LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kindervrije campings

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.

Ik wil graag naar een kindervrije camping

JA
56
41%
MISSCHIEN
9
7%
NEE
73
53%
 
Totaal aantal stemmen: 138

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

G7 lees eens al jouw berichten cq adviezen na op dit forum, waar je de AI hotels in Turkije promoot en adviezen geeft over reisburo,s vliegmij etc zuig je dat allemaal uit je duim.??

Met of zonder kinderen op vakantie gaan moet een ieder zelf weten, maar om nu bestemmingen te zoeken met een verbod op kinderen ???, zotter moet het niet worden :( 8)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door G7 »

Nu sla je toch echt een beetje door Henri. Ik heb nergens vermeld dat ik naar een bestemming wil gaan, waar het verboden is voor kinderen, als dat uberhaupt al bestaat. Als ik dat wel gezegt heb, quote het dan eens hier!!! :x

Mijn partner en ik gaan zoveel mogelijk als het kan in het voor en naseizoen, wanneer er niet teveel kinderen zijn, om al die redenen die hierboven al vermeld staan en waar ik ook mijn steentje aan heb bijgedragen.

Je verzint er zomaar wat bij. Dat ik hier en daar weleens adviezen geef over vakantie's, of mee discusseer, heeft niets met mijn vakantieplanning te maken en al helemaal niet naar Turkije, want ga net zo lief naar Spanje.

Alleen, zul je mij NOOIT met een rolletje wc papier zien gaan lopen, of afwasteiltje in mijn vakantie. Vandaar UAI, maar half pension is ook goed hoor! Per slot van rekening heb ik vakantie. 8)

Blijf jij nu maar lekker met het grut op de camping in Brabant staan, kun je ook daar weer over mee discuseren.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

G7 je klets maar een eind raak, natuurlijk zoek je intensief naar campings met een verbod op kinderen en honden, G7 lees je eigen verhalen eens terug. Bij bezoek van een wc gebruiken de meester mensen toiletpapier G7, jij je ??

Natuurlijk ga ik met veel plezier met onze kleinkids naar campings in Limburg en Belgie, heb je daar ook al bezwaar tegen ?..

Ik vind het bijzonder triest dat mensen kinderen bewust gaan ontwijken, hoe doen zij het op familie bijeenkomsten?

ylod
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2009 18:22

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door ylod »

waar het in essentie om draait is dat er een -steeds grotere groep mensen-hechten aan een vakantie accomodatie zonder al teveel lawaai. Deze mensen willen en plek om tot RUST te komen. Zie de stijgende vraag naar dit soort accomodatie. Of dit lawaai nu door kinderen veroorzaak wordtt of door radio's van mensen die geen rekening houden met anderen doet er niet toe. Ik hou van kinderen en heb ze regelmatig thuis op bezoek, maar als ik in een openbare gelegenheid ben , restaurant, hotel of camping wil ik graag dat er een zekere mate van rust heerst en dat mensen die met kinderen naar deze gelegenheden komen de kinderen zodanig opgevoed hebben dat ze anderen niet -overmatig- storen. (Ja echt die kinderen bestaan en zijn geukkig ook; ik ken ze) En als dat niet kan naar specifieke familiehotels of campings gaan. Zie niet in waarom je dat onderscheid niet mag maken.

ivar85
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:39

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door ivar85 »

Dat je graag naar een kindvrije camping wil gaan wil trouwens niet zeggen dat je een kinderhater bent. Het wil alleen maar zeggen dat je een tijdje geen gezeur aan je hoofd wilt hebben van andermans kinderen. Is toch niets fouts aan?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

Dat je graag naar een kindvrije camping wil gaan wil trouwens niet zeggen dat je een kinderhater bent. Het wil alleen maar zeggen dat je een tijdje geen gezeur aan je hoofd wilt hebben van andermans kinderen. Is toch niets fouts aan Ivar gaat ervan uit dat er alleen zeurende kinderen zijn, de ego van de yuppies zonder kinderen is schrikbarend te noemen :( (*-*)

ivar85
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:39

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door ivar85 »

Als kinderen zeuren heb je er last van, anders niet, dus dan zou je niet naar een kindvrije camping hoeven. We leven nu eenmaal niet in een
wereld waar kinderen niet zeuren. Zeuren hoort bij kinderen.
Ik heb 2 kinderen dus weet heus wel hoe kinderen zijn. Alle kinderen zeuren, in meer of mindere mate. Heeft niets met opvoeding te maken maar met kinderen.

