LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelsuper Son & Breugel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
kelderman
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2009 20:08

Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door kelderman »

Op 16 mei 2008 zijn er bij ons diverse meubelen afgeleverd die we besteld hadden bij de Meubelsuper in Son & Breugel. Tijdens het uitpakken ontdekten we dat er een kussen van de bank (rugdeel), niet goed gestoffeerd was. De dag erna heb ik telefonisch contact opgenomen met de vestiging, en men vroeg of ik foto's kon opsturen. Geen probleem, dezelfde dag nog verstuurd.

Op 26 mei heb ik ze opnieuw gemaild, omdat ik geen reactie had gehad. 27 mei kreeg ik een excuus mail, en men zou direct het kussen bestellen.

Op 21 augustus 2008 heb ik nogmaals contact opgenomen met de vraag waar het kussen blijft. Dezelfde dag kreeg ik als antwoord dat men van niets weet, met de vraag of ik e.e.a. nogmaals kan toelichten, zodat ze een kussen kunnen bestellen.

Op 15 oktober reageerde [persoonsgegevens verwijderd door moderator] van de Meubelsuper dat men het verzoek opnieuw in moet dienen bij de fabrikant.

Enige tijd daarna kreeg ik telefoon: jawel er zou een kussen klaarliggen! Kom ik in de winkel, staat de eigenaar[persoonsgegevens verwijderd door moderator] klaar met een kussentje van 30 x 30 cm!!! terwijl ik een compleet "rugkussen" nodig heb! Ongelooflijk.

De laatste mail dateert van 24 november. Het kussen is nu wederom besteld, en men neemt contact op zodra het binnen is, of als men andere info heeft! Het is op moment van schrijven februari, met andere woorden: we wachten al 10 maanden op een doodeenvoudig kussen!

Zijn er meer mensen die problemen hebben (gehad) met de Meubelsuper van [persoonsgegevens verwijderd door moderator], of ben ik nou de enige?

Groet,

Dirk :evil:
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mei 2012 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Dirk

Supermeubel elders in Nederland staat bekend om lage prijzen en bijpassende service.

Nooit te veel aanbetalen en pas alles betalen na foutloze oplevering en na uitpakken.

U had dan nog geld tegoed gehad en vermoedelijk meer service gekregen!

Nu helaas een beetje laat en ga daarom op Drukke dagen zoals Zaterdag verkopers storen tot het kussen geleverd word.

Ook met een protestbord voor de deur zullen ze niet leuk vinden en zo krijg je snel je laatste kusje van deze lieve winkel!

kelderman
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2009 20:08

Re: Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door kelderman »

Daar kan ik weinig mee. Ik ben bij Meubel super geweest niet niet bij Supermeubel. Als je een product koopt moet het gewoon in orde zijn. En evt problemen moeten meteen opgelost worden.

Koop jij ook een tv, en betaal je die pas als je die thusi hebt uitgepakt? Is gewoon niet relevant.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door D1RK »

Sorry, leesfout...

maar ik begrijp dat je zelf moet ophalen....

Verder vermoedelijk niet bij CBW aangesloten dus weinig mogelijkheden voor verdere stappen.

Of staat er in de winkel een zelfde bank met zelfde stof zodat je jou kussen kan ruilen?

Indien mogelijk gewoon doen!

76rv
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2009 13:32

Re: Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door 76rv »

Beste heer kelderman,
u bent niet de enigste ik heb reeds een zaak tegen meubelsuper lopen via mijn rechtsbijstand verzekering.

ralph

jackaars
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2006 21:17

Re: Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door jackaars »

Ook wij hebben problemen met de Meubelsuper gehad of hebben deze nog steeds. Wij hebben het grootste gros van de meubels geleverd gekregen, maar onze grote eiken salontafel was nog niet geleverd vanuit Indonesie volgens [persoonsgegevens verwijderd door moderator] zelf want Indonesiers werken immers niet zo hard voor dat loon (onzin natuurlijk).

Bij levering ging het eigenlijk ook al fout. Het was een regenachtige dag en de vervoerder kwam aan:
1) Wij moesten het complete bedrag nogmaals betalen, terwijl we al een aanbetaling hadden gedaan en niet alle spullen aanwezig waren
2) [persoonsgegevens verwijderd door moderator] kon niet zo nakijken of dit klopte, maar ze moesten mijn geld maar aannemen en dan kwam dat wel weer.
3) Het regende en de vervoerder zet de spullen heel even op de laadklep. Hierdoor was het karton, maar ook onze eiken meubelen nat geworden. Het resultaat was een natte plek op de meubels.
4) We hebben direct gebeld en we werden afgesnauwd dat die meubels dat wel gewend zijn in Indonesie, maar ze zou het noteren (zal ook wel niet gebeurd zijn).
5) Onze grote eiken tafel zat er dus nog niet bij en zou nageleverd worden begin juni.
6) Eind juni hadden we nog niks gehoord dus ik ben langs gegaan en ik kreeg het verhaal dat hij geladen was en onderweg was naar hier. Heb hun aangegeven dat ik er niks meer van geloofde. Ik heb toen 2 kleine zelfde type salontafels meegenomen.

Ik heb dus nu niet mijn beloofde salontafel, maar wel 2 kleine salontafels (staan overigens ook mooi) die ook prima passen momenteel. We gaan er geen woord meer aan vuil maken aan die toko. Een beetje grote bestelling is al te moeilijk voor hun. De salontafel is nog niet betaald, maar dit gaan wij ook niet meer betalen mochten ze met een tafel op de proppen komen. Wellicht kunnen ze dan een andere backorder wegwerken.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mei 2012 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door sjoegel »

In Indonesie verwerken ze geen eiken :D meer logisch is het dat U teak meubelen geleverd heeft gekregen.

jackaars
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2006 21:17

Re: Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door jackaars »

Ja inderdaad! Mijn (grote) fout! We hebben inderdaad teaken meubels.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je een watervlek op je teak hebt even een fijn schuurpapiertje eroverheen en je vlek is weg. Tafels e.d kun je behandelen tegen vlekken met teakfix of beter kleurloze Colorwax. Als je het behandelt met olie wordt teak donker en een beetje oud-bollig.

