LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] solespana drama

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
zencorp
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2009 13:30

solespana drama

Ongelezen bericht door zencorp »

Je kuntals je een annuleringsverzekering bij de reis hebt afgesloten (Mondial Assistance) proberen het geld terug te vragen aan Mondial (Het is natuurlijk wel de vraag of deze oplichter de premie Mondial heeft afgedragen, wat denken jullie!!!!).Mondial heeft wel aangegeven de zaak te gaan onderzoeken).Dus vooral doen. Verder moeten wij ons als groep gaan organiseren.En trachten deze vent leeg te plukken,voordat hij weer een nieuwe BV start.

Zoi2003
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2009 14:03

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door Zoi2003 »

Mee eens!

Ook mijn ouders zijn de dupe geworden van dit drama :cry:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Waren ze wel aangesloten bij de anvr en de sgr?

Zoi2003
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2009 14:03

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door Zoi2003 »

Nee daar waren ze niet bij aangesloten, omdat zoals ze zelf zeggen alleen hotels en appartementen aanbieden, en geen totale vakantie's

Prya
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:39

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door Prya »

Solespana belazerd iedereen. ik zelf voor 5400 euro. zie hier bericht dat ik gister ontving:


Geachte heer/mevrouw

Hierbij bericht ik u dat bij vonnis van de rechtbank te Breda d.d. 10 augustus 2009 het faillissement is uitgesproken van Grupo Sol Espana, statutair gevestigd te Breda, kantoorhoudende te Hoorn, aan de Nieuwe Steen nr, 2 D, met benoeming van ondergetekende tot curator.

Uit de mij ter beschikking staande gegevens leid ik af dat u bij gefailleerde een accomodatie heeft geboekt en de kosten van de accomodatie inmiddels geheel of gedeeltelijk aan gefailleerde heeft voldaan. Mij is niet bekend of uw betaling inmiddels is doorgeleid aan uw accomodatie of aan de reisagent in Spanje. Dit betekent voor u dat het onzeker is of de door u geboekte accomodatie voor u nog staat gereserveerd of is geannuleerd. Ik wijs u erop dat u er ernstig rekening mee dient te houden dat uw accomodatie is geannuleerd en niet langer beschikbaar is.

Als gevolg van het faillissement is de boedel niet in staat om uw verblijf te garanderen. De door u met gefailleerde gesloten overeenkomst kan door de boedel niet worden nagekomen. U dient rechtstreeks contact op te nemen met de accomodatie die door u is geboekt om u ervan te verzekeren of uw reservering (nog) geldig is omdat ik u geen verdere informatie daarover kan verschaffen.

Indien u als gevolg van het faillissement schade lijdt, dan kunt u terzake een vordering bij mij indienen. Ik nodig u uit om uw vordering, zoveel mogelijk gespecificeerd met onderliggende stukken en bij voorkeur per e-mail ([email protected]) aan mij toe te zenden. Ik zal uw vordering dan beoordelen en zo nodig plaatsen op de lijst van voorlopig erkende crediteuren.

Of in het faillissement uiteindelijk een uitkering aan de crediteuren kan plaatsvinden kan ik in dit stadium van het faillissement helaas nog niet aangeven.

Voor verdere vragen in het faillissement verzoek ik u om mij enkel schriftelijk (bij voorkeur per e-mail aan [email protected] ) te benaderen.

