LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand problemen met Solveon?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

En ze zullen ook nooit reageren op de brieven die je stuurt of je dat nou aangetekend verstuurt of niet ik ben zlef nu bezig via een advocaat maar of dit gaat helpen weet ik ook niet, maar is het proberen altijd waard.
Maar zoals jij hebt een regeling zwart op wit en daar hebben zij zich dan aan te houden en dat hun willen dat u de advocaat kosten betaald is bizar en kunnen zij zelf dan ook niet bepalen dat bepaald de rechter, wat je dus nog een keer zou kunnen doen als is het voor jezelf en tevens wederom een bewijs weer een brief te sturen dat zij zich aan de afspraak dienen te houden en hier niet vanaf mogen wijken.
Ook kan je je volledige dossier opvragen en zijn zij verplicht hieraan mee te werken en zoniet dan blijven zij in gebreken en zou zeker ook de rekening opvragen van de advocaat kosten en waarop deze zijn gebaseerd ook dat zijn zij verplicht doen zij dit niet dan kan je hun in gebreken stellen. En zou dit dan ook zeker proberen aan te kaarten bij het KIFID of de ombudsman daar de ABN nu een staatsbedrijf is.

filizpdm
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2009 23:14

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door filizpdm »

Dank je. Dat heb ik ook altijd gedacht mijn zakenpartner wilde al vanaf het begin niet meetekenen, maar ABN/AMRO had hem verzekerd dat alleen bij hem gingen incasseren als ik mijn afspraak niet na zou komen. Ik heb daarna een betalingsvoorstel voorgesteld en met een prognose dat ik nu inmiddels bijna de helf schuld zou hebben. Ik snap uberhaupt niet waarom een solveon dergelijke stappen onderneemt. Ik was met normaal aflossen nu over een jaar klaar geweest. Inieder geval ben blij dat ik niet de enige ben. maar ben jij al opgeschoten met je zaak? Is jouw zaak ongeveer hetzelfde als mijn zaak.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

bij mij ligt het ietwat gecompliceerder daar er verschillende factoren meespelen bij mij zoals leningen verstrekt via een oplichter en een bankmedewerkster van de ABN waarvoor in 2007 Tros Opgelicht aandacht heeft besteed.
En zoals het bij mij gebeurt ik ben opgelicht door een persoon die de boekhouding oor ons bedrijf zou doen en er vandoor is gegaan na 1 jaar aangifte te doen voor ons en waarvoor hij voor de betalingen aan de belastingdienst via de banklmedewerkster leningen heeft afgesloten voor ons en waardoor wij dus heel erg in de schulden zijn gekomen en ook de belastingdienst ons aardig dwars zit en samenwerkt met de belastingdienst om ons huis te verkopen het zit allemaal heel ingewikkeld in elkaar dus zal er verder niet oer uit wijden maar ons vermoeden is dat ze ons een hak willen zetten omdat we hebben mee gewerkt aan Tros Opgelicht.
De bankmedewerkster en de oplichter zijn beide verhoord door de politie en hebben beiden verklaard na 2 dagen verhoor dat ze geen relatie met elkaar hebben gehad en zo is er verklaard dat er geen bewijs was en is en dat er geen sprake is geweest van een relatie, maar helaas voor de bank hebben wij bewijs in handen die dat tegen spreekt en waarmee een advocaat aann de slag gaat.
Er word ook keer op keer gezegd dat ik een achtrstand hebop mijn hypotheek maar nu bljkdit enkel uit kosten te bstaan en is dus geen achterstand op mijn hypotheek zelfs de aflossingsvrije subsidie op mijn huis schroeven zij flink omhoog en zeggen daardoor dat er een achterstand is ontstaan.
Mijn advocaat heefft nu overzichten op gevraagd omdat zi duidelijkheid wil hebben wat de vermeende achterstand is en wat er aan kosten open staat en dat graag te specificeren, zij kreeg als antwoord dat er overzichten waren en zijn maar daar neemt zij geen genoegen mee en heeft nu wederom om verklaring gevraaagd en dat ik niet de gene ben die het tegendeel moet bewijzen maar dat de bank moet aantonen haar stelling te onderbouwen motiveren en zij verzoekt hun binnen een week haar hiervan te berichten, dus moet nog afwachten of zij dit gaan doen.Ik denk niet dat zij hadden verwach dat ik na het KIFID een advocaat zou inschakelen.
Ik hou je op de hoogte

filizpdm
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2009 23:14

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door filizpdm »

