LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
CreaTive2
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:12

Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door CreaTive2 »

Enige tijd geleden werd ik gebeld door Telfort, met het verhaal dat Debitel stopte met hun samenwerking met Telfort en verder ging met alleen KPN. Omdat ik een abonnement had bij Debitel, via het Telfort netwerk vond ik het erg netjes dat ik gebeld werd met een leuke aanbieding.

Mijn debitel abonnement was op dat moment:
300 smsjes OF 150 belminuten voor 8,95 per maand

Telfort bood mij aan:
200 belminuten EN 400 smsjes(!) voor 7,95 per maand

Dus ik dacht, dat is een goede deal, minder betalen en meer krijgen. Dus tijdens de voicelog nog een keer gevraagd om de 400 smsjes, want de mevrouw aan de telefoon had het steeds over een abonnement met 200 belminuten EN ik had op de Telfort website alleen 100 en 1000 smsjes zien staan.. "Ja meneer, het betreft een abonnement met 4004 sms berichten en 200 belminuten" kreeg ik te horen.

Dus ik ben akkoord gegaan en krijg vervolgens maar 100 sms berichten per maand!

Veel over gemailt, kan niet gewijzigd worden, ook gebeld naar een nummer van hen voor 0,30 per minuut (belachelijk.. voor klantenservice) maar het mocht niets baten.

Alleen als ik meer ga betalen kunnen ze het in 1000 wijzigen. Ik wil geen 1000, ik wil de 400 die me beloofd zijn, maar heb GEEN idee hoe ik dit moet aanpakken, aangezien ze niet eens hebben wat ze mij beloofde..?


Thx voor advies alvast :D

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Viocelog opvragen en Telfort hiermee om de oren slaan. evt. abb beeindigen, maar dan moet het wel op de viocelog staan.

CreaTive2
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:12

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door CreaTive2 »

Ik weet zeker dat ik toen der tijd tijdens het opnemen van de voice log vroeg: "Klopt het inderdaad dat er binnen dit abonnement 400 sms berichten aanwezig zijn?" Vervolgens werd er: "Ja dat klopt meneer" gezegd, waarop ik zei: "Dan ga ik akkoord".

Kan je de voice log zomaar opvragen?
Ik wil op zich niet weg bij Telfort, want ik heb laatst een internet bundel toegevoegd aan mijn abonnement etc. dat loopt allemaal prima!

Alleen kan ik er niet tegen dat ze glad weg liegen tijdens het verkoop praatje.

Sprookjesboot
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2009 18:31

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door Sprookjesboot »

wat een vervelende situatie zeg. Helaas geen onbekend fenomeen.
Wat je volgens mij het beste kan doen is een brief sturen.
Daarin zou ik de bewijslast omdraaien;

Graag ontvang ik van u de voice log waaruit blijkt dat mijn abonnement niet bestaat uit 200 minuten en 400 smsjes.
Dit is mij namelijk ten tijde van de koop wel bevestigd.


Mocht u niet in de gelegenheid zijn, deze voicelog aan mij te overleggen, stel ik voor dat u mij de 1000 smsbundel aanbiedt voor de duur van mijn contract en zonder kosten.
Deze 1000 smsbundel schijnt namelijk de enige mogelijkheid te zijn mij zonder extra kosten het beloofde aantal smsjes te leveren.

CreaTive2
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:12

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door CreaTive2 »

Meteen werk van gemaakt en Telfort gemailt via de klanten service op de website.

Bedankt tot zo ver, ik hou u op de hoogte uiteraard.

CreaTive2
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:12

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door CreaTive2 »

Reactie van Telfort..

------------------------------------------------------------------------

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Zoals wij aan ons systeem kunnen zien, zijn uw vragen en klachten al meerdere keren beantwoord via de e-mail. De klachten afdeling heeft uw probleem destijds in behandeling genomen.
Zij zijn tot de conclusie gekomen dat wij geen andere sms bundel voor u kunnen toevoegen in het systeem.

Zoals wij al eerder hebben vermeld, had u in de orderstatus van uw bestelde abonnement kunnen inzien wat voor sms bundel er was aangesloten.
Ook had u destijds bij de aansluiting van uw abonnement een e-mail met een order bevestiging ontvangen van uw bestelde abonnement.
Wanneer u de orderstatus van uw abonnement ook had nagekeken, had u kunnen nakijken wat voor abonnement er was aangesloten en deze nog kunnen annuleren.

Verder had u ook de mogelijkheid om het gehele contract binnen 7 werkdagen te annuleren toen het contract bezorgd is. U had hierbij gebruik kunnen maken van "recht op retour".
Dit houd in, dat u een ongeopende verpakking binnen 7 werkdagen terug kunt sturen.

