LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile rekening 1900 euro.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

T-mobile moet 900 euro vergoederen

Ja
3
27%
Nee
8
73%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Castell
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 nov 2008 13:57

T-mobile rekening 1900 euro.

Ongelezen bericht door Castell »

Beste lezers,

Graag zou ik hier mijn verhaal kwijt willen. In februari is mijn telefoon gestolen (ik heb aangifte gedaan bij de politie) en daar is vrij veel mee gebeld binnen een paar uur naar 0900 nummers. Zo heb ik een bedrag van 1900 euro binnen gekregen van T-mobile. Echter heb ik dit afbetaald. Vorige week was ik bij een T-mobile shop en die vertelde mij dat t-mobile die 900 euro gewoon zou moeten terugbetalen omdat ze een limiet hebben van 1000 euro. Als de gebruiker meer dan 1000 euro belt zouden ze de telefoon moeten blokkeren. Ik vind het echt belachelijk dat dat niet is gebeurd bij mij. Elders heb ik wel bij een ander vriendin gezien dat zij KPN had en de eerste dag voor 500 euro naar het buitenland had gebeld. Toen het 500 euro was, was haar telefoon geblokkeerd en werd onmiddelijk gebeld of zij het daadwerkelijk was en er geen sprake van fraude was.

Graag lees ik jullie mening & en misschien oplossingen.

(Excuses voor de poll moet vergoeden zijn, kan het ook niet meer wijzigen).

Gegroet,

Castell.

tampie74
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: T-mobile rekening 1900 euro.

Ongelezen bericht door tampie74 »

Is een beetje dom ook van jouw kant, als je weet dat je telefoon gestolen is dan laat je je nummer toch blokkeren bij t-mobile. Dan had er ook geen rekening van 1900 euro op je deurmat gevallen.
Ik heb het ook een keer gehad dat ik mijn mobiel kwijt was, toen heb ik ook uit voorzorg mijn mobiele nummer geblokkeerd.

Het is uiteindelijk je eigen verantwoording zodra je een mobiel kwijt bent je toch actie onderneemt om zo min mogelijk geld kwijt te raken.

Richard876
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2009 11:28

Re: T-mobile rekening 1900 euro.

Ongelezen bericht door Richard876 »

edit

Castell
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 nov 2008 13:57

Re: T-mobile rekening 1900 euro.

Ongelezen bericht door Castell »

Tampie, Natuurlijk heb ik ook verantwoording in deze situatie maar helaas is het anders gelopen. Ik belde ook meteen toen ik merkte dat mijn telefoon niet meer op zijn plek stond. Daar was het dus net iets te laat voor.. Maar dus als ik zou willen zou ik zo rond de 4000 gewoon kunnen bellen zonder dat T-mobile mij telefoon blokeerd? Het is dus niet waar wat de T-mobile verkoper mij heeft verteld, dat er limiet is van 1000 euro en dat als je daarna belt de verantwoording aan T-mobile is? Dat wil ik weten..

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: T-mobile rekening 1900 euro.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wat staat daarover in de Algemene Voorwaarden?

Overigens niet slim om met 2 usernames te posten !

Castell
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 nov 2008 13:57

Re: T-mobile rekening 1900 euro.

Ongelezen bericht door Castell »

Dat kan ik helaas niet terug vinden in de algemene voorwaarden.

Over de username. Ik zit op werk en dat is een account van een collega. (Die blijkbaar mij een beetje de grond in wilde boren overigens niet gelukt :lol: )

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: T-mobile rekening 1900 euro.

Ongelezen bericht door Yme »

Dit staat er in de AV:
8.6 T-Mobile kan van de Klant een voorschot of een betalingsgarantie van een nader door T-Mobile vast te stellen bedrag verlangen, onder meer in het geval dat de Klant in een beperkt tijdsbestek ongebruikelijk hoge kosten maakt of wanneer T-Mobile van mening is dat de Klant mogelijk de betalingsverplichtingen niet zal nakomen of indien de Klant geen vast zakenadres of vaste verblijfplaats heeft in Nederland.

Er wordt niet gesproken over een limiet dus dan lijkt het mij hoogst onwaarschijnlijk dat die er zou zijn.

Daarnaast staat er dat er een blokkade kan worden geplaatst niet dat er een blokkade zal worden geplaatst. Je kunt er dus niet van uitgaan dat de provider bij uitzonderlijk hoge kosten je sim zal blokkeren. Het zal er vast mee te maken hebben hoe je als klant geregistreerd staat. Betaal je vaak te laat dan zul je wel eerder geblokkeerd worden (groter risico) dan iemand die op tijd betaalt.
Het is uiteindelijk je eigen verantwoording zodra je een mobiel kwijt bent je toch actie onderneemt om zo min mogelijk geld kwijt te raken.
Klopt inderdaad. Staat uiteraard ook weer in de AV:
5.4 In geval van diefstal of verlies van de SIM-kaart dient de Klant dit onverwijld aan T-Mobile te melden en blijft de Klant aansprakelijk voor de gesprekskosten en eventueel andere gebruiksafhankelijke vergoedingen tot aan het moment waarop blokkering plaatsvindt.

Castell
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 nov 2008 13:57

Re: T-mobile rekening 1900 euro.

Ongelezen bericht door Castell »

Thnx !

Gesloten