LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waardeloos

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Zoi2003

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door Zoi2003 »

Ja we zijn er druk mee bezig, ga nu naar m'n ouders toe om te gaan bellen naar allerlei instanties enzo

Maar dat waarschijnlijk bedoel ik echt zo, we zijn bezig om een ander hotel of appartement te zoeken wat niet te duur is omdat ze nu dus dit geld al kwijt zijn
De vlucht er naar toe gaat wel gewoon door, staat los van solespana

Vandaar :wink:

wanneerzithetonseensmee

Ongelezen bericht door wanneerzithetonseensmee »

Ook wij zijn hoogst waarschijnlijk gedupeerd door deze club....
Onze vertrekdatum is/was 17 aug a.s

Weet iemand of er concreet iets gedaan kan worden om actie te nemen tegen deze ellende,ik moet mijn kinderen gaan vertellen dat bijna zeker hun vakantie niet door zal gaan.

Zijn er stappen te nemen om het betaalde geld terug te vorderen,moeten we aangifte doen??

Prya

Ongelezen bericht door Prya »

zie hier bericht van Failissement verklaring weg mij 5400 euro

Geachte heer/mevrouw ,

Hierbij bericht ik u dat bij vonnis van de rechtbank te Breda d.d. 10 augustus 2009 het faillissement is uitgesproken van Grupo Sol Espana, statutair gevestigd te Breda, kantoorhoudende te Hoorn, aan de Nieuwe Steen nr, 2 D, met benoeming van ondergetekende tot curator.

Uit de mij ter beschikking staande gegevens leid ik af dat u bij gefailleerde een accomodatie heeft geboekt en de kosten van de accomodatie inmiddels geheel of gedeeltelijk aan gefailleerde heeft voldaan. Mij is niet bekend of uw betaling inmiddels is doorgeleid aan uw accomodatie of aan de reisagent in Spanje. Dit betekent voor u dat het onzeker is of de door u geboekte accomodatie voor u nog staat gereserveerd of is geannuleerd. Ik wijs u erop dat u er ernstig rekening mee dient te houden dat uw accomodatie is geannuleerd en niet langer beschikbaar is.

Als gevolg van het faillissement is de boedel niet in staat om uw verblijf te garanderen. De door u met gefailleerde gesloten overeenkomst kan door de boedel niet worden nagekomen. U dient rechtstreeks contact op te nemen met de accomodatie die door u is geboekt om u ervan te verzekeren of uw reservering (nog) geldig is omdat ik u geen verdere informatie daarover kan verschaffen.

Indien u als gevolg van het faillissement schade lijdt, dan kunt u terzake een vordering bij mij indienen. Ik nodig u uit om uw vordering, zoveel mogelijk gespecificeerd met onderliggende stukken en bij voorkeur per e-mail ([email protected]) aan mij toe te zenden. Ik zal uw vordering dan beoordelen en zo nodig plaatsen op de lijst van voorlopig erkende crediteuren.

Of in het faillissement uiteindelijk een uitkering aan de crediteuren kan plaatsvinden kan ik in dit stadium van het faillissement helaas nog niet aangeven.

Voor verdere vragen in het faillissement verzoek ik u om mij enkel schriftelijk (bij voorkeur per e-mail aan [email protected] ) te benaderen.

Vertrouwende u naar behoren te hebben geïnformeerd, verblijf ik,

hoogachtend,

mr. N. Bakker
curator

Deze brief is automatisch aangemaakt en derhalve niet ondertekend

Assele

Ongelezen bericht door Assele »

Ook wij hebben op 12 augustus het beruchte emailbericht van de curator ontvangen. Direct actie ondernomen en vanuit Spanje de bevestiging ontvangen dat de reservering geannuleerd is, omdat vanuit Nederland geen geld is overgemaakt. Wij hadden het gehele bedrag voor 2 kamers HP reeds overgemaakt aan de heer Wil Verbrugge. Ook hadden wij een voucher voor het hotel ontvangen, maar dat is dus allemaal gebakken lucht. Gelukkig heb ik via Spanje de accomodatie alsnog opnieuw kunnen boeken, maar je ziet ook nu is (voorlopig) goedkoop, dus duurkoop!! Wij hebben nu dus 2x betaald.
Ook hebben wij ons direct gemeld voor de crediteurenlijst bij de curator, maar gezien onze eerdere ervaringen zal de vergoeding niets tot minimaal zijn. Tot nu toe ook nog geen enkele reactie ontvangen van deze man ondanks telefonische toezeggingen dat wij zo spoedig mogelijk behandeld zouden worden!

Wij zijn allen er met open ogen ingetuind en zijn de dupe van de asociale praktijken van boeven die over lijken gaan en niet begrijpen dat zij vele mensen zo heel veel verdriet doen.

Wij wensen een ieder veel sterkte en hopen dat we allen toch nog iets van ons geld terug mogen ontvangen. Onze krachten bundelen is misschien wel de verstandigste manier om sterk te staan!

M

kingiza

Ongelezen bericht door kingiza »

Uit kvk register...... http://www.kvk.nl/wettenenregels/110_Re ... chapBV.asp

Ik ben dit op de kvk site tegengekomen.

Aansprakelijkheid
De aansprakelijkheid van de aandeelhouders is beperkt tot het bedrag waarmee zij deelnemen. De bv is als rechtspersoon zelfstandig drager van rechten en plichten. Betrokken personen, zoals directeur(en) en commissarissen, zijn niet privé aansprakelijk voor de schulden. Omdat er veel misbruik is gemaakt van de beperking van de aansprakelijkheid, gelden er anti-misbruikwetten. Directeur(en) en beleidsbepalers van de bv bepalen zijn wél privé aansprakelijk als:
• ze te zware contractuele verplichtingen zijn aangegaan, waarbij bekend was (of te voorzien was) dat de bv niet aan de verplichtingen kon voldoen;
• het onvermogen om belastingen en premies te betalen niet (op tijd) is gemeld;
• aannemelijk is dat het onvermogen om belastingen en premies te betalen komt door onbehoorlijke taakvervulling door het bestuur in de 3 jaar voor de melding;
• de bv failliet gaat door onbehoorlijk bestuur door de directie of degenen die het beleid bepaalden in de 3 jaar voor het faillissement. Als er geen jaarstukken worden gedeponeerd bij het Handelsregister, dan wordt onbehoorlijk bestuur verondersteld.

Volgens mij hebben wij iets onder de eerste punt "ze te zware contractuele verplichtingen zijn aangegaan, waarbij bekend was (of te voorzien was) dat de bv niet aan de verplichtingen kon voldoen;"

Is dit niet iets voor ons? In zijn brief gaf hij aan dat hij vanaf 9 juli jl. op de hoogte was gesteld door ABN-AMRO over zijn krediet. Hiermee was hij weldegelijk op de hoogte van zijn financiële vermogen/situatie. Ik heb in de weekend van 18 juli geboekt. En pas 29 juli betaald. Rond 25 juli nog met hem gesproken over de betaling. Dus hij had tijd zat om aan te geven dat het niet door kon.

Uit KVK blijkt dat de bestuurder van Solespana GSE Beheer B.V. (kvknummer 37110334)is.

Ik denk dat wij samen tot iets moeten komen, maar Hoe???
Ik ben lid van consumentenbond. Is er nog iemand ook lid hiervan? Hoe gaan wij ons mobiliseren. Heeft iemand ideeën enz.? Heeft iemand Juridisch achtergrond?

Gesloten