LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio ellende

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Nesquik,

Naar aanleiding van uw forumbericht d.d. 10 juli 2009, stuur ik u dit bericht. Ik begrijp dat uw aanmelding bij Oxxio niet is gelopen zoals het hoort. Open en eerlijk. Daarnaast geeft u aan dat uw een aantal keer dubbel heeft moeten betalen aan zowel Oxxio als uw vorige leverancier.

Graag zou ik beide klachten voor u willen onderzoeken en kijken of er een gepaste oplossing is te vinden.

Ik wil u verzoeken om contact met mij op te nemen via [email protected]

Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

steungroep NG
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 02:18

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door steungroep NG »

Wij, steungroep NEM-gedupeerden, komen net van de NEM vandaan en zijn na een ‘klantenservice behandeling’ waar een eigen medewerkster woordelijk 'het schaamrood van op de wangen kreeg', zonder scrupules met kosten in de kou gezet. Ondanks dat er ook bij de Oxxio (vroeger Durion) ervaringen zijn (waar gehakt wordt vallen spaanders) zijn deze van een hele andere orde.

Wij zijn de onafhankelijke steungroep NEM-gedupeerden. Door intimidatie met een rechtszaak is onze site nem-ervaringen.webs.com tijdelijk tot een informatieve welkomstpagina verkleind. Onze site (door consumenten voor consumenten!) adviseert om o.a. niets te doen alvorens alles eerst grondig uit te zoeken. Ons mailadres is [email protected] .

Oxxio doet het relatief gezien en volgens onze informatie erg goed. Alleen al de service en toon bij Oxxio hebben wij ondanks enkele opstartfouten als een warme douche ervaren. Ook Eneco staat trouwens prima aangeschreven

stofzuigertje

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

NEM is slecht, ok.

Maar Oxxio heeft wel minder klachten als vroeger maar nog steeds vrij veel.
Dus ik zou ondanks de Consumentenbond nog steeds Oxxio niet adviseren.

Dit zijn de 2 met nog steeds veel klachten gezien het aantal klanten en ook vaak misleidende call centers die mijn lastig vallen.

Dus ik kan maandelijks naar deze 2 overstappen en dus zeg ik dingen die hier niet geplaatst mogen worden....

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Steungroep, uiteraard wens ik u veel succes met de strijd tegen de leugens van de NEM en Callcenters.
Helaas wordt de oproep ontsierd door een verkapte reclame. U spreekt over OXXIO vroeger Durion, daarvoor nog was het Evolta, vergeet die laatste niet.
De Oxxio ellende genoemd op dit forum is legio, blader maar eens terug. Misschien dat er een verbetering is opgetreden, nmm is het hoofdzakelijk damage control door de SAD incl. hun, werkelijk waar, uitstekend werk verzettende oxxiomedewerker alhier.
Steungroep spreekt over het kwijtschelden van een overstapboete, inderdaad probeert OXXIO daarmee the hearts and the minds van potentiele klanten te winnen.

Om nu op grond van een bij wijze van spreken one night stand ervaring met een vrindelijke OXXIO juf van de klantenservice gelijk met haar onder de warme douche te gaan staan, lijkt me te voortvarend. Dat zou weleens flink rillen kunnen worden!

Jammer Steungroep, je was nmm betrouwbaarder overgekomen als je geen verkapte reclame had gemaakt. Lees ff deze OXXIO thread en andere door alvorens hier te posten, altijd verstandig eerst goed te lezen alvorens te reageren.
Toch oprecht heel veel succes gewenst tegen het schorem!

steungroep NG
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 02:18

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door steungroep NG »

AGGB..

Om te beginnen..bedankt voor uw steunbetuiging.
Ik ben het roerend met u eens dat er enorm veel kaf onder het koren is.
En inderdaad zijn er zowel bij Oxxio als bijvoorbeeld bij een Eneco klachten te vinden. Een bedrijf heeft het heel erg bont gemaakt als het door 'Radar' aan de tand gevoeld wordt (dan is er echt wel wat aan de hand!). Wat wel gebleken is, is dat na zo'n sessie van publiekelijk voor schut gaan de weg eindigt of alleen nog maar omhoog kan. De nabije toekomst zal uitwijzen of het positief ogende Oxxio het redt of niet. Thanks for the 'heads up'. Wij hopen dat eenieder eerst de zaken goed uitzoekt alvorens ze iets doen.

