LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaring met golden toers

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
roosie17
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 19:02

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door roosie17 »

Het is in ieder geval duidelijk dat golden tours een vuil spelletje heeft gespeeld. Waarschijnlijk zit de directeur van golden tours van ons geld in Turkije!

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

IK KWAM DIT ARTIKEL TEGEN!!!!!!


Ik weet niet of er iemand is die hier iets aan heeft.

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/re ... euwe_hoop_

roosie17
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 19:02

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door roosie17 »

Ik denk alleen dat wij hier weinig aan hebben.
Meneer Debets had namelijk tegen ons gezegd dat we gerust een nieuwe reis konden boeken omdat we toch ons geld terug zouden krijgen.

Wij zijn dus al op vakantie geweest.

goi
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:37

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door goi »

hallo,allemaal

graag wil ik jullie melden als je een reisverzeking hebt kun je de verzekeringspremie terug vragen bij www.europeesche.nl .
het is misschien een klein bedrag maar toch zonde om te vergeten.
succes.

doelen
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door doelen »

Dames, Heren,

Wat doen we n.a.v. groeten van Max nog even afwachten of gezamenlijk een advocaat zoeken????

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

Ik verwacht niet dat de SGR over de brug komt na de uitzending van MAX, hoewel ze daar veel goodwill mee zouden kweken.

het is net wat die voorzitter van de consumentenbond zei, het zou niet meer dan normaal zijn dat deze mensen hun geld terug krijgen vanwege alle onduidelijkheid.

Ik heb het al bij de advocaat neergelegd met ook de vraag hoe de andere gedupeerden zich kunnen melden.
ik heb alleen nog niks concreets terug gekregen van de advocaat.

doelen
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door doelen »

Ik heb vanmorgen de Telegraaf een mailje gestuurd. Vanmiddag werd ik gebeld ik heb hem n.a.v. gisteren wat dingen verteld, hij ging de uitzending bekijken en bellen met de consumentenbond en het SGR. We moeten nu zoveel mogelijk publiciteit opzoeken misschien dat dat helpt.

goi
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:37

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door goi »

Naar aanleiding van de uitzending van max, denk ik dat we nog meer de media op moeten zoeken, en die debets, moet maar flink aanvoelen, wat ook wij voelen, in de hoop dat er toch nog iets gedaan word, zij hebben ons bij die schorsing toch niet aangeschreven of golden tours opgelegt dat er die 5 weken niet geboekt kan worden. Wanneer zijn zij er wel voor de consument? Het geld van de stichting is toch van de consument?.Op de site van sgr, kun je geoon het logo downloaden met pdf bestand, het moet niet gekker worden. Hoe houd je toezicht. Vooral media blijven zoeken!!!!

briegus
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2009 14:28

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door briegus »

Hallo

Ook ik heb na de uitzending van Max direct een retour mailtje geschreven naar Max. Ook heb ik het verzoek gedaan deze door te sturen naar Henk van De consumentenbond en de mevrouw van de ANWB. Hierin heb ik geschetst wat onder andere de fouten van de heer Debets zijn geweest. Altands hij had het als directeur zeker beter kunnen doen. Maar ook heb ik geschetst waarom de SGR alsnog beter éénmalig tot uitbetaling kan komen. Het schaad de SGR zeker niet. Er werd bij Max al aangegeven dat dit een bijzondere situatie was en de directeur hoeft na betaling zeker niet bang te zijn voor het scheppen van een precedent voor anderen. Wel moet hij dan gelijktijdig de regels aanscherpen. B.v door in de voorwaarden te zetten "EERSTE boeking c.q reservering is geldig. Altijd kijken op de dag van boeking". Dan is het allemaal een duidelijk verhaal voor een ieder. Ook ben ik dus van menig door hulp van de media, concumentenbond enz de heer Debets op menselijkle gedachte is te brengen. Ze hebben tenslotte ongeveer 50 miljoen euro in kas en praten hier over een éénmalig bedrag van ongeveer 150,000 euro. als uitkering door een ZEER bijzondere situatie.

roosie17
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 19:02

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door roosie17 »

Ik denk dat de media opzoeken ook een goed idee is!
Wij zijn gisteren bij groeten van Max geweest. Maar zoals jullie hebben kunnen zien zijn we niets wijzer geworden. Ze zijn er wel mee bezig bij groeten van Max. Van de ANWB en consumentenbond hebben ze ook gezamenlijk een brief naar het SGR gestuurd en ook van MAX zijn ze aan het bellen naar SGR maar ze willen gewoon niet.

Ik ga nog een stukje naar het AD sturen. Je kunt daar ook zelf stukjes inzenden. Misschien helpt dat?

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door meniles »

Even geheel offtopic, maar ik vraag me bij dit soort discussies altijd af wat de ANWB er mee te maken heeft.

ANWB is gewoon een commerciële organisatie en in die rol dus gewoon een concurrent van welk reisbureau/reisorganisatie dan ook.

Feitelijk vraag je in dit geval aan Samsung wat zij van een eventueel faillissement van Philips vinden.

Compleet irrelevant dus, maar dat schijnen ze bij MAX niet te snappen...

