LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZIGGO INCASSOBURO

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ sjan rozendaal

U heeft aangetekend gereageerd op de onterechte factuur.

U kunt een klacht indienen bij consuwijzer dat Ziggo uw aangetekende bezwaar negeert. Ik ben benieuwd wanneer Providers in hun oneindige wijsheid ontdekken dat negeren van brieven een probleem niet oplossen.
het negeren van brieven leidt tot verlies van klanten en-of potentiële klanten ontmoedigt er ooit klant te worden!
klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

U kunt een incassoprocedure afwachten als u zeker weet dat Ziggo niet kan aantonen dat u een overeenkomst had m..b.t. wat gefactureerd wordt.
De incassoprocedure zal dan op kosten van Ziggo plaats vinden.

Incassoprocedure:
hier incassoprocedure

U kunt ook als u na een maand nog geen reactie heeft ontvangen een geschil voorleggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie m.b.t. wat u al dan niet zou afnemen bij Ziggo.

Hopelijk is dit alles niet nodig en wordt e.e.a in den minne geschikt.

mirnyo
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:26

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door mirnyo »

Ik heb midden/eind november 2008 mijn abonnement (Alles in 1 + digi extra) bij Ziggo opgezegd omdat ik 15 december ging verhuizen. Helaas had de dame die ik toen sprak geen computer tot haar beschikking, omdat er een computer storing was bij Ziggo. Zij zou het verwerken als alles het weer deed, ik hoefde verder niets te doen. Het zou per 1 januari 2009 worden stop gezet en met 2 weken bevestigd worden per brief.

Toen ik in 9 december nog niets ontvangen had, maar weer gebeld. Er was niets bekend van mijn telefoontje en dus opzegging. Heb nog gezegd, dat dat wel kon kloppen, omdat zij een computerstoring hadden toen ik de 1ste keer belde. Helaas, hij kon niets voor mij doen, mijn abonnement zou per 1 feb 2009 worden stop gezet. Ik heb hierop op zijn een advies een klachtenbrief gestuurd, maar niets weer gehoord. Verder heb ik ook geen actie meer ondernomen.
Mijn abonnement is per 1 feb 2009 gestopt.

Zie ik tot mijn stomme verbazing dat er eind februari 2009 abonnementsgelden werden afgeschreven, die heb ik dus gestorneerd.
Vervolgens kreeg ik in april een herinnering, dat de factuur niet betaald was, die zij hadden afgeschreven, of ik dat alsnog wilde doen.
Telefonisch contact gehad. Meisje kon eerst niets vinden, maar wist mij toen te vertellen, dat het om abonnementsgelden van januari 2009 ging. Heb gezegd het hier niet mee eens te zijn. In 2008 was immers een inhaal slag geweest om voor uit te gaan betalen en nu wilden ze dat in eind februari zonder ook maar enig bericht achteraf afschrijven. Mooi niet dus. Heb mijn abonnement sinds 15 december niet meer gebruikt, en als zij alles goed hadden verwerkt, dan was het ook per 1 jan 2009 stop gezet.
Maar goed, wederom een klacht ingedient per brief, de situatie uitgelegd, brief van december bij gevoegd en gevraagd om de factuur.