Vriendelijke groet, Sandrine Vermeer

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

SteungroepNG
Met het plaatsen op jullie website van:
TIP!! OXXIO DOET HET QUA KLANTENSERVICE, LEVERING EN ONTVANGEN FEEDBACK ERG GOED!
Vergeleken met voorgaande aanbieders was enkel al de vriendelijkheid van de Oxxio klantenservice als een warm bad; ook na de intake. 'Consumenten voor consumenten', dus een bruikbare (niet commerciële) tip!
tonen jullie toch publiekelijk een staaltje van beginners naiviteit.
Een zwaluw maakt nog geen zomer, luidt het spreekwoord.
Men kan als Steungroep toch niet zomaar afgaan op de vrindelijkheid van een toevallig op die plaats en op dat tijdstip aanwezige schat bij de klantenservice. Lees toch diverse fora erop na voordat u euforisch een niet commerciele(haha) tip weggeeft.
Als de Steungroep toch naar iets of iemand wil verwijzen in positieve zin, verwijs dan naar De Vastelastenbond.
Nog beter lijkt mij er het zwijgen toe te doen.
Voordat Steungroep het beseft zou Steungroep de billen wel eens kunnen branden, dan wordt het op de blaren zitten.
Mijn advies: beperk je tot je doel, dat is zeer nuttig en maak jezelf niet ongeloofwaardig of op zijn minst belachelijk door andere leveranciers met boter op hun hoofd aan te prijzen.

steungroep NG
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 02:18

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door steungroep NG »

Geachte AGGB,

Bwoehaha!! U meent het toch niet dat u ook op dit medium het intimideren niet achterwege kunt laten?! Hahaha! Maar even serieus. Wij 'Steungroep NEM-gedupeerden' blijven het boven de gordel houden en kaatsen de overduidelijke in het oog springende 'bal' (NEM-belangen) niet terug. Het gaat ons, beste AGGB, er niet om om een lans te breken voor Oxxio of Eneco of welke leverancier dan ook. Ons streven is om zoveel mogelijk mensen op het hart te drukken om alsjeblieft eerst grondig onderzoek te verrichten alvorens iets contractueels te doen. En om door te geven dat VROEGTIJDIG KOSTENLOOS OPSTAPPEN INMIDDELS MOGELIJK IS (nem-ervaringen.webs.com). Meldt u anders ook aan op [email protected] en mocht u werkelijk meer expertise in huis hebben dan maken we hier in het algemeen belang graag gebruik van!

Vriendelijke groet, Sandrine Vermeer

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Steungroep, neem eerst eens de moeite om bv mijn zaak hier OXXIO betreffend te lezen, staat ook in andere topics alhier, alvorens je dergelijke taal bezigt,of blader eens terug.

Ik lees sinds ik mijn ellende hier heb gepost meerdere topics, dat zou jij ook moeten doen ipv lariekoek uittekramen.

Ik reageerde omdat ik het beste met je voor heb ,dwz met de belangen van NEM gedupeerden, zo te lezen hier zijn die vaak tot wanhoop gedreven, zoals ik gedurende 5 jaren tot wanhoop gedreven ben door OXXIO.
Oxxio heeft sinds relatief kort hier de oxxiomedewerker van de Special Attention Desk rondlopen, die heb ik terecht enkele malen een veer in de kont gestoken, maar zonder post op dit forum was het mij niet gelukt onder de SAD te vallen maw een gedupeerde die slechts belt, faxt , mailt of schrijft blijft in de kou staan.
Lezen meiske en houd het hoofd koel, anders help je het nmm buitengewoon nuttige initiatief van de Steungroep naar de Filistijnen.

steungroep NG
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 02:18

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door steungroep NG »

AGGB wij wensen ook u veel succes met de strijd om uw recht bij de Oxxio te verkrijgen. De tijd zal uitwijzen of Oxxio werkelijk enkel de schijn ophoudt. Laten wij ons in de tussentijd richten op de bedrijven die ons eerst naar binnen lokken en velen van ons daarna met 'getekende' contracten in de kou laten staan. Strijdbare groeten namens de Steungroep NEM-gedupeerden, Sandrine Vermeer