Jeetje dat is nogal wat. Ik ben ook door reklame jongens en mijn oude boekhouder flink genept, maar ook een lang verhaal waardoor ik uiteindelijk door oplichters flink in de **** ben gekomen. Wat zou jij me aanraden, zal ik zelf een brief schrijven en een bod doen voor finale kwijting of via een advocaat een brief laten schrijven of een geschillencom. inschakelen. gr

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

Denk dat je het beste het via een advocaat te doen want zelf schrijven heeft toch geen zin en een advocaat kan er meer druk achter zetten en kan ook eventuele verdere stappen ondernemen.
Ik ben zelf bij het NVI en de KIFID geweest maar komen beide tot de conclusie dat er niks verkeerds gedaan word door Solveon, maar zoals nu blijkt via mijn advocaat die om aparte overzichten vraagd en die zij tot op heden niet krijgt maar zei kan wel druk zetten en dat heeft veel meer effect dan dat je zelf gaat schrijven want mijn eigen broertje die financieel adviseur is bij een cocurende bank en dus weet wat wel kan en niet ook krijgt geen voet aan de grond zelfs niet nadat hij hun had medegedeeld de kosten die zij bereken niet kloppen en niet mag en toen zeiden zij hoe weet u dat toen heeft mijn broer gezegd dat hij dat wist vanuit zijn functie en toen zeiden ze ineens ja oke je hebt gelijk maar we trekken ons daar niks van aan en gaan gewoon door, op die manier maken ze mensen dus kapot.
Er is zelfs een hyves tegen de ABN AMRO en die heeft dit opgestart omdat zijn medewerker uiteindelijk zelfmoord heeft gepleegd vanwege de dreigementen van Solveon, en waarbij zijn vrouw tot op vandaag nog steeds word bedreigd door Solveon ondanks dat haar man overleden is, dus zulke ratten zijn het die over lijken gaan.
Dit is de hyvessite: http://anti-abn-amro.hyves.nl/
Ze denken dat ze ook alles kunnen maken omdat toch niemand naar een advocaat stapt of wat dan ook, ook omdat zij weten dat sommige mensen zich schamen voor de problemen met de bank en Solveon.
Die tijd heb ik gehad en daarom heb ik nu dan ook een advocaat ingeschakeld omdat het mij zelf niet lukt om hun iets aan hun verstand te brengen.

filizpdm
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2009 23:14

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door filizpdm »

Beste Mar42 heb jij een goede advocaat enzo ja mag ik zijn naam hebben. Want jouw advocaat kent alle wangedragingen van Solveon, als ik nu een andere advocaat ga nemen moet zo'n persoon helemaal ingaan lezen etc. Of weetjij of een ander een goede advocaat die wel eens een zaak heeft gewonnen. gr filiz

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

Mijn advocaat zit in den haag en is een vrouw, ik weet niet waar jij woont maar je zou via juridisch loket kunnen vragen om een advocaat die goed is en zich bezig houd met bankzaken.

Ik hoop dat mijn advocaat zo goed is om tot een oplossing te komen dat moet ik helaas nog even afwachten want ik ben nog niet zo heel lang bezig met haar en zij heeft tot nu toe alleen nog maar 2 brieven geschreven maar ik vermoed dat ze wel volhoudt en zich het kaas niet van haar brood laat eten want het is een pittige tante, die tegen mij eerst niet echt vriendelijk deed en mij min of meer de lees een beetje ging zitten wijzen na verder gesproken met haar te hebben en hoe ik in de problemen ben gekomen werd zij wat minnelijker en begreep zij dat ik niet zomaar haar om hulp heb geroepen, dus wacht nog even af wat zij verder gaat doen. Vond het ook aan een kant best moeilijk om je proleem bij een advocaat neer te leggen omdat je altijd bang bent dat een advocaat ook zal zeggen ja maar u heeft dit toch zlef veroorzaakt, maar ik ben best strijdlustig en heb dat snel over boord gezet, ook omdat ik ook al een keer met de billen bloot ben geweest door mee te doen met Tros Opgelicht, en ook met de wetenschap dat ik hier niet om heb gevraagd en dat een ander mij dit heeft aangedaan.

filizpdm
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2009 23:14

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door filizpdm »