Krijg ik in juni een aanmaning, met verhoging, ik had nog een uitstaande factuur, of ik die maar wil betalen, anders sluiten ze mij af van mijn diensten. Hoezo afsluiten??? Ik neem helemaal niets van hen af.
Wederom een brief gestuurd, met weer een uitleg en de twee voorgaande brieven en om een reactie gevraagd van hun kant, omdat ik anders niet van plan ben om ook maar iets te betalen. Deze keer met verzendbewijs gestuurd.
Heb nog eerst een mailtje verzonden naar hun klantenservice, om mijn brief aan te kondigen. Krijg ik een mailtje terug, dat er nog een bedrag openstaat van zoveel euro en dat dat nog betaald moet worden. DAAR HAD IK NIET OM GEVRAAGD. Ik wil gewoon duidelijkheid waar deze factuur nu precies van is. Ik betaal immers vooraf, dus hoe kan ik dan eind februari 2009 nog een afschrijving krijgen van iets van januari 2009 (volgens de dame aan de telefoon). Bovendien, maakte ik al helemaal geen gebruik meer van hun zaken, aangezien ik allang verhuist was.
Ik heb inmiddels al wel 4x mijn nieuwe adres doorgegeven, maar ze blijven maar de post naar mijn oude adres sturen. Inmiddels is de doorstuur service van TNT gestopt, ben dus benieuwd wanneer ik nu weer wat hoor. Gelukkig heb ik een rechtsbijstand, want reken maar dat ik die ga gebruiken als dit zo door blijft gaan.

Ik vraag me alleen af in hoeverre ik in mijn recht sta, bij het weigeren te betalen van deze factuur. Het wordt nu namelijk voor mij meer een principe kwestie, omdat zij zo ontzettend arrogant zijn totaal niet te reageren op klachten, die volgens hun eigen klanten service schriftelijk moeten worden ingediend. Lekker makkelijk om dat telefonisch door te geven. er wordt compleet niets mee gedaan, maar je hebt de mensen aan de telefoon weer een beetje rustig.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

@mirnyo

Erg vervelend om te moeten lezen dat het verwerken van de opzegging van uw abonnement niet goed gegaan is. Graag willen wij voor u uitzoeken wat er precies nog betaald moet worden en met een oplossing komen. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam Jelle

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vraag om een schriftelijke specificatie van de openstaande factuur als u niet meer kunt inloggen bij "mijn factuur" op Ziggo website.

Zo kwam ik er uiteindelijk achter dat ik destijds bij Telfort nog een paar euro moest betalen. Een deel van de factuur klopte. Misschien moeten er over de maand december nog achteraf gesprekskosten voldaan worden.

Als ik het goed begrijp heeft u eind december nog wel de abonnementskosten van januari betaald. Voor de zekerheid heb ik nog even gekeken naar een factuur van december 2008.


[ Alles-in-1 Basis 01-01-2009 tot 01-02-2009]

Dus kunnen er m.i. alleen nog gesprekskosten over december gerekend worden in januari. De gesprekskosten liepen bij mij tot 9 december 2009.
Dus zou u alleen nog gesprekskosten t/m 15 december hoeven te betalen, er vanuit gaande dat u hierna geen gebruik meer gemaakt heeft van Ziggo.

mirnyo
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:26

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door mirnyo »

Beste T. de Hond,


Ik heb in de 2de brief om een specificatie gevraagd van de rekening, omdat ik dus inderdaad niet meer kan inloggen, ik heb het wel geprobeerd, maar weet de juiste gegevens niet meer, heb dat ook aangegeven in mijn 2de brief.

Vanaf 15 december is er niets meer gebruikt van Ziggo (At Home), omdat ik toen verhuist ben en mijn partner alle aansluitingen al had.

Maar zoals gezegd, ik krijg gewoon geen enkele reactie op schriftelijke klachten, terwijl ze zelf aangegeven dat klachten schriftelijk ingediend moeten worden. Het gaat mij opzich niet eens zozeer om die factuur, als zij kunnen aantonen dat die van jan is en ze zijn nog steeds van mening, dat ik niet op tijd heb opgezegd, dan is het niet anders. Helaas kan ik niet aantonen dat ik voor 1 december 2008 gebeld heb, ik ben toen namelijk vergeten om de naam te vragen van de betreffende dame en weet de datum niet exact meer. Het enige wat ik weet, is dat ze zei, dat alle computers plat lagen bij Ziggo. Dat lijkt mij toch iets wat zij moeten kunnen nagaan. Dat heb ik namelijk in mijn eerste brief al aangegeven. Maar daar komt dus maar geen reactie op.

