LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekering

Andere onderwerpen over auto en vervoer
tukkerB
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:58

autoverzekering

Ongelezen bericht door tukkerB »

hallo,

Ik heb een autoverzekering afgesloten via een bank en erbij gezegd dat ook mijn ouders er in zouden rijden naar Frankrijk en dat ik alles goed verzekerd wilde hebben ook als mijn ouders een ongeluk zouden krijgen dat er dan ook alles geregeld en vervangend vervoer zou zijn om de reis voort te zetten. Nu blijkt dat de verzekering NIET dekt waar ik naar gevraagd heb.

Hoe los ik dit op?
Waarom zeggen ze dat alles gedekt is bij het afsluiten van zo'n verzekering en blijkt toch niet zo te zijn.

Je kunt best een goedkope of dure verzekering hebben maar als zulke dingen niet vergoed of niet goed opgelost worden waarvoor jij gevraagd hebt en premie betaald waarom zou je dan toch een verzekering afsluiten.

Schijnbaar zitten mensen er alleen om verzekeringen af te sluiten en niet voor de klanten zodat ze een goede verzekering hebben.

Waar moet ik voortaan op letten om toch goed verzekerd te zijn?
Wie kan mij hier advies over geven?

Alvast bedankt.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door rattaplan »

wie wat waar ben je verzekerd? heb je de voorwaarden goed doorgelezen bij het afsluiten van de verzekering om er zeker van te zijn dat hetgene dat je gevraagd hebt ook wordt gedekt?

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Mallemalle »

sjah, zon beetje dezelfde ervaring

toen ik afgelopen week ging informeren naar een verzekering, kon bij zon beetje iedere maatschappij alles, maar puntje bij paaltje een offerte die aan alle kanten rammelde, maar ach, we hebben weer een klant binnen toch?

dus, goed lezen in voorwaarden, altijd een vrijblijvende offerte aanvragen

en het probleem met je ouders nu ff oplossen door een reisverzekering af te sluiten, is nooit verkeerd

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Quisquid »

Een reisverzekering dekt geen aanrijdingsschade met de auto.
Het is inderdaad zo dat je beter eerst de voorwaarden van de verzekering goed moet doorlezen. Maar ook is het zo dat als je nadrukkelijk aangeeft dat je de auto wel eens uitleent, en dat die dan verzekerd moet zijn, je een polis moet krijgen waarin dat gedekt is.

Er bestaan inderdaad polissen met een eenbestuurdersclausule. Meestal betreft het dan heel goedkope klassiekerverzekeringen of zo.
In andere gevallen moet je verklaren dat jezelf (en/of echtgenoot) de regelmatige bestuurder bent. Dat laatste verhindert overigens niet dat je de auto niets eens een paar dagen zou mogen uitlenen.
Ook niet als daarmee dan naar Frankrijk wordt gereden (de verzekeringen moeten verplicht in de hele EU dekken).

Gesloten