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Bij Oxxio, Kafka cadeau. Lees ook ff terug bv bij "Oxxio Service ver te zoeken" Hun administratie deugt van geen kant.
Ook de laatste zaak van een ander aldaar werd pas opgelost na bemoeienis van de door mij zeer gewaardeerde oxxiomedewerker alhier, de rest die niet post blijft de dupe en in de ellende zitten, weet ik na 5 jaar. Daarom Steungroep is het gevaarlijk wat jullie doen.
Men kan best heel droog melden welke maatschappijen overstapboetes overnemen en zelfs de namen erbij vermelden dus ook die van Oxxio, maar een lofzang aanheffen op je site van een leverancier van wie men kennelijk zeer weinig tot niets afweet, is vragen om moeilijkheden; bovendien oogt de site daardoor niet neutraal meer.
Je moet het natuurlijk allemaal zelf weten, het is een welgemeend advies van mij: laat het naieve gejubel na een, bij wijze van spreken, one night stand achterwege, houd het sec!
Nogmaals veel succes gewenst.

steungroep NG
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 02:18

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door steungroep NG »

Tsja.. beste AGGB.

Wij de steungroep NEM-gedupeerden streven ernaar om zoveel mogelijk mensen op het hart te drukken om alsjeblieft eerst grondig onderzoek te verrichten alvorens iets contractueels te doen. Ook VROEGTIJDIG KOSTENLOOS OPSTAPPEN IS INMIDDELS MOGELIJK (nem-ervaringen.webs.com).

Succes ermee!!

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Steungroep, je postings her en der beginnen op Spam te lijken. Ze hebben niets meer te maken met een reactie op een post.
Lees toch eerst eens zorgvuldig en sla goeie raad niet in de wind.

Joke136
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2009 12:55

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Joke136 »

In oktober 2008 heb ik mij aangemeld als klant bij oxxio. ik krijg keurig mijn contact in huis en erkomt een monteur langs om die zo genaamde slimme meter te plaatsen.
In mei 2009 kom ik er achter dat er helemaal niets van oxxio van mijn rekening word geschreven.
een telefoontje naar oxxio en daar word mij verteld dat ik niet bekend ben bij hun in het systeem en dat ik geen klant ben.
vreemd ik heb tenslotte een contract en al een andere meter.
ik neem contact op met mijn netwerkbeheerder met de vraag wie mijn energie leverd. tot mijn grote schrik blijk ik geluk te hebben dat ik nog steeds stroom heb want ik stond al vanaf januari op de afsluit lijst! ik moet dus o snel mogelijk wat anders regelen. ik neem nogmaals contact op met oxxio en zij adviseren mij om een nieuwe aanvraag te doen, maar omdat ik aangaf geen vertrouwen meer te hebben in de oxxio vertelde ze mij dat ik ook rustig ergens anders een aanvraag kon doen.
dus ik ben naar een andere energie leverancier toe gegaan.
dat was eind mei....
een paar week later zie ik tot mijn verbazing dat er geld van mijn rekening is geschreven van.... jawel.. OXXIO!!!! nou ja zeg!
weer gebeld...
sta ik vanaf 4 juni in het systeem als nieuwe klant bij oxxio!!!!!
omdat ik aan een contract vast zit van 3 jaar kan ik niet over stappen naar een andere leverancier. de aanvraag van de andere leverancier zou dan ook geweigerd worden werd mij verteld.
voor de zekerheid nog even naar die andere gebeld en daar kreeg ik het zelfde verhaal. ik kon dus niet overstappen tenzij ik een boete ga betalen. omdat ik dat niet wil word de aanvraag geannuleerd.
oke, met wat tegenzin maar ook blij dat het geregeld is blijf ik dan toch maar bij oxxio.
tot mijn grote schrik krijg ik vandaag een brief van die andere leverancier dat de levering via hun geregeld is! NEE TOCH??!!
ja ik zit dus aan een boete vast van 300 euro of bij oxxio als ik dit door laat gaan en als ik toch bij oxxio blijf moet ik een boete betalen bij die andere!!!!!
ik kan nog een klachtenbrief sturen maar schiet ik daar wat mee op?

wat moet ik nu????

oh ja... die andere is de nederlandse energie maatschappij!

