LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koelkast slaat 2x per uur aan

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pompie
Berichten: 107
Lid geworden op: 13 okt 2007 20:37

koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door pompie »

Mijn koelkast van Whirlpool (Ikea) slaat 2x per uur aan. Hij staat op een lage stand en ik heb hem pas nog ontdooit. Hij is 20 minuten stil, slaat aan en na 15 minuten is hij weer stil. Dit herhaalt zich continu wat betekent dat de koelkast bijna 50% van de tijd herrie maakt en op temperatuur moet komen. Dit kan toch niet goed zijn? Ik denk er aan de garantie in te schakelen. Iemand tips?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door D1RK »

Een Koelkast heeft een temperatuur nodig van 4 tot 7 graden....
en wat is Uw temperatuur?

Verder zijn open pannen met vochtige dingen energie vreters, vochtige lucht is lastiger te koelen dus alles goed dicht?

Staat deze soms in de zon of naast radiator?

Kijk ook eens op www.kieskeurig.nl wat ze daar opgeven voor dit merk en type of zoek iets wat vrijwel gelijkwaardig is....

Ook zou U hier het merk en model kunnen noemen, dat is voor ons ook makkelijker beantwoorden.

pompie
Berichten: 107
Lid geworden op: 13 okt 2007 20:37

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door pompie »

Het betreft de FROSTIG CB 601 W van Whirlpool (Ikea). Hij staat niet in de zon af naast een radiator. Voor de rest is alles afgesloten in de koelkast. De koelkast is meestal redelijk leeg maar dat zou volgens mij ook niet echt moeten uitmaken. Ook bromt de koelkast nogal bij het op temperatuur komen. Dit deed hij eerder niet.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door legoleek »

zou ook kunnen dat de koelribben aan de achterkant ergens tegenaan komen. koelkast iets naar voren schuiven in de kast.

of anders gewoon een melding maken bij Ikea/whirpool laat hun het maar oplossen

AC
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2005 23:50

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door AC »

Heb je al gekeken of de thermostaat wellicht (te) dicht bij de condenser/compressor ligt/hangt? Dat wil n.l. wel eens gebeuren, hierdoor krijgt de thermostaat niet de kans de omgevingstempreatuur aan te nemen, waardoor het koelaggregaat/compressor blijft doorpompen.

janjansssen
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door janjansssen »

2x per uur is toch niet zo vaak?

marlouzzie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2009 10:25

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door marlouzzie »

Ooooooooooh, ben echt zo blij dat iemand hetzelfde heeft. Ik wordt er knettergek van. Het geluid is enorm!!!!
Ik heb een nieuwe keuken gekocht, en zodoende een nieuwe koelkast, aangezien deze energie zuinig was deze uitgekozen.
Nou daar heb ik enorm spijt van, heb de neiging om mijn oude (niet inbouw koelkast) weer in werking te stellen.

A2009
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2009 18:21

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door A2009 »

Een bijna lege koelkast vreet meer energie.
Je kunt hem beter vullen met flessen water. Die worden koud en die werken als koelelementen.

marlouzzie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2009 10:25

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door marlouzzie »

De helpdesk al gebeld, zonder verdere vragen te stellen werd er een monteur gestuurd.
Mijn vader werkt zelf in de koeltechniek, het borrelende geluid is van het gas dat de warmte afpompt, maar het moet niet zoveel geluid maken als de mijne doet.
Nu maar hopen dat het defect snel verholpen wordt.

16again
Berichten: 16187
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door 16again »

Een bijna lege koelkast vreet meer energie.
Dat betwijfel ik.
Het maakt pas verschil zodra je de deur open/dicht doet, dan wordt er in de lege koelkast meer koude lucht door warme (kamertemperatuur) lucht vervangen. Afkoeling van die warme lucht, met bijbehorende condensvorming en aanvriezing, kost energie.

A2009
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2009 18:21

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door A2009 »

Idd, en als er dan voldoende vulling is, koelt ie sneller af

marlouzzie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2009 10:25

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door marlouzzie »

Er is een monteur van de Wirlpool geweest. Goede service en het defect is voor 98% verholpen door een leiding van het systeem te isoleren.
Het vervelende borrel geluid is totaal verdwenen. ik hoor hem alleen nog aanslaan net als mijn oude koelkast.
Het schijnt dat als ik de koelkast vast monteer in de koelkast kast het laatste geluid zal verdwijnen.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 aug 2009 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: koelkast slaat 2x per uur aan

Ongelezen bericht door legoleek »

Het schijnt dat als ik de koelkast vast monteer in de koelkast kast
hij staat dus nu los ? :shock:

Gesloten