LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Whirlpool hanteert variabele normen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
MissCaroline
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2009 14:54

Whirlpool hanteert variabele normen

Ongelezen bericht door MissCaroline »

Een tijdje terug bij BCC een Wirlpool koelkast gekocht. Vanaf het begin maakt hij tijdens het koelen een vreemd geluid, lijkt wel een beetje als kip. Het geluid is er niet elke keer bij koelen, maar ik hoor het minstens 4x op een dag. Het geluid is zo hard dat het door de muur van de keuken in de woonkamer is te horen.

Via BCC is er een Whirlpool monteur gekomen. Uiteraard kakelde mijn koelkast niet toen hij erbij was. Uiteindelijk was zijn conclusie dat de ene koelkast nou eenmaal meer geluid maakt dan de andere. Bij mij moest het maar geen probleem zijn, ik heb toch een dichte keuken. Bij een student op kamers zou het misschien niet acceptabel zijn.

Wat een onzin. Een koelkast hoort gewoon deugelijk te zijn en daarbij makat het niet uit waar die staat.

ing32
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2012 21:16

Re: Whirlpool hanteert variabele normen

Ongelezen bericht door ing32 »

ook wij hebben bij bcc een diepvries kast gekocht merk proline en ook die maakt een heel iritant geluid net of er een stel duiven in zitten of als je aan het strand bent met de kolkende zee naast je en ook wij hebben er een monteur bij gehad en ook die zei tegen ons ja je moet er maar aan wennen want dat is een kwaal van dit merk terwijl we in de winkel hadden gevraagt of hij in de open keuken kon ivm geluid en dat was zeker geen probleem dit is nu de 3de keer dat we voor gelogen zijn door BCC dus voor ons nooit meer BCC die mensen deugen gewoon niet dit was in het filiaal in eindhoven

groetjes ingrid

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Whirlpool hanteert variabele normen

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Het euvel van de gorgelende koelkast wordt dus niet veroorzaakt door de BCC..... zo'n koelkast had u ook elders aan kunnen schaffen :wink:

Hedendaagse koelgassen/vloeistoffen maken nu eenmaal meer geluid dan de reeds verboden CFK's en HFK's. Vantevoren is nimmer te bepalen of het ene exemplaar meer db's produceert dan het andere.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Whirlpool hanteert variabele normen

Ongelezen bericht door pfffff »

Maar laat je nooit afschepen met het verhaal, je moet er maar aan wennen.
Neem het geluid op, er zijn ook apps te vinden die het aantal Db meten.
De goedkopere merken proberen hier hun verantwoordelijkheid te ontlopen.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Whirlpool hanteert variabele normen

Ongelezen bericht door 16again »

Het euvel van de gorgelende koelkast wordt dus niet veroorzaakt door de BCC
De klacht is ook dat BCC tekortgeschoten is in het advies bij verkoop.
Geluidsnivo is gewoon terug te vinden in specificaties, al betwijfel ik of dit altijd op dezelfde manier gemeten wordt.

Gesloten