LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie bepaald het beslagvrije voet?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
janet85
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 13:27

Wie bepaald het beslagvrije voet?

Ongelezen bericht door janet85 »

Helaas heb ik door het niet bijhouden van mijn administratie een loonbeslag gekregen via Blume Stolker en Roel. Nu word er rekeninggehouden met een beslagvrije voet van ongeveer €135 euro per week (ik ben uitzendkreacht)
Nu heb ik eens lopen googlen en ben ik uitgekomen dat ik ben ingeschaald op het beslagvrije voet van een alleenstaande. Mijn uitzendbureau weet dat ik samenwoon met mijn vriend en dat wij een zoontje hebben. nu ik niet wettelijk getrouwd ben weet ik niet waar ik onder val
1. Partners
2. Alleenstaande met kind.

Wel weet ik dat mijn weekbedrag omhoog moet, maar mijn uitzendbureau stuurt mij naar Blume en Blume stuurt mij naar mijn uitzendbureau.

Waar moet ik nu zijn?

Alvast bedankt

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Wie bepaald het beslagvrije voet?

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

De deurwaarder hoort de correcte beslagvrije voet te hanteren; je werkgever moet slechts aangeven wat je verdient en de deurwaarder gaat daar vervolgens verder mee aan de slag.

De tabel waarin de verschillende beslagvrije voeten staan, is hier te vinden. Als je kunt aantonen dat je met je vriend samenwoont, dient de beslagvrije voet van "echtgenoten" te worden gehanteerd. (De ruime definitie van "echtgenoten" zoals bedoeld in artikel 3 van de Wet werk en bijstand dient te worden gehanteerd; dit weet elke zichzelf respecterende deurwaarder natuurlijk ook)

Ik zou als ik jou was de deurwaarder aangeven dat hij binnen 5 dagen na heden de correcte beslagvrije voet dient te hanteren, en als 'ie dat vervolgens niet doet dat je dan naar de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders stapt om een klacht in te dienen.

janet85
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 13:27

Re: Wie bepaald het beslagvrije voet?

Ongelezen bericht door janet85 »

bedankt voor je snelle antwoord, moet ik dan een afschift van de gemeente opsturen?
Wij zijn nl niet geregistreerd samen. En word het beslag dan aan ons beider rekening toegevoegd?

Helaas kan ik niet zoveel via mijn vriend google vinden vandaar mijn vragen

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Wie bepaald het beslagvrije voet?

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Ingeschreven staan op hetzelfde adres is wel het minste wat gebeurd moet zijn om te worden gezien als personen die gezamenlijk de huishouding voeren. Het kan dus een probleem opleveren als dat niet zo is.

querilant
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2009 13:25

Re: Wie bepaald het beslagvrije voet?

Ongelezen bericht door querilant »

je zal ook de inkomens gegevens van je vriend op dienen te geven anders is halvering van de beslag vrije voet de sanctie.
Gestaafd met bewijsstukken. Gelijk rauwelijks een klacht indiene lijdt tot afwijzing van die klahct door de kamer.
Dus Aad eerst normaal en alles netjes opgeven dan pas gaan schreeuwen.

Gesloten