Ik ben een jongen van 19 jaar, en kamp al sinds mijn 16e met psychische problemen daarom heb ik een wajong uitkering.
Een maand geleden kreeg ik plotseling een brief van het uwv om met de arbeidsdeskundige evt reintegratie te BESPREKEN!
Ikzelf was hier toen nog positief over want ze verzekerden mij dat ze mij SNEL aan een baan helpen. Ik kan wel werken zolang de druk niet te hoog is en mensen op de hoogte zijn van mijn problemen.
Nu loop ik al een jaar bij het ggz en zij willen mij helpen aan een mbo-opleiding (speciaal voor jongeren met psychische problemen)
Nu heb ik er al 2 gesprekken opzitten met mijn jobcoach alleen heb ik het gevoel dat het mij niet echt helpt, deze jobcoach zegt dat het ook gerust een halfjaar tot een jaar kan duren voor hij iets heeft gevonden voor mij!
Dit is dus best lang en ik kreeg de laatste tijd twijfels of ik dan toch niet moet gaan orienteren of het onderwijs iets voor mij is. Nu heb ik daarnet de arbeidsdeskundige gebeld en gezegd dat ik evt school wil gaan hervatten en of ze mij niet de tijd kunnen geven om mij te orienteren. Nu kreeg ik een brutale bek van hem dat ik niet weet wat ik wil en dat ik kan werken en dat als ik in september nog geen school heb hij mij verplicht om mee te doen aan dat reintegratietraject.
Nu de vraag hoe kan hij weten dat ik kan werken. Ik heb tenslotte niet voor niks die wajong-uitkering. Ik heb nog regelmatig hevige angstaanvallen en erge psychoses.
Kunnen ze mij verplichten mee te doen aan een reintegratieproject als ik geen school vind in september?
En stel dat mijn problemen nou verergeren, hoe kunnen ze mij dan uberhaupt dwingen tot reintegratie?
Ik moet wel zeggen dat ik wel graag naar school wil en die arbeidsdeskundige deed hier ronduit minachtend over en maar een grote bek opzetten, hij ging zelfs lachen toen ik het had over begeleid leren. Nu heb ik tot september de tijd om een opleiding te regelen (via ggz) anders wordt ik gewoon verplicht deel te nemen aan het reintegratie project. En ik woon opmezelf en moet huur betalen als ik nou school vind blijf ik mijn uitkering dan houden of vult het mijn studiefinanciering aan of heb ik HELEMAAL GEEN uitkering?
Kan iemand helpen??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reintegratie wajong-uitkering HELP!
Re: reintegratie wajong-uitkering HELP!
www.wajongcafe.nl Op die site vindt je heel veel informatie.