LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] renault scenic

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
1200

renault scenic

Ongelezen bericht door 1200 »

hoi

ik heb een renault scenic 19 DCI van 2004 nieuw gekocht.
altijd in onderhoud geweest bij de dealer. na een rammel in de motor heb ik hem naar de dealer gebracht.
die belde mij deze week nog terug met de mededeling dat mijn blok helemaal stuk was en dat er andere motor in moet en dat dat veel geld gaat kosten.
maar de auto is nog maar 58 maanden oud en heb ik nieuw gekocht voor € 36500,00 en heeft nu nog geen 90000 KM gelopen.
ik vindt als je zoveel geld betaald voor een auto dat hij wel lager mee moet gaan dan 89900 KM. want het onderhoud is altijd door de dealer gedaan.
nu moet ik € 4400,00 betalen om hem gerepareed terug tekrijgen.
iets waar ik niet mee akkoord ga ik vindt dit een heel grote schoften streek. dat had de dealer mij moeten melden toen ik de auto kocht dat ik er nog geen 90000 km mee kon rijden dan had ik dat nooit gedaan !!
maar ja wat nu ?? ik heb als consument toch ook recht op een normaal gebruik van mijn product ??

gr jan

D1RK

Re: renault scenic

Ongelezen bericht door D1RK »

Wat is de oorzaak?

Als je zonder olie zou rijden is het ook mogelijk en dan moest het lampje branden..

Bij gekke geluiden gelijk langs gaan zou ook helpen.
Of staat er iets op www.problemcar.nl?

En gezien de KM zou ik geen diesel kopen....
Zonder oorzaak kan ik niet adviseren of het jou fout of die van fabriek is dus vraag nogmaals de oorzaak en niet de gevolgen hiervan.

1200

hoi

het olie pijl was oke want dat kun je zien op het dachsboord als je start
en dat geluid maakte hij en 100mrt verder bij de verkeerslichten liep hij stuk.
dus het moet wel een fabrikage fout of iets zijn.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Dat een nieuwe motor zoveel kost is normaal inclusief montage...

maar vraag bewijs van wat de werkelijke oorzaak is, en probeer via Renault Nederland met dit bewijs coulance te krijgen.

Ook vermelden dat je hier info zocht wil vaak helpen.....

1200

hoi

bedankt maar die prijs is al incl coulance ?? het zijn gewoon schoften
die mij voor de kosten laten op draaien.
dit kan niet met normaal gebruik en onderhoud er is gewoon bij onderhoud of bij fabrikage iets fout gegaan bij het smeer kanaal van de 2e drijfstang anderrs loop dat niet stuk want alle andere lagers zien er goed uit.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik zou toch eens proberen een consumenten belangen organisatie te benaderen, de wagen is 4 jaar oud, en heeft 90.000 km gereden,

En dan een duur probleem met de motor, dat is toch niet normaal te noemen,

Misschien is de distributieriem bij de laatste vervanging niet goed gemonteerd, en hierdoor langzaam maar zeker de kleppen beschadigd, en meer ellende, ik vindt het een raar probleem, een motor moet toch minimaal 130.000 kilometer meegaan wanneer deze goed onderhouden wordt, ik vertrouw de werkzaamheden van de garage niet helemaal, :?

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

1200

hoi

de disterbutie riem is nog niet vervangen dat moeten ze nog doen bij ongeveer 5 jaar of 100000 km maar dat heeft hij niet gehaalt.

jeroentje271

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Met de huidige generatie diesels van Toyota zijn een hoop problemen.

Vermogensverlies, lekke koppakkingen enz.

En hier mag Renault lering uit trekken. Garantie op deze motoren verlengt tot 150.000 km. Daarna cloulanceregelingen waarbij de klant niets betaalt. De complete motro gaat uit elkaar, een aantal delen worden vervangen door gemodificeerde delen en probleem effectief opgelost. Daarbij nog een gratis leenwagen om de periode te overbruggen en klaar. Dat is oplossen van een probleem.