Zo en nu hou ik m'n mond weer.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door dia »

Er zijn toch meer touroperators die reizen verkopen zonder aangesloten te zijn bij sgr,is dat dan mr debets zijn schuld.
Als ze het logo valselijk gebruiken,kan mr debets daar dazn aan doen?denk het niet.
Sorry hoor begrijp deze dicuscie niet zo goed.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

Er zijn toch meer touroperators die reizen verkopen zonder aangesloten te zijn bij sgr,is dat dan mr debets zijn schuld.
Als ze het logo valselijk gebruiken,kan mr debets daar dazn aan doen?denk het niet.
Sorry hoor begrijp deze dicuscie niet zo goed.
Dan word het tijd dat je leert begrijpend te lezen.

iwana
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2009 18:35

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door iwana »

Ik ben het met Chief eens, laat die Dia even eerst zich verdiepen in de kwestie Golden Tours voordat hij of zij zo'n loze opmerking op het forum plaats.

Kranten benaderen vind ik een goed idee. Vraag mij trouwens af waarom de directeur van SGR niet wilde dat het interview werd uitgezonden.

Dit geval is nog nooit eerder voorgekomen. Het potje van de SGR wordt door ons consumenten gevuld. Er zit genoeg in, wat die 150.000 euro dat merken ze niet eens als dat uitgekeerd word, dat zou slechts 0,38% zijn uitgaande dat wanneer ze 40 miljoen in het potje zouden hebben.

Ik heb ter goede trouw gehandeld, ik heb de gids met alle logo's thuis liggen. Ik ben niet gek hoor, tijdens het boeken stond het logo van de SGR op de site.

Zowel mijn man als ik hebben met de SGR gebeld en gevraagd of wij ons geld terug zouden krijgen. En tot 2x toe werd ons vermeld dat wij het geld binnen 3 dagen gestort zouden krijgen. Niks werd er toen vermeld van de tijdelijke ontheffing. Mede door deze toezegging hebben ook wij inmiddels een nieuwe reis geboekt.

Maar ik ben doodziek van het feit dat ik mij opgelicht voel door zowel Golden Tours als de SGR.

Meneer de directeur van SGR beseft u wel dat heel veel mensen hierdoor in financiele problemen zijn geraakt? Slaapt u nog wel goed 's-nachts, nou ik niet hoor. Ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed.
En ik hoor u denken. Nog een paar weken en dan is iedereen het vergeten, nou echt niet. Bekijkt u het nu eens van een andere kant, van onze kant en denkt u er nog eens over na. Of geeft u eens een reactie hier op deze site. Wilt u anders dat wij met z'n allen bij u langs komen om persoonlijk ons verhaal toe te lichten?

We kunnen ook nog Wouter Bos benaderen, want de mensen van ICE SAVE hebben ook hun geld terug gekregen. Zij hadden ook in goed vertrouwen gehandeld.

En al die mensen die reageren met het feit dat het aan ons zelf ligt, dat zijn mensen die bij een reisbureau werken of bij de SGR.
Ach je hebt altijd betweters!

:shock: :idea:

Annemarietje66
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2009 15:05

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Annemarietje66 »

Nou meneer Debets heeft daar geen boodschap aan,
ik heb aan hem persoonlijk een brief gestuurd
(waar die overgens wel netjes antwoord op gaf)
dat de SGR gaat betalen, kun je vergeten..
Verder wil ik laten weten dat ik er ook heel ziek van ben,
hoe heeft dit kunnen gebeuren, ik kan aan niets anders denken.
Hoe kun je zo opgelicht worden,zonder dat het iemand wat kan schelen,
die machteloosheid..zoveel geld..en dan word er gezegd dat je het had kunnen weten..nou geloof maar.. ik heb opgelet!!..Zeker weten..
ik heb alleen niet elke dag gecheckt..

doelen
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door doelen »

Ik ben ook zeker niet van plan om het hier bij te laten zitten, ik denk dat we toch wel een kansje maken via de rechtbank. Ik denk dat we nog een weekje moeten afwachten en dan actie via een advocaat, als we met z'n alle samenspannen houden we de kosten beperkt en samen staan we sterk. IK KAN HET HIER NIET BIJ LATEN.

tommeke01
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2009 16:02

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door tommeke01 »

Ik heb 2 seizoenen voor Goldentours gewerkt in de reisleiding. Toen was er al ontzettend veel mis met deze reisorganisatie! Bij GT gaat het er niet eerlijk aan toe!

roosie17
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 19:02

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door roosie17 »

Tommeke, kun je hier meer over vertellen?
Weet je ook iets over boekingen enzovoort?

tommeke01
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2009 16:02

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door tommeke01 »

Goldentours probeerde altijd vluchten om te boeken, de geboekte kamers waren vaak niet beschikbaar , vluchten overboekt , en financieel zaten ze er toen al niet lekker bij...

Verder wil ik er niet teveel over kwijt hier op het forum

briegus
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2009 14:28

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door briegus »

:( Dag mensen ik zie dat het forum al wat aan het doven is. Ik hoop echter dat er nog wel wat door de consumentenbond wordt gedaan. Ik ben helaas daar zelf geen lid van maar heb na aanleiding van de Groeten van Max wel een brief geschreven. Ik heb echter ook nog een vraag.

"HOE IS HET GEGAAN MET DE MENSEN DIE INTUSSEN AL IN TURKYE OP VAKANTIE WAREN, ZIJN DEZE OPGEHAALD EN IS DAARBIJ WEL ALLES VERGOED???? of heben ze nu een vordering van de SGR lopen. Kan iemand daar op antwoorden".

Ook deze mensen zullen ongetwijfeld in de bewuste 5 en een halve week hebben geboekt. Mischien erg belangrijk voor ons allen.

Groetjes BRIEGUS

Gesloten