LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank maakt verhuizen moeilijk

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MissCaroline
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2009 14:54

Rabobank maakt verhuizen moeilijk

Ongelezen bericht door MissCaroline »

Ik ben aan het verhuizen van het ene naar het andere adres. Werk fultime en moet s'avonds nog een hoop dingen doen, veel tijd om allerlei instanties langs te gaan heb ik niet.

Ik heb bij meerdere banken een rekening oa ASN, DSB, ING. Bij al die banken kan ik gewoon via een formulier van internet of via een zelf geschreven briefje mijn verhuisbericht doorgeven. Prima, zo geregeld.
Bij de Rabobank moet ik of langs gaan op kantoor of via de verhuisservice van TNT post inschakelen. Ik kies voor de laatste optie.
na bijna 2 weken ontvang ik op mijn nnieuwe adres een brief waarin staat dat ze het verhuisbericht hebben ontvangen maar niet doorvoeren. Omdat ze eerst telefonisch een en ander willend oornemen. Wat een gedoe zeg.
Waarom kan de Rabo niet doen zoals alle andere banken? En daar betaal ik dan nog geeld voor ook, terwijl DSB gratis is.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Rabobank maakt verhuizen moeilijk

Ongelezen bericht door Noble »

Waarom kan de Rabo niet doen zoals alle andere banken? En daar betaal ik dan nog geld voor ook, terwijl DSB gratis is.
Omdat..... omdat ze SERVICE willen verlenen.. :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank maakt verhuizen moeilijk

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarschijnlijk is de Rabo in je nieuwe woonplaats een andere organisatie. De rabobank bestaat nl. uit een aantal losse lokale rabobanken. Als je naar een andere regio gaat, met een andere lokale rabo, dan betekent een verhuizing niet alleen een simpele adreswijziging, maar ook dat je naar een andere rabo moet. In feite moeten er dan dus (op de achtergrond) bij de nieuwe rabo rekeningen geopend en bij de oude gesloten. Dat levert dus wat meer werk op, zodat ze er waarschijnlijk zeker van willen zijn dat je alles wat je bij de oude hebt lopen ook bij de nieuwe wilt. (En wellicht wil je ook meer dan je had...)

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Rabobank maakt verhuizen moeilijk

Ongelezen bericht door Quisquid »

Het staat je bij de Rabobank vrij bij het "oude" Rabobankkantoor te blijven, als je dat wilt.
Als je bij je verhuizing ook wilt overstappen naar een andere plaatselijke Rabobank, dan moet je dat aangeven.

Voor hypotheken geldt iets bijzonders.
Hypotheken zijn vaak gegeven aan de "oude" plaatselijke Rabobank. Stap je over naar een andere plaatselijke Rabobank en wil je daarnaartoe ook de bestaande hypotheek meenemen (bijvoorbeeld als het oude huis niet wordt verkocht, of als er méér onroerend goed als onderpand is), dan zul je strikt genomen een nieuwe hypotheekakte moeten hebben. Tenzij de hypoptheek tévens op naam staat van de overkoepelende Centrale Rabobank. En vaak doet men dat zo bij de Rabobank, zodat in dergelijke gevallen de Centrale Rabobank dit kan overnemen.

Wellicht hanteert de Rabobank om veiligheidsredenen strengere eisen aan het doorgeven van adreswijzigingen (om misbruik tegen te gaan).
Als dat zo is, kun je daar alleen maar blij om zijn, ook al geeft dat wat extra rompslomp.

Maar zeg nou zelf, hoe vaak verhuis je?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Rabobank maakt verhuizen moeilijk

Ongelezen bericht door CB »

Maar zeg nou zelf, hoe vaak verhuis je?
Gemiddeld verhuizen inwoners van nederland 1x in de 7 jaar.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Rabobank maakt verhuizen moeilijk

Ongelezen bericht door Quisquid »

Iets minder vaak. Het stond lange tijd op eens in de ongeveer 8½ jaar, maar in deze economische tijden wordt momenteel wat minder verhuisd.

Het blijven overigens gemiddelden. Er sijn mensen die wel elk jaar lijken te verhuizen. En ik weet ook een man te wonen die nu 98 of 99 jaar is en die nog altijd woont in het huis waar hij is geboren, zonder ooit verhuisd te zijn.
Overdrachtsbelastingtechnisch gezien is dat geen grote bijdrager aan 's rijks schatkist. :|
Maar dat blijven uitzonderingen.

Gesloten