Heb zowel Intrum als IDG de navolgende mail gestuurd;
Van Intrum niets gehoord, maar van IDG kwam na een aantal dagen eindelijk een reactie, waarna nog het één en ander heen en weer is gegaan qua email correspondentie.Geachte Dames en Heren,
M.b.t tot deze vordering dacht ik eerst met een spookfactuur te maken te hebben aangezien de gegevens op de betreffende factuur afweken, van vorige facturen.
Bij nadere bestudering blijkt, dat ik een factuur van Uitgeverij IDG heb ontvangen i.p.v. HCC.
Welnu naar mijn stellige mening heb ik nooit een abonnement bij IDG afgesloten, maar bij HCC hetgeen ook blijkt uit mijn vorige ontvangen facturen inzake dit abonnement.
Indien IDG anders van mening is dan zou ik graag hier bewijs van zien, middels een door mij ondertekend document op naam van IDG m.b.t. het betreffende abonnement.
Wanneer dit bewijs niet geleverd kan worden, dan verzoek ik u bij deze mij geen facturen en Tips en Trucs bladen meer te sturen en tevens deze vordering te stoppen.
Aangaande de gespecificeerde totaalvordering die ik van Intrum Justitia heb ontvangen wil ik opmerken dat de berekende buitengerechtelijke kosten te hoog zijn op deze vordering.
Hoofdsom: eur. 38,25
Rente: eur. 0,48
Incassokosten: eur. 37,00
Registratiekosten: eur. 25,00
Totaal vordering: eur. 100,73
De incassokosten á 37 euro (excl btw) zijn conform rapport voorwerk 2.
De registratiekosten (een verkapte vorm van administratie/bureaukosten) zijn dat echter niet, deze dienen volgens 17.3 van dit rapport ten alle tijden in de incassokosten te zijn verwerkt.
Ik heb in een vorige baan veel te doen gehad met incassobedrijven, dus ben behoorlijk op de hoogte van mijn rechten en plichten op dit vlak.
Ben daar eigenlijk weinig tot niet de noemer registratie/administratie/bureaukosten tegengekomen op een vordering en heb verder ook niet meegemaakt dat deze kosten werden toegewezen wanneer er moest voorgekomen worden.
Indien er bewezen kan worden (wat naar mijn stelling dus niet zo is) dat ik het abonnement direct bij IDG heb afgesloten, dan ben ik uiteraard bereid tot betaling over te gaan, vanzelfsprekend met inhouding van de betreffende registratiekosten.
Hoogachtend,
Frans D
Het komt er eigenlijk op neer dat het IDG blijft volhouden dat ik gewoon twee maanden vantevoren voor mijn einddatum had moeten opzeggen en dat ik hoe dan ook een abonnee was van IDG en ik blijf volhouden dat ik nooit een abonnement bij hun heb afgesloten en dus de bladen en factuur na het opheffen van de stichting HCC!service ongevraagd in de bus heb gekregen.
Heel "apart" (hou het maar even netjes) was trouwens dat IDG beweerde dat mijn periode tot december liep en ik niet beter wist dat deze tot februari liep.
Bij controle van mijn oude facturen bleek dat op de facturen van 2006 en 2007 keurig de periodes stonden van 11-02 tm 10-02 (dus exact een jaar), maar dat er plots op de factuur (van HCC) voor 2008 stond editie.nr. 200802 t/m 200901.
IDG doet vervolgens hetzelfde en vermeld op hun factuur van editienummer 200902 t/m 201001 en vermeld in de correspondentie vervolgens doodleuk dat nummer 200901 in december is verschenen en dat ik dus in oktober had moeten opzeggen...
Sinds wanneer betreft een jaarabonnement ineens 11 maanden (het betreft Tips & Trucs en die wordt 11x per jaar uitgebracht)?
Toen ik dit aangaf in mijn emailcorrespondentie had ik plots dan in december moeten opzeggen.
Affijn er worden vieze spelletjes gespeeld over de rug van de concument, hoop dat iemand dit snel aanpakt.
grtz Frans