LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] efteling

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
kAAtje_76
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2005 21:55

Re: efteling

Ongelezen bericht door kAAtje_76 »

15 Sep 2006 23:44 door kazana

Die tas met broodjes en drinken ben ik het niet mee eens, die moesten we gewoon terug naar de auto brengen mocht echt de efteling NIET IN
Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt, er staat volgens mij ook nergens aangegeven dat je geen eigen eten en drinken mee mag nemen, dit in tegenstelling tot Six Flags Holland enkele jaren geleden.

Er heeft zelfs nog nooit iemand iets van gezegd als mijn vriend en ik met handenvol aan etenswaren binnenkwamen.

Trouwens, een hele simpele maar zeer doeltreffende bespaartip is neem je eigen 0,5L.fles water mee en vul deze na in de toiletten, dit bespaart EUR 2,20 per keer.

Groet
kAAtje

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: efteling

Ongelezen bericht door Dirkie »

Die tas met broodjes en drinken ben ik het niet mee eens, die moesten we gewoon terug naar de auto brengen mocht echt de efteling NIET IN
In alle jaren, dat wij naar de Efteling zijn geweest, hebben we altijd een tas, rugzak o.i.d. bij ons gehad met eten/versnaperingen. En daar is nooit een probleem van gemaakt! Geen tassencontrole of wat dan ook.

Volgens mij is Kazana in de war met een ander park

kamehouse
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2008 19:57

Re: efteling

Ongelezen bericht door kamehouse »

op zich vind ik dat de efteling niet zo duur is
ja ik ben met sommigen eens over inkopen enzo doen
maarja als de vervoers kosten omlaag gaan dan zou het misschien de mensen de kosten verhelpen ofzo:P

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: efteling

Ongelezen bericht door puttputt »

wij hebben ook al jaren zo`n karretje met etenswaren bij ons gehad in de Efteling,

bij Disneyland mag je niks meenemen zelf daar kwamen wij wel achter in februari, amar bij de Efteling mag dat wel

Kaatke
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2008 14:57

Re: efteling

Ongelezen bericht door Kaatke »

Inderdaad zijn half juli nog eens geweest, waren met ons zessen (+ 2 schoonbroers) alvast 180 euro alléén aan inkom kwijt !!!!!
Schandalig gewoon, het is wel leuk voor de kids en voor ons ook hoor, maar de prijzen van de pretparken lopen in het algemeen de spuitgaten uit en waarom moeten kinderen tot 12 jaar ook al 26 euro inkom betalen???
En we nemen altijd onze picknick mee, tenslotte is het goedkoper en je weet wat je eet, dus voor ons geen vettige patat of dergelijke...

Zijn nu 14 dagen met de twee kinderen in vakantie, en we wilden een heel deel uitstapjes gaan doen, maar als je dat zo allemaal uitrekend qua inkom enzo, hebben we dan maar besloten een weekje naar Oostenrijk op vakantie te gaan in een vakantiewoning , en daar moet je ook eten toch, maar het is wel goedkoper dan er om de twee à drie dagen op uit te trekken.
Als je goed rekent lukt dat wel...

heksvivian
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:17

Re: efteling

Ongelezen bericht door heksvivian »

Stel je zegt we gaan met 4 mensen naar de kermis.
Je kinderen zijn ouder dan 12 dus worden als volwassenen gerekend.
Je gaat in het spookhuis, de breakdance, de zweefmolen, het reuzenrad, de schietstoel en t achtbaantje.
De kids zeuren om een suikerspin dus ook iedereen aan de suikerspin.

kaartje per rit kost 3 euro. das dus 18 euro p.p. Suikerspin 4 euro.
Das 22 euro en je bent klaar na 4 uur.

We nemen de efteling waarvoor er met regelmaat kortingsacties zijn.
Maar vooruit.. we bestellen ze op de website van de efteling voor 26 euro.
Dan ben je er wel de hele dag en heb je meer dan 24 atracties...
Het is overal schoon en mooi onderhouden.
De prijzen voor het eten zijn acceptabel en je mag zelf eten meenemen...

Dierentuinen liggen ook rond de 20 euro en daar kijk je alleen ipv actief ergens aan deelnemen...

Wij gingen vroeger ieder jaar met 4 personen en spaarden kaartjes via de airmails. Er zijn genoeg mogelijkheden om goedkoper te gaan.

Vind persoonlijk dat er hier een rel gemaakt word voor niets.

Desnoods zorg je dat je met meerdere gezinnen gaat en dan heb je ook nog groepskorting...

