Hallo,
Ik werk al 3 jaar bij een bedrijf in de detailhandel zonder enige problemen, mijn broer werkt ook in het bedrijf voor bijna 5 jaar.
Een maand geleden ben ik ziek geworden en is mijn broer in de 1e week dat ik ziek was is mijn broer onterecht ontslagen en heeft ook een advocaat genomen,toen had ik al het gevoel dat ik erachter aan ga omdat ik voor hun een risico werd (kan zijn omdat ik misschien gegevens kan vestrekken aan mijn broer die hij nodig heeft voor zijn zaak)
Een week later kreeg ik mijn 1e officiele waarschuwing omdat ik niet was opkomen dagen op het werk(moest op een maandag komen maar had zelf voor een dinsdag afgesproken werd ook pas om half1 gebeld waar ik bleef en ik zou er om 8 uur moeten zijn)
Maar het gaat me meer om deze 2 waarscuwingen ik typ eerst wat er in de waarschuwing staat en dan mijn verhaal
2e waarschuwing:
Wij zijn door de store manager die op 20 juli jl. leiding gaf aan uw winkel die dag geinformeerd over het feit dat u die dag bij de assistant manager ziek heeft gemeld maar dat u geen enkele informatie heeft gegeven omtrent de aard en verwachte duur van uw ziekte
De manager heeft derhalve geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen.U bleek echter onbereikbaar. U overtreed hier mee het verzuimsregelement waarin duidelijk staat dat u tijdens ziekteverzuim ten alle tijden bereikbaar voor uw werkgever dien te zijn
Mijn verhaal:
Ik had me de dag daarvoor netjes op tijd ziek gemeld bij de assistant manager ik had hem gebeld maar hij nam niet op toen heb ik hem een berichtje gestuurd via sms geen reactie.
De volgende ochtend heeft de assistant mij gebeld om te zeggen dat ie voordat ie ging werken de sleutels van de winkel bij mij thuis heeft opgehaald toen heb ik hem nog verteld dat ik om 12 uur in het ziekenhuis moest zijn.
Ben ik om half 1 s middags gebeld door de manager van die dag en hij heeft mijn voicemail ingesproken omdat hij mij niet kan bereiken omdat ik toen in het ziekenhuis was en je daar geen telefoon aan mag hebben dus die had ik thuis laten liggen,die avond luisterde ik het bericht af maar kon hem niet bellen omdat hij had gebeld met de telefoon van de winkel en ik had zn nummer niet omdat hij maar voor 1 dagje leidinggevend was voor mijn winkel,toen heb ik de assistant gebeld om te vragen of ik hem nog moest terugbellen dat hoefde niet omdat ik niks met hem te maken heb.
3e waarschuwing:
Wij zijn door de plaatsvervangende manager aangesproken over het feit dat zij u meerdere malen heeft geprobeerd telefonisch te bereiken over het feit dat zei meer inzicht in de aard en verwachte duur van uw ziekte wil krijgen u bleek echter onbereikbaar.
Wij hebben u reeds middels een 2e waarschuwing d.d. 24 juli jl. aangesproken op het feit dat u zich ziek melden 20 juli jl. u leidingggevende geen informatie heeft gegeven van de aard en verwachte duur van uw ziekte en het feit dat u sinds uw ziekmelding onbereikbaar bent en tevens geen contact met uw leidinggevende.Helaas heeft dit niet tot het gewenste resultaat geleid.Wij hebben tot het heden niks van u vernomen.
mijn verhaal:
IK ben zelf nooit gebeld door de manager geen 1 keer dat is dus een leugen!
Er staat dus ook in dat ik sinds 20 juli niet bereikbaar ben en niks van me heb laten horen,ik heb meerdere malen contact gehad die week met de assistant manager omdat we toen helemaal geen manager hadden en heb ook nog een andere werknemer geproken met een update over mijn ziekte en heb ik hem precies opgegeven wat ik mankeerde en waar ik me bevond.