Vertrouwende u naar behoren te hebben geïnformeerd, verblijf ik,


hoogachtend,


mr. N. Bakker
curator

Deze brief is automatisch aangemaakt en derhalve niet ondertekend

senna33
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2008 15:31

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door senna33 »

volgens mij is een ann.verzekering hier niet van toepassing, en ben je gewoon je geld kwijt
Want ze zijn niet aangesloten bij de SGR

john kroon
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:36

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door john kroon »

ook wij zijn de dupe van de oplichterij van sol espana.
hebben wel inmiddels ergens anders wat geboekt naar het zelfde voor véél goedkoper. ( www.booking.com)

gelukkig waren wij niet zoveel geld kwijt, maar sturen wel al onze gegevens naar de curator.
kaal plukken die handel, halen wat er te halen valt.

groet.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Maar dan heb je alleen een hotel

john kroon
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:36

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door john kroon »

ja ik had alleen een hotel bij sol espana geboekt en vliegticket heb ik bij transavia.com los geboekt gelukkig.
dus daarom valt de schade voor ons wel mee.
maar toch.....

tickets blijven gewoon staan, en heb nu dezelfde accomodatie bij booking.com geboekt voor 50 euro goedkoper dan bij die oplichter(s).

groet

FIRA1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:01

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door FIRA1960 »

De oplichting gaat buiten de Nederlandse grenzen. Ook wij zijn er dik ingeluisd.
Hebben vandaag het geboekte en volledig betaalde hotel in Spanje gecontacteerd en daar kennen ze onze naam niet. Zelfs NOOIT van Solespana gehoord.
Je moet maar lef hebben. Hoe kunnen we in hemelsnaam ooit onze centen terugkrijgen?
:evil:

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door geengast »

Geplaatst op 13 Aug 2009 15:38 door john kroon
ook wij zijn de dupe van de oplichterij van sol espana.
hebben wel inmiddels ergens anders wat geboekt naar het zelfde voor véél goedkoper. ( www.booking.com)

gelukkig waren wij niet zoveel geld kwijt, maar sturen wel al onze gegevens naar de curator.
kaal plukken die handel, halen wat er te halen valt.
Dus u boekte bij een NIET ANVR reisbureau en raakte aldus uw geld kwijt.....u likt u wonden en boekt WEER bij een NIET ANVR reisbureau, waarbij u ook nog trots bent dat ze 'goedkoper' zijn? Soms kan ik het hier echt niet meer volgen.
Is het gewoon een wedstrijd wie het meeste risico durft te lopen?

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Is het gewoon een wedstrijd wie het meeste risico durft te lopen?
Er is geen risico. Booking.com is geen reisbureau!
Er hoeft niet vooraf (aan-)betaald te worden; betaling van de accomodatie vindt plaats tijdens verblijf en rechtstreeks aan de accomodatie-verschaffer.
Zie Artikel 4 van de Algemene Voorwaarden.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door geengast »

Tuurlijk is er wel risico. Booking.com kent niet de (overigens zeeeer dure) aansprakelijkheidsverzekering die een ANVR touroperator kent.

Zak je in het buitenland door het balkon van het hotel en ben je voor je leven gehandicapt: bij Booking.com dikke pech, bij een ANVR reisorganisatie is deze aansprakelijk en zal alles vergoeden.

Ja, je KUNT het buitenlandse hotel aansprakelijk stellen, maar dat is eerder een theoretisch dan een praktisch iets.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Zak je in het buitenland door het balkon van het hotel....
ach ja; op zoveel onzin reageer ik maar niet meer.

Jean-Henri
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2009 14:14

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door Jean-Henri »

Hoorde vandaag van het omvallen van deze organisatie ben wel verbaasd :shock: , ik had daar nl ook geboekt en heb in juli het restant betaald en de vouches opgehaald. We hadden een perfecte vakantie in Spanje alles was keurig geregeld niets op aan te merken.
Achteraf bezien dus veel geluk gehad.
Jean-Henri

saarie2
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2009 18:44

Re: solespana drama

Ongelezen bericht door saarie2 »

Mijn opa en oma zijn ook belazerd door solespana.
Na een lange reis van 20 uur en toen eindelijk in spanje, kregen zij de mededeling dat het geld niet was overkomen en daar stonden ze in Spanje, zonder kamer. uiteindelijk moesten ze opnieuw boeken + dubbel geld op en ander geld kwijt!!!
hoop voor iedereen op een goed eindresultaat.
vieze oplichters!

Gesloten