LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slijtage toetsenbord laptop Toshiba valt niet onder garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Sadewi

Slijtage toetsenbord laptop Toshiba valt niet onder garantie

Ongelezen bericht door Sadewi »

Ik heb een Toshiba notebook waarvan binnen een jaar na aankoop al enkele toetsen van het toetsenbord slijtage begonnen te vertonen. Aangezien de garantie einde van dit jaar is afgelopen heb ik Toshiba gebeld en gevraagd of mijn toetsenbord gerepareerd kon worden en of dit nog onder de garantie viel. Hierop kreeg ik van een medewerkster van een door Toshiba aangedragen reparatiebedrijf een positief antwoord. Nadat ik een door Toshiba toegezonden formulier had ingevuld, met hierop mijn klacht, werd ik terug gebeld en werd een afspraak gemaakt om de laptop bij mij thuis op te komen halen. Wat schetst echter mijn verbazing? Een paar dagen geleden krijg ik een email van Toshiba dat de reparatiekosten 78 euro bedragen (25 euro voor toetsenbord, 35,50 euro reparatiekosten en 17,50 euro verzendkosten) omdat de slijtage het gevolg is van een "externe oorzaak". Hieronder werd verstaan het gebruik van handcreme's, vette of zweterige vingers of de zuurtegraad van mijn huid. Aangezien ik mijn laptop normaal heb gebruikt en geen handcreme gebruik vond ik de reactie van Toshiba zeer onacceptabel. Mijns inziens is een toetsenbord ervoor gemaakt om met je vingers te "bespelen". Op mijn werk en thuis maak ik ook veelvuldig gebruik van een laptop en een desktop en hiervan vertonen de toetsen van het toetsenbord geen enkele slijtage dus de door Toshiba veronderstelde vette en/of zweterige vingers en de zuurtegraad van mijn huid zijn niet van toepassing op de slijtage van de toetsen. Mocht ik er overigens voor kiezen mijn laptop niet te laten repareren dan rekent Toshiba 45 euro onderzoekskosten. Ik vraag me af wat ze dan hebben onderzocht, want je kunt zo wel zien dat de toetsen zijn afgesleten. Hiervoor hoef je niet extra onderzoek te doen. Ik heb nu een klacht geschreven aan de ombudsman van Toshiba, waarin ik duidelijk heb aangegeven dat ik het niet eens ben met het feit dat de reparatie niet onder de garantie valt, aangezien ik mijn laptop normaal heb gebruikt. Kortom, ik voel me door Toshiba zeer onterecht behandeld en heb het gevoel dat ik nu met mijn rug tegen de muur sta. Zij hebben nl. mijn laptop in hun bezit en ik kan deze slechts terug krijgen door betaling van 78 euro voor reparatiekosten of 45 euro onderzoekskosten + 17,50 euro verzendkosten. Kan iemand mij vertellen wat mijn rechten nu zijn? Als ik overigens van tevoren had gehoord dat reparatie van het toetsenbord niet onder de garantie viel, dan had ik mijn laptop ook niet laten repareren. Wie helpt mij?

antonh

Re: Slijtage toetsenbord laptop Toshiba valt niet onder garantie

Ongelezen bericht door antonh »

Ik heb ook een Toshiba, de M70-122 en die is nu 4 jaar oud.
Mijn vorige Toshiba heb ik 6,5 jaar gehad.
Bij beide is er ook wel eens een toets kapot geweest.
Gewoon het service nummer gebeld, via doorschakelen naar Canada.
5 dagen later had ik de toets in huis.
Kosten, service!
En dit was bij beide laptops na de garantie periode!
Dus absoluut geen klachten over Toshiba.

Sadewi

Ongelezen bericht door Sadewi »

Misschien moet ik dan ook eens contact opnemen met Toshiba in Canada, want bij Toshiba in Breda proberen ze nu op een wel heel goedkope manier onder de garantiebepalingen uit te komen. Het is te belachelijk voor woorden dat ze voor een bedrag van 25 euro (want dat kost een toetsenbord) zo moeilijk doen en dan ook nog willen beweren dat de oorzaak van de slijtage niet te wijten is aan de kwaliteit van het notebook, maar aan vette/zweterige vingers en of de zuurtegraad van mijn huid. :? Weinig service dus bij Toshiba Nederland!

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Tuurlijk kunnen de toetsen slijten.
Maar zo snel?

Henk25

Ongelezen bericht door Henk25 »

Sadevi, kijk eens op de site van consuwijzer: Dit is een link onderaan de pagina staat een link naar een mailformulier en hun telefoonnummer.

Gesloten