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door edith59 »

Ach ivar ik weet niet of er iemand tegen het gebral van henri op kan!haha maar je doet een verwoede poging...(henri het is..het of een ego niet de ego..kennelijk vind je het een mooi woord want je blijft het maar heralen..net als yuppen..wat sneu dat je zo'n beperkte woordenschat hebt en zo weinig echte argumenten. iemand zei dat je alleen op deze site kwam on vervelend te doen (noemde een ander woord)..en dat lijkt er wel op..jammer..zoek een hobby)

't Gekke is dat veel mensen met kinderen zich aangevallen voelen als iemand geen zin in kinderen heeft..dat zou het zelfde zijn als ik boos zou worden op iemand die bang is of een hekel heeft aan paarden. Gelukkig mag je in Nederland nog keuzes maken..ook al is dat voor veel mensen erg lastig.

Veel mensen in het onderwijs werken zich het hele jaar een slag in de rondte met kinderen en willen dan in de vakantie rust.even geen kinderen..kan me niet voorstellen dat dat kinderhaters zijn!hahah.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door mar42 »

't Gekke is dat veel mensen met kinderen zich aangevallen voelen als iemand geen zin in kinderen heeft..dat zou het zelfde zijn als ik boos zou worden op iemand die bang is of een hekel heeft aan paarden. Gelukkig mag je in Nederland nog keuzes maken..ook al is dat voor veel mensen erg lastig.
Het heeft niks met aanvallen te maken, het gaat er hier om hoe jullie zelf over kinderen en hun ouders spreken. Zoals ze hebben geen opvoeding genoten etc, en dat stoort ouders met kinderen.

Nogmaals dat jullie een iegen comping zonder kinderen wilt is jullie eigen keuze, en daar is ook niks op tegen.
En ook het feit dat jullie dit op dit soort forums dit neerzet, had je van te voren dit soort reacties kunnen verwachten.
En heeft niks te maken met de vergelijking die jij maakt over dat iemand bang of een hekel aan paaren heeft.
Dat staat hier niet ter discussie, en raakt kant nog wal.
En er word hier ok niet gezegd dat je geen hekel aan een kinderen mag hebben, ook dat is ieders eigen keuze.
Alleen als je dat neer zet kan je wel verwachten dat daar op gereageerd gaat worden.

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door edith59 »

volgens mij heeft het alles met aanvallen te maken..dit is een site voor mensen die bewust geen kinderen hebben gekozen in hun leven..en hier willen ze graag van gedachten wisselen met elkaar. Als je dan niet tot deze mensen hoort en je toch op deze site wilt komen is het f=vreemd dat je je tegen hen afzet. Eeen aantal mensen op deze site roept de gekste dingen, yuppen, grote ego's, kinderhaters etc..en dat slaat nergens op. daarbij gaan deze mensen steeds fanatiek in tegen meningen op beledigende wijze..en waarom? ga dan naar een andere site met mensen die net zo denken als jij of wees beschaafd en probeer te discussieren.
Over het gedeelte " geen opvoeding genoten" kan ik alleen maar zeggen dat er veel kinderen niet echt best opgevoed zijn en worden..lees de bladen, kranten, kijk programma's zie de oprukkende cursussen voor mensen die het niet kunnen bolwerken met kinderen etc. dat is een gegeven..maar dat anderen daar last van hebben is dus een uitvloeisel daarvan. Je zult op deze site dus ook niet lezen dat mensen kindren haten omdat het kinderen zijn...nee men ergert zich aan de verplichting kinderen leuk te moeten vinden, kinderen te moeten accepteren of ze zich nu wel of niet kunnen gedragen. natuurlijk zijn de ouders schuld als kinderen zich niet gedragen maar dat neemt niet weg dat deze kinderen overlast veroorzaken en dat anderen (ook mensen met kinderen) zich daaraan ergeren. Een leuk onderzoek dat een aantal maanden geleden gehouden is liet zien dat alle ouders vonden dat zij heel goed opgevoede kinderen hadden maar dat de kinderen van anderen slecht opgevoed zijn....

