LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afrekening

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Els

Afrekening

Ongelezen bericht door Els »

Hallo,

Wij hebben de eindafrekening gekregen en Dexia heeft de laatste termijn niet automatisch geincasseerd. Daar wij ingeschreven staan bij Eegalease en mijn man het contract vernietigd heeft verklaard, willen wij de restschuld niet betalen. Vraagje is het verstandig de laatste termijn als nog over te maken i.v.m. contractbreuk ???

Els

JoopB

Re: Afrekening

Ongelezen bericht door JoopB »

Els,
Onderstaande brief hebben wij verstuurd nav niet afschrijven 36e termijn en de fl.100,-- rond de 35e termijn, zie voor de laatste jou contract.

"Brief nav niet afgeschreven termijnen Dexia"

De volgende brief hebben wij aangetekend verstuurd. Dexia heeft niet alleen de laatste termijn niet afgeschreven maar ook de in het contract vermelde fl.100,-- die op of omstreeks de 35e termijn afgeschreven had moeten worden. Dit doen ze volgens mij alleen maar om onder de "huurkoop" af te komen.

Hier onze brief:

Betreft: Contractnummer xxxxxxxxx
Uw schrijven d.d. xx-xx-xxxx
Relatienr: xxxxxxxx

Plaats,datum

Geachte heer / mevrouw,

Naar aanleiding van uw schrijven d.d. xx xx xxxx wil ik u op het volgende wijzen.

Bij aangetekend schrijven, d.d. xx xx xxxx en d.d. xx xx xxxx, heeft mijn echtgenote de vernietiging ingeroepen van de tussen mijzelf en Legio gesloten overeenkomst op grond van artikel 1:88 BW. Het eerste schrijven is door u beantwoord op xx xx xxxx. Het tweede schrijven werd door u naar eigen zeggen ontvangen d.d. xx xx xxxx.
Vanaf die datum is er dan ook geen sprake meer van een overeenkomst noch van enig vorderingsrecht van u op mij voortvloeiende uit die overeenkomst.

De in uw brief geschetste stand van zaken is ons inziens niet op ons van toepassing. Voorts heeft u geweigerd om aan de in het contract gestelde voorwaarden voor afschrijving van de termijnen te voldoen.
Rond de 35e maand moest u een bedrag van fl 100,--, zijnde €45,38 af moeten schrijven en rond xx xx xxxx de 36e en laatste termijn van €xxx,xx. U heeft dit niet gedaan waarmee u nu zelf bevestigd dat het contract dus vernietigd is.
Sinds de vernietiging van de overeenkomst bestaat er dan ook een vordering op u uit onverschuldigde betaling. Tot op heden heeft u deze vordering niet voldaan.

Daar u alsnog heeft besloten u bij de vernietiging neer te leggen kunt u het onverschuldigde bedrag van € xxxx,xx zijnde het maandbedrag van € xxx,xx maal 35 termijnen overmaken op
girorekening xx xx xxx tnv naam en naam echtgenote onder vermelding van: vernietigd contract xxxxxxxx. Wij beschouwen de zaak nu als afgedaan.

Inmiddels verblijven wij,

Hoogachtend,

Naam echtgenoot en naam echtgenote

Correspondentie adres:
straat en huisnummer
postcode en woonplaats

Kopie: Stichting Eegalease

Wij zijn benieuwd wat ze daar voor antwoord op gaan geven.

Groet,

JoopB

Els

Lieve Joop,

Bedankt voor uw brief deze ga ik gebruiken.

Hartstikke fijn voor uw antwoord.

Els.

Els

Ik heb de vernietigingsbrief via e-mail naar dexia gestuurd. Via hun site kun je bij contact klachten intoetsen etc. en de brief versturen. Dit blijf ik net zolang doen totdat ze zelf stoppen.

Els.

hans2

Ongelezen bericht door hans2 »

Beste Els'
De brief kun je het beste versturen:
aangetekend met bewijs van ontvangst.
Dan heb jij bewijsmateriaal dat ze de brief ontvangen hebben.
Een e-mailtje is niet genoeg in jouw situatie

Els

Hans,

Dat heb ik allang gedaan ik reageer nu op hun aanmaning.

Els

JoopB

Ongelezen bericht door JoopB »

Hoewel bewijs van ontvangst noodzakelijk lijkt is dit niet altijd zo. Na antwoord van Dexia heb je genoeg bewijs dat ze de brief hebben ontvangen, zij beantwoorden hem toch?
Tot nu toe hebben alle brieven netjes een afwijzend antwoord opgeleverd. Wel aangetekent versturen natuurlijk.

Groet,

JoopB

NOB1

Ongelezen bericht door NOB1 »

Ik heb dezelfde situatie. Dexia heeft de laatste betaling niet afgeboekt, ook niet 100 Gulden.

Wat zou daarachter zitten? Moet ik toch de bedragen zelf overboeken? Is er iemand, die meer weet?

Groeten

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

heeft te maken met de constructie Dexia anders is er geen huurkoop. Of het huurkoop is daar gaat het om voor EL

NOB1

Ongelezen bericht door NOB1 »

Ik begrijp niet waarom Dexia de laatste termijnbetaling niet afboekt. Moet ik toch de bedragen zelf overboeken? Het gaat om huurkoop.

Groeten.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als je de restschuld wilt betalen dan is die laatste termijn erin verwerkt. Of wil je onder protest betalen ? Of ben je eegaleaser? Of wil je niet betalen om andere redenen >

Klaas

Vrijbuiter

Ongelezen bericht door Vrijbuiter »

Joop heeft in mei de brief al gestuurd. Hoe is daar door dexia op gereageerd, is er al invorderingsactie ondernomen?

Gesloten