LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Licentie MYAIR.com ingetrokken, wat te doen.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jan jansen============

Licentie MYAIR.com ingetrokken, wat te doen.

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

Voor de mensen de net als ik en vlucht geboekt hebben bij MyAir.com is dit een interessante link:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/News/?id=31480

Hier is informatie te vinden wat te doen om evt. geld terug te krijgen.
MYAIR is nog niet failliet verklaard, maar met 100 miljoen schuld gaat dat niet lang duren.

mensen die met een creditcard geboekt hebben de grootste kans hun geld terug te krijgen, maar even wachten op het faillissement dus.

Een enkele vlucht wordt door andere maatschapijen overgenomen, maar dus niet alle routes, Bari is bijvoorbeeld al geannuleerd voor a.s. vrijdag en het ziet er niet naar uit dat de vluchten naar die bestemming hervat gaan worden.

amurge

Re: Licentie MYAIR.com ingetrokken, wat te doen.

Ongelezen bericht door amurge »

Volgens mijn verzekeringsmaatschappij is My Air afgelopen week failliet verklaard. Echter ik kan nergens bericht hierover vinden in de Italiaanse media. Ik krijg maandag een belletje van mijn credit card maatschappij wat er eventueel gedaan kan worden.

Wordt vervolgd

jan jansen============

Het is inderdaad erg onduidelijk nog allemaal, ik had samen met mijn vriendin een vlucht naar Bari a.s. dinsdag.
Er is erg weinig berichtgeving over te vinden en op de Myair site staat een summiere melding.

Maar met 100 miljoen in de min komt het echt niet meer goed.

Verdere ontwikkelingen zal ik hier melden.

Haagedoorn

Ongelezen bericht door Haagedoorn »

Ik heb inmiddels ook begrepen dat My Air failliet is. (Zie http://www.goedkoopvliegenclub.nl/pageID_5610032.html )
Had ook 6 tickets geboekt voor morgen (4 aug). Kwam er met groot toeval achter omdat ik wilde weten hoe het met de vliegtax zat.... Inmiddels heb ik nwe tickets bij Al Italia geboekt. Vermoedelijk krijg ik de kosten retour via ISC (betaald met Visa); ik was niet de eerste die belde.

In de Nederlandse media vind je vrijwel niets terug, terwijl je zou verwachten dat het een "Telegraaf Front Page" bericht zou kunnen zijn.
Zelfs SBS 6 heeft er volgens mij geen melding van gemaakt :-)
In de Belgische media is het wel vrij breeduit gemeten. (Google maar eens onder "My Air brussel")

Het bevreemd mij dat er op de site van Schiphol geen letter over wordt gescheven; volgens de telefoniste "omdat er zoveel onduidelijkheid is en er niemand van Myair aanwezig is... Typisch... omdat we hier toch over honderden, misschien wel duizenden mensen praten...

jan jansen============

Inderdaad belachelijk dat schiphol hier geen melding van maakt.
Er zijn geheid mensen voor niets naar schiphol gegaan.

Schiphol heeft myair wél verwijdert uit de lijst maatschappijen op de site.

Ondertussen ook bezig met de creditcardmaatschappij, als daar wat nieuws te melden is kom ik er op terug.

JOLVIN

Ongelezen bericht door JOLVIN »

Een geluk bij een ongeluk dat ik 'pas' voor 8 september 2 tickets had gekocht via de website Wegolo.
Vrijdag 23 juli kreeg ik het bericht te horen dat de Enac de vlieglicentie van MyAir had ingetrokken.
Ik heb direct een e-mail naar MyAir gestuurd. Uiteraard heb ik hier tot op de dag van vandaag nog geen reactie op gekregen.
Daarna gelijk gebeld met ICS en misschien kan ik inderdaad via een Verklaring Betwiste Transactie mijn geld terugkrijgen.
Vervolgens heb ik Wegolo Support Team aangeschreven maar zij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de maatregelen die door luchtvaartmaatschappijen worden gegrepen. Het contract is direct tussen mij en MyAir en hun product is over het algemeen een technische interface tussen de consument en de low cost luchtvaartmaatschappijen. Als vierde heb ik mijn annuleringsverzerking benaderd. Ook zij hebben nog niets van zich laten horen.
De volgende stap is een schrijven naar de Legal Office van MyAir.
Zie ook www.enac-italia.it. Helaas grotendeel in het Italiaans maar onder EU Reg 261/2004 is het mogelijk om je geld terug te vragen. Maar van een kale kip kun je niet plukken denk ik. Misschien wel noodzakelijk om op een later tijdstip aan ICS te kunnen laten zien dat je alles gedaan hebt om vergoeding elders te krijgen.
Blijf echter nog een vaag verhaal. Inderdaad nog nergens een officieel bericht gelezen dat ze failliet zijn verklaard. De informatie is nihil.
Vandaag gelukkig wel een directe vlucht kunnen boeken van Brussel Charleroi naar Brindisi.
Mochten jullie nog nieuws hebben dan hoor ik dat graag!

jan jansen============

Claims zullen niet veel zin hebben aangezien er een schuldenlast van meer dan 100 miljoen is.
Dan wordt het voor de reizigers achter aansluiten vrees ik.

Laten we elkaar hier maar op de hoogte houden, er komt erg weinig nieuws vrij in de media.

Schandalig dat je het gewoon uit mag zoeken, hulp komt er verder niet vrees ik.

Succes allen.

JOLVIN

Heeft iemand al meer info kunnen vergaren?
Hoe reageert de creditcard maatschappij?

amurge

Heb mijn tickets met American Express geboekt. Deze zeggen helaas niets te kunnen doen , omdat dit een 'apart' geval is. Reisverzekering kan ook niets betekenen. Heb maar een brief gestuurd naar My Air met een verzoek tot retourneren van het geld voor de tickets (op basis van EU Reg 261/2004) . Ben bang dat het niet veel uithaald , maar niet geschoten is altijd mis.

jan jansen============

Keurig het geld (volledig) terug ontvangen, is zelfs al gestort(!!) -Bij-card/Masterdcard van mijn vriendin-(ICS).

MyAir is bij mijn weten officieel failliet verklaard, dan moet je volgens mij het betaalde geld gewoon terug krijgen.

Succes allen!

JOLVIN

Top! Gefeliciteerd jan jansen!!
Ik moet mijn verklaring betwiste transactie nog indienen want mij is door de heer Ton van Hemert (Visa/ICS)dat ik dit pas kan doen na de datum van geboekte vluchten.
Hetgeen zou betekenen dat ik moet wachten tot 18 september a.s. als we weer van vakantie terug zijn.
Klink iemand dit bekend in de oren?

amurge

Voor mijn ouders een Verklaring betwiste transactie ingevuld bij VISA/ICS . Geld is al terug gestort !!! Nu ikzelf nog via de Mastercard . Deze doen een stuk moeilijker ,maar heb al papieren binnen om een verzekeringzaak ervan te maken.

jan jansen============

Nog updates?

JOLVIN

Zijn net terug van vakantie.
Het volledige bedrag is door VISA/ICS op de creditcard rekening teruggestort!
Alle moeite is dus gelukkig niet voor niets geweest.

Gesloten