De vergelijking met mijn paarden..of hinden zo je wilt raakt wel kant en wal aangezien ik hier een vergelijking maak over voorkeuren waar anderen problemen mee hebben.

bartels jam
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2009 21:26

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door bartels jam »

Camping De Koeksebelt is een gezellige kinderrijke camping in het toeristische Ommen. Het ligt direct aan de vecht. Er o.a. is een Recreatieruimte, een sportveld, een bos en een gezellige kantine.

Het recreatieteam zorgt voor knutselen, sport & spel, theater en nog veel meer. Je kunt bijvoorbeeld broodjes bakken, je zelfgemaakte bootje laten varen op de vecht en met je ouders op zoek gaan naar enge mensen zonder kinderen.

belenna
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 dec 2003 09:52

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door belenna »

"en met je ouders op zoek gaan naar enge mensen zonder kinderen."

Bartel jam, ik vind je met deze opmerking te ver zijn gegaan. Beledigend en zonder respect naar mensen zonder kinderen. Jammer dat je zo met je medemensen omgaat.
Bijzonder respectloos.

bartels jam
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2009 21:26

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door bartels jam »

Weleens gehoord van humor ? Zo te lezen dus niet ! Heb zelf ook geen kinderen maar het onderwerp van TS is sowieso niet de moeite waard om je daarover zo druk te maken.

Have a nice holliday :D

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ach ivar ik weet niet of er iemand tegen het gebral van henri op kan!haha maar je doet een verwoede poging...(henri het is..het of een ego niet de ego..kennelijk vind je het een mooi woord want je blijft het maar heralen..net als yuppen..wat sneu dat je zo'n beperkte woordenschat hebt en zo weinig echte argumenten. iemand zei dat je alleen op deze site kwam on vervelend te doen (noemde een ander woord)..en dat lijkt er wel op..jammer..zoek een hobby) Edith hoe noem jij jouw beledigingen en onwaarheden ?? Ik noem dat op de man/vrouw spelen:(*_*)

Onderwijzers werken zich een slag in de ronde ? waar haal jij dat vandaan, alsof uitsluitend onderwijzend personeel hard werkt ?, de woordenschat van onderwijzend personeel is uiteraard zeer uitgebreid LOL :) poen poen

Nogmaals dit is een merkwaardig onderwerp :::: mensen willen geen kinderen om zich heen op hun vakantie etc, toleren ze kunderen in het algemeen wel? ook binnen hun familie kring? lijkt me van niet

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Henri. Steek je tijd eens in, hoe leer ik quoten. Nu lijkt het net, alsof je het gekopierde zelf schrijft. :P
Nogmaals dit is een merkwaardig onderwerp :::: mensen willen geen kinderen om zich heen op hun vakantie etc, toleren ze kunderen in het algemeen wel? ook binnen hun familie kring? lijkt me van niet
Nee hoor Henri, dat is helemaal niet waar. Heb vanmiddag nog met de kleinkids bij de MD gezeten en ga dan bewust al niet bij die ballenbak zitten, maar er waren er weer een paar bij.... die kon je bij wijze van spreken bij de buren horen gillen en schreeeuwen en dan zeg ik op mijn beurt, waarom zeggen die ouders daar niets van? Waarom moeten ze zo hysterisch schreeuwen? Dat bedoel ik b.v. met opvoeding en daar mag mar42 zich ook best door aangesproken voelen, want daar trek ik me toch niets van aan.

Ik zeg hierbij..... mijn kleinkids doen dat niet. Echt niet, omdat ze weten dat het niet hoort, zo te gillen. Zouden ze het wel doen ..., dan zeggen we als grootouders er wat van. Het zijn zeker geen heilige boontjes, maar weten zich gelukkig wel te gedragen. Ik geniet daarvan!!! :wink:

Toch wel leuk dat deze topic iedere keer weer ophoog gehaald wordt he!!! :D

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door mar42 »

Ik voel mij niet aangesproken hoor, moeten jullie weten wat jullie vinden en denken.
Het gaat er alleen om dat als er "commentaar" word gegeven door ouders met kinderen, op dit topic dan mag dat ineens niet.
En word er gezegd dat het topic over kindvrje campings gaat.