Hi Ik woon zelf in zoetermeer dus den haag is hier om de hoek. Jeetje wat kan zo'n organistaie ellende aanrichten he. Maar minister Bos staat klaar om hun geld te doneren ABN/AMRO bank te helpen met onze belasting centen. wat ze zelf door mismannagement hebben veroorzaakt terwijl ze burgers ondernemers die door oplichters zijn opgelicht maken ze nog moeilijker. stel voor dat je niet sterk in je schoenen stond, nou dan had je het wel geweten he dan lag je nu onder een brug uitgeterg door de bankwezen die dankzij ons geld steeds rijker worden.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

Dat is helemaal waar en ze maken ook nog eens misbruik van het feit dat mijn problemen bij de belastingdienst nog niet zijn opgelost,dat loopt nu via de ombudsman, waardoor zij flink de kosten kunnen opvoeren en als je dan met de argumenten komt en daar ook bewijs van hebt zoals onderzoek van de 2de kamercommissie en daarin je in het gelijk bent gesteld en je recht hebt gekregen en dan allebei zowel de belastingdienst als de bank daar misbruik van maken en schijt hebben aan de conlusie van de 2de kamercommissie en gewoon door gaan.
Ik mag hopen voor mezelf dat zowel de ombudsman(belastingdienst) en mijn advocaat ze (solveon) flink kunnen aanpakken.
En ook voor het feit dat zij onderling een briefwisseling hebben en ik daar niks van weet, ja achteraf doordat zij bij zowel de NVI als het KIFID de briefwisseling tussen beiden de brieven zijn toegevoegd en je gewoon zwart maken bij elkaar over onze ruggen. En ik vind ook dat het kabinet daar eens naar moet kijken en niet moet zeggen daar is de rechter voor om dit op te lossen. En ik blijf door knokken tot het bittere eind.
En het ergste van het verhaal met de oplichter is dat hij een schuld bij de ABN AMRO heeft van ruim € 250.000,00 euro en hij er nog weg mee komt ook op deze manier en de rest daar dus voor opdraait. :evil: :evil:

Ik woon zelf ook in Zoetermeer. en wellicht ken je dan ook mijn oplichter wel. :wink: :wink:

filizpdm
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2009 23:14

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door filizpdm »

Hoe lang duurt het al bij je en wat is je prognose dan voordat alles is opgelost??? Waarschijnlijk zou ik je oplichter kennen. Ik ken best wel veel ondernemers en mensen in een bepaalde branche. Maar il heb in he verleden mr Beekman gehad heb jij nog een goede advocaat dan. maar niet voor Solveon zaken.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

Na aangifte tegen de oplichter in 2005 loopt dit probleem al en heb alleen een advocaat voor Solveon de rechtzaak tegen de oplichter gaat via het OM die daar voor ons staat in de rechtzaak tegen hem.
De ombudsman moet binnen 3 weken met hun conclusie komen wat te doen dat kan 2 kanten op of ze geven de belastingdienst gelijk of er komt een onderzoek door de ombudsman, ik denk zelf dat er een onderzoek gaat komen omdat de belastingdienst zich niet houd aan het advies van de 2de kamercommissie maar ook dat word uitgezocht door de ombudsman omdat de belastingdienst mij niet wil geloven nadat al door minister remkes is onderzocht dat dit een bindendadvies is geweest, maar de ombudsman kotm tot die zelfde conclusie die zekerheid heb ik al iin mijn zak zitten, mijn advocaat weet hier ook van en dat daardoor de problemen die ik nu heb daardoor zijn ontstaan.
Ik wacht nog even af wat Solveon voor reactie aan mijn advocaat geeft wat betreft de overzichten die zij aan haar moeten geven.
En al moet ik doorgaan tot de rechter zal ik dit zeker niet nalaten.

Mijn oplichter heeft sinds een week zijn videotheek moeten sluiten en sinds gister is de zaak leeg gehaald en deze videotheek zit in Meerzicht in het winkelcentrum misschien dat je dan weet om wie het gaat.

Ik moet nu gaan werken maar probeer vanavond via je email contact op te nemen voorhet adres en de naam van de advocaat die ik heb.

missvtec
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2009 16:41

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door missvtec »

hoi

dit klinkt mij heel bekent in mijn oren.

