Dit is voor geen 1 auto verstandig, zou ook niet weten waarom je je motor of zou spuiten de kans dat er vocht in het elektrisch circuit komt is erg groot en tevens spuit je het vet wat bedoeld is voor de smering van bepaalde delen van je motot er af. In het geval van een ernstige lekkage kan ik me er iets bij voorstellen maar voor de rest kun je er beter van afzien en het is niet alleen een renault probleem. Tevens ben ik van mening dat een laagje vet op het blok de motor wat meer bescherming geeft.ook moet je nooit de motor van je renault schoonspuiten met water daar kunnen ze niet tegen
Ik vraag me wel eens af of alle problemen wel zo drastisch zijn met de renault als op het internet vermeld word. Ik lees zaken als wiellager kapot en blablabla maar kan dat soort dingen nou niet echt plaatsen onder de categorie ernstige problemen. Voor alle problemen is een oplossing probeer eens een wiellager van een ander merk er zijn voldoende fabrikanten die hoge kwaliteit wiellagers produceren. Als je zelf een beetje handig bent is een wiellager goed te vervangen. Heb onlangs de wiellagers van een Suzuki Baleno vervangen door lagers van een universeel merk, dat scheelt veel in de prijs en de kwaliteit is toppie. Verder zou ik iedereen willen aanraden om bij problemen die de dealer niet op kan/wil lossen eens verder te kijken bij een andere garage.
Ik denk dat je voor een goed beeld van het aantal problemen met een bepaald merk eens de verkoop cijfers erbij moet pakken en dan eens moet kijken bij bij 1 op de hoeveel auto's er gemiddeld een probleem is. De duitse wegenwacht adac heeft namelijk ook zo een niets zeggend stukje op haar website staan daarin staat bijvoorbeeld suzuki in de midden moot, kan alleen maar zeggen dat ik nu ongeveer 7 jaar suzuki heb gereden en er nog nooit aan gedacht heb om lid te worden van de anwb. Goed periodiek onderhoud aan je auto is een pré voor veel rijplezier, en voorkomt hoge en onverwachte onkosten. Ik ben zelf al die tijd bij Auto bedrijf AJO te Tiel, voor service en klant vriendelijkheid krijgen ze van mij een dikke 10. Ze kijken verder dan hun neus lang is en bekijken ook de problemen die er op korte termijn aan zitten te komen zodat je vast rekening kunt houden met eventuele toekomstige onkosten.
Overigens wil ik wel vermelden dat er ook genoeg universele bovag bedrijven zijn die erg veel kennis in huis hebben en graag hun klanten goed van dienst willen zijn. Als de renault dealer je geen passende oplossing kan/wil bieden kun je het altijd daar eens proberen. Soms is hun oplossing voor bepaalde problemen net iets beter dan bij de dealer (is misschien wat moeilijk voor te stellen).