Uit kvk register......
http://www.kvk.nl/wettenenregels/110_Re ... chapBV.asp
Ik ben dit op de kvk site tegengekomen.
Aansprakelijkheid
De aansprakelijkheid van de aandeelhouders is beperkt tot het bedrag waarmee zij deelnemen. De bv is als rechtspersoon zelfstandig drager van rechten en plichten. Betrokken personen, zoals directeur(en) en commissarissen, zijn niet privé aansprakelijk voor de schulden. Omdat er veel misbruik is gemaakt van de beperking van de aansprakelijkheid, gelden er anti-misbruikwetten. Directeur(en) en beleidsbepalers van de bv bepalen zijn wél privé aansprakelijk als:
• ze te zware contractuele verplichtingen zijn aangegaan, waarbij bekend was (of te voorzien was) dat de bv niet aan de verplichtingen kon voldoen;
• het onvermogen om belastingen en premies te betalen niet (op tijd) is gemeld;
• aannemelijk is dat het onvermogen om belastingen en premies te betalen komt door onbehoorlijke taakvervulling door het bestuur in de 3 jaar voor de melding;
• de bv failliet gaat door onbehoorlijk bestuur door de directie of degenen die het beleid bepaalden in de 3 jaar voor het faillissement. Als er geen jaarstukken worden gedeponeerd bij het Handelsregister, dan wordt onbehoorlijk bestuur verondersteld.
Volgens mij hebben wij iets onder de eerste punt "ze te zware contractuele verplichtingen zijn aangegaan, waarbij bekend was (of te voorzien was) dat de bv niet aan de verplichtingen kon voldoen;"
Is dit niet iets voor ons? In zijn brief gaf hij aan dat hij vanaf 9 juli jl. op de hoogte was gesteld door ABN-AMRO over zijn krediet. Hiermee was hij weldegelijk op de hoogte van zijn financiële vermogen/situatie. Ik heb in de weekend van 18 juli geboekt. En pas 29 juli betaald. Rond 25 juli nog met hem gesproken over de betaling. Dus hij had tijd zat om aan te geven dat het niet door kon.
Uit KVK blijkt dat de bestuurder van Solespana GSE Beheer B.V. (kvknummer 37110334)is.
Ik denk dat wij samen tot iets moeten komen, maar Hoe???
Ik ben lid van consumentenbond. Is er nog iemand ook lid hiervan? Hoe gaan wij ons mobiliseren. Heeft iemand ideeën enz.? Heeft iemand Juridisch achtergrond?