LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP pavilion DV9760 laptop kapot buiten garantie,rachten

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Famkrijnen
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2009 11:32

HP pavilion DV9760 laptop kapot buiten garantie,rachten

Ongelezen bericht door Famkrijnen »

Hallo.

Ik heb op 7 Maart 2008 een Laptop gekocht (reclameprijs 836,00) van HP .
Laptop Pavilion dv 9760.

Gisteren wilde ik hem aanzetten, maar de lampjes gaan branden op het toetsenbord en thats it, verder doet hij nix meer.

Ik meteen naar Prijstopper, waar men makkenlijk zegt dat het buiten de jaar garantie is en dat ze er verder dan niks mee te maken hebben, waarbij ik duidenlijk gezegt heb, dat ik bij de rechtswinkel had geinformeerd dat ik wel degenlijk nog recht heb buiten de garantie.

Nu kreeg ik de nummer van hun helpdesk, en nu moest ik mijn laptop laten repareren, en naarmate de levensduur van 3 a 4 jaar zijn ze verplicht om een gedeelte te verhgoede naarmate de leeftijd van de laptop.

Ik het nummer van HP gebeld, nu moest ik van hun een gratis email sturen via de site van zo'n repratuur.

Wat moet ik doen om mijn rechten te behouden, en welke rechten heb ik nou eigenlijk precies bij de winkel of HP?

mvg

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP pavilion DV9760 laptop kapot buiten garantie,rachten

Ongelezen bericht door BBCS »

In ieder geval heb je geen recht meer op garantie.

Waar je wel recht op hebt is een goed product.
De winkel is gedurende de gemiddelde levensduur verplicht om het probleem op te lossen.

Wil je als consument zijnde dit kosteloos laten uitvoeren, dan dien je te bewijzen dat het probleem al tijdens de koop aanwezig was (en zich later openbaarde).
Gisteren wilde ik hem aanzetten, maar de lampjes gaan branden op het toetsenbord en thats it, verder doet hij nix meer.
Kan diverse oorzaken hebben.
Probeer eerst eens de accu uit de laptop te halen en probeer dan eens de laptop aan te zetten.
Gaat de laptop aan en windows start op, dan is de accu defect.

Famkrijnen
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2009 11:32

Re: HP pavilion DV9760 laptop kapot buiten garantie,rachten

Ongelezen bericht door Famkrijnen »

accu eruitvgehaald, helaas hetzelfde resultaat.

lampjes branden, maar start niet op

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP pavilion DV9760 laptop kapot buiten garantie,rachten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat moet ik doen om mijn rechten te behouden, en welke rechten heb ik nou eigenlijk precies bij de winkel of HP?
Daarvoor moet je het product laten onderzoeken. Als de onderzoeker het defect aan het product kan verbinden dan moet je een brief sturen naar de winkel. Vanaf dat moment heb je twee maanden, tenzij je kunt aantonen dat het echt niet binnen twee maanden kon. Het verstandigste om nu alvast zo'n brief te sturen. Een voorbeeld hiervan kun je vinden bij de consuwijzer.

Als het product non-conform is dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. Gezien de uitkomst van het Quelle arrest zou ik er niet van uitgaan dat het verhaal van gedeeltelijke vergoeding klopt. Als kosteloos herstel of vervanging niet kan, niet binnen een redelijke termijn of niet zonder ernstige overlast dan heb je recht op ontbinding waarbij je een gebruiksvergoeding moet betalen.

Famkrijnen
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2009 11:32

Re: HP pavilion DV9760 laptop kapot buiten garantie,rachten

Ongelezen bericht door Famkrijnen »

Waar kan ik het pruduct laten onderzoeken?

Ik las op de HP site dat het dan de RAM kon zijn, weet niet wat dat is?

Ik kan wel janken zeg, binnen een jaar al mijn zuurverdiende spaarcentjes naar de knoppen :cry: , ik had wel verwacht dat ik voor 900,- juist een goede laptop zou hebben.

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP pavilion DV9760 laptop kapot buiten garantie,rachten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Geen idee. Als alternatief zou je naar de rechter kunnen gaan, alle evidente zaken uit te sluiten en dan met een beroep op redelijkheid en billijkheid proberen de bewijslast om te draaien.

RAM is het geheugen. (Read Access Memory)

Je zou ook eens met de consuwijzer kunnen bellen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: HP pavilion DV9760 laptop kapot buiten garantie,rachten

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kan je bellen met HP?

Servicedesk - leg het probleem uit, en vraag wat je zelf nog kan testen.
Of, als dat niet werkt, waar je terecht kan met onderzoek buiten garantie.

Soms is HP coulant (niet altijd) en helpt alsnog.

Je kan ook een service verzoek via mail doen:
https://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/ema ... nl&y=3&x=5

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: HP pavilion DV9760 laptop kapot buiten garantie,rachten

Ongelezen bericht door gsm-it »

Is de laptop, links boven bij de AAN/UIT knop en het linker scharnier, misschien te warm geworden? In dat geval is de ventilator ook bijna altijd goed hoorbaar. Was het bij deze laptop ook zo, dat de ventilator bijna altijd luid hoorbaar was?

Ik merkte dat mijn dv9000 laptop te heet werd na de update met de NVIDIA driver van april 2009. De ventilator bleef steeds op maximum toeren, ook na verschillende keren herstarten. Na terugzetten van de oude driver was de ventilator weer rustig en werd de laptop niet meer te warm.

Te warm worden is slecht voor de processor, de video adapter en ook voor het linker scharnier.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: HP pavilion DV9760 laptop kapot buiten garantie,rachten

Ongelezen bericht door fietsje »

RAM is het geheugen. (Read Access Memory)
RAM = Random Acces Memory
ROM = Read Only Memory

marcioso
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2009 10:17

Re: HP pavilion DV9760 laptop kapot buiten garantie,rachten

Ongelezen bericht door marcioso »

Kijk op de site van HP er geldt een terugroep actie voor dit model. Ik hoop alleen voor jullie dat je wel service krijgt want echt klantgericht zijn ze niet

tekzunited
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2009 20:06

Re: HP pavilion DV9760 laptop kapot buiten garantie,rachten

Ongelezen bericht door tekzunited »

:D

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

lees dit maar eens even door HP fans !

Gesloten