LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwste truuk van Ziggo tegen de concurrentie

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Joop65

Nieuwste truuk van Ziggo tegen de concurrentie

Ongelezen bericht door Joop65 »

Beste mensn ik loop nu weer tegen een nieuw fenomeen op bij Ziggo. Zelf heb ik gelukkig een andere provider, maar nu het volgende:
Jaren lang heb ik mail gewisseld met mensen met een wannadoo aansluiting via de kabel. Ging altijd goed. Sinds een paar weken lukt het niet meer om b.v. een tekening of foto mee te sturen. Je krijgt dan steevast een mailtje met de volgende strekking:
Our virus detector failed to completely analyse a message you sent:-
To:
Subject: E-mail verzenden: yvonne2
Date: Sun Aug 9 13:38:41 2009
Any parts of the message that could not be analysed will not have been delivered.

If you are using Microsoft Outlook, we strongly recommend you change your outgoing message format from "Rich Text" to "HTML" or "Plain Text".

1) Click on the "Tools" menu and choose "Options..."
2) Go to the "Mail Format" tab
3) For message format, select "HTML" or "Plain text"
4) Click OK

The virus detector said this about the message:
Report: Report: MailScanner: killedmailscanner

--
MailScanner
Email Virus Scanner
Ziggo
www.ziggo.nl

Wat je ook probeert aan format te wijzigen het helpt allemaal niets. Kennelijk is men zich aan het wapenen tegen het vrijgeven van de kabel en is het de bedoeling dat je in een gebied van Ziggo geen andere provider neemt. Of jouw mail wordt gesabotteerd.

Veiligheid is leuk maar dit gaat dus te ver. Ik bespaar jullie de antwoorden van Ziggo, want als dit soort zaken met groepsmail alleen bij Ziggo hebt dan ligt dat toch aan jouw instellingen of jouw provider.

Zijn er meer die dit verschijnsel kennen?

Remster

Re: Nieuwste truuk van Ziggo tegen de concurrentie

Ongelezen bericht door Remster »

hoezo truuk tegen de concurrentie.

alsof ze hier extra klanten door zouden krijgen

Abarth

Ongelezen bericht door Abarth »

Ik denk dat dit aan jouw provider ligt. daar wordt mss veel spam van verstuurd

Wat is jouw provider?
mss veel last van spam?
scan je eigen pc eens op virussen en malware

Joop65

Ongelezen bericht door Joop65 »

Helaas Abarth, vanuit mijn provider wordt bijna geen spam verstuurt. Ook wordt mijn machine wekelijks op spy- en malware gecontroleerd.

Geen enkele andere provider geeft deze klacht. Daarnaast komt de klacht alleen indien er een attachment aan de mail wordt toegevoegd, waarbij de extensie niet uitmaakt.

Maar ik zit wel met een glasvezelaansluitng midden in een Ziggogebied.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Joop 65,

Als je huidige provider problemen geeft kun je beter een online proberen.

Ik zou als goede G Mail adviseren die nauwelijks problemen geeft en ook grote zware bestanden en flims nog redelijk kan verwerken.
Er zijn zowel verzenders als ontvangers die er problemen mee hebben dus als je wel kunt verzenden maar retour afz. kreeg deze ook G mail adviseren

D2Freak30

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Vervelend voor je, maar ik denk toch dat het probleem bij jou ligt. Ik kan attachments gewoon meesturen bij Ziggo, ontvanger maakt niet uit. Dit is geen truuk maar een extra veiligheidsmaatregel om gevaarlijke attachments uit het mailverkeer te filteren.
Wat je ook probeert aan format te wijzigen het helpt allemaal niets. Kennelijk is men zich aan het wapenen tegen het vrijgeven van de kabel en is het de bedoeling dat je in een gebied van Ziggo geen andere provider neemt. Of jouw mail wordt gesabotteerd.
Welk voordeel zou ziggo hebben om klanten express tegen zich in het harnas te jagen? Tis mij echt even onduidelijk.

nadine01

Ongelezen bericht door nadine01 »

Ik weet niet of het iets met concurrentie te maken heeft, maar ik heb een tijd lang hetzelfde probleem gehad. Ik kon geen bijlagen versturen. Maakte niet uit wat voor bijlagen. Van alles kreeg ik een hele rits waarschuwingsmailtjes van Ziggo. Vragen en klagen bij Ziggo bracht geen oplossing. Ik ben gaan googelen en vanavond heb ik ergens in een forum de oplossing (bij mij iig) gevonden. Ik zal het hier kopieren voor mensen die hetzelfde probleem hebben.
size=85]Ga naar OE extra>account>emailtab>eigenschappen>geavanceerdtab>alle vinkjes weghalen>ok. Nu zijn alle problemen met het verzenden van bestanden voorbij.
Kijken we terug dan wordt het volgende door ziggo techneut gezegd.:het bestand is groter dan aangegeven dus gaat ie automatisch in stukken verzonden worden. De mail cq virusscanner van ziggo pakt dit op doch herkent het niet vandaar de gekke mailtjes van de ziggo postmaster
[/size][/size]
Bij mij gaat alles nu goed en ik heb geen problemen meer met het versturen van bijlagen.

Gesloten