Ik ben uitgezonden door een Nederlandse (ministerie) werkgever naar het buitenland. Ben gewoon in Nederland belastingplichtig (vul trouw jaarlijks de aangifte inkomstenbelasting in).
Omdat ik binnen 1 jaar (en dat is volgens mij essentiele informatie) repatrieer naar Nederland wil ik een huis kopen.
Mijn vraag is of dit kan met het behoud (recht op) van hypotheekrente aftrek?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aftrek hypotheekrente terwijl woonachtig in Buitenland
Re: Aftrek hypotheekrente terwijl woonachtig in Buitenland
Volgens mij als je in het buitenland werkt voor het ministerie kan je je hypotheekrente ook aftrekken, net zoals de rest wat je aftrekt van de belasting, ook omdat je hier gewoon je belasting betaald.
Re: Aftrek hypotheekrente terwijl woonachtig in Buitenland
Als hij een huis koopt om daar zelf in te gaan wonen (daar heeft hij het over), wordt toch altijd aan die voorwaarde voldaan? Dan zie ik het probleem niet. De koop gaat bijna altijd aan de bewoning vooraf.
Of gaat hij die woning eerst nog een jaar verhuren?
Ik neem aan dat het om een woning in Nederland gaat en niet in het land waar hij momenteel verblijft.
Enfin, de Belastingdienst moet hem hierop zeker antwoord kunnen geven.
Of gaat hij die woning eerst nog een jaar verhuren?
Ik neem aan dat het om een woning in Nederland gaat en niet in het land waar hij momenteel verblijft.
Enfin, de Belastingdienst moet hem hierop zeker antwoord kunnen geven.