Weet dat mijn verhaal lang is maar kijk er alstublieft naar ik zit met mijn handen in het haar heb er veel stress van en voel me zwaar geintimideerd.
Alvast Bedankt
Roy Vink
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte officiele waarschuwingen
-
Re: Onterechte officiele waarschuwingen
Als je het mij vraagt proberen ze op een vuile manier van je af te komen.
Laat je niet intimideren en/of gekmaken.
Ik zou even naar een wetswinkel gaan om na te vragen wat je rechten hierin zijn.
Succes !
Laat je niet intimideren en/of gekmaken.
Ik zou even naar een wetswinkel gaan om na te vragen wat je rechten hierin zijn.
Succes !
Bedankt voor de tip! dat ga ik zeker even doen
Maar hoop ook nog op een reactie van iemand die iets soortgelijks heeft mee gemaakt en wat die toen heb ondernomen
Groetjes Roy
Maar hoop ook nog op een reactie van iemand die iets soortgelijks heeft mee gemaakt en wat die toen heb ondernomen
Groetjes Roy
-
Beste Roy,
In ieder geval moet je er nu snel voor zorgen dat je werkgever geen mogelijkheid meer heeft om aanmerkingen op je bereikbaarheid te maken.
Een vierde waarschuwing is waarschijnelijk fataal..
1. Zorg dat je de regels met betrekking tot ziekmelding hebt of krijgt. Meeste bedrijven hebben hier wel iets van op papier staan.
Als het bedrijf niks op papier heeft staan vraag dan de store manager om schriftelijk aan te geven waaraan je jezelf moet houden
2. Houdt jezelf tot op het kinderachtige af, aan deze regels. Zorg in ieder geval ook dat je het telefoonnummer hebt waarop je leidinggevende te bereiken is.
Overigens vind ik dat de waarschuwingen nogal lichtzinnig worden gegeven, en ik daarom ook niet aan de indruk kan ontkomen dat er een stok wordt gezocht om een hond te slaan.
Op basis van jouw verhaal zal een ontslag alleen op basis van bovengenoemde feiten bij het kantongrecht ook weinig kans van slagen hebben
In ieder geval moet je er nu snel voor zorgen dat je werkgever geen mogelijkheid meer heeft om aanmerkingen op je bereikbaarheid te maken.
Een vierde waarschuwing is waarschijnelijk fataal..
1. Zorg dat je de regels met betrekking tot ziekmelding hebt of krijgt. Meeste bedrijven hebben hier wel iets van op papier staan.
Als het bedrijf niks op papier heeft staan vraag dan de store manager om schriftelijk aan te geven waaraan je jezelf moet houden
2. Houdt jezelf tot op het kinderachtige af, aan deze regels. Zorg in ieder geval ook dat je het telefoonnummer hebt waarop je leidinggevende te bereiken is.
Overigens vind ik dat de waarschuwingen nogal lichtzinnig worden gegeven, en ik daarom ook niet aan de indruk kan ontkomen dat er een stok wordt gezocht om een hond te slaan.
Op basis van jouw verhaal zal een ontslag alleen op basis van bovengenoemde feiten bij het kantongrecht ook weinig kans van slagen hebben
Natuurlijk is het makkelijk om de baas de schuld te geven, maar ik lees nagenoeg geen initiatieven die jij als werknemer hebt genomen om je baas te informeren. Lees: je hebt als werknemer ook een aantal PLICHTEN en niet alleen RECHTEN. En ik denk dat je gepakt gaat worden op het niet nakomen van je PLICHTEN (lees je CAO eens na en de aanvullende bepalingen binnen het bedrijf). Het informeren van je baas was per sms (hoe bedenk je het eigenlijk) en toevallig aan de deur voor je naar het ziekenhuis gaat...kom op !!! Heb je nooit een enkele kans gezien je baas of het UWV/ARBO te benaderen na 3 brieven ?