Ik heb gezegd dat het logisch is als je hier zo'n topic start, dat je kan verwachten dat er "commentaar"gegeven word door ouders met kinderen. Vooral als je commentaar geeft ver slechte opvoeding etc etc.

Het zal mij een worst zijn hoe een ander zijn kinderen opvoed, ook al schreeuwen ze de hele boel bij elkaar, is niet mijn probleem. En ga daar ook niet over zitten zeuren.
Iedereen voed zijn kinderen op zoals hij denkt dat het goed is, en wat een ander daar van vind is zijn probleem.

Kinderen hebben ook wel eens een uitlaatklep nodig, en daar is idd een ballenbak goed voor om daar je energie in kwijt te kunnen. En dat dat dan met veel lawaai gebeurd ja jammer dan.
Mensen storen zich tegen woordig over al aan.

bartels jam
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2009 21:26

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door bartels jam »

Heb jij wel eens stevig gebaald wanneer je op vakantie bent om eens flink uit te rusten maar dat je ergens terecht bent gekomen waar het wemelt van de gezinnen met krijsende kinderen? Daar gaat je rust! Veel mensen blijken hier last van te hebben en gaan daarom steeds meer op zoek naar kindervrije hotels, campings en vakantieoorden.

Jos van Noord van de Telegraaf stelt dat kindervrije hotels, campings en vakantieoorden de toekomst hebben. Een conclusie die hij gerust durft te stellen gezien de vele honderden reacties die hij onlangs kreeg op de vraag: hinderen vakantiekinderen?

"In onze vergrijzende samenleving heeft de overgrote meerderheid van de ouderen zeker tijdens hun vakantie geen enkele behoefte om opgescheept te worden met het jengelgrut van anderen," zegt Van Noord op de website van de Telegraaf. Mensen zorgen er zelfs voor dat ze vakantieweken uitkiezen waarbij ze er bijna zeker van kunnen zijn dat ze zo min mogelijk last hebben van jammerende, schreeuwende en huilende kinderen.

Maar niet enkel ouderen schijnen graag in een kindvrije omgeving te vertoeven, ook steeds meer jongeren willen op vakantie zonder kindergegil, geschreeuw en gekrijs. "Voor veel Nederlanders, zo blijkt, is zo zoetjesaan de grens bereikt met de vakantievierende Tokkies en Flodders, wier luidruchtige kinderen álles mogen," zegt Van Noord.

Maar volgens de lezers ligt het niet zozeer aan de kinderen. Veel lezers mailden Van Noord met de melding dat zij beslist geen hekel hebben aan kinderen maar wel een groeiende afkeer van onopgevoede ouders die hun kinderen niet in de hand hebben en alles van ze accepteren.

Het is inmiddels al zo erg geworden, dat niemand nog wat durft te zeggen als kinderen zich misdragen uit angst voor de nogal onvriendelijke reacties van de ouders. Van Noord ontving mailtjes van stewardessen, onderwijzers, obers, campingbeheerders, opvangjuffen en hoteleigenaren die vertelden dat zij al dikwijls bedreigd zijn door de ouders wier kinderen zij tot de orde riepen. "Alles moet kunnen, degene die er wat van durft te zeggen, is de boeman."

De vakantieterreur is trouwens niet enkel in het buitenland, ook tijdens schoolvakanties valt er in veel Nederlandse straten nog maar weinig te genieten van zon en rust wanneer kinderen buitenspelen zonder enige bemoeienis van de ouders.

"Even buiten in m'n eigen tuintje een boek lezen, is er dan niet meer bij," schrijft lezeres Mieke naar de Telegraaf. "Schreeuwen en krijsen, ze lopen telkens in mijn tuin, klimmen op de schutting en beschadigen met hun fietsjes mijn auto, die op mijn eigen oprit staat. Als ik ze wegstuur, komen de ouders. Dan ben ík een ouwe zeur: zeker nooit jong geweest! De kinderen voelen zich daardoor gesterkt om nog harder te gillen."

De slachtoffers van onopgevoede kinderen en hun aso-ouders, díé hebben het gedaan. De ‘opvoeders' komen met allerlei kulargumenten als ‘die zeurpieten begrijpen niet dat de kinderen straks hun ouwe dag moeten betalen' of ‘die knorrige oudjes moeten maar op een eiland gaan wonen, in een hutje op de hei. We leven nu eenmaal in een overbevolkt land en het is vakantie!'

