LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertraging bij terugstorting geld bij NS

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
emilyontbijt

Vertraging bij terugstorting geld bij NS

Ongelezen bericht door emilyontbijt »

Hee,

Ik heb zo'n 2 en een halve maand geleden mijn Interrail Ticket (t.w.v. 399 euro) retour gedaan aan de NS. Na het invullen van een teruggave formulier werd mij verteld dat het geld binnen 4 weken op mijn rekening gestort zou worden.

Ondertussen is er twee en een halve maand overheen gegaan en hoewel ik een brief heb ontvangen waarin staat aangegeven dat ik het geld terug krijg staat het geld nog steeds niet op mijn rekening.

Na correspondentie met de NS is mij vorige week verteld dat ik het geld uiterlijk vandaag zou ontvangen. Dit is echter niet gebeurd. Ondertussen heb ik de NS nogmaals gebeld en die zeiden dat door een fout in het verwerken van mijn terugstorting op hun financiële afdeling ik nu minimaal nog 10 extra werkdagen moet wachten voordat ik het geld terug krijg.

Omdat ik het kaartje terug had gebracht werd er 15% administratie kosten in rekening gebracht (wat in dit geval dus 60 euro bedraagt). In de eerste instantie had ik hier geen problemen mee - maar aangezien het nu zo lang duurt en dat door fouten in hun administratie komt - begin ik me hier steeds meer aan te ergeren.

Wat ik mij afvroeg - is het mogelijk (en degelijk) om die 60 euro terug te vragen omdat ik al zo lang aan het wachten ben op mijn geld (en dat nog steeds niet ontvangen heb) of een andere compensatie aan te vragen?

mitzie1988

Re: Vertraging bij terugstorting geld bij NS

Ongelezen bericht door mitzie1988 »

In eerste instantie ben je akkoord gegaan dat de administratie kosten voor uzelf zouden zijn. Daar kunt u achteraf niet meer op terug komen.

Foutjes zijn menselijk toch? en vertraging kan altijd gebeuren, wees blij dat u het betaalde ticket vergoed krijgt.

Succes nog hiermee

student538

Ongelezen bericht door student538 »

Het gebeurd wel vaker bij de NS (Nederlandse Smoesjes) dat het geld met een grote vertraging gestort wordt. Bij mij heeft het een half jaar geduurd. Zij vragen dan te bellen met een 0900 nummer dat wat 10 eurocent per minuut gaat kosten. Je zou de wettelijke rente kunnen eisen.

anoniem2009

Ongelezen bericht door anoniem2009 »

Raar dat jullie vertraging krijgen.
Ik heb laatst mijn kaartje Lelystad Centrum > Almere Centrum teruggestuurd aan de NS, Omdat ik hem niet gebruikt had wegens persoonlijke omstandigheden.
Echter was dat een kaartje die alleen op die dag geldig was.

Maar binnen 2 dagen kreeg ik keurig een brief terug en binnen anderhalf week kreeg ik mijn geld terug.

Gesloten