FrankVeer

Ongelezen bericht door FrankVeer »

Ik heb hetzelfde probleem gehad als de originele poster. Renault Grand Scenic, 1.5 dci waar de krukaslagers uitgelopen zijn als gevolg van een lekkend verstuiver. Eerlijk is eerlijk, die van mij had al 183.000 km gelopen. Maar van een diesel mag je verwachten dat ie minimaal het dubbele haalt, mits normaal onderhouden. Overigens tot zo'n 146.000 km probleemloos onderhouden bij de Renault-dealer als leaseauto. Wat ik het ergste aan deze schade vind, is het feit dat je geen enkele melding krijgt van het motormanagementsysteem over eventuele problemen met verstuivers. Zes weken voor het defect was ie nog bij de dealer geweest om de software bij te werken en er werd geen melding gemaakt van eventuele foutcodes (die altijd moeten worden verwijderd voordat nieuwe software mag worden geïnstalleerd). Ook toen de lagers eruitgelopen waren, nog voorzichtig naar een Renault-garage gereden en laten uitlezen. Absoluut geen foutmeldingen en de verstuivers - aldus de monteurs - konden het dus niet zijn. Ik ga toch eens mijn rechtsbijstand bellen, want een auto van 4 jaar oud en 183.000 km mag niet volledig in de soep lopen.

Gurbe

Ongelezen bericht door Gurbe »

Ik kan niet echt oordelen natuurlijk,maar een motor vervangen voor een uitgelopen drijfstang lager?
Nieuw lager er in en de krukas wat oppoetsen, en daar gaat hij weer.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

of eerst ff goed lezen en concluderen dat het hier om uitgelopen krukasklagers gaat en niet drijfstanglagers

FrankVeer

Eerlijk gezegd heb ik het verkeerd verwoord en heeft Gurbe wel gelijk. Het ging om de drijfstanglagers. Maar als de drijfstang zonder lagers met 1000 tot 3000 toeren ronddraait, is even poetsen en nieuwe lagers niet de oplossing (althans niet voor de lange duur). De krukas moest geslepen worden. vier zuigers, zuigerveren, lagers en drijfstangen vervangen. cilinders gehoond en verstuivers gereviseerd. En dan natuurlijk het geheel uit- in inbouwen.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

als je krukaslagers schrijft dan ga ik er vanuit dat je dat ook bedoelt ;)

FrankVeer

Ja, heb je helemaal gelijk in. Om het maar eens mooi te verwoorden 'mea culpa'!

vanrossen

Ongelezen bericht door vanrossen »

Heb net een bezoekje aan garage gebracht.
Bij 190.000 km een ratel uit de motor, conclusie monteur defect krukaslager. Remedie revisie motor a 4500 euro.
Monteur heeft nog zijn best gedaan om via renault iets gedaan te krijgen.
Blijkt dat als alle onderhoudsbeurten bij een renault dealer zijn een kwart van de rekening voor renault is.
Helaas was mijn laatste beurt bij een andere garage zodat dit geld aan mijn neus voorbij ging.
Al met al vind ik dit een barre vertoning.

Peter

P.s.
Renaultgarage Segerink en Wolbers hebben op allerlei wijze getracht het leed te verzachten door de vervangende auto en drie reparaties aan deur niet te berekenen.
Jammer dat ze voor Renault werken

FrankVeer

Al met al vind ik dit een barre vertoning.
Gefeliciteerd (maar dat is natuurlijk sarcastisch bedoeld). Weer een slachtoffer van Renault. Eén advies, laat de motor niet reviseren. Ik heb het laten doen bij een erkend bedrijf en het resultaat was bagger, maar omdat alles binnen de ruime normen van Renault viel (afwijking van 10 procent(!) van de originele fabriekswaarden is toegestaan), was er juridisch niets te halen via mijn rechtsbijstandsverzekering. Ik was dus ruim 5000 euro armer en auto die liep als een slak op een zoutheuvel. Heb 'm met veel verlies aan een opkoper kunnen slijten die 'm naar het buitenland heeft verkocht. Maar beter met spijt verkopen, dan met spijt houden. Wellicht is dit euvel niet representatief voor Renault, maar voor mij geldt nu als ijzeren regel: "Nooit meer Renault!", al zou ik er een cadeau krijgen.

Gesloten