Er is in december wel wat afgeschreven, maar ik kan dus niet nagaan, wat dat precies geweest is.

Die link die Jelle aangeeft, heb ik al eens ingevuld, om aan te geven dat ik graag een reactie wilde op mijn eerdere klachtenbrieven en dat er nu nog een aan kwam. Daar kreeg ik dus als reactie op, welk bedrag er nog openstond en ik dus verzocht werd te betalen. Dat schiet dus ook niets op.

Ik wacht denk ik eerst maar af, of ze me nu wel op het juiste adres weten te vinden, maar ja als ze adreswijzigingen niet verwerken.........

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dan betreft het alleen de gesprekskosten van 9 tot 15 december.

M.i. blijft Ziggo in gebreke door niet te reageren op uw brieven. Hopelijk komt het nu goed na een reactie via de webmail.

Het is jammer dat u niet kunt bewijzen dat u eerder opgezegd heeft. Een volgende keer schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging doen. Daarin meteen uw toestemming tot automatische incasso intrekken + om schriftelijke bevestiging einde overeenkomst vragen. Kopie van brief enz goed bewaren. Komt er dan geen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst dan weet u dat er wat fout gaat in de verwerking v.d. opzegging.

mirnyo
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:26

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door mirnyo »

Tja,

helaas, door schade en schande wordt je wijs zeggen ze wel hé. Dit overkomt mij dus inderdaad niet nog een keer.
Maar het klinkt zo aardig als ze zeggen dat je telefonisch op kunt zeggen en verder niets meer hoeft te doen. (Daar had ik namelijk de eerste keer die dame nog nadrukkelijk om gevraagd, omdat ik het een beetje een rare gang van zaken vond, toch te veel goed vertrouwen dus)

Maar het is inderdaad de 2de keer wel goed gegaan, maar toen was het voor mij al te laat. Ik doe dus tegenwoordig alles schriftelijk of per mail, zodat ik bewijzen kan overleggen.

mirnyo
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:26

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door mirnyo »

Hallo,

Ik wilde even laten weten dat ik gisteren ben gebeld door iemand Ziggo (nadat ik nog maar een keer dat web registratie formulier heb ingevuld). Het blijkt dus dat alle 3 de brieven wel binnen waren gekomen, maar het was hem een raadsel waarom er op de 1ste 2 niet gereageerd was. Op de laatste wel, maar die reactie heb ik nog steeds niet ontvangen, ik vermoed dat wederom mijn adres niet gewijzigd is en hij dus naar mijn oude adres gestuurd is. Wie weet krijg ik hem nog wel een keer.
Hij heeft echter na alles bekeken te hebben besloten om alle nog uitstaande bedragen te laten vervallen. Het leek hem wel aannemelijk dat ik voor 1 dec al had opgezegd, aangezien de nieuwe bewoners per midden januari ook internet van hen afnamen. Ze kunnen niet met terugwerkende kracht mijn abonnement per 1 jan stop zetten, maar hij kan wel de factuur van het abonnement van januari crediteren, samen met de aanmaningskosten.
Helemaal goed dus. Ik ben er zo tevreden mee.

Voor de juiste gang van zaken vond ik wel juist, dit nog even te vermelden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door TdeHond »

Fijn dat alles alsnog recht gezet is!

sjan rozendaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:45

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door sjan rozendaal »

Nou ik mocht wel zeggen dat ik geen goede ervaringen met ziggo had. Ik heb gereageerd op de webmail en heb een heel goede reactie gehad.
Ze gaan vier maanden abbonnementskosten vergoeden en als ik het aan kan tonen ook nog het bellen met de servicelijn.
Ik vind het toch wel heel erg prettig dat het na zo'n lange tijd toch netjes afgehandeld word. Dit mag ook gezegd worden.

Sjan Rozendaal

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat is weer goed nieuws!

Gesloten