LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kraskaarten Tenerife

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Nomar
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2009 21:36

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Nomar »

Mijn ouders zijn hier dus ook ingetrapt.... na thuiskomst hebben ze het verteld dat ze door Your Dream Holidays benaderd waren (op precies dezelfde manier als eerder omschreven).

Nu hebben zij maar een deel aanbetaald, en weten niet wat ze nu moeten doen. Ik zag ik dat er iig geadviseerd werd het restant bedrag iig niet te betalen. Maar als ze dat doen, is daar dan de kous mee af?? Iemand advies wat we kunnen doen? Het is alleen meer dan 15 dagen geleden, ivm het OMIC verhaal...

Gr. Nomar

gerrie06
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 23:40

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door gerrie06 »

Op zoek naar informatie:.
Ik ben om mijn geinvesteerde geld terug te krijgen in het stadium van voorbereiding bij een Spaanse advocaat, teneinde een civiele zaak , dan wel een strafzaak wegens oplichting aan te spannen tegen Carpe Diem.
Wie kan mij helpen aan de laatste actuele informatie m.b.t. Carpe Diem.
Bestaan ze nog, zo nee zijn ze failliet verklaard? Zijn ze verder gegaan als Yourdream Holidays (een email van enige tijd geleden gericht aan Carpe Diem werd beantwoord door Yourdream Holidays). Volgens informatie van Yourdream Holidays (Claudia) "handelen zij Carpe Diem problemen af". Carpe Diem zit niet meer op het bekende adres, maar zou volgens Claudia nog wel een vertegenwoordiging hebben in het Bel Air Hotel. Zijn er mensen die het een en ander kunnen aanvullen, dan wel bevestigen.Ik hoor het graag.

arsinl
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2009 00:13

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door arsinl »

Het kan ook anders, tenminste als je ervaring hebt met dit soort bedrijven. Wij hebben dat, omdat wij al na mijn pensionering in 1997 veel reizen. Wij, mijn vrouw en ik, doen nl altijd mee aan dit soort uitnodigingen. Dit kan gerust, als je weet wat je doet. Nooit iets tekenen en nooit iets betalen daar gaat het om. :idea: We zijn 13 januari van 6 weken verblijf van L Americanos terug.
Aangesproken, gekrast, gewonnen, naar hotel BelAir Adeje, 90 min in de zon op het terras. Gebruikt gratis: 4 koffie, moet je wel om vragen, 2 cola light. aanbod afgewezen, prijs gewonnen 2 weken tenerife, niet aanvaard, prijs van 2 liter goede wisky(wel aanvaard), dit was voldoende voor de gehele vakantie, 2x taxi van 10 euro en niets aanvaard. :D

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door sjoegel »

Met veel verbazing dit topic gelezen. Je moe wel enorm stom, naief en tokkie zijn om hier in te trappen.

arsinl
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2009 00:13

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door arsinl »

Geen sjoegel van begrepen dus. Lees toch eens!! Als je het dan nog niet snapt dan weet ik het ook niet meer. Anderen zijn hier mogelijk mee gediend, nogmaals hoe het ook kan

heinenenzwaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2009 20:21

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door heinenenzwaan »

Hallo,

Ik ben gebeld door een Belgische mevrouw Dominique van Mol (is ze bekend bij iemand) Dat wij een gratis verblijf krijgen van 1 week op Tenerife in Tenerifedreams. Weet iemand iets hierover wat dit is misschien is dit ook iets van oplichting!!!

tenerifeganger
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2009 23:27

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door tenerifeganger »

Carpe Diem bestaat niet meer. Gevlucht voor alles wat ze gedaan hebben destijds onder TSH.

De "zaak" is voortgezet op Bel Air Resort, Urb. San Eugenio Alto Parcela 54, 38660 Playa de las Americas, Adeje-Tenerife. 0034 922 718 210

Dit Bel Air Resort wordt gedirecteurd door Coby Visscher. Carpe Diem heet nu Van Gogh Promotions (ook daarvan is Coby de baas) en de verkoop is tegenwoordig voor RCI. Een aantal oude Carpe Diem werknemers zijn daar te vinden (o.a. de Nederlandse bureau chef) aangevuld met een aantal nieuwe Belgische mensen van Van Gogh Promotions.

