LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Update: Ongevraagde reclame SMS van T-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MattiB
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:33

Update: Ongevraagde reclame SMS van T-mobile

Ongelezen bericht door MattiB »

Tijdens mijn vakantie in het buitenland kreeg ik een sms van T-mobile. Hierin staat, ik citeer:

"Benieuwd naar het weer van vandaag? Via http://buienradar.mobi heeft u de actuele weersituatie direct op uw mobiel.
Groeten T-mobile. (kosten in NL: E1 per MB)."

Mijn eerste gedachte: "Hoe boos wilt T-mobile haar klanten hebben door een reclame sms te sturen!". Ik heb dus de OPTA
aangeschreven. Zij zeggen dat het versturen van spam aan privépersonen is verboden in Nederland.

Met deze boodschap van OPTA belde ik de T-mobile klanten service. De begripvolle vrouw zei dat het een sms-dienst is.
Dat je die sms alleen krijgt, als je ervoor hebt aangemeld. Je kan ervan afmelden door 'WEER UIT' te smsen.
Maar ik heb mij daarvoor nooit aangemeld! De boodschap van de sms ziet er ook niet bepaald sms-diensterig uit.
Ik vind dit een beetje raar.

Dus heb ik de OPTA maar weer gebeld. Hier kreeg ik het advies om de aanmeld datum met de kosten zwart op wit te eisen.
Ik dus weer bellen met T-mobile. Ik kreeg een nog begripvollere vrouw aan de lijn. Zij vond het ook apart. Ze rade mij aan
om via smsafmelden.info mij alsnog proberen af te melden. Zij zou er een notitie van maken en dit met spoed doorsturen
naar de des betreffende afdeling. Op mijn vraag wanneer ik een reactie krijg durfde ze geen antwoord te geven. Er was weer
een storing geweest dus kon wat langer duren dan normaal. Mijn ervaring met T-mobile en storingen is dat je kan wachten
tot je een ons weegt. Ik wacht het dus maar af...
Laatst gewijzigd door MattiB op 05 aug 2009 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

MattiB
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:33

Re: Update: Ongevraagde reclame SMS van T-mobile

Ongelezen bericht door MattiB »

Ik heb een terugkoppeling gehad van T-mobile.
Ze stuurde mij een sms met de volgende boodschap:

"U heeft onze Klantenservice gebeld over het niet gewenst ontvangen van SMSdiensten. Bedankt daarvoor. Wij hebben uw
belgegevens persoonlijk bekeken en geconstateerd dat u niet aangemeld staat voor 888 of een andere smsdienst. Groeten,
T-Mobile"

Positieve is dat ze snel en 'persoonlijk' hebben geholpen. Wat ik jammer vind, is dat ze mij niet persoonlijk terugbellen. Ik
heb T-mobile ook geen sms gestuurd!

Conclusie van deze sms. T-mobile stuurt haar klanten reclame. Raar!

Dus heb ik de Klanten'service' weer gebeld. Kreeg ik vriendelijke heer aan de lijn. Nadat ik weer mijn telefoonnummer,
postcode, huisnummer en geboortedatum had genoemd. Kon ik weer mijn verhaal uitleggen. Toen ik vroeg naar zijn chef,
zei de vriendelijke heer dat hij dat niet kon doen. Hij kan wel een notitie maken...

Een klacht indienen op spamklacht.nl gaat vast sneller.

MatthijsKebab
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:33

Re: Update: Ongevraagde reclame SMS van T-mobile

Ongelezen bericht door MatthijsKebab »

Ik had hetzelfde! Ik heb gebeld en daar werd gezegd dat het een nieuwe dienst is van T-Mobile waar alle klanten van op de hoogte worden gehouden. Toen ik vroeg of dat in de algemene voorwaarden stond zei mevrouw volmondig 'Ja!'. Toen ik vroeg waar dat stond kreeg ik het antwoord dat dat op de site stond. Ik ondertussen de algemene voorwaarden opgezocht en toen vroeg ik bij welk puntje dit precies stond. Zegt ze 'dat weet ik niet zo uit mijn hoofd'. Dus zeg ik: 'ow, dan wacht ik wel even'.(3 seconden stil) 'Ja maar meneer (uuuuhhhh) <ACHTERNAAM>, ik heb helemaal geen tijd om dat op te zoeken. Dat moet u echt zelf doen.'

Weer lekkere service van T-Mobile en elk ander callcentermedewerker zegt weer wat anders zoals ook te lezen is bij het verhaal van MattiB.

Volgens mij is dit geen nieuwe dienst van T-Mobile maar meer een 'wij halen overal zo veel mogelijk geld vandaan en of u dat leuk vindt interesseerd ons niets'.


Ook klacht ingediend op Spamklacht.nl. Ik hoop echt dat er meer mensen zijn die dat gaan doen.

Gesloten