LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door BBCS »

De mensen hier hebben een klacht en dan kom jij met je blije opmerkingen de hoek om. Geen tips tricks oid, nee men moet niet zo zeuren... Je stelling slaat nergens op evenals je bewoording.
Boeit me niet.

Dat mensen een klacht hebben, mag. Maar dit is geen nationale klaagforum.

Mensen hebben een klacht en anderen geven daar antwoord op.
Dus altijd maar meegaand hoef niet altijd.

En als je hier op het forum niet meegaand bent en niet datgene zegt wat men heel graag wilt horen, deug je dus niet en moet diegene maar opflikkeren van dit forum?

Dat mensen een klacht over het beeldformaat hebben is in dit geval onterecht.

Mensen kijken liever naar een verneukt en vervormd beeld, omdat zij zo nodig het gehele beeld willen vullen, en omdat KPN daar niet in meegaat, deugd KPN dus niet en wordt KPN dan maar in een kwaad daglicht gezet?

Gut, wat zijn de mensen toch gedupeerd! :twisted:
Want ze hebben nu aan beide zijkanten een zwarte balk omdat KPN het beeld niet verkracht en verneukt door het 4:3 formaat niet te verkrachten naar 16:9! :twisted:

rick1982
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2009 13:10

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door rick1982 »

Waarvoor is trosradar dan eigenlijk? Wat behandelen ze op tv en hier op dit forum?

:roll:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door BBCS »

Op het moment dat iemand een klacht of een probleem heeft, dan kan die persoon dit ook hier op het forum plaatsen.

Echter is het niet zo dat die persoon altijd gelijk heeft of gelijk krijgt.
Dus het is niet zo dat op voorhand de klager gelijk heeft en gelijk behoort te krijgen.

In het geval van de TS is de klacht dat de KPN het beeldformaat niet oprekt van 4:3 tot 16:9.

De uitzendingen van 4:3 behoren niet standaard opgerekt te worden tot 16:9.
Er zijn ook nog veel mensen die een 4:3 tv hebben, en die moeten dan maar tegen het verneukte beeld aan zitten te kijken, omdat de verwende 16:9 tv bezitters alle uitzendingen opgerekt willen hebben tot het 16:9 formaat.

Dat zijn de feiten.

Wie is er dan fout en is de klacht van de TS dan gegrond of niet?

rick1982
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2009 13:10

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door rick1982 »

Dus het forum is bedoeld om je klachten te melden en vragen of de problemen op te lossen zijn. Volgens mij is daarom dit forum ook geopend.

Het is niet de bedoeling dat mensen elkaar gaan zitten afzeiken. Dus is het vrij kansloos om elke reactie af te zitten zeuren en proberen je gelijk te halen. Het alle eerste bericht wordt een klacht gemeld en gevraagd of er een oplossing voor is.

Dan heeft het weinig zin om je gal te gaan zitten spuwen hier op mensen die er wel een 'probleem' van maken dat ze niet meer het hele beeld gevuld krijgen op hun tv.

Er is gewoon een vraag gesteld na aanleiding van een klacht van de klant. Daar wordt een oplossing voor gevraagd verder niks...

:D

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door BBCS »

Om terug te komen op die omzetting van de formaten:

KPN moet de signalen onbeschadigd en onvervormd naar de klant sturen.

Zou de KPN standaard 4:3 naar 16:9 gaan omzetten, dan biedt KPN de signalen niet onbeschadigd en onvervormd aan.

Aangezien er nog heel veel mensen gebruik maken van een 4:3 formaat tv, betekend dat als de KPN die formaat standaard omzet, deze mensen altijd naar een vervormd beeld zitten te kijken.

Misschien dat je het vergeten bent, maar flims worden niet in 16:9 maar in 16:10 uitgezonden. Dat past nooit onvervormd op een 16:9 tv.

Ik heb ook vaak naar een verkracht beeld zitten kijken, dus dat een 4:3 uitgevuld en uitgetrokken wordt naar 16:9. Afschuwelijk gewoon.
Er is gewoon een vraag gesteld na aanleiding van een klacht van de klant. Daar wordt een oplossing voor gevraagd verder niks...


En daar heb ik ook antwoord op gegeven. :lol:

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door mar42 »

Waarom doet KPN dit dan en niet de andere providers??

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door BBCS »

Het is juist goed dat ze het niet meer doen. :wink:

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door mar42 »

Daar gaat het niet om en dat was mijn vraag ook niet.

Waarom KPN wel en andere providers niet??

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door BBCS »

Zelf heb ik het idee dat het bij KPN ook niet de bedoeling was.

Echter is waarschijnlijk door een foutje in de software in modem waardoor het beeld standaard werd omgezet.

Door een softwareupdate is dat verholpen en zal het beeld van het 4:3 formaat niet meer standaard worden omgezet naar het 16:9 formaat.