Dit is wat ik er van weet.

milo81
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2009 22:00

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door milo81 »

In 2006 zijn mijn vriend en ik benaderd in tenerife op straat en ja we hadden ook gewonnen en zijn er ingetrapt, we raakten aan de praat met ene Jamy (zij werkte voor het European Coast & Sun Holidays S.L.) en vertrelde dat het niks met timeshare te maken had. We zijn nu een aantal jaren verder en werd ik gisteren ineens gebeld door een belgische dame Coby de Vos van Palmtree Projects met de mededeling dat cash-back failliet is en dat cash-back aan nog niemand geld hebben uitgekeerd en nu komst het mooie Paltree wilt ons vakantiepakket overnemen voor €10.000,00 maar hiervoor moeten we wel naar Tenerife komen. Ik heb gezegd dat ik hier rustig overna wil denken, vandaag heeft ze me weer gebeld en bleef maar door drammen dat ik het aan hun moest verkopen ik werd gek van dat mens en heb de telefoonverbinding verbroken.

Zijn er meer mensen die door hun zijn benaderd of zijn er mensen die weten of Palmtree echt is of is dit weer zo'n verkooppraatje.

Haverkamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2009 19:43

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Haverkamp »

Mij overkwam hetzelfde, vorig jaar mij een proefpakket aan laten smeren van Club Class Congierge op Tenerife. We zijn nu bezig dit uit te proberen, volgende week gaan we op vakantie, we zijn niet veel goedkoper uit, en of de kwaliteit van de accomodatie veel beter is zullen we nog moeten ondervinden.
De mensen die ons erin hebben laten lopen, Nico Dekeijzer en Willem Goedhart schijnen niet meer op Tenerife voor deze firma te werken.

Maar nu worden we steeds gebeld door een Belgische mevrouw de Vos, van Palm Tree Projects, zij wil ons proefpakket van ons kopen. Dit lijkt mij interressant, want ik wil het wel kwijt. Echter moeten wij wel naar Tenerife komen. Vorig jaar heb ik nog een week in een hotel gewonnen, maar die mag ik er niet voor gebruiken. Ik ben bang dat het mij nog meer geld gaat kosten. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben, want ik vertrouw het niet erg.

milo81
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2009 22:00

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door milo81 »

Beste Haverkamp,

Wij hadden dus ook een week gratis gewonnen we werden in een hotel gedropt, deze stond ver weg van alles dus moest je verplicht met een taxi of een heel eind lopen dat laatste is voor de als je ergens heen gaat wel leuk maar terug zit je er niet op wachten zeker niet als je ook nog een kind bij hebt van 3 jr. in een buggie. Heb ook mijn hele verhaal naar Timeshare, sprookje of nachtmerrie gestuurd ze geven garantie dat ze binnen 24uur zullen reageren maar hebben dit tot dus ver nog niet gedaan misschien zitten zij ook wel in het complot.

Sonja

meta01
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 13:36

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door meta01 »

Beste Mila81,

Wij waren in 2004 op Tenerife en zijn er helaas ook ingestonken en hebben veel geld betaald.
Wij hebben op de afgesproken datum het certificaat opgestuurd, dat was rond 10 mei 2009. Een paar dagen daarna werd ik gebeld door een mw. de Vos met de mededeling dat Cashback failliet was en dat Palm Tree Projects wel alles wilde overnemen.
Dat zou gebeuren in het bijzijn van een advocaat, maar dan moesten we wel even naar Tenerife komen om alles af te handelen.
We waren overdonderd! Na het eerst aangehoord te hebben, heb ik vol verbijstering de telefoon opgehangen. Daarna ben ik flink boos geworden op die mensen die ons alles hebben voorgelogen.
De dag daarna belde ze weer. Toen heb ik ook mijn grote ongenoegen aan haar adres laten blijken. Hoe kan ze in vredesnaam verwachten van mensen die zo zijn bedonderd, om even helemaal naar Tenerife komen omdat zij het pakket wel willen overnemen. (waar ik al hele grote vraagtekens bij zet!!) Ik zei tegen haar dat ze die advocaat maar hierheen moest laten komen om de zaakjes te regelen. Dan kan die advocaat direct door naar Engeland, want daar zitten ook genoeg gedupeerden. Daar praatte ze direct overheen, want een vlotte babbel heeft ze wel. Ik heb er een heel slecht gevoel bij.
Heeft ze jou nog gebeld??
Zijn er nog meerdere die zijn benaderd door haar?
Elke vorm van info is welkom!!!!