mijn partner en ik hadden eerst alleen eigen prive rekening bij abn amro maar we hadden vorige jaar zo iets van we nemen ook een en of rekening bij hun.
waar we inmiddels best wel in het rood stonden maar inmiddels bij gewerkt is maar het probleem is mijn inkomen kwam te vervallen dus op onze en of rekening kon geen geld meer binnen komen.
oke dat ze die en of rekening blokkeren ook daar aan toe maar onze prive rekning nr hoeven niet geblokkerd te worden want we konden niks meer geen rekeningen meer betalen niks meer.
toen er op mijn prive rekening geld kwam hebben ze bij solveon maar even gewoon gezegt dat is van ons maar we hadden een afspraak met hun dat als wij het konden missen dan 50 euro naar de en of rekening zouden overboeken maar ja dat ging niet altijd maar ze hebben wel al me geld wat er op kwam en nog steeds komt nemen hun zomaar zonder toestemming.
ik weet niet hoe ik dat kan oplossen maar nu blijkt ook nog eens op mijn prive rekening dat ik negatief kom te staan en daar ga ik niet voor opdraaien.
door hun ben ik nu nog meer in de schulden gekomen.

misschien dat iemand ons kan helpen of meer info voor ons heeft.
van hoe we dit kunnen aanpakken.

groetjes missvtec

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

Solveon weigerd tot op heden enige informatie aan mijn advocaat te geven, geen overzichten helemaal niks, dit kan toch wel enigszins raar worden genoemd en ook wel duidelijk zijn dat zodra er een advocaat zich bemoeit met deze praktijken dat er gewoon niet gereageerd word naar een advocaat.
Mijn advocaat gaat nu eerst andere stappen ondernemen om af te dwingen tot de gevraagde overzichten mocht dit ook geen resultaat hebben dan zal de gang naar de rechter uiteindelijk wel genomen gaan worden door mijn advocaat.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ben blij dt ik eindelijk een advocaat heb gevonden die hierin doorzet en niet zich laat intimideren door deze lui en ook zeer zeker niet bang is voor de bank en solveon.

Pegase
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Pegase »

Hoi,

Wie heeft er tips en adviezen voor mij.
Om te beginnen ,waar er twee vechten zijn twee schuld maar wat als je verder wilt gaan in je leven met een nieuw persoon.De rugzak neem je mee.

Ik wil het dolgraag splitsen zodat dit op mijn eigen naam komt te staan het
is overgedragen naar Solveon en mijn ex vriend heeft ervoor gezorgd dat ik dus ook een bkr registratie heb.

Ik weet dat er een achterstand is, alleen weet ik nu niet ,hoe ik dit moet navragen aan Solveon, zodat ik een overzicht heb om er een H van te maken.Ik heb al uitgezocht dat als je een H hebt je wel bij instanties geld zou kunnen lenen i.v.m dat ik graag met mijn verloofde een huis zou willen kopen.

Wie kan mij helpen!!!

Ik weet dat het er van zal komen om naar de rechter te moeten gaan.
wat zou ik nu nog kunnen doen???

Pegase
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Pegase »

Hoi Missvtec,

Ik weet niet of ik kan helpen.

Maar heb je al geprobeerd naar een andere bank te gaan.
Als ik me eigen niet vergis kunnen banken niet bij elkander innen alleen als je de afspraken niet nakomt.


Toen ik te horen kreeg (van een medewerker die mij geweldig heeft geprobeert te helpen in het geval van mij.)dat hij bij een andere bank een nieuwe rekening had geopend heb ik geen moment langer gewacht.
(waar in dit geval het inkomen op komt te staan)

Groetjes Pegase

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

Je moet zoiezo alles schriftelijk met ze doen, en je kan en mag een overzicht aan ze vragen met de achterstand en de kosten die ze berekenen, mochten ze hier geen gehoor aan geven, wat ze naar alle waarschijnlijkheid ook niet zullen doen, en wat ze wel verplicht zijn. Dit heb ik nagevraagd via www.gratisadviseurs.nl
Dan zou ik het via een advocaat proberen te regelen of anders wellicht via de ombudsman (want de bank is van de staat) of via het KIFID.
Stel duidelijk je vragen en leg duidelijk uit wat er aan de hand is.

Ik ben nu zelf ook bezig met een advocaat en aan mijn advocaat geven ze geen overzichten en die gaat het nu proberen via een andere weg aan de hand van een klacht.
En mocht dit niks opleveren dan zal er wel naar de rechter gestapt gaan worden door mijn advocaat en mij. :wink: :wink:

Want opgeven doe ik zeker niet tegen deze praktijken.

Tyler82
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2009 15:05

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Tyler82 »

Hi mensen ik hebin 2006 maart 3 jaar geleden op 24 jarige leeftijd met 2 loonstrookjes van 1 uitzendbureau en 1 van een detacheringsbureau een doorlopend krediet gekregen. Ben alles verloren met belggen en heb na dit grote verlies netjes mijn rente betaald.

