LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afschaffing Honden belasting

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
stofzuigertje

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Toeslag hondenvoer?

Ron 1 heeft leuk voorstel maar..

1 kleine honden worden dan goedkoper als grotere en die veel eten.

2 Hoe hou je grijze import in grensstreek tegen?

3 Mag je een fabriek en handel dit geven terwijl katten belastingvrij blijven?

Dus jou voorstel is niet haalbaar, bovendien is het een plaatselijke belasting en er zijn diverse gemeentes die niets vragen!
Er komt dus dan niets bij de gemeente en je weet ook niet meer hoeveel honden er in jou woonplaats zitten!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik sluit me aan bij Katja.

De echte honden liefhebber ruimt de uitwerpselen op.

Dat kan van eigenaren van katten en van pubers die alles op straat gooien niet gezegd worden. :wink:

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

Ik vind dat honden eigenaren deze belasting verdienen zolang ze de hondepoep niet zelf opruimen, een ander heeft de pech om in de poep van hun hond te gaan staan en de gemeentes hebben geld nodig om die rotzooi weer op te ruimen. Dus niet meer als goed dat de honden eigenaren dus dan ook betalen!

Ik zelf heb luipaard gekko's, die zitten in een terrarium zoals een aantal zullen weten. Deze beestjes moeten natuurlijk ook in een schone bak kunnen leven. Ik moet dit zelf doen, geen probleem. Waarom is het dan een probleem voor honden eigenaren om dat op te ruimen? Puur luiheid? :roll: [/url]

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door TdeHond »

Waarom is het dan een probleem voor honden eigenaren om dat op te ruimen?
Het is een mentaliteits kwestie.

Ik ben voor een flinke boete voor mensen die niet het verantwoordelijkheids besef hebben even op te ruimen. Kleine moeite.

Dat zou ook moeten gelden voor de jeugd. Ik telde b.v. 9 lege bierblikjes binnen 1 meter afstand v.e. vuilnisbakje.
:cry:

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

@TdeHond: Ben ik het mee eens, een fikse boete zou ook erg handig zijn, enige probleem is dat de Politie erg lui is in kleine dorpjes en de kleinere steden. Dus dan kan die boete nog zo hoog zijn, als er geen politie is, komt er ook geen boete :wink:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hier lopen stadswachten om te bekeuren. Maar waar de overlast is, is geen stadwacht. Helaas.

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

daarom, het is dus verstandiger om de hondenbelasting te houden

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door TdeHond »

ALs het voor honden gebruikt zou worden heb ik er geen bezwaar tegen. Maar het werd altijd voor andere middelen gebruikt.

De stadwachten hebben het te druk met uitdelen van parkeerboetes. :)

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Als mijn hond zijn behoefte doet op de stoep dan ruim ik het op maar doet hij zijn behoefte op een grasveld, geen speelplaats zijnde, dan laat ik het liggen. Niemand heeft er last van en ik betaal ervoor en voor een gekko, om maar een voorbeeld te noemen, betaalt iemand buiten de aankoopprijs niets aan belastingen hoewel ook die ontlasting ergens gedumpt moet worden.[Wel zielig zo'n tropisch dier hier in dit koude kikkerlandje in een glazen bak, dat zou ook verboden moeten worden.]
Tot slot: Eerst was het de haatcampagne tegen het roken en nu is de hond aan de beurt.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door ron1 »

Dus iemand die niets met honden heeft mag niet meepraten..haha..wat grappig.
Wat dacht u van het mileuaspect van de hondenstront ? Niet voor niets zijn het vaak mensen van de milieupolitie die bekeuren.Omhoog met die belastingen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Reintje,
Als ik hondenbelasting zou betalen dan zou ik het ook alleen opruimen als de honden het op de stoep doen. Ik betaal dan immers voor het opruimen ;)

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

@ron1

Lezen is overduidelijk niet jouw sterkste punt en wat dacht jij van al die blikjes, plastic verpakkingen en andere rotzooi die bijv. hier de scholieren dumpen terwijl afvalbakken op de hoek van de straat staan.
Wat zou er voor het milieu slechter zijn ????

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door ron1 »

Het gaat over honden, niet over vergelijkingn met anderen, in dit kader, scholieren,........ daar zijn wij nederlanders altijd erg sterk in, wijzen naar anderen, hou uw BEEST aan de lijn en laat het dier schijten op STRAAT en niet in parkjes e.d.

Een verbod op honden in de binnenstad van de grote steden zou ik een welkom heten, was laatst een discussie over op radio rijnmond,is serieus plan geweest.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door TdeHond »

ROTFL

Katja46
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2006 09:09

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Katja46 »

Reintje Vitesse, op het gras laat jij het liggen.
Ik ben een hondenbezitter die het wel opruimd en mag dus in de poep van jouw hond trappen.
En aangezien er velen zijn die precies zo denken als jij, zal de belasting alleen maar hoger worden.
En ik moet eerlijk zeggen, dat ik liever langs grasvelden zonder poep loop dan die vol liggen.
En dat heeft niks te maken met of ik al dan niet een hond heb.
Ik erger me in ieder geval blauw aan de lui die er zo makkelijk over denken de de rotzooi laten liggen.
En voor die mensen mogen ze wat mij betreft de hondenbelasting wel op 1000 euro per jaar zetten.
Moet je het maar opruimen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door TdeHond »

En voor die mensen mogen ze wat mij betreft de hondenbelasting wel op 1000 euro per jaar zetten
< AWGTHTGTATA? > < g >