Groetjes, Meta01

Nooit meer vakantieleed?
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 apr 2009 13:08

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Nooit meer vakantieleed? »

Beste gedupeerden,

Ik kom graag met jullie in contact, wellicht dat ik iets voor u kan betekenen.
U kunt (vrijblijvend) een mail sturen naar [email protected].

Mvg. Eva de Keizer

instinker
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2009 21:06

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door instinker »

Ook wij zijn vorig jaar opgelicht door club concierge in tenerife; maar gelukkig niet voor het gehele bedrag. Wij zijn zo verstandig geweest om met een basiskapitaal te beginnen, dat na een jaar, op ons verzoek,
uitgebreid zou kunnen worden. De man, die ons het eea heeft aangesmeerd, belde eind vorig jaar nog op en hij vertelde dat club concierge failliet was.
Vorige week werden wij gebeld door mevr. de Koning van Palmtree Projects, die ons pakket wilde kopen. Wij moesten dan wel naar tenerife komen en bij haar een hotel reserveren. Omdat wij net terug waren van vakantie, konden we natuurlijk geen datum noemen. De hotelreservering moest bij haar en wel meteen gedaan worden. Ze was zo "meegaand" om
een blanco cheque te geven van 6 maanden, zodat we binnen die tijd naar tenerife konden; we moesten wel het hotel meteen betalen met een creditcard. Ik heb de boot afgehouden; ze zou de volgende dag terug bellen, doch ze heeft gelukkig nog niet gebeld. Als ze belt, dan zal ik haar zeggen dat we van het "aanbod" afzien.

PHSK
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2009 22:39

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door PHSK »

In 2002 zijn mijn vrouw ik naar Tenerife op vakantie geweest. Daar zijn we helaas met Carpe Diem in zee gegaan. We zijn er vol ingestonken. We hebben de voor aanbetaling gedaan en het volledige programma. 3 Jaar lang hebben we braaf aan het Income Return Program ( IRP ) betaald, samen met het abonnement van TSH. Na de 3 jaar hebben we ons geld opgeeist, maar hebben tot nu toe niets ontvangen. Inmiddels is het kwartje gevallen en weten we dat we vreselijk opgelicht zijn. Maar het verhaal is nog niet klaar.
2 Jaar geleden hebben wij niet meer betaald aan het abonnement van TSH. Dan horen wij een hele tijd niets tot 3 maanden geleden. Er kwam een herinnering, hier hebben wij uit beleefdheid op gereageerd en uitgelegd dat wij van hen nog geld te goed hebben, dus betalen we voorlopig niets. Zo wel per email als telefoon wordt er niet gereageerd, terwijl wij dat wel in hun gestelde termijn hadden gedaan.

Nu hebben wij een Engelstalige brief liggen van een Engels incassobureau ( Daniels Silverman, Commercial Debt Recovery & Investigations ) gedateerd op 2 juli 2009. Of wij binnen 7 dagen een bedrag van 440,27 Britse Pond willen betalen, anders zullen er sancties volgen.

Wie kan ons helpen om van die lui af te komen, zonder dat het ons nog meer geld gaat kosten? Bijvoorbeeld, moeten wij dat incassobureau serieus nemen of het weer een oplichters truc. We worden er langzaam gek van. We hebben een fout gemaakt die ons veel geld gekost heeft, maar we willen het afsluiten. Wat niet gaat lukken op deze manier.