Vandaar dat de TS met de klacht komt dat het beeld niet standaard meer wordt omgezet.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door prijk »

Toch wel vreemd dat je vindt dat je het maximale uit je tv haalt als het hele beeld uitgevuld is.
Het lijkt mij eerder dat je het maximale uit je tv haalt als die 4:3 signalen ook als 4:3 weergeeft, zoals het bedoeld is, in plaats van uitgerekt en opgepompt of welke andere digitale trucs er ook toegepast moeten worden om het beeld helemaal te vullen, wat altijd een idiote vertekening geeft.
Kortom, wen gewoon aan het beeldformaat dat de werkelijkheid weergeeft zoals die is, of dat nu 4:3 of 16:9 is.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door BBCS »

Het lijkt mij eerder dat je het maximale uit je tv haalt als die 4:3 signalen ook als 4:3 weergeeft, zoals het bedoeld is, in plaats van uitgerekt en opgepompt of welke andere digitale trucs er ook toegepast moeten worden om het beeld helemaal te vullen, wat altijd een idiote vertekening geeft.
Als KPN de 4:3 signalen standaard gaat omzetten naar 16:9, dan krijgt de KPN van mij een dagvaarding.

Dat jullie die beelden graag verkracht zien, hoef ik daar nog niet de dupe van te zijn. En velen ook niet die nog zo'n 4:3 formaat tv heeft.

alfatrion
Berichten: 22038
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat je dan juridisch geen poot hebt om op te staan. Maar als je jegens KPN zo assertief durft te zijn, dan moet dat ook wel lukken met het regresrecht lijkt me zo. Een fabrikant die zich daar niet aan houd dagvaard je dan toch gewoon!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door BBCS »

De vraag is of de signaalleverancier het 4:3 formaat standaard om moet zetten naar 16:9.

Het antwoord is:

NEEN.

De degene die niet naar een 4:3 formaat willen kijken maar wel naar 16:9, moeten dat maar op hun tv aanpassen.

Dat is waar het allemaal om gaat.

alfatrion
Berichten: 22038
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou niet weten welke rechtsgrond jij kunt inzetten om van KPN eeuwig te eisen dat zij de dienst in de huidige vorm moeten leveren. Zeker niet als ze een overgangsperiode in acht nemen. Daar komt bij je waarschijnlijk een jaar contract hebt. Na dat jaar heb jij geen verplichtingen meer en dat geld dus ook voor KPN. Moet je maar een aanbieder zoeken die nog wel in 4:3 wil leveren.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Die rechtsgrond is heel simpel, die is er niet! Kabelmaatschappijen zijn verplicht de signalen onvervormd en ongesensureerd door te geven. Dit geldt voor analoge signalen, bij digitaal is het anders, daar heeft de consument de keuze welk formaat te kiezen. De kabelmaatschappij is dus niets verplicht ten aanzien van het bewerken van signalen, sterker nog dit mogen zij niet.

Vr. Gr. Hans.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door LeoZ »

Betreft het 4:3 formaat.... dat is inmiddels niet meer van deze tijd!

BBCs: met alle respect... dat u nog een 4:3 TV heeft is prima, maar dan bent u met zo'n Tv bijna een Dinosaurus, uiteraard ieders recht hoor, maar 4:3 (crt) tv's worden al een paar jaar niet meer verkocht... Kijk in de winkels (BCC, Mediamarkt, It's) alleen nog LCD/Plasma TV's met de 16:9 verhoudingen.

Dat KPN nu opeens zegt dat men verplicht is de 4:3 uitzendingen (antieke programma's... tegenwoordig wordt bijna alles in 16:9 opgenomen) in 4:3 door te geven... vind ik larie!

Straks zegt kpn nog... u kunt beter een 4:3 CRT Tv kopen... ik vraag me alleen af... Waar?... in een museum?...

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat KPN nu opeens zegt dat men verplicht is de 4:3 uitzendingen (antieke programma's... tegenwoordig wordt bijna alles in 16:9 opgenomen) in 4:3 door te geven... vind ik larie!
Al zou ik een 16:9 tv hebben, ik verdom het naar een verkracht beeld te gaan kijken.

4:3 behoort gewoon als 4:3 doorgegeven te worden en niet als een verkrachte 16:9.
Kijk in de winkels (BCC, Mediamarkt, It's) alleen nog LCD/Plasma TV's met de 16:9 verhoudingen.
Klopt, maar als een 4:3 crt tv het nog goed doet, ga je die niet vervangen.

Maar daar gaat het niet om.
Het gaat erom dat de signalen onvervormd en onverkracht doorgegeven moeten worden.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door prijk »

@ LeoZ:

U begrijpt het probleem niet. Of je nu een 4:3 of 16:9 tv hebt, maakt niet uit in deze kwestie.
Als een signaal in 4:3 aangeboden wordt door de zender (gebeurt nog best veel) moet dat door de distributeur (bv. kabel of KPN) ook als 4:3 doorgegeven worden, en niet vervormd als 16:9.

ties06
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 jan 2006 21:45

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door ties06 »

Na de update heb ik ook dat irritante beeld....
Maar programma gemist werkt ook niet meer.
De hele kast loopt vast, kan hem alleen nog uit krijgen door harde reset.....weer een paar minuten verder....
Hebben jullie dit ook ???

rick1982
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2009 13:10

Re: KPN Past beeldformaat 4:3 zendingen niet maar aan

Ongelezen bericht door rick1982 »

Dat laatste probleem heb ik geen last van eigenlijk. Alleen van het beeld nog. Weet iemand al of KPN wat met dit probleem gaat doen? Dat ze de keuze aan de klant laten ofzo?

Gesloten