no way!!!

Ongelezen bericht door Hollander »

Ach, die Belgen snappen toch wel dat de echte boosdoener Aegon is die het aandelenleaseproduct van Legio heeft bedacht en op de markt gebracht?
Het is gewoon een Nederlands bedenksel, en nu alles tegenvalt proberen we de Belgen de schuld te geven. Kinderachtig hoor!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: betalen?no way!!!

Ongelezen bericht door Dubio »

Maar Dexia heeft wel willens en wetens labouchere overgenomen, of zijn zij ook door Aegon bedreigd. Dacht het niet. En uit die verkoop loopt voort dat Dexia nu die schulden moet innen. Dat zijn ze eigenlijk contractueel verplicht.
Echt crimineel zouden ze zijn als ze bij een stijgende beurs de winsten lekker voor zichzelf hadden gehouden.

WIE IS BEDREIGD?

Re: betalen?no way!!!

Ongelezen bericht door WIE IS BEDREIGD? »

Wie is bedreigd? Als ik de klagers op dit forum mag geloven zijn zij het omdat ze zich gedwongen voelden een lease overeenkomst af te sluiten. Maar de vraag op welke wijze dusdanige dwang werd uitgeoefend dat men daar alleen ´maar door het afsluiten van een leaseovereenkomst vanaf kon komen, is nooit beantwoord. Wat waarschijnlijk bedoeld word is Dexia door Aegon is bedrogen. En dat is iets heel anders. Legio verleasers ( mooi woord trouwens Lieske) zijn niet bedrogen of bedreigd, maar voor zover mij bekend erin gestonken omdat bewust waarschuwingen, ook door nadenkende anderen, in de wind werden geslagen. Men moest en zou meeprofiteren van de stijgingen van de aandeelkoersen en heeft geen rekening gehouden met het feit dat koersen ook kunnen dalen. En ook nogal fors door zaken waar niemand rekening mee houdt. Zoals bijvoorbeeld de aanslagen in New York, nu ruim 2 jaar geleden.

Natuurlijk kun je weigeren te betalen, ook al heeft de rechtbank jou daartoe veroordeeld. Maar het schiet niet op. Rente loopt gewoon door tot de laatste eurocent is betaald. Als je niet wilt betalen zijn er genoeg dwangmaatregelen zoals beslaglegging op inkomen, onroerend maar ook roerend goed eetc. enz. Uiteindelijk kun je ook failliet verklaard worden en die last sleep je mee tot de laatste cent is betaald of je in het graf ligt. En denk eraan, over de restschuld, hoe laag of hoog ook, blijft rente berekend worden.

En dan nog wat, de tijd dat mensen elkaar middels rooksignalen, trommels of boodschappers die te voet de afstand aflegden, informeerden ligt al heel lang achter ons. Tegenwoordig weten wij soms beter wat in Amerika gebeurt dan de Amerikanen. Dus zullen de Belgen allang weten wat met verleasers ( dank je wel Lieske) aan de hand is. En lachen ze zich kapot om die krenterige, geldgierige Ollanders die er moet open ogen ingestonken zijn. :oops: :oops: :oops: :oops:

Gesloten