As & Eer
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2009 21:25

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door As & Eer »

Helaas zijn ook wij zo dom geweest om met Carpe Diem in zee te gaan. We weten nu nog niet waarom, maar terugkijken heeft geen zin.
Van Carpe Diem ontvingen wij volgens een Income Return Programma in 2007 EUR 3.000,00 terug, maar vernamen niets. Wij zijn toen ook meteen gestopt om lidmaatschapsgelden te betalen aan Carpe Diem en TSH. Die laatste komt nu inderdaad met aanmaningen en de inschakeling van Daniels Silverman. Betalen doe ik sowieso niet, en ik heb de stukken er nog maar eens op nagelezen. Wij hebben een contract ondertekend dat is opgemaakt door Carpe Diem en ook door haar is mede-ondertekend als vertegenwoordiger en agent van TSH. Nu zij het contract niet nakomt, zien wij niet in waarom wij het dan wel moeten nakomen. Verder staat in de voorwaarden dat niet nakomen van betaling van lidmaatschapsgelden uitsluitend leidt tot verlies of opschorting van rechten. Dus feitelijk gebeurt er niets: wij betalen niet en verliezen onze rechten. Nu hebben wij het idee toch niets meer terug te ontvangen en zijn ook niet ingegaan op een aanbieding van Frau Papke van Your Dreams Holidays i.v.m. afkoop van het contract waarvoor wij naar Tenerife moesten kopen. Een contract afkopen waar TSH nu voor lidmaatschapsgeld een deurwaarder inschakelt. Wie begrijpt het nog?
Ik zal een e-mail sturen naar Eva de Keizer om eens te kijken wie zij is en wat zij kan doen. Als iemand ervaring heeft die nagenoeg gelijk zijn en ons meer informatie kan bieden, graag: 0651343645. Wij gaan nog even wat huiswerk doen en kijken of ik via internet nog meer kan vinden.

Pemus
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2009 20:33

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Pemus »

Wij zijn ook in de mooie praatjes van Carpe Diem getrapt en wel voor 17.000 euro.Een gesprek van ander half uur werd een hele dag tot s'avonds 19.00 uur.
Weer thuis werden we elke dag gebeld door Carl Verhart (de manager),
om te vragen hoe de vorderingen waren met het afsluiten van het krediet.Dit was ook door hen geregeld.Deze krediet verstrekker komt uit Zaandam.
Volgens mij zijn zij ook op de hoogte van de praktijken van Carpe Diem,
want toen ik vertelde dat ik twijfels had vertelden zij dat iedereen zijn inleg terug gekregen had.
Maar toen ik bericht kreeg uit Tenerife om naar hen toe te komen om het contract om te zetten heb ik de kredietverstrekker gebeld om door te geven dat ik dit bericht ontvangen had ,werd verteld dat Van Gogh Promotions de zaken van Carpe Diem overnam.Ook zouden zij regelingen treffen maar daar trap ik niet meer in.
Wij gaan er vanuit dat wij ons geld kwijt zijn!!!

Verdann
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2009 18:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Verdann »

Er is in Belgie een bureel van Van Gogh Promotions waar eventueel contact kan mee opgenomen worden;
Adres: Van Gogh Promotions
Antwerpsesteenweg 225
9040 Gent
Tel: 0032.9.2213215
Vragen naar Mr Vanhulle

letitbe
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2009 08:02

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door letitbe »

:roll: :shock: :roll:
http://forum.holidaywatchdog.com/Timesh ... ml#p704278

Neem maar een kijkje en wees voorzichtig!!! :!:

As & Eer
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2009 21:25

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door As & Eer »

Vergeet Van Gogh Promotions. Zie ook de link in de vorige post.
Ik laat een kennis in België dit bedrijf eens ckecken, maar wat ik er van gezien iof over gelezen heb, voorlopig niet benaderen ivm dit onderwerp.

En wil je een klacht deponeren bij de ECC (dependance Nederland en Spanje), dan moet je eerst een formele klacht hebben ingediend bij de bepreffende organisatie (bv. Carpe Diem of de aanverwante vakantiebedrijven). Of de ECC jouw aanklacht individueel behandelt weet ik niet; daar bestaat nog onduidelijkheid over.

Pemus
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2009 20:33

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Pemus »

Ik heb contact opgenomen met Van Gogh Promotions en heb telefonisch antwoord gekregen.Maar deze mensen hebben helemaal niets van Carpe Diem overgenomen.
Daarom valt via hun ook geen regeling te treffen.
Deze mensen vinden het zeer vervelend dat zij met Carpe Diem Tenerife worden geconfronteerd!!

Dus deze mensen daar niet mee lastig vallen is mijn devies.

Gesloten