LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Stichting??

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Hallo allemaal,

Ik ben zeer benieuwd of we ná de goede berichten van het AFM rapport nu wat gaan vernemen van de 2 stichtingen. (L.V. en E.L.)

Ik heb alle vertrouwen in de twee stichtingen, maar zou een berichtje toch zeer waarderen.

Al is het maar om ons te informeren over hoe het staat met de voorbereidingen van de rechtzaken die ze gaan aanspannen.


groet, Ron uit Den Haag.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door aert0001 »

De stichtingen hebben mijns inzien de wind aardig in de rug, met het AFM rapport in de hand kunnen ze heerlijk ontspannen de onderhandelingen met Dexia ingaan, neemt natuurlijk niet weg dat ze hopelijk om strategische reden akelig stil blijven.

Ook voor de individuele gedaagde hadden ze best wat meer, of in ieder geval iets moeten doen, dat waren ze eigenlijk ook wel verplicht, maar dat is meer persoonlijk, toch strijken ze veel geld op, voor tot nu toe weinig profijt, en/of aktie.

Ton

Gast

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door Gast »

helemaal mee eens Ton

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door croosjes »

dexia wacht 12 november af daar is de zorgplicht aan de rechter voor gelegd.vrgr.andre de croos

Wilhelmus
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:39

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door Wilhelmus »

Op de site's van SLV en EL staat anders dat ze voorlopig een afwachtende houding aannemen, dus verwacht maar niets op korte termijn.

:?

Wim

Gast

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door Gast »

Ze hebben zelfs nog geen melding gemaakt op hun site over het AFM rapport!


Gast

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door Gast »

stichting wil een zo gunstig mogelijk klimaat scheppen voor de Commissie Geschillen Aandelenlease. 15-10-2003
Op 3 september 2003 heeft de Minister van Financiën de Commissiegeschillen Aandelenlease (CGA) geïnstalleerd.

De Commissie heeft als taak te bemiddelen tussen de aanbieders en afnemers van aandelenleaseproducten, om te bevorderen dat partijen onderling op een efficiënte wijze tot een oplossing komen voor geschillen die voortvloeien uit de verkoop van de aandelenleaseproducten.

De Commissie heeft geen formele status en geen bevoegdheden: zij is niet meer – maar ook niet minder – dan een Commissie van goede diensten. Daarmee hangt het resultaat van de bemiddeling in hoge mate af van de medewerking die de betrokken partijen verlenen aan de werkzaamheden van de Commissie.

Stichting Leaseverlies, de Consumentenbond en VEB zijn verheugd over het instellen van deze Commissie. Ook in het verleden hebben er schikkingsonderhandelingen met Dexia plaatsgevonden, die echter niet tot een bevredigend resultaat hebben geleid.

Er heeft reeds een aantal inleidende gesprekken plaatsgevonden met de secretaris van de CGA. Hierin hebben Leaseverlies, Consumentenbond en VEB de secretaris van de Commissie meegedeeld dat zij zich positief opstellen tegenover een bemiddelingspoging tussen hen en Dexia onder leiding van de CGA.

Om voor deze bemiddelingspoging een zo gunstig mogelijk klimaat te scheppen maken Leaseverlies en Consumentenbond in de procedure tegen Dexia thans even pas op de plaats. Dit betekent dat hangende onderhandelingen de conclusie van repliek ons volgende schriftelijke processtuk waarin de Stichtingen en CB op de argumenten van Dexia nader reageren niet genomen zal worden. Deze geringe vertraging in de procedure achten wij gerechtvaardigd, omdat onze hoop er op gericht is om alsnog met Dexia tot een voor alle partijen bevredigende compromis te komen in 2004.

Mochten deze onderhandelingen, waarbij ook de Raad van Toezicht een belangrijke adviserende rol zal spelen, helaas niet tot een aanvaardbaar compromis leiden, dan zal de procedure voortvarend worden vervolgd.

liba
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 okt 2003 11:11

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door liba »

moet ik mijn restschuld betalen zoals L.V. en E.L adviezeren
ik heb een vernietingsbrief gestuurd omdat ik Eegalease ben

Gast

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben geen eega-leaser maar gewoon LV maar ga ook mijn restschuld niet betalen. Wat je betaalt, ben je kwijt en zie het dan maar weer terug te krijgen.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door croosjes »

maar ik dacht in dit geval dat gedupeerde dexia had gedagvaard en daar zou de rechter een uit spraak over geven(baby voeding) weten jullie het nog.vrgr.andre de croos.""ZORGPLICHT WERD HIER BEHANDELD""

Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

E.L. en L.V. kunnen niet anders.
Stel dat ze zouden zeggen dat je niet zou moeten betalen, dan nemen ze een behoorlijke verantwoording, die ze later bij een eventueel negatieve uitspraak van de rechter op kunnen breken.

Daarom zeg ik het....MENSEN BETAAL NOOIT VOORDAT ER EEN RECHTELIJKE UITSPRAAK OP TAFEL LIGT.
(ik spaar het oude maandbedrag wel door voor het geval......)

(val nu even niet over dat erretje dat misschien ontbreekt)

Groet, Ron uit Den Haag.

moen
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2003 10:59

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door moen »

Hoi Ron,
heb je al een advocaat?
ik heb in je mailbox ingesproken.hopelijk bel je me terug,en kunnen we gezamelijk een advocaat nemen.
ik ben gedagvaard voor 10 dec.
na wat informatie ingewonnen te hebben bij enkele serieuze mensen van dit forum,is mij duidelijk geworden toch maar een advocaat te nemen.
gaarne alleen een reactie van jou Ron.
groeten Moen.

Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Hallo Moen,

Ik bel je morgenavond of anders zondag op, Ik probeer ieder die mij een smsje heeft gestuurd of heeft ingesproken voor maandag terug te bellen.

Groet Ron udh.

hoop

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door hoop »

Beste Ron,
Al enige tijd volg ik dit forum en ook ik ben op zoek naar een advocaat. This alleen niet makkelijk enz. Jouw voorstel om gezamelijk een advocaat te nemen lijkt me een aantrekkelijk voorstel. Hoe kan ik je bereiken of jij mij???

Gast

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door Gast »

Zet je e-mailadres er even bij!

Gast

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door Gast »

Ron is een beetje paranoia en denkt dat een email adres zijn computer om zeep helpt, telefoon durft hij wel, het nummer is 06-44652116. Zie ook http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?t=10296

Gast

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door Gast »

Is hij bang voor een advocaat ?

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedemiddag Ron,

Ook ik heb ingesproken, edoch niets meer mogen vernemen van je.

Mail me ff als je wilt.

Goed weekend.

Mazzeltov;

Ralph

elende
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:47

Re: Stichting??

Ongelezen bericht door elende »

Beste Ron,

Ikvind je initiatief best wel goed. Zou je mij willen mailen????

Gesloten