Helaas heeft u hier geen gebruik van gemaakt, waardoor het abonnement dan ook niet meer te annuleren is.

Telfort bied dan ook geen sms bundel van 400 smsjes aan, en heeft deze tevens ook nooit aangeboden. De voicelog die bij het aansluiten / verkopen van uw abonnement waarschijnlijk is gemaakt, is niet meer te achterhalen. U kunt dan ook geen gebruik maken van een sms bundel van 400 smsjes, wij hebben deze niet in het systeem staan en het is onduidelijk of u verkeerde informatie hierover heeft ontvangen.
Wij vinden het verder erg vervelend voor u, toch kan de sms bundel niet gewijzigd worden.

Indien u alsnog gebruik wilt maken van de sms bundel van 1000 smsjes, kunt u deze laten toevoegen in het systeem. Hier zou u dan 11,95 euro per maand voor betalen.
Wanneer wij een sms bundel van 1000 smsjes toevoegen in het systeem, zal deze na 2 weken van start gaan.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.
------------------------------------------------------------------------

Wat moet ik daar nou mee? Als ik nu op vakantie zou zijn geweest toen ze het contract opstuurde o.i.d.?

Mijn abonnement zou 3 maanden later pas ingaan en zodra ik kon aanmelden via mijntelfort.nl heb ik geconstateerd dat het echt een sms bundel van slechts 100 betrof en toen meteen gemailt! (het duurde toen nog zo'n 2 en halve maand voordat mijn abbo in zou gaan.. ! )

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door mar42 »

Zegt genoeg de reactie van Telfort voicelog hebben ze ineens niet meer.
Komt hun wel uit nu de klant daar om vraagt, als het andersom was geweest, dan hadden ze de voicelog nog steeds in hun bezit gehad.

Zie je maar wanneer er het op aan komt om bewijs dan is het ineens weg bij hun. Wel makkelijk zo natuurlijk. En dan blijven volharden dat dit niet is geegd door de telefoon.

CreaTive2
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:12

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door CreaTive2 »

Mogen hun zoiets dan zomaar weggooien? Ik moet zelf mn afschriften van de bank 10 jaar bewaren?! Om maar te zwijgen over zakelijke archieven (30 jaar!) En hun mogen een (DIGITALE) voicelog gewoon weggooien binnen een halfjaar?!

Sowieso heb ik ze er vanaf het begin al op geatendeerd, dat als je een fout maakt je ook bereidt moet zijn deze netjes op te lossen. maar dat zijn ze dus echt NIET. :?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door mar42 »

Zou eens informeren bij juridisch loket, en vertel wat telfort heeft gezegd over de voicelog dat ze die niet meer hebben etc.
Je kan via hun site per mail de vraag stellen en je krijgt binnen 1 a2 dagen antwoord van hun. :wink:

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@CreaTive2

Wij betreuren dat uw kennismaking met Telfort stroef is verlopen. Is het mogelijk dat u het referentienummer van de e-mail online plaatst? Aan de hand hiervan leggen wij middels mail contact met u.

Daphne

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Maareh -

even wat anders - hoe weten zij dat jij daadwerkelijk een abbo hebt afgesloten?

Want als er geen voicelog is, kunnen ze dat ook niet aantonen, toch?

Beetje vaag verhaal, als het in hun nadeel is, is het bewijs ineens zomaar kwijt...

CreaTive2
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:12

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door CreaTive2 »

@Telfort webcare,
bij deze enige van mijn Incident nummers. Zoals u kunt zien heb ik meerdere malen geprobeerd het normaal op te lossen.

Incident: 090729-000321
Incident: 090625-000065
Incident: 090504-000454
Incident: 090225-000136

@ Guardian72, ja dat dacht ik dus ook! als ik nu niets betaal, moeten hun maar bewijzen dat ik een contract heb ondertekend? Raar.. ook niet van plan,

maar op dit moment zit ik wel DIK over de 100 smsjes heen, bedankt telfort :S

CreaTive2
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:12

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door CreaTive2 »

Ben van de week gebeld door Daphne van Telfort.
Met een netjes aanbod voor de 1000sms bundel, ik betaal iets meer en krijg nu 1000sms berichten per maand. Alles wat ik in eerdere maanden over de 100 sms berichten heen ben gegaan wordt terug gestort.

Toppie Telfort, zo ken ik jullie weer :D!

telecomgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:48

Re: Telfort 200 belminuten en 400 smsjes

Ongelezen bericht door telecomgebruiker »

Verwijderd

Gesloten