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Reintje Vitesse, op het gras laat jij het liggen.
Ik ben een hondenbezitter die het wel opruimd en mag dus in de poep van jouw hond trappen.
Je zou er natuurlijk ook omheen kunnen lopen of je zou zelf op de stoep kunnen gaan lopen en de hond op het gras.Volgende keer zal ik er een vlaggetje insteken want nogmaals op het gras, geen speelweide zijnde, ruim ik het niet op daar betaal ik belasting voor :roll: :roll: Belasting je weet wel: het belasten van iets of iemand om de gemaakte kosten te dekken.
Het gaat over honden, niet over vergelijkingn met anderen, in dit kader, scholieren,........ daar zijn wij nederlanders altijd erg sterk in
Ben jij zo internationaal dat je dit soort zaken alleen aan Nederlanders kunt toedichten :roll: :roll:

Katja46
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2006 09:09

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Katja46 »

Ik loop wel op de stoep
Maar als ik het van mijn hond opruim moet ik nu eenmaal wel het gras op.
En het is niet altijd even licht.
Dus doe dan maar lichtgevende vlaggetjes:-)

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door petty1950 »

Dus doe dan maar lichtgevende vlaggetjes
:lol: :lol: :lol:
Geweldig idee!!! Wat zal dat ,n feestelijke shithole worden 8)
Voor ,n NOG leuker effect....drol bespuiten met lichtgevende gifgroen en barby-roze verf :twisted:
Dat valt onder openbaar kunstbezit hoor ...is vast wel ,n subsidiepotje voor en dat scheelt weer mooi in de kosten voor o.a. hondenbelasting nietwaar?
Sjeee wat heb ik toch weer goede ideeen 8) [/quote]

JannaSpi
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jul 2009 11:18

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door JannaSpi »

Ben een tijdje terug een aantal weken in Sneek geweest,zoals hun het daar doen moeten ze landelijk invoeren,prima object.
Dagelijks rijd er een poepzuig apparaat op de plek waar de hond zijn behoefte heeft gedaan. Dit is dan wel op een hondenuitlaatplaats.
Het is daar dan ook wel verplicht dat de mensen het opruimen en in de daar geplaatste hondenvuilisbakken die ook door het poepapparaat leeg gehaald word,maar zoals wij allemaal wel weten zijn er heel wat mensen die dat niet doen,ook al zeggen sommige van wel,ze laten het gewoon liggen en doen net of hun neus bloed.
En wat dacht je van de oudere of invalide/mindervalide mensen,die kunnen dat dan niet vanwege hun lichamelijke klachten,dan zou dit toch een mooi alternatief zijn. Dus gemeente Sneek mijn complimenten hiervoor. En zouden deze mensen dan daardoor geen huisdieren moeten kunnen nemen,omdat het hun niet lukt het op te ruimen,niet erg meelevend dan.
En zeg nou zelf er is al zo weinig werk door deze crisis,dus weer een baan gecreeert,toch.
Vies is het niet,het word door het apparaat opgezogen,dus aanraken hoeft niet.
Wat hondenbelasting betreft,vind dat heel ongelijk verdeeld,in sommige gemeenten hoef je helemaal niets betalen,bij de andere krijg je voor de 1e vrijstelling als je een minimum uitkering hebt en weer bij andere gemeenten word het als je meerder honden hebt dan is het bedrag van de 2e hond hoger dan de 1e en zo verder,dus bij sommige betaal je je letterlijk blauw.
Wil best betalen en dat doe ik dan ook,maar vind dan wel dat ze er iets voor moeten doen wat o.a Sneek doet.
Vind het zelf ook vies als ik erin trap,of dat iemand zijn hond op een looppad heeft laten poepen en het vervolgens laten liggen.
Kreeg een keer een grote mond van een buurtbewoner omdat mijn hond tegen de struiken van zijn tuin plaste,maar deze zelfde persoon had pas met zijn buren voor zijn huis een barbeque gehouden op het openbare grasveld waar kinderen spelen,en alles gewoon heeft laten liggen.
Maar dan wel een grote mond opzetten als mijn hond plast tegen de struiken vanwege zijn kinderen,maar wat om de rotzooi die hij laten liggen heeft en de mogelijkheid dat een klein kind die daar speelt het in zijn mond doet,ja daar word gewoon niet aan gedacht. Maar daar hoeven hun geen belasting voor te betalen,en wij honden bezitters wel.
Ik heb mijn honden daar ook geleerd om niet hun behoefte op dat veldje te doen ze zijn het gewend dat het niet mag en lopen er voorbij Ik ga naar de hondenuitlaat park kunnen ze ook lekker los spelen en rennen.
Wat ik ook onterecht vind dat als je je blauw betaald dat je dan toch een bekeuring kan krijgen als je hond ergens losloopt. Vind dat allemaal geld klopperij. Ja als een hond bijterigs is dan vind ik wel dat ze vast moeten en een muilkorf om moeten,je weet maar nooit wat er kan gebeuren. Dat arme beest kan er helaas niets aan doen,het word zo gemaakt door verkeerde opvoeding,vind dat daar meer en beter opgelet moet worden. Maar honden die niemand lastig valt die moeten los kunnen lopen,schaf anders de hondenbelasting af.
Want en een boete voor het los laten lopen en belasting vind ik niet redelijk.
Zo dat moest ik ook even kwijt.

Gesloten