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Joke, Je schiet niets op met een klachtenbrief. In ieder geval niet bij oxxio, kan ik uit 5 jaar ervaring spreken. Over de nem staan hier talloze verhalen waaruit overduidelijk blijkt, dat die je brieven ook direct in de prullenbak gooien.
Hopelijk schiet de oxxiomedewerker alhier je te hulp. Hij bestaat echt en hij is echt helemaal fantastisch!
Je hebt helaas de duivel met Belzebub uitgedreven, zoals het spreekwoord luidt.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Joke136,

Uw forumbericht van 23 juli jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met de bij u in rekening gebrachte opzegvergoeding. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Mijn Oxxio-ellende is/lijkt na 5 barre jaren definitief voorbij.(Lees daarover in dit topic en ook elders)

Heden de eindnota van Oxxio voldaan, correct opgemaakt met de juiste EANnrs, dankzij de oxxiomedewerker hier, die ik wederom een pluim op zijn hoed geef, of een veer elders steek.

Mocht er toch wederom over een jaar of later een brief komen van OXXIO, TOXXIO, FOXXIO, PINOXXIO met daarin: "uit onze accountantscontrole is gebleken dat....", dan meld ik mij uiteraard weer hier. Helemaal zeker is men immers nooit bij een creatieve boekhouding met foutieve EANnrs, maar ik heb er vertrouwen in dat de Kafkiaanse toestanden ten langen leste, na 5 jaren, tot het verleden behoren.

Zojuist een fles wijn onkurkt uit het land van de MAFFIOSI en PINOXXIO.
Het eerste glas hef ik op dit moment op de gezondheid van de oxxiomedewerker alhier, opdat hij als een ware weldoener/damage controler nog maar lang bij Oxxio mag blijven puinruimen in goede gezondheid, daarbij zijn goede humeur niet verliezend, totdat er niets meer te ruimen valt.

Ik spreek tevens de wens uit dat de wanhopigen die hier niet posten, doch slechts honderden malen bellen, faxen, mailen en schrijven, zoals ik eerder deed, ook spoedig uit hun lijden worden verlost in de beste zin des woords door een weldoener van de Special Attention Desk van Oxxiau.

Proost M.T. Bedankt! Je inzet was voorbeeldig. Je bent goud waard. Het ga je goed, x Ciao!

steungroep NG
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 02:18

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door steungroep NG »

Beste AGGB. Klinkt alsof het na erg veel moeite uiteindelijk toch opgepakt is en redelijk afgehandeld. Gelukkig en proficiat.

Ons probleem met de Nederlandse Energie Maatschappij is ook 'opgelost'. Wij hebben als Steungroep (nem-ervaringen.webs.com) na een gerechtelijk aanschrijven toegezegd om de site (o.a. opgericht om de argeloze consument op misstanden te attenderen)voor 31 juli te verwijderen. Nog meer onkosten hadden we niet gered. De site is hetgeen dat wij opgeven. Vrijheid van meningsuiting is echter een verworven recht dat wij nimmer zullen opgeven.

Nesquik
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2009 14:41

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Nesquik »

Beste Nesquik,

Naar aanleiding van uw forumbericht d.d. 10 juli 2009, stuur ik u dit bericht. Ik begrijp dat uw aanmelding bij Oxxio niet is gelopen zoals het hoort. Open en eerlijk. Daarnaast geeft u aan dat uw een aantal keer dubbel heeft moeten betalen aan zowel Oxxio als uw vorige leverancier.

Graag zou ik beide klachten voor u willen onderzoeken en kijken of er een gepaste oplossing is te vinden.

Ik wil u verzoeken om contact met mij op te nemen via [email protected]

Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker
Beetje laat maar kan me dit berichtje niet herinneren. Ik ben destijds gewoon weer terug overgestapt naar Green Choice en alles is goed gekomen. Echter heeft het Oxxio geen winst gemaakt want niet alleen heb ik nu een slimme meter maar ook was het gebruik bij oxxio erg laag omdat Liander erg laat de meterstanden doorgaf.
Ben nu na Green Choice en Energie Direct weer terug bij Oxxio. Vanwege de prijs. Ben benieuwd hoe het nu gaat.

Gesloten