Krimpnaden in teak kun je vullen met vloeibaar hout. Uit tube of 2-componenten. Voordat de prut die je met een plamuurmes in de kier hebt aangebracht droog is even met een schuurpapiertje erover heen dan komt het schuursel van het meubel in de prut en heeft de gevulde kier dezelfde kleur als de rest van het meubel.

rudger1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2009 14:50

Re: Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door rudger1980 »

Hallo Mensen,

Ik koop al meerdere jaren spullen bij Meubel Super in Ekkersrijt.
Ik heb ondertussen daar al veel geld neergeteld. En ik wordt daar altijd vriendelijke geholpen en zijn altijd correct tegen mij geweest.

Ik heb ook een keer een klacht gehad (kon Meubel Super niets aan doen) en deze hebben ze heel erg netjes opgelost.

Volgens mij willen sommige mensen gewoon alleen maar zeuren. Bedrijven kunnen er meestal niets aan doen dat er iets te laat wordt geleverd. Ze zijn afhankelijk van hun leveranciers!!!!

Heel mijn familie heeft ook bij dit bedrijf gekocht en ook een aantal van mijn vrienden en die zijn alleen maar vol lof over dit bedrijf.

Dit bedrijf bestaat al jaren en heeft honderden klanten gehad door de jaren heen. En gezien de weinig aantal klachten op deze site hebben ze het goed voor elkaar bij MeubelSuper want als je bijvoorbeeld kijkt naar S&S staat deze site helemaal vol van de klachten over dit bedrijf.

groetjes

kelderman
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2009 20:08

Re: Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door kelderman »

@rudger

Je zou bijna zeggen dat je een band hebt met Meubelsuper.

Hartstikke goed dat jij zo tevreden bent over de Meubelsuper, maar ik en andere mensen op dit forum zijn dat niet. En het is niet altijd de schuld van anderen.

Fouten maken kan, zo lang dit maar snel en correct opgelost wordt, en dat is bij Meubelsuper niet altijd zo. Heeft niks te maken met zeuren. Ik zet in ieder geval geen voet meer binnen bij de Meubelsuper Ekkersrijt.

Fritsblits
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2011 18:14

Re: Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door Fritsblits »

Ik kan me toch echt aansluiten dat dit een van de slechtste zaken is die ik heb meegemaakt. Ze leveren niet op tijd, lappen alle regels aan hun laars en houden zicht niet aan hun eigen voorwaarden.

Hebben daar een tafel gekocht die na 1 week al barsten. 1 maand aan lijntje gehouden dat hij van zijn leverancier nog reactie moest krijgen en toch maar niks. Nu 20 ! weken later bieden ze eindelijk de vervanging aan, nu maar hopen dat die goed is. Compensatie kennen ze niet en de enige rede dat ze het doen is aanbetaling nog moeten betalen -_-.

Dus nee ik kies volgende keer voor een aangesloten firma, dan maar 20% duurder zoals ze zich zelf verkopen.

madfred
Berichten: 333
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Meubelsuper Son & Breugel

Ongelezen bericht door madfred »

Mijn dochter had bij deze zaak een salontafel besteld. Deze zou na vier weken opgehaald kunnen worden. Na vijf weken heeft mijn dochter gebeld of de tafel kon komen ophalen. Antwoord; de tafel is er nog niet, wij bellen zo meteen terug. Dat gebeurde dus niet. Na een paar uur heeft mijn dochter weer gebeld. Nu was het antwoord; we weten het niet precies, belt u volgende week nog eens.
De week erna werd er gezegd dat er problemen waren met het leveren van de tafel. Misschien was deze tafel zelfs helemaal niet meer leverbaar. Ze hadden nog wel het showmodel staan. Dus mijn dochter vraagt of er dan een korting wordt gegeven. Nou, dat was eigenlijk niet de bedoeling werd er gezegd. Maar we wachten eerst maar eens af of er een nieuwe tafel kan worden geleverd.
Eind van de week heeft mijn dochter weer gebeld en eureka; de tafel stond klaar om te worden opgehaald. We zijn toen naar de winkel gereden. Bij de winkel aangekomen, wederom een verrassing; de tafel die klaar staat is het showmodel!
Nogmaals de, in mijn ogen heel redelijke vraag gesteld of er een korting wordt gegeven gezien het feit dat het om een showmodel gaat. Vervolgens worden we op een heel botte manier (letterlijk werd er gezegd; we zijn niet van de Familie Geef) afgeblaft. Daarop zegt mijn dochter, ok dan maar geen tafel.
Ik was toch wel "ontstemd" over de gedragswijze van de verkoper, dus bij het naar buiten gaan heb ik een reclamekarton van de toonbank geveegd. Niet goed natuurlijk, maar de reactie van de verkoper was dat hij een busje pepperspray onder de toonbank vandaan haalde en daarmee begon te dreigen! Nogmaals, wat ik deed was ook niet goed maar de reactie was buiten proporties.
Ik had aangifte moeten doen, ook geprobeerd maar dan moet je dus een afspraak maken voor een paar dagen later en toen zat ik voor mijn werk in de USA. Hoe dan ook, dit is niet bepaald een zaak om aan te bevelen!

Gesloten