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: efteling

Ongelezen bericht door cliff »

Topic is al een jaar niet actief hoor ? :?

paki40
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2009 12:41

Re: efteling

Ongelezen bericht door paki40 »

Bij de efteling krijg je wel nog waar voor je geld. Tenminste als je niet de hele dag in de rij moet staan.
We zijn vorige week naar deltapark Neeltje Jans geweest waar we 20 euro moeten betalen pp en dit ook voor de kleintjes.
Als er ergens niets te beleven valt dan is het daar wel.

mrs Kaat
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:23

Re: efteling

Ongelezen bericht door mrs Kaat »

Het is inderdaad een hele prijs voor een normaal gezin......zo'n dagje efteling. Maar als ik kijk naar een avondje kermis in ons dorp........een gemiddeld rondje draaien ben je ook 2,50 voor kwijt. Dan zit al snel op een heel bedrag na een avondje.
Als ik rond kijk in de Efteling hoeveel personeel er loopt,voor en achter de schermen. Het onderhoudt aan al die die dingen,tuinen,huisjes,draaimolens e.d.
Je kan in de zomer van 9:00uur tot 22:00 uur daar rond lopen en je kan je eigen eten meenemen (wat niet overal mag). Het is niet raar dat dan de prijzen zijn wat ze nu zijn. Alles is veel duurder geworden.

mrs Kaat
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:23

Re: efteling

Ongelezen bericht door mrs Kaat »

cliff,

Staat er een tijds limiet voor om te reageren? Zolang een topic open is mag men toch een reactie plaatsen?
:)

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: efteling

Ongelezen bericht door cliff »

Heb je daar 2.5 maand over na moeten denken :? :wink:
mrs Kaat schreef:cliff,

Staat er een tijds limiet voor om te reageren? Zolang een topic open is mag men toch een reactie plaatsen?
:)

mrs Kaat
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:23

Re: efteling

Ongelezen bericht door mrs Kaat »

Nee nog geen minuut....... Ik ben net nieuw hier en zag uw opmerking. Vroeg me af of er inderdaad een limiet op zit.Ik ben op een ander forum gewendt dat na een bepaalde tijd een topic gesloten wordt. Heb dan verder ook niet op de datum gelet en kan me voorstellen dat een ander dat ook niet gedaan heeft.
Jammer dat u zo reageerd. Ik heb het totaal niet negatief bedoelt.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: efteling

Ongelezen bericht door cliff »

Als je beter oplet dan zie je ook een smiley achter mijn zin staan.
Dus niet gelijk zielig doen :wink:
mrs Kaat schreef:Nee nog geen minuut....... Ik ben net nieuw hier en zag uw opmerking. Vroeg me af of er inderdaad een limiet op zit.Ik ben op een ander forum gewendt dat na een bepaalde tijd een topic gesloten wordt. Heb dan verder ook niet op de datum gelet en kan me voorstellen dat een ander dat ook niet gedaan heeft.
Jammer dat u zo reageerd. Ik heb het totaal niet negatief bedoelt.

LeonP
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2009 21:31

Re: efteling

Ongelezen bericht door LeonP »

Cybermark schreef:De Efteling is een heel bijzonder park. Ik denk dat je het redelijkerwijs kunt vergelijken met parken als Disney en Universal Studios. Even de sites gechecked:

Entree Disneyland Parijs: 41 Euro voor een 1 dag ticket
Universal Studios Orlando: $ 59,75 + tax voor 1 dag
Ik ben in september in de USA geweest en Universal Orlando, beide parken een WEEK lang onbeperkt bezocht voor 99 dollar, dat is 70 euro !!

Dus wie is er hier nu duur...? :wink:

Skep
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:46

Re: efteling

Ongelezen bericht door Skep »

LeonP schreef:Ik ben in september in de USA geweest en Universal Orlando, beide parken een WEEK lang onbeperkt bezocht voor 99 dollar, dat is 70 euro !!

Dus wie is er hier nu duur...? :wink:
Da's inderdaad wel lekker goedkoop :D

cocojane
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 dec 2009 12:22

Re: efteling

Ongelezen bericht door cocojane »

Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt.
De efteling is in een aantal jaartjes ook wel een heel stuk groter geworden.
En je hoeft (voor zo ver ik weet) niet bij te betalen voor attracties.
Dat word allemaal door berekend in de toegangs prijs.

Ik ben ook een keer naar Walibi/Six flags/Walibi world geweest,geen idee wat toen de naam was.
En de entree was vrij laag.
Maar moest voor heel veel attracties bij betalen.
Was uiteindelijk heel veel meer kwijt dan bij een dagje Efteling.
Voor dat geld wat ik in Walibi had uitgegeven had ik ook onderhand een nachtje kunnen slapen in het Efteling hotel.

Gesloten