Tuurlijk, de kinderen mogen best plezier maken thuis of op hun vakantiebestemming en je hoeft ze heus niet van hun vrijheden te beroven, maar een beetje beter opvoeden en ze leren dat ze ook rekening moeten houden met anderen, kan zeker geen kwaad! Dan is het voor iedereen leuk en niet alleen voor de kinderen en hun ouders die al lang blij zijn dat ze zich even niet met de kids hoeven te bemoeien.

Gezien alle reacties die Van Noord kreeg, voorspelt hij dat het aantal vijftigpluscampings en andere kindervrije vakantieaccommodaties de komende jaren dan ook verder zal toenemen.

Wat vind jij? Zal het voor jou allemaal een worst wezen dat je schreeuwende kinderen om je heen hebt tijdens de vakantie of pleit jij ook voor kindervrije accommodaties? Of moeten de kinderloze vakantiegangers dan gewoon maar in het voor- en naseizoen op vakantie zodat de kans op jengelende kinderen een stuk kleiner is? We horen graag jouw mening!

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door edith59 »

Mooi stuk bartels jam...je bent echter nog een catagorie vergeten; veel jongeren, waar ik mee werk, klagen al over dezelfde overlast tijdens hun stages, bijbaantjes, uit eten gaan of uitstapjes.. Lastig is dat juist de ouders die de overlast veroorzaken dit niet willen erkennen en dus ook niet kunnen/willen veranderen. Tragisch zijn de voorbeelden van ouders de de grip op hun kinderen zo totaal kwijt zijn dat ze wanneer een ander de kinderen corrigeert(onderwijzers, eigenaren van restaurants of campings, agenten) ze het voor de kinderen opnemen tegen degene die corrigeert waardoor de kinderen zich inderdaad gesterkt voelen in hun gedrag. Vond het wel een goed idee dat laatst in de politiek genoemd werd, dat iedereen die een kind krijgt zich op moet geven voor een opvoedcursus.. Voor veel dingen moet je in dit land een diploma halen of een aantekening, cursussen doen maar voor zoiets als kinderen opvoeden niet; iedereen mag ze zo krijgen of ze instaat zijn ze op te voeden of niet. Veel kinderen zijn daar dan ook de dupe van; mishandeling, verwaarlozing, geweld, t mee geven van weinig tot geen sociale bagage, armoede, uit huis plaatsingen etc

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

De Telegraaf kun je met een korreltjer zout nemen incl. de voor eigen parochien blatende v Noord, inderdaad deze v Noord wil/heeft geen kinderen.

G7 fijn dat jij als opa de kleinkids meeneemt naar McD , in die omgeving komt het lawaai van iedereen af, de ballenbak is vermoedelijk nog het rustigste gedeelte van de eet schuur.


Edith gaat ervan uit dat onderwijzers de opvoeding overnemen van falende ouders,waar haalt zij deze veronderstelling vandaan , een erg eenzijdige kijk op de ouders van de aan haar toevertrouwde kinderen.

Uiteraard ga ik wel vanuit dat ouders en/of grootouders de kids in het gareel houden, in het zwembad speeltuin etc mogen zij zich wel uitleven, het lijkt me ongezond om een tweedeling in de maatschappij te wiillen doorvoeren met een verbod op kinderen in openbare gelegenheden, het moet niet eenzijdiger worden in onze maatschappij, (*_*) :)

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door mar42 »

Mooi stuk bartels jam...je bent echter nog een catagorie vergeten; veel jongeren, waar ik mee werk, klagen al over dezelfde overlast tijdens hun stages, bijbaantjes, uit eten gaan of uitstapjes
Ben benieuwd hoe oud die jongeren zijn dan volgens jou die zogezegd ook klagen over de herrie.
En die uitstapjes zullen wel naar de pretparken zijn neem ik aan, ja wat wil je dan zeg, moeten kinderen daar dan ook al stil zijn. Het moet echt niet gekker worden.
En tijdens de stages hebben de jongeren hier ook last van, waar lopen zij stage dan, bij de opvang zeker, ja sorry hoor dan mnoet je daar niet gaan werken.
Dit slaat echt werkelijk nergens op.

Gesloten