Ik heb getracht in schuldsaneringstraject terecht te komen alleen met mijn ADHD hou ik geen enkle baan vast, wel altijd 2 banen tegelijk gehad. Ik weet ook pas sinds september 2008 dat ik ADHD heb.

Ik woon thuis en Solveon verteld dat ze beslag gaan leggen.

Kunnen ze beslag leggen op de inboedel van ouderlijk huis. of alleen beslag leggen op mijn slaapkamer?

Nu heb ik dus ervoor gekozen om de pakken erbij neerteleggen nadat ik gehoord heb gekregen dat ik afgewezen ben voor schuldsanering dit was in november 2008 en nog wel gewerkt en omgeschoold als timmerman wat ik helaas maar 6 weken volhield.

Natuurlijk zijn mensen om mij heen niet blij voor de attitude die ik aan neem.

Daarbij wacht ik sinds maart 2009 op mijn wajong, want eerst afwijzing voor WW toen geen bijstand en doorverwezen voor wajong.

Als ik eenmaal met mijn uitkering, een toekenning krijg voor de schuldsanering , dan kan ik toch verder met zoeken naar een baan?

NU SOLVEON EN ABN AMRO

volgens de WFT en WFD ( Wet financiële toetsing) en Wet Financiele Dienstverlening. Heeft abn amro zwart op wit staan dat ik lening wou gebruiken voor BELGGEN.

NAaar mijn inziens mocht dit niet goedgekeurd worden.
Daarbij had ik 2 loonstrookjes nodig voor de lening van 30.000
allebei van uitzendbureau en detacheringsbureau.

Abn Amro kon naar waarschijnlijkheid aannemen dat deze persoon niet levenlang 70 euro per week werkt.

Konden dus al op voorhand zien dat dit grote risico is.

Nu ook dus WAJONG toegekend en symptomen van verslaving etc.

IS DIT AAN TE VECHTEN?

Met vriendelijke groet

Tyler

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

Het aanvechten word heel moeilijk en heel zwaar. Je zou naar het juridisch loket kunnen gaan voor een advocaat die jou daarin kan helpen. Aan de hand van je inkomsten kost het je eenmalig € 94,00, de rest wor door de overheid betaald aan de advocaat. En zou dit zeker doen als ikjou was, want alleen vechten tegen de ABN is een hopeloze zaak, ik weet dit uit ervaring.

Wat betreft beslag legging kunnen ze alleen op jouw spullen uit jouw kamer, en niet op de spullen van je ouders, want je bent immers volwassen. Dus dat is enigzins een geruststelling voor je ouders.

Maar zou zeker aan de slag gaan met een advocaat. En vertel waarvoor je de advocaat ndig hebt bij het juridisch loket, dan kijken zij naar een advocaat die weet heeft met dit soort zaken, je krijgt dan een lijst met een aantal advocaten. En dan kan jezelf bellen met de advocaat of hij je wil en kan helpen.

succes en sterkte :wink: :wink:

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door roro25 »

@tyler82

Sorry maar wat verwacht je nou! Ik vind dit echt misselijkmakend.

Jij gaat een krediet aan om daarmee te gaan beleggen. Helaas gaan de koersen wat naar beneden en ja dan ben je alles kwijt en moet je ook nog eens de lening terugbetalen.
Dan wil je ook nog eens de schuldsanering in om de schulden maar op de maatschappij af te wikkelen. Helaas gaat dit traject niet door......

Dan maar even de bank proberen een oor aan te naaien door hen aan te vallen ogv zorgplicht. Wft is overigens per 01-07-2006 in werking getreden. Dus heb je (gelukkig)geen poot om op te staan.

Wees een (grote)vent en houdt je aan je bestaande aflossingsverplichtingen (had je de maatschappij ook gespekt als je meer winst had gemaakt. Ik denk gezien je houding van niet).

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

Het is bij ABN AMRO wel zo dat er heel makkelijk kredieten zijn verstrekt, zonder dat zij zich houden aan de zorgplicht.
Dus tyler82 is absoluut niet de enige die een krediet heeft verstrekt gekregen, die hij eigenlijk niet kon/kan aflossen. En dat geld voor heel veel mensen.

Dat hij nu niks meer wil betalen oke is niet goed, maar abn amro is ook verkeerd bezig geweest door een krediet te verstrekken van € 30.000,00 aan iemand die